Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Statens Urimelige Vegvesen" ?""

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .:FS:. Triumph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Bjerknez »

Med tanke på det du skrev i første post, så vil ALT holde i massevis den første tiden. Men vær forsiktig med å prøvekjøre andre sykler med mer krefter når tiden er inne. Du vil fort bli fristet. Kunsten er å eie en sykkel man liker og hvor kreftene føles bra nok. Det blir som med sykkel som med båt og andre ting. En større båt bør ikke gi deg mer glede hvis du ikke har bruk for den ekstra plassen.

Jeg kjølrer i dag STreet Triple R og så langt savner jeg ingen krefter og jeg har også prøvd sykler med langt mer krefter. Jeg mener det er mye bedre å bli trygg på den sykkelen man har samt mestre kreftene enn å hive seg på en superduper RR sykkel som du hele tiden må være forsiktig med rulla i svingene. Uansett så handler motorsykkel for meg ikke om dragrace, men om litt aktiv svingkjøring og evt. kosekjørong på langtur. I så måte er Street Triplen et glimrende valg...i mine øyne. :redface

Online
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: .:FS:. Triumph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Olav K »

Grattis med flott sykkel, som ihuga Triumphist blir jeg så glad over å høre om ansvarsfull ungdom som tar voksne og riktige avgjørelser allerede tidlig i livet! Respekt :thumleft
Gleder meg til fortsettelsen, er bare å køle på med bilder og tekst etter fine turer med Striplen din :prf :prf

og ikke hør på Bjerknez, svingete veier på østlandet er en liten vits! Ta turen til vestlandet; så vil du oppdage at Mekka ligger i vest, og ikke i øst, slik våre nye landsmenn (dei framandkulturelle) tror :prf :knegg

og ang "pysestriper": Som sylfersk pilot med nytt leketøy... ta kjøringen med KNUSENDE ro, ingen skam i ha litt "fornufts-striper" på sin nye sykkel. Da får du det mer moro over lengre tid. :yeyeye
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: .:FS:. Triumph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Tobben84 »

Grattis med en nydelig og potent sykkel i en kledelig farge :thumleft kjør forsiktig!!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .:FS:. Triumph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:Grattis med flott sykkel, som ihuga Triumphist blir jeg så glad over å høre om ansvarsfull ungdom som tar voksne og riktige avgjørelser allerede tidlig i livet! Respekt :thumleft
Gleder meg til fortsettelsen, er bare å køle på med bilder og tekst etter fine turer med Striplen din :prf :prf

og ikke hør på Bjerknez, svingete veier på østlandet er en liten vits! Ta turen til vestlandet; så vil du oppdage at Mekka ligger i vest, og ikke i øst, slik våre nye landsmenn (dei framandkulturelle) tror :prf :knegg

og ang "pysestriper": Som sylfersk pilot med nytt leketøy... ta kjøringen med KNUSENDE ro, ingen skam i ha litt "fornufts-striper" på sin nye sykkel. Da får du det mer moro over lengre tid. :yeyeye
Haha, jeg kan vel ikke være annet enn enig med deg her og jeg har heller ikke ment at Østfold er noe mekka, men det er nå det mekkaet jeg har tilgjengelig og kommer det folk på besøk så må jeg jo vise det jeg har. Så får du ta deg av vestlandet, din heldigris :thumleft

Brukeravatar
motobakke
Innlegg: 16
Registrert: 10 jul 2013, 21:19
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07
Sted: Hordaland

Re: .:FS:. Triumph Street Triple 2015 A2

Legg inn av motobakke »

Gratulerer med ny sykkel. Kjenner jeg blir misunnelig, da det mest sansynligvis blir min neste sykkel. :-)

Flotte bilder og på Flickr forresten. Hvilke kamera(er) bruker du?

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .:FS:. Triumph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Fsva »

motobakke skrev:Gratulerer med ny sykkel. Kjenner jeg blir misunnelig, da det mest sansynligvis blir min neste sykkel. :-)

Flotte bilder og på Flickr forresten. Hvilke kamera(er) bruker du?
Takk :-) . Jeg bruker Canon EOS 650D og er veldig fornøyd, bortsett fra at det tar mye plass. Mitt neste kamera blir nok mer kompakt.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: .:FS:. Triumph Street Triple 2015 A2

Legg inn av mortenolb »

Husker ikke om jeg allerede har sagt grattis, men grattis! (Tror jeg allerede har sagt det? Trøtt..)

Pysestripene trenger du ikke tenke på. Det kommer av seg selv når du blir vant til sykkelen og får mer erfaring. (Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør :sorry )

Du må vel fort på en liten/stor dagstur for å finne fine veier rundt porsgrunn, men det er det jo verdt. Drangedal > Hovden/Dalen > Seljord > Valebøveien er jo en helt brukbar rute med mange fine svinger, men tar litt tid! :P

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .:FS:. Triumph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Fsva »

Hei.
Har dessverre ikke fått tatt førstegangsservicen som skal tas på ca. 800km. Har kjørt 650km og de første 400km gikk på en og en halv dag. Jeg har fått time neste tirsdag...

