HegeS1000RR

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
HegeS1000RR
Innlegg: 32
Registrert: 25 apr 2015, 16:38
Motorsykkelen din: BMW S1000RR - 2011

HegeS1000RR

Legg inn av HegeS1000RR »

Hallois :vs

Prøver meg på et lite comeback her på forumet :)
Tidligere het je vel GSXR-Hege - kanskje det ringer noen bjeller for enkelte da.

En kort presentasjon:

Je er gift med han Erling(ZZR-Erling) og bor i Hvittingfoss. Sammen deler vi de fleste interesser - enten det er MC, friluftsliv eller Rottweilere :)

For øvrig har je hatt lappen i mange år nå og har hatt ganske mange MC. Har akkurat byttet ut den siste Suzuki GSXR 1000 -08 med en BMW S1000 RR - 2011 mod. Hadde nettopp en liten vareopptelling og fant ut at dette var min 12 MC :-)

Ellers så farter je mye på tur sammen med gubben - både i inn og utland. Er veldig glad i alpene og Dolomittene :prf
Men, je har også fått sansen for banekjøring - digger ACR! :prop:

Detta var litt om meg - tenker det holder for denna gangen :mk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: HegeS1000RR

Legg inn av LordShaft »

Hallaien, og velkommen skal du være... Jeg har ikke hatt gleden å høre fra deg tidligere :thumleft

Fantastisk sykkel du har fått deg :prf
Er det ikke langt for deg å dra til ACR hvert år? Du bor jo på østlandet, tenkte kanskje rudskogen var like bra? bare langt nærmere :-k

Håper å se mere fra deg også her inne, masse bilder og selvfølgelig, dine erfaringer med sykkelen. Ikke umulig vi kan lære en ting eller to av hverandre :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: HegeS1000RR

Legg inn av Olav K »

Og hvor forsvant den NYDELIGE Gixxeren din da? Den var bare dødsrå, med de doble Yoshimurapottene :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

HegeS1000RR
Innlegg: 32
Registrert: 25 apr 2015, 16:38
Motorsykkelen din: BMW S1000RR - 2011

Re: HegeS1000RR

Legg inn av HegeS1000RR »

Takk for det! :D

Kjem sikkert til å legge ut en del bilder etter hvert ja :) Kjekt at det er andre med likedan MC her inne :thumleft

Je fikk for alvor opp øynene for ACR i fjor sommer - hadde noen fine banedager der med Alfa. Vanvittig artig bane!! Er påmeldt med Senior i år, men dessverre blir det vanskelig å få til i år. Synes det er så sjukt mye folk på RS og sjøl om det er nærmere så er det ikke mulig å rekke torsdagskjøringa der etter arbe. Men.....satser stort på å få med med meg noen flere banedage på sikt.

Nå gleder meg imidlertid sjukt til å få hematt gubben som for øyeblikket er på Vestlandet for å hente det nye gullet mitt. Snill mann je har som kjører laaaaangt i regn og kulde for å hente kjerringa sin MC!! :D Sjøl er je heme med halsbetennelse og pencillinkur....blæhhh!

Gleder meg til å sjå smilet hans inni hjelmen i morra kveld,,,hehe

HegeS1000RR
Innlegg: 32
Registrert: 25 apr 2015, 16:38
Motorsykkelen din: BMW S1000RR - 2011

Re: HegeS1000RR

Legg inn av HegeS1000RR »

Olav K skrev:Og hvor forsvant den NYDELIGE Gixxeren din da? Den var bare dødsrå, med de doble Yoshimurapottene :prf
hehe,,,ja den var rå!! Den ble solgt til en skikkelig gixxer-fan i Kr.sand :-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: HegeS1000RR

Legg inn av LordShaft »

Jeg har en liten følelse av at han er veldig lett å be med tanke på at han har stort sjanse for å kjøre din sykkel litt når den er ledig :redface

Også er nå vi mannfolk konstruert slik at vi strekker oss litt ekstra i håp om at fruen skal logre litt ekstra med halen :lol

Ja veldig greit med flere folk med samme sykkel. Nå har jo du en "første" modellen av biken, så er jo mulig du gjør deg noen erfaringer som jeg bør være oppmerksom på.
Jeg hadde recall på min modell pga sidestøtten kunne løsne. Bolten som holdt sidestøtten som løsnet av vibrasjoner.

