dmorgan - Nier'n i hus

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: dmorgan - Nier'n i hus

Legg inn av cosmogs »

Fy så mye nye flotte MC det er her på forumet i år, kjempegratulerer med din!
Synes MT´n er råtøff, og her er det jo nok krefter også. :thumleft
Et bilverksted totalvraket lillebrors sportsbil for endel år tilbake, da de "testkjørte" den etter rep.
Verkstedets forsikringselskap måtte punge ut. : )
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: dmorgan - Nier'n - 1000km-service

Legg inn av Bjerknez »

dmorgan skrev:Førstegangsservice i dag. Dette kostet omtrent 2000,-. Jeg så tilfeldigvis at en på verkstedet tok sykkelen ut på en kjøretur, og jeg antar at det er en del av sjekkpunktene i servicen, men jeg er ganske sikker på at sjekklista ikke inneholder et punkt om å sjekke om forhjulet kommer opp i lufta. Fyren klarte tydeligvis ikke å motstå fristelsen, og jeg kjenner at det irriterer meg. Om det hadde skjedd noe under prøvetur av ansatt på verkstedet, hvem sin forsikring gjelder?
Mulig jeg tenker feil her nå, men på førstegangsservice så er det vel stort sett snakk om olje/filter skift samt kontroll av innlysende ting etc.? Man trenger vel ikke å prøvekjøre sykkelen etter oljeskift for å se om den funker som den skal? Å vertfall ikek dra på bakhjulet med den. Jeg hadde kanskje ikke reagert der og da om verksmester prøvekjørte sykkelen min rolig, men hadde jeg tatt han i å dra på bakhjulet så hadde jeg blitt betenkt....

Jeg noterer meg alltid km. telleren når jeg leverer fra meg sykkel/bil på verksted og jeg har ennå til gode at noen har prøvekjørt sykkel/bil uten at jeg har fått vite det på forhånd.

Hvis verkstedet ødelegger sykkelen din så er det verkstedet som må ta dette på sin kappe/forsikring. Du leverer jo fra deg sykkelen til et autorisert verksted og da må det jo være dem som har ansvaret for sykkelen din inntil du henter den igjen?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: dmorgan - Nier'n i hus

Legg inn av LordShaft »

dmorgan skrev:Førstegangsservice i dag. Dette kostet omtrent 2000,-. Jeg så tilfeldigvis at en på verkstedet tok sykkelen ut på en kjøretur, og jeg antar at det er en del av sjekkpunktene i servicen, men jeg er ganske sikker på at sjekklista ikke inneholder et punkt om å sjekke om forhjulet kommer opp i lufta. Fyren klarte tydeligvis ikke å motstå fristelsen, og jeg kjenner at det irriterer meg. Om det hadde skjedd noe under prøvetur av ansatt på verkstedet, hvem sin forsikring gjelder?
Jeg regner med du konfronterte vedkommende og verkstedet med dette? Slikt skal bare ikke finne sted. Hadde jeg sett at noe gjorde slikt med min sykkel, hadde jeg laget et jævlig leven, og jeg hadde hvertfall ikke betalt for servicen, heller ikke brukt det verkstedet igjen. De kunne trukket summen ut av lønna til han idioten som kjørte sykkelen din på bakhjulet

Note4

dmorgan
Innlegg: 33
Registrert: 20 mar 2012, 09:10
Motorsykkelen din: 2015 Yamaha MT-09
Sted: Drøbak

Re: dmorgan - Nier'n i hus

Legg inn av dmorgan »

LordShaft skrev: Jeg regner med du konfronterte vedkommende og verkstedet med dette? Slikt skal bare ikke finne sted. Hadde jeg sett at noe gjorde slikt med min sykkel, hadde jeg laget et jævlig leven, og jeg hadde hvertfall ikke betalt for servicen, heller ikke brukt det verkstedet igjen. De kunne trukket summen ut av lønna til han idioten som kjørte sykkelen din på bakhjulet
Jeg ble irritert over at han løftet fronten, men ikke nok til at jeg tok det opp der og da, men det burde jeg nok ha gjort. Om han derimot hadde kjørt bortover på bakhjulet hadde jeg nok gått rett opp til sjefen og klaget. Neste service blir et annet sted.
nå: 2015 Yamaha MT-09
før: 2011 Triumph Bonneville SE, 2007 Vespa 250 GTS (kona sin), 2008 Yamaha WR250R, 2007 Yahama YBR125, 1998 Honda Transalp XL600V, 1997 Yamaha Dragstar (kona sin), 2002 Honda CB500S, 1999 Honda Shadow VT750C2

Svar