Fikk allikevel tatt en liten tur til NST Gardermoen på tirsdag hvor jeg kjøpte Abus skivelås m/alarm. Flott butikk og hyggelig betjening :) Skivelåsen blir fin å ha i Porsgrunn, byen hvor ingenting får stå i fred.

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .:FS:. Triumph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Bjerknez »

Hva er førsteinntrykket ditt av sykkelen så langt?

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .:FS:. Triumph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Fsva »

Bjerknez skrev:Hva er førsteinntrykket ditt av sykkelen så langt?
Førsteinntrykket er veldig bra. :prf

Liker sittepoisjonen godt. Kjørte 250km andre dagen uten problemer.
Vindskjermen beskytter ikke noe mot vinden, men det visste jeg fra før. Det gjør det jo lettere å holde fartsgrensen.

Motoren er veldig sterk. Drar greit i alle gir fra 3000rpm. Hittil prøver jeg å ligge under 6000rpm pga. innkjøring.

Bremsene griper godt og sykkelen stopper fort. Jeg har øvd litt på kraftig bremsing for å bli vandt til det.

Demperne er ganske faste. Jeg veier for øyeblikket bare 65kg og er 178cm høy. :redface

Gleder meg virkelig til å bli ferdig med innkjøringa.

Regner med at det blir tur til farmor og farfar i Halden på tirsdag etter førstegangsservice.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .:FS:. Triumph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Bjerknez »

Godt og høre :thumleft
Å kjøre norge rundt uten og gå over 6.000rpm går helt utmerket med denne sykkelen ja. Når jeg kosekjører til jobb om morgenen så er jeg ikke veldig ofte over 6.000.

Nå har vel du en plombert versjon, men anntar at kreftene i bunn ikke er spesielt affektert av dette. Kan evt. Møte deg etter servicen og prøve sykkelen din og gi deg en tilbakemelding på forskjellene hvis du ønsker det. Men forstår også at du vil ha sykkelen for deg selv. Ingen problem det. En kaffe kan vi vel uansett få til ett eller annet sted samt litt dekksparking :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: .:FS:. Triumph Street Triple 2015 A2

Legg inn av RuneMC »

Velkommen - pen MC :thumleft

Lurte nesten på om du allerede skulle selge den igjen "FS:" betyr "For Sale:" i UK/US :knegg
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: .:FS:. Triumph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Bjerknez »

RuneMC skrev:Velkommen - pen MC :thumleft

Lurte nesten på om du allerede skulle selge den igjen "FS:" betyr "For Sale:" i UK/US :knegg
Neinei... "FS" betyr "Fantastisk Sykkel" skjønner du vel! :knegg

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .:FS:. Triumph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Fsva »

Bjerknez skrev:Godt og høre :thumleft
Å kjøre norge rundt uten og gå over 6.000rpm går helt utmerket med denne sykkelen ja. Når jeg kosekjører til jobb om morgenen så er jeg ikke veldig ofte over 6.000.

Nå har vel du en plombert versjon, men anntar at kreftene i bunn ikke er spesielt affektert av dette. Kan evt. Møte deg etter servicen og prøve sykkelen din og gi deg en tilbakemelding på forskjellene hvis du ønsker det. Men forstår også at du vil ha sykkelen for deg selv. Ingen problem det. En kaffe kan vi vel uansett få til ett eller annet sted samt litt dekksparking :thumleft
Det som skiller motoren på din og min sykkel er at du har litt hvassere kamaksler, og så har jeg en throttlestop som gjør at jeg kan bare kan vri om gassen ca. 1/8 av en omdreining. Det høres jo forferdelig ut, men fungerer faktisk greit. Jeg er heldigvis lykkelig "uvitende" om at det ikke er sånn det egentlig skal være :lol

Jeg tar gjerne en tur innom Fredrikstad på vei til Halden hvis været er bra :) Sykkelen er allerede lånt bort et par ganger, så jeg har ikke noe imot å låne den bort igjen.
RuneMC skrev:Velkommen - pen MC :thumleft

Lurte nesten på om du allerede skulle selge den igjen "FS:" betyr "For Sale:" i UK/US :knegg

Takk for det. FS er veldig enkelt initialene mine, men nå har jeg for ordens skyld endret til FSva. Jeg vil ikke ha folk på døra med penger og ønske om å kjøpe sykkelen min. :[-( :P :p

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: .:FSva:. Triumph Street Triple 2015 A2

Legg inn av Fsva »

Da er sykkelen vasket og klar for førstegangsservice i morgen tidlig hos AMD i Oslo. :D
Så håper jeg at det blir masse kjøring etterpå. Jeg skal ihvertfall til Halden en tur etter servicen så da får jeg på noen flere kilometerne :)
https://flic.kr/p/u62Y8u

Sleit med å legge ut bilder med telefonen, men det ligger ihvertfall tre bilder av ren og pen sykkel på Flickr :scratch

Svar