Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Statens Urimelige Vegvesen" ?""

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Re: .::Fsva::. Trimph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Toven »

Den er god :prf :-)

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Trimph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Fsva »

I dag har jeg vært på Jessheim storsenter og handlet sko og sjekket ut stemningen i gatene.
Etter å ha "shoppet", vært på Chinamat-sjappa og hørt på live-musikk (Stor utescene like ved chinamat-sjappa i storgata på Jessheim i forbindelse med "Jessheimdagene") var det på tide å sette kursen hjemover. :-)
Problemet var at da jeg skulle starte Triumph'en var nøkkelen borte :scratch :-k
Så da var det bare å gå tilbake til sentrum (Triumph'en sto parkert hos en kamerat 500m unna) og lete etter en liten nøkkel som selvfølgelig ikke er festet på det store nøkkelknippe. :eh
Heldigvis fant jeg nøkkelen igjen ganske fort. :-)å Den lå på brosteinen i storgata utenfor chinamat-sjappa. Den hadde sikkert falt ut av lommen når jeg skulle ta opp lommeboka. :roll

Jeg burde kanske kjøpt en lottokupong i samme slengen, for jeg tror jeg hadde litt flaks i kveld :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .::Fsva::. Trimph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har egentlig tenkt litt på det der med misting av nøkkel... Har til gode å miste en nøkke lselv, men kan samtidig se ubekvemligheten med dette midt oppe på fjellet etc.

Hva med å feste reservenøkkelen ett smart sted slik at man alltid har den med seg og samtidig at den er gjemt for våre upålitelige landsmenn?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: .::Fsva::. Trimph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Olav K »

På alpeturen nå i sommer byttet Stian og jeg våre respektive reservenøkler, det kan muligens være en god ide på sånne turer.
Ellers er det greit å feste nøkkelen i ei reim rundt halsen, da ramler den ikke ut av lomma iallefall :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Toven

Re: .::Fsva::. Trimph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Toven »

Litt avsporing fra nøkkelproblematikken, men Jessheim ble nevnt..

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Y00dNbRtsZo[/video]

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Trimph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Fsva »

Bjerknez skrev:Jeg har egentlig tenkt litt på det der med misting av nøkkel... Har til gode å miste en nøkke lselv, men kan samtidig se ubekvemligheten med dette midt oppe på fjellet etc.

Hva med å feste reservenøkkelen ett smart sted slik at man alltid har den med seg og samtidig at den er gjemt for våre upålitelige landsmenn?
Ja, jeg har faktisk alltid funnet igjen nøklene som jeg har forlagt/midlertidig mistet, men denne gangen hadde jeg vel flaks.
Enslige nøkler er fantastisk lett å miste, så jeg får finne et nøkkelholder med quick-release system :-k

Å feste/gjemme nøkkelen på selve sykkelen blir helt uaktuelt :P :p
Olav K skrev:På alpeturen nå i sommer byttet Stian og jeg våre respektive reservenøkler, det kan muligens være en god ide på sånne turer.
Ellers er det greit å feste nøkkelen i ei reim rundt halsen, da ramler den ikke ut av lomma iallefall :prf
Sikkert ikke dumt å byttelåne reservenøkler på langturer. Det skal jo litt til at to personer roter bort nøkler på samme tur.
Jeg pleier også å legge igjen ett bankkort på feks. hotellet/bilen hvis jeg er ute på tur langt hjemmefra. I tilfelle jeg mister ett kort.

Snor rundt halsen greier jeg ikke :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .::Fsva::. Trimph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Bjerknez »

Eller, jeg juger når jeg sier at jeg aldri har mistet/rotet bort nøkkelen min. Jeg gikk inn på Esso Sunndalsøra med nøkkelen i hånden og kjøpte meg en pølse med brød. På vei ut så kastet jeg pølsepapiret sammens med nøkkelen, men fant det jo fort ut etter at jeg fikk tenkt litt. Men det endte med at ho bak disken måtte komme og låse opp søpledunken :-)å

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Trimph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Fsva »

Fort gjort :P Jeg er ekstremt distré til tider. En gang da jeg skulle betale for noe drikke hadde jeg en 20kr i den ene hånden og en bollebit i den andre. I det jeg skal betale så hiver jeg 20 krona i munnen og strekker ut bollebiten som betaling :lol

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Trimph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Fsva »

Toven skrev:Litt avsporing fra nøkkelproblematikken, men Jessheim ble nevnt..

