Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Statens Urimelige Vegvesen" ?""

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
L M
Innlegg: 97
Registrert: 09 apr 2017, 19:00
Motorsykkelen din: Street Triple RS - 18

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675

Legg inn av L M »

Nå er jeg tilbake fra ferie, tusen takk for gode tips - skal teste minst en av de i dag!

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675

Legg inn av Fsva »

Nå blir det en tur til Kjeller flyplass på Lillestrøm for å se på Spitfire og P-51 Mustang. Pleier å være mange motorsyklister der ved hvert arrangement. Egen MC-parkering inne på området :prf

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675

Legg inn av Fsva »

Flystevnet var bra. :prf
Bilde

Sitter nå og venter på flyet til Trondheim. Jeg har tenkt meg på Starmus-festivalen hvor kjente nobelprisvinnere, forskere og månelandere skal holde foredrag. Synd Stephen Hawking og Buzz Aldrin (2. mann på månene) måtte melde avbud, da de to var hovedgrunnen til at jeg ville reise dit. Blir vel artig uansett. :sk?

Bilde
Sist redigert av Fsva den 24 mar 2018, 21:44, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675

Legg inn av Fsva »

Det ble tid til en tur i kveld og veiene var utrolig bra. Ruta som ble kjørt. https://drive.google.com/open?id=1z-b9Z ... sp=sharing :thumleft

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675

Legg inn av Fsva »

Da er sykkelen levert til 30 tusen km service hos AMD i Oslo og jeg hjemme igjen. Sykkelen blir hentet på fredag etter jobb i 15-16 tiden. Da skal de ha pusset ned ramma der hvor SC-eksospotta butta i ramma. Så nå blir det gromlyd :)
Sist redigert av Fsva den 26 jul 2017, 22:05, redigert 1 gang totalt.


Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675

Legg inn av Fsva »

Fortsatt mye snø her i Eidsvoll, men det går an å finne på andre ting enn å kjøre MC. Tre år siden sist, men dette er litt som å sykle. :thumleft Bildet er tatt fra jordet 10 meter unna huset, så det er kort vei til "flyplassen" :crazy:
Er det noen andre her på forumet som er glad i RC fly, heli eller bil? :roll
Bilde

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 Nye bremseklosser

Legg inn av Fsva »

I kveld ble det nye bremseklosser på sykkelen, det var skremmende lite gods igjen på de gamle klossene :crazy:
De bakre klossene har fortsatt mye gods og blir ikke byttet i denne omgangen.


Bilde
Bilde
Bilde

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Nye bremseklosser"

Legg inn av SverreOlsen »

Bruker du monteringspasta eller kobberpasta? :)
Gliderene er også greit å få smøret opp litt :)

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Nye bremseklosser"

Legg inn av Fsva »

SverreOlsen skrev: 24 mar 2018, 22:21 Bruker du monteringspasta eller kobberpasta? :)
Gliderene er også greit å få smøret opp litt :)
Jeg brukte kun kobberbasta på de boltene som går gjennom bremseklossene, klipsene som klossene sklir mot ble kun rengjort. Det var slik service-manualen anbefalte. Får se hvordan det går når jeg tester sykkelen om et par uker :)

Hva pleier du å smøre opp når du bytter klosser?

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Nye bremseklosser"

Legg inn av SverreOlsen »

Som eg kaller dem, gliderene, den ene delen av kalipteren er festen til den andre med to bolter som den sklir ut og inn på.
Dissa har noen gummier rundt seg, en tar de forsiktigt ned og drar de to delene av kalipteren noelunde ifra hverandre(kan tast fra hverandre også) disse blir med tid å stunder støre og bremsene kan henge litt på.
Eg tar også å smører stemplene litt(etter god rengjøring av hele kalipteren) da de nå er ute siden klossene er slitt og du skal presse dem inn ved klosse byttet. Hvis en rengjør og smører ved hvert skifte holder kalipterene lenge.
scheme.jpg
sheme.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Nye bremseklosser"

Legg inn av Fsva »