Jeg har også hatt conti attack 2 dekkene( fabrikk levert) på sykkelen samt Pilot Power 3. Der sistnevnte må sies å være de beste dekkene jeg har erfaring med.
Skal bytte til Pilot Road 4 denne sesongen, skal på europatur med syklubben i år :redface
Blir spennende å gjøre seg erfaringer med disse dekkene også. De er jo verken anbefalt av BMW eller Michelin til denne sykkelen, noe jeg finner veldig merkelig. Men vet om flere i england som har gjort seg veldig gode erfaringer på disse dekkene til denne sykkelen.

Også har jo vi en suveren fordel med traction controll på sykkelen vår, får en indikasjon lenge før det går gale. Har selv hatt 2 episoder der jeg har fått erfare hvor sinnsykt bra og godt det er å ha traction :thumleft

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: HegeS1000RR

Legg inn av DrGreve »

Gratulerer med flott sykkel. S1000RR er den eneste av BMW sine sykler jeg syns er vakker. :thumleft
(Sorry, Erling :)
Takk for sist, forresten.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

HegeS1000RR
Innlegg: 32
Registrert: 25 apr 2015, 16:38
Motorsykkelen din: BMW S1000RR - 2011

Re: HegeS1000RR

Legg inn av HegeS1000RR »

Han vet jo at han får låne biken min ka tid han vil - så sant je ikke skal bruke den sjøl :knegg

I forhold til dekk, så har je brukt pilot Power 3 på gixxern og vært veldig fornøyd med det. Selger satte på dette til meg når je kjøpte bimmern nå - trur det skal bli bra :)

Bestemte meg for at je skulle ha både abs og antispinn på min neste MC - egentlig et must på såpass effektsterke sykler synes je. Har sjøl hatt noen episoder hvor bakhjulet slipper - har gått bra da, men alltids kjekt med noen tekniske finesser :prf

HegeS1000RR
Innlegg: 32
Registrert: 25 apr 2015, 16:38
Motorsykkelen din: BMW S1000RR - 2011

Re: HegeS1000RR

Legg inn av HegeS1000RR »

DrGreve skrev:Gratulerer med flott sykkel. S1000RR er den eneste av BMW sine sykler jeg syns er vakker. :thumleft
(Sorry, Erling :)
Takk for sist, forresten.
hehe,,takk for det og likeså! :vs

Neste gangen du ser ei kjerring med hestehale som flakser nordover i pent driv, så må du kikke å sjå om det er en BMW da,,,,hehe

HegeS1000RR
Innlegg: 32
Registrert: 25 apr 2015, 16:38
Motorsykkelen din: BMW S1000RR - 2011

Re: HegeS1000RR

Legg inn av HegeS1000RR »

Elolz skrev:Gratulerer med ny rå sykkel! :D Er vel bare spørsmål om tid før gubben bruker din sykkel mer enn sin egen. :knegg
Vel....Erling har en meget fin MC sjøl som han er veldig fornøyd med :-) Dessuten så kjører je såpass mye sjøl og som oftest sammen med han, så det er praktisk umulig. Men.......av og til....så pleier han å låne sykla mine og han kjem att like blid hver eneste gang :yeyeye

For øvrig...takker og bukker! :D

KawaKjetil

Re: HegeS1000RR

Legg inn av KawaKjetil »

Welcome Hege :D Og gratulerer igjen med ny sykkel!
Nybaiken er vel på vei rundt kysten nå. Tenker Erling får testet den skikkelig i solskinnet idag :prop:

HegeS1000RR
Innlegg: 32
Registrert: 25 apr 2015, 16:38
Motorsykkelen din: BMW S1000RR - 2011

Re: HegeS1000RR

Legg inn av HegeS1000RR »

Bergen skrev:Welcome Hege :D Og gratulerer igjen med ny sykkel!
Nybaiken er vel på vei rundt kysten nå. Tenker Erling får testet den skikkelig i solskinnet idag :prop:
Takk, takk Kjetil! :vs

Ja.....håper virkelig han får seg en fin og artig tur hematt rundt kysten i dag. Så langt virker han VELDIG fornøyd med kjerringa sin investering! :yeyeye

HegeS1000RR
Innlegg: 32
Registrert: 25 apr 2015, 16:38
Motorsykkelen din: BMW S1000RR - 2011

Re: HegeS1000RR

Legg inn av HegeS1000RR »

Bilde

Bilde

Bilde
Sist redigert av HegeS1000RR den 29 apr 2015, 19:47, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: HegeS1000RR

Legg inn av sankyo »

Stilig sykkel i stilig farge. God tur
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: HegeS1000RR

Legg inn av freddy123 »

råtøff sykkel og du kjører vel fra gubben med den der tenker jeg :D

Svar