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Y00dNbRtsZo[/video]
Den videoen oppsummerer Jessheim ganske bra. Har blitt noen turer opp og ned stripa med sykkelen også :redface
Mange MC folk som henger der om ettermiddagene :)
Brosteinen hvor jeg mista nøkkelen er med i videoen også :lol
Gamle utestedet "Taket" (Nå har det blitt "Fridays" )haha
Artige minner ;D

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Trimph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Fsva »

Etter at jeg fikk Triumphen har det blitt veldig få treningsturer på meg.
Faktisk ikke en eneste treningstur før tirsdag som var, og i dag. :P :p (Jeg fikk Triumphen ca. 9juni, husker ikke eksakt)

De to turene har gått til Mistberget (663moh) og er på ca. 6km opp og ned. Ikke noe løping, men kjapp gåing, og noen intervaler med jogging.
Jeg må bare innrømme at kondisjonen er fantastisk.

Dårlig. :-)å :lol

Første turen opp (på tirsdag) var ekstremt tung, og jeg var veldig støl i 3 dager etterpå, men i dag gikk det veldig mye bedre. :-)
Får håpe jeg greier å legge inn et par treningsturer i uken heretter.

I fjor sommer syklet jeg veldig mye. Tur/retur jobb 32 km flere ganger i uken, og flere turer til Mistberget hjemmefra 24km tur/retur. + mange andre turer.
Jeg merker godt at jeg ikke er i like god form nå ja :P :p

Bilde
Bilde

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Trimph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Fsva »

Kjære dagbok :P :p
I dag fikk jeg telefon fra AMD Motorsykler om at "Rear hugger" og "swingarm spools" kan hentes :D
Så da blir det en svipptur innom Oslo på veg til Porsgrunn på onsdag. :-)

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Trimph Street Triple 2015

Legg inn av Fsva »

Da er sykkelen vasket og klar for Oslo og Porsgrunnstur i morgen etter jobb :)
15l Givi "flosshatt" på tanken og Kriega US-30 ser passe stor ut på salen. Jeg fikk flyttet de bakerste festene enda lengre bak, så nå sitter baggen godt :-)

Det blir mye pendling mellom Porsgrunn og Eidsvoll de neste ukene. pga jobb hver fredag og lørdag i Eidsvoll fram til midten av oktober. :mk

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22861
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .::Fsva::. Trimph Street Triple 2015

Legg inn av Bjerknez »

Fsva skrev:Da er sykkelen vasket og klar for Oslo og Porsgrunnstur i morgen etter jobb :)
15l Givi "flosshatt" på tanken og Kriega US-30 ser passe stor ut på salen. Jeg fikk flyttet de bakerste festene enda lengre bak, så nå sitter baggen godt :-)

Det blir mye pendling mellom Porsgrunn og Eidsvoll de neste ukene. pga jobb hver fredag og lørdag i Eidsvoll fram til midten av oktober. :mk

Bilde
En fin kombinasjon dette. Selv hadde jeg Givi XS308 (20 literen) på tanken og denne formet seg fint og så bra ut på sykkelen. Men i kombinasjon med Kriega US30 så ble det trangt å sitte. Jeg satt godt, men helt på grensen. Satt på en måte "kilt" fast mellom Kriegaen og tankvesken og hovedgrunnen var at tankvesken kom for nærme meg.

Ja, det ser litt flosshatt ut, men ikke så alt for ille synes jeg. En bedre kombinasjon i mine øyne er den tankvesken jeg hadde og en Kriega US20. Men for all del... så ikke så galt ut dette altså :thumleft

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .::Fsva::. Trimph Street Triple 2015

Legg inn av Fsva »

Bjerknez skrev: En fin kombinasjon dette. Selv hadde jeg Givi XS308 (20 literen) på tanken og denne formet seg fint og så bra ut på sykkelen. Men i kombinasjon med Kriega US30 så ble det trangt å sitte. Jeg satt godt, men helt på grensen. Satt på en måte "kilt" fast mellom Kriegaen og tankvesken og hovedgrunnen var at tankvesken kom for nærme meg.

Ja, det ser litt flosshatt ut, men ikke så alt for ille synes jeg. En bedre kombinasjon i mine øyne er den tankvesken jeg hadde og en Kriega US20. Men for all del... så ikke så galt ut dette altså :thumleft
Jeg har montert Givi'n så langt fram som mulig, så den er ikke i mye vegen. Jeg kan fortsatt huke meg ganske bra over/rundt Givin.
Det er mulig jeg monterer Kriega'n på tvers av salen hvis det blir trangt med sekken som jeg også skal ha med meg :)

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

.::Fsva::. Trimph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Fsva »

Ble tur til Porsgrunn i dag. Stoppet innom AMD og hentet tingene jeg hadde bestilt. Ble E6 og E18 hele vegen pga dårlig tid. Stoppet og spiste på Holmestrand hvor jeg møtte en motorsyklist som akkurat hadde hentet en Ducati Streetfighter. Han gliste fra øre til øre :P Rå maskin :) Bilde Ble så en liten quiz-kveld på studenthuset. Første skoledag i morgen og så er det hjem til Eidsvoll på jobb :O


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar