Misha's Garasje

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Tok forgasser-kalibreringen idag. Bensinslangen ble stappet ned i en flaske med bensin som jeg festet på siden av sykkeln, så var det bare å fyre opp. Og mens den varmet opp kunne jeg hente Carbtune'n jeg kjøpte i vinter på ebayen. Dette er nye typen, uten kvikksølv eller andre mystiske substanser, dette er erstattet med stålsylindre.
Det fulgte også med 2 typer tilkoblings-stusser, og en av disse passet perfekt. :thumleft Da slapp jeg bruke mine egne hjemme-snekkra. :-J
Skruene som disse skulle monteres satt skikkelig fast, heldigvis har jeg slagskrujern til slikt. Den har berget meg før! :prf
Forgasserne hadde ikke mye avvik så det skulle ikke rare justeringen på skruene før nivået lå noenlunde jevnt. Skruene er jo like følsom som kjerringa en gang i måneden, så det skulle ikke rare bevegelsen til før nivået var helt i offside igjen... :eh

Bilde

Så må jeg ta demperen bak med meg på jobben i morgen og gi den en grundig omgang med høytrykksvaskeren der. Den er full av skitt som har satt seg fast, så det er nesten umuligt å få justert den ](*,)
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

mekkern
Innlegg: 7576
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Misha's Garasje

Legg inn av mekkern »

har den samme og hvis en snur den på hodet funker den på 2t også mener jeg? :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Dexter »

Hva koster slikt og må jeg ha ukesvis med kurs å opplæring for å bruke det selv?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

mekkern skrev:har den samme og hvis en snur den på hodet funker den på 2t også mener jeg? :scratch
Eh, snu på hodet? Da vil den jo ikke fungere? Er vel vacum i en totakter også vel? :-k
Dexter skrev:Hva koster slikt og må jeg ha ukesvis med kurs å opplæring for å bruke det selv?
Den kom vel på noe under tusenlappen etter at tollerne hadde forsynt seg. Koster noen lapper mer her i landet. Men behandler du den pent, har du verktøyet i mange herrens år fremover.
Det følger jo manual med, og har du normalt antall tommeltotter og en Haynes-manual i baklomma er du langt på vei.
Haynesmanualen forteller deg hvor slangene skal kobles til, og hvor du skal skru, når og hvor mye. :thumleft

Så kjøp en verkstedsmanual først, så man kan kikke i den og se om dette er noe man kan gjøre selv, avhengig av hvilken sykkel man har.
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Tysnes »

Kawaspesialisten hadde noen til ca:1000.- for en tid til bake.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Dexter »

Jeg har teknisk håndbok, ikke Haynes da, men den har vel det meste av informasjon... må lese litt i den da tenker jeg... er vist bare 3 skruer... en for de to til høyre, en for de to til venstre og en for justeringen mellom de to til høyre og de to til venstre... kan det være så vanskelig da? :-k
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Høres ut som om du har rimelig kontroll. Skrue-oppsettet er det samme som jeg har. Man justerer først de til venstre likt, så de til høyre likt, og så høyre og venstre likt. Hvilken verdi "likt" er står i manualen din.
Og der står vel også hvor du kobler carbtune'n på forgasserne. :thumleft

Vær obs på at du skal skru veeeldig lite for å få utslag. :prf
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

mekkern
Innlegg: 7576
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Misha's Garasje

Legg inn av mekkern »

Dexter:ellers får du ta deg en kveldstur hit så kan du låne min-finn ut hvordan du tar av tanken så vi kommer til så er det fort gjort. ;e
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Ble en smule forundret over at bremseklossene bak var nedslitt, bare en knapp millimeter igjen på ene klossen. Originalklosser byttet på forsommeren engang. Og calippen gikk fint så synderen må være en kombinasjon av dårlig bremseskive og mye smuss/sand fra bakhjulet.
Nye klosser og skive bestillt fra wemoto.com i England. Har ikke kjøpt noe derfra før, men de har greie priser, lett å finne frem på sidene og momsen blir trukket fra når man bestiller til norge. :thumleft

Men jeg satte på noen andre klosser jeg hadde liggende, veiene er bare og tempen ligger på 5 grader, for her skulle det kjøres!
Tok en rolig 3-milstur i nabolaget. Skrekkblandet fryd er vel rette ordet. Kjørestilen er heller rusten, refleksene sitter ikke helt og det er mye grus og dritt i/langs veiene. Og bremsene tar ikke skikkelig...
Så det blir nok bilen til jobben denne uka også.

Men sesongen er i gang!! \:D/
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Globe »

Misha skrev:

Men sesongen er i gang!! \:D/

Hærlig Misha...hærlig...da er det håp for oss litt lengre nord også snart!! :thumleft

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Våren trekker nok nordover snart skal du se.
Og grattis med 800 innlegg også! :thumleft
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Liker ikke helt forbremsene. Må ta skikkelig i skal jeg nærme meg noe som kan kalles låsing av forhjulet. Hadde en times tur idag med mye bremseøvelser innlagt. Klossene er nesten nye, dog uoriginale. Og skivene ser ikke klok ut.
En av de få fordelene med å ikke ha kjørt på en stund, er at man merker seg slike ting når man triller baiken ut igjen. Kjører man daglig merkes ikke så lett at tingenes tilstand begynner å forandre seg...

Eller?

Får ta noen småturer til før jeg bestemmer meg for om jeg må handle mer fra engelandet... :dontknow
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

taylormade342169
Innlegg: 22
Registrert: 12 mar 2010, 22:00
Motorsykkelen din: 98 yamaha xj900s
Sted: Haugesund

Re: Misha's Garasje

Legg inn av taylormade342169 »

Har kjøpt deler hos wemoto.com i vinter. Caliper pakninger, svinghjul lagre m.m. De fører mange originale deler til rimelige priser, i hvert fall til Yamaha sykler. Rask levering. Kan anbefales.
_______________________________________________

-82 Honda CB450SC
-98 Yamaha XJ900S Diversion

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Den e go! Da blir det mere derfra. :thumleft
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Misha's Garasje

Legg inn av Misha »

Jeg kjøpte jo et slikt Oregon-kamera i fjor som jeg prøvde ut på baiken. Ubrukelig viste det seg, siden bildet begynte å bølge av vibrasjonene fra sykkeln. ](*,)

Men jeg fant da et opptak på harddisken jeg har sittet og lekt meg med i Moviemakeren, så her er resultatet:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=PPN509iy8RI[/video]

Snart skikkelig vår!! \:D/
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Svar