SverreOlsen skrev: 25 mar 2018, 15:39 Som eg kaller dem, gliderene, den ene delen av kalipteren er festen til den andre med to bolter som den sklir ut og inn på.
Dissa har noen gummier rundt seg, en tar de forsiktigt ned og drar de to delene av kalipteren noelunde ifra hverandre(kan tast fra hverandre også) disse blir med tid å stunder støre og bremsene kan henge litt på.
Eg tar også å smører stemplene litt(etter god rengjøring av hele kalipteren) da de nå er ute siden klossene er slitt og du skal presse dem inn ved klosse byttet. Hvis en rengjør og smører ved hvert skifte holder kalipterene lenge.
Takker for info :prf
Funksjonen til gliderene ble kun testet, men ikke smurt. Stemplene ble rengjort så godt jeg greide uten å ta de ut av kaliperen, også de bevegde seg fint inn og ut (lett press med tommelen så sklei de inn, og kom ut igjen med lett press på bremsehendel. Mulig jeg skrur av kaliper og smører de gliderene. :P

Edit: "Verkstedhåndboka sier "Lubricate the sliding pins with a suitable silicone
based brake grease then reassemble the bracket and
caliper. Lubricate the pad retaining pin with a thin smear of
proprietary high temperature copper-based grease. " Stemplene smøres med bremsevæske hvis man bytter stempel og pakninger.
Sist redigert av Fsva den 25 mar 2018, 17:32, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Nye bremseklosser"

Legg inn av Fsva »

Det ble en liten flytur på Hurdalsjøen i dag.
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Nye bremseklosser"

Legg inn av FredrikE24 »

Har selv en Extra 300L med en O.S 120 FSIII Surpass 20kubikker i. Artig akro-maskin som virkelig flytter seg! drøyt 160cm vingespenn med en noget oversized motor :D
Så har jeg en ARC Ready trainer, såkalt uknuselig. Sitter en litt liten O.S 46LA motor i den.
Så har jeg en Robbe Futura Nova med en O.S 70SZ-H motor, og en Thunder Tiger Raptor 50 V2 med en O.S 50 SX-H motor.
Radioutstyret er JR X-3810 på 35MHz-båndet.

Med andre ord, dette nærmer seg 20 år snart, og jeg var 10-11 år da jeg begynte med modellhobbyen. Begynte med Heli da det var svindyrt og utrolig vanskelig. Det har skjedd ting både på regulering av motorturtall(Governor) og gyroer og flybar-less rotorhoder.
Nå flyr de aller fleste Heli og er ikke lenger en nisje-greie :)
Har også en Thunder-Tiger EK-4 S2 monstertruck med 70-motor(den går styggfært)
En Schumacher XT-R 3E med tre trinns girkasse og en motor som snur på 46 000rpm, toppfart med dekka som sitter på er 120km/t.. Spinnvill sak som trenger balast i fronten for å ikke blåse rundt når 3.giret legges inn.
Traxxas T-Maxx, første generasjon med den late 15-motoren. Ikke dugandes til så mye.

Dette bildet ble tatt på et frossent Ulsrudvann i Oslo år 2003. Far og jeg hadde skrudd dette sammen ila. en hel vinter, et mekanisk smykke dette tysk-konstruerte helikopteret. Dette er 15 år siden nå og jeg var 11 år :thumleft
DSC00363 (1).JPG
Så kjøpte far seg 45 fots flybridgebåt og pusset på den hele året, og jeg fikk moped-dilla. Er vel 3 eller 4 år siden sist at jeg tok med meg flya og raptoren med til Blackbird i Drøbak og fikk litt luft under vingene. Det er en morsom hobby, det er helt klart :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Nye bremseklosser"

Legg inn av Fsva »

Telemark skuffer aldri når man skal på MC-tur. Et par kamerater og jeg tok en to-dagers fra søndag til mandag i pinsehelga, med teltovernatting i Dalen. Det er et par år siden jeg har vært på tur i Telemark, og for de to andre var det første MC-tur i distriktet. Faktisk så ble dette min første første MC-tur med teltovernatting og det ga mersmak.

Bilde
Rjukan
Bilde
Dalen
Bilde
Ruta
Bilde
Vi svingte en kjapp tur opp til Gaustatoppen.
Bilde
Mandag morgen i Dalen.

Høydepunktene på turen var nok Rjukan med Gaustadtoppen, Nedstigningen til Dalen, og FV38 langs Vråvatn mot Vrådal. :prf
Vi kom oss også trygt forbi et par laserkontroller med førerkortene og lommebøkene i behold. En mellom Drangedal og Porsgrunn og den andre rett øst for Vindfjelltunet i Siljan.

Jeg satser på flere turer til Telemark i framtiden :vs

Svar