Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Statens Urimelige Vegvesen" ?""

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva's Triumph Street Triple <('-'<)

Legg inn av Fsva »

Snøen ble fort borte, Tommas.
Ellers veldig flott tur, fine veier og hyggelige å treffe nye forumfolk :)




Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva's Triumph Street Triple <('-'<)

Legg inn av Fsva »

Ble en liten til Helgeroa og Stavern med Toven i går. Artige veier og fint vær. Bilde

Nå setter jeg kursen mot Halden. Det blir Horten-Moss ferga og mye E18/E6 pga dårlig tid... Hjem ingen på søndag tror jeg :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Toven

Re: Fsva's Triumph Street Triple <('-'<)

Legg inn av Toven »

God tur heimover, så blirre mer kjøring når du er tebake :vs :thumleft

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva's Triumph Street Triple <('-'<)

Legg inn av Fsva »

Yep Yep :)
Ferdig i konf, så tok en svipptur opp til Fredriksten festning her i Halden i skumringen. Her lærte jeg å sykle for 19-20 år siden :P
Bilde

I morgen skal jeg i bursdagsselskap i Fredrikstad og etterpå en liten tur til Skjærhalden i (15 tiden). Noen herfra som er med på å ta en is/brus/kaffe? :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: Fsva's Triumph Street Triple <('-'<)

Legg inn av kalleklovn »

Fsva skrev:Yep Yep :)
I morgen skal jeg i bursdagsselskap i Fredrikstad og etterpå en liten tur til Skjærhalden i (15 tiden). Noen herfra som er med på å ta en is/brus/kaffe? :D
Du skulle sendt en melding. Har selv kjørt en del de siste dagene :)
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva's Triumph Street Triple <('-'<)

Legg inn av Fsva »

Jeg sender en SMS neste gang jeg setter snuta mot Østfold, mulig det blir en dagstur i tidsrommet 26-28 mai, har ikke bestemt datoen enda. :roll

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva's Triumph Street Triple <('-'<)

Legg inn av Fsva »

Nå er det noen uker siden det har blitt postet noe i denne loggen. Jeg har hatt det travelt med skolearbeid, og PCen har blitt liggende i sekken når jeg har vært hjemme, men her kommer det noen bilder som er tatt i løpet av den siste måneden.

Det har stått mange motorsykler utenfor høgskolen i Porsgrunn i det siste, ofte kanskje så mye som 10 stk. Noen herfra?
Bilde

Fotvilerene til baksetet er fjernet, jeg synes det ga sykkelen et lite løft utseendemessing :)
Bilde

Moss-Horten ferga på vei til Halden 6. mai.
Bilde
Bilde

En liten tur til Fredriksten festning i Halden.
Bilde


Tur rundt i Telemark og vestfold med folk fra forumet, takk for turen :prf Dette bildet er tatt langs Bolkesjøveien hvis jeg ikke husker feil.
Bilde

På 17. mai var jeg heldig å fikk prøvekjøre den elektriske motorsykkelen ZERO SR.
Utrolig fascinerende sykkel. Du bare vrir om nøkkelen og ruller på høyrehånda og så flyr man av sted nesten helt lydløst. 0-100 skal den visstnok greie på 3.3 sekunder i følge produsenten, og jeg tror ikke de lyver etter å ha prøvekjørt. Artig sykkel som viser litt av fremtiden.
Bilde
Bilde
Bilde
Han her har samme oppfatning av sykkelen som meg, hvis noen er interessert i å se video av sykkelen.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=z7PHOiPMFq8[/video]

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Fsva & Triumph Street Triple [b L o g g]

Legg inn av supersic »

Sikkert kult med elsykkel, men den der ser ut som en dass noe som gjør at det blir solgt ca 2 i året

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fsva & Triumph Street Triple [b L o g g]

Legg inn av Bjerknez »

Ja den ser litt "moped" ut, det skal jeg være enig i, men jeg tror helt ærlig at følelsen ved å kjøre en slik er ganske artig og annerledes. Ikke for at jeg i mine villeste fantasier vil kjøpe meg en slik, men du verden å lyst jeg har til å prøvekjøre en! :twothumbs:

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva & Triumph Street Triple [b L o g g]

Legg inn av Fsva »

supersic skrev:Sikkert kult med elsykkel, men den der ser ut som en dass noe som gjør at det blir solgt ca 2 i året
Den ser helt klart liten ut, men designet er ikke så verst. :P Den største grunnen til at salget er så lavt er at den koster 50tusen kr for mye, minst. :P Uansett kult å ha prøvd, selv om jeg heller ikke kommer til å kjøpe en med det første. :roll
Bjerknez skrev:Ja den ser litt "moped" ut, det skal jeg være enig i, men jeg tror helt ærlig at følelsen ved å kjøre en slik er ganske artig og annerledes. Ikke for at jeg i mine villeste fantasier vil kjøpe meg en slik, men du verden å lyst jeg har til å prøvekjøre en! :twothumbs:
Du får heldigvis mange anledninger til å teste elektrisk sykkel de kommende årene :thumleft

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva & Triumph Street Triple [b L o g g]

Legg inn av Fsva »

I går tok jeg av bakhjulet for å vaske, polere og vokse felgen skikkelig. Etter en omgang med felgrens, zalo :roll , super resin polish og wax ble det blankt og fint.
Bilde
Bilde
Fine spor i spacerene mellom felg og svingarm :-k
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Fsva & Triumph Street Triple [b L o g g]

Legg inn av mortenolb »

Så det finnes folk som gidder å ta av bakhjulet for å vaske altså :lol

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva & Triumph Street Triple [b L o g g]

Legg inn av Fsva »

Det her synes jeg du brede innføre som ukentlig rutine, mortenolb ;)

Det så helt jævlig ut på venstresiden av felgen pga. olje fra kjede. Etter felgrens og zalo så det fortsatt ikke ut. Så da ble hjulet tatt for å skaffe seg litt arbeidsrom. Autoglym Super Resin Polish tok oljen uten problemer og så fikk jeg vasket svingarmen og baksiden av potta i samme slengen.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Fsva [b L o g g]

Legg inn av mortenolb »

Det kommer faktisk aldri til å skje. Det er et jævla helvete å få det hjulet på igjen :lol

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] A2-A overgangskurs

Legg inn av Fsva »

Da er jeg påmeldt A2-A overgangskurs :knegg Så førstkommende søndag blir det på med gul vest og samband. Det var ikke mulig å bruke egen sykkel på kurset, jeg spurte, siden man skal få kjenne på kreftene i en tung sykkel. Egentlig veldig logisk :roll 4400kr fattigere blir jeg også, men sannsynligvis lærer jeg supermasse i løpet av de 315 minuttene som kurset varer :crazy: Uansett blir det artig å kjøre KTM Duke 690R :mc1 og/eller Suzuki GSR600 :mc2 (hvis kjøreskolen ikke har endret på stallen siden jeg tok A2 lappen)

Svar