Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Re: Tovens Rorbu! - gnikke gnukke

Legg inn av Toven »

Hadde en fin runde i dag med Suleskarsvegen som mål, sammen med Mortenolb!
Bilde

Kunne gjort ruta lenger, men ettersom Mortenolb allerede hadde vært på tur så var det greit å kutte ned. Og så kjenner jeg nå etter å ha kommet hjem, at det var helt greit at det ikke ble tur nedom blant annet Lysebotn. Værmeldingen var litt tjaaa. Det var meldt om stort sett fint vær, men over 50 % sjanse for regn :-k På sengekanten ba jeg en stille bønn til o' store værGud, den Store Gislefoss, om tørr asfalt. Litt yr går fint sa jeg, om dine hender er låst. Jeg skal til og med pakke regntøy :notworthy: Og sannelig leverte kjære Gislefoss! Det har vært relativt gråe og triste skyer i dag, men sannelig har de holdt på sine tårer. Over Suleskar velsignet til og med Gislefoss oss dødelige med vakre solstråler, blant snødekt landskap :yeyeye Omtrentlig 30 minutter unna tørr garasje måtte Gislefoss åpne litt på kranen, og jeg ble rimelig stresset da det dannet seg tårer på visiret. Heldigvis, som bønnen etterlyste, var tårene lette tårer som kun dusjet visiret. Dermed blir sykkelvasken en del enklere :hallo

Det var helt fantastisk å kjøre over Suleskars, med snødekt landskapt og tildels høye brøytekanter. Og så var det befriende å kjøre der uten sauene som oftest står midt i veien gjennom svingene, eller gjødsler veibanen :evil: Vi/jeg valgte å ikke kjøre heeeele veien over til selve Skuleskard, siden klokka hadde fått bein å strekke på, så omtrentlig midtveis snudde vi tilbakjat.

Bilde

Bilde

Brukeravatar
xses
Innlegg: 309
Registrert: 18 jul 2014, 14:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSXF 750 `98
Sted: Råholt

Re: Tovens Rorbu! - kjøre

Legg inn av xses »

Var dette en dagstur?
1998 Suzuki GSX 750F
Juni 2014 50700km :)
29.08.2014 52618km :)
02.08.2016 59518km :)
29.06.2018 61497km :)
14.08.2019 66069km :O
11.08.2020 68635km :scratch
27.08.2021 73365km :twothumbs:

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Tovens Rorbu! - kjøre

Legg inn av mortenolb »

xses skrev: 14 jun 2020, 13:13 Var dette en dagstur?
Ja, litt kort for noe annet :prf

Toven

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Legg inn av Toven »

Hei hopp bloggen!
Har skjedd litt siden sist. Min kjære SV650 har fått ny eier, og jeg har nylig (i dag) blitt eier av en 2021 Yamaha MT-09 SP.

Bilde
Ja jeg veit... sykkern er skidden allerede...

Da var sykkel hentet!
Stor takk til forhandler som tillott å reservere uten kostnad for å bryte kjøpskontrakt, topp service! Dette ifb med å kunne få prøvekjørt sykkel før jeg valgte å kjøpe. Vistnok vanskelig å få tak i MT-09 utover sesongen, både standard og SP...

Åkkesom;
Har 'tusla' rundt i dag på kjente veier i nærområde. Ble spist omtrentlig 25 mil av de berømte 100 innkjøringsmila. Booket service om 3 uker så tror jeg skal klare å nå nærme 100 mil innen den tid. Sykkelen er igrunn midt i blinken for meg! Kjøpte komfortsete som ble satt på når jeg hentet den, så skinkene har det ganske bra. Kjenner svært lite plager fra armer og knær som tidligere - som er veldig positivt for meg. Nå har jeg riktignok ikke kjørt svært svært aktivt, men jeg har trua på at sittestilling/komfort er blitt veldig bra. Quickshifter, blipper og cruise controll er veldig veldig ålreit 8)

I og med det er innkjøring har jeg ikke dratt noe særlig på, men det fikk jeg gjort på demosykkelen så krefter er det nok av \:D/
Svinger går som en drøm! Veldig god på smale svingete veier i nærområde, veldig enkel å 'kaste' fra side til side og kjennes veldig stabil i nedlegg. Nåer fjæringa satt opp i standard og det kjennes ut som en fin blanding mellom sportlig og komfort. Må nok lese meg opp på diverse justeringer som nå er tilgjengelig, men det kjennes igrunn veldig bra ut.

Lyden er igrunn også svært upåklagelig! Kommer ikke til å se på eksosalternativer da lyden er akkurat passe! Ser at man kan få Akrapovic helanlegg for 18k, men jeg kommer nok til å beholde det helt originalt.

Utseendemessig var jeg veldig usikker på denne ut i fra bilder, men IRL ser den ikke like ille ut :lol:
Syntes fronten er ganske kul med luftinntak på sidene av tanken
Bilde

Bestilte tankgrips men disse var ikke kommet. Fikk kjøpt Yamaha tail tidy som jeg monterer etterhvert.
Det er noe som jeg er litt misfornøyd med, og det er diverse småriper/slør på lakkerte overflater. Hadde trodd/håpet at det skulle være mer eller mindre feilfritt - men ettersom det er mange ledd med frakt og diverse klargjøring så kan man kanskje ikke forvente det. Pluss at sykkel bli stående i butikk så faren for at kunder klasser er jo der. Får nok enkelt rettet opp i diverse med hjelp fra en bekjent med masking, hadde uansett planer om dette samt et par lag keramisk coating 8)
Det som ikke er så enkelt å gjøre noe med er en del mikroriper i display/dash som syntes når sola står på. Men men... jeg forsøker å legge litt sånne ting på hylla nå og heller fokusere på kjøring og kjøreglede som jo er det viktigste!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Legg inn av AJ »

Gratulerer!
Flott MC-maskin det der :thumleft !

Fornuftig, etter min mening å holde på originaleksosen. Og like fornuftig med investering i tankgrips.
Gjorde det selv på KTM'en i fjor og det er ingen særlig tvil om at disse gir en bedre og opplevd tryggere forankring i sykkelen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Maschev
Innlegg: 111
Registrert: 15 apr 2018, 15:32
Motorsykkelen din: 2015 BMW R1200 GS Adventure

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Legg inn av Maschev »

Gratulerer :) Utrolig tøff sykkel!

Toven

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Legg inn av Toven »

AJ skrev: 30 apr 2021, 21:23 Gratulerer!
Flott MC-maskin det der :thumleft !

Fornuftig, etter min mening å holde på originaleksosen. Og like fornuftig med investering i tankgrips.
Gjorde det selv på KTM'en i fjor og det er ingen særlig tvil om at disse gir en bedre og opplevd tryggere forankring i sykkelen.
Takk!
I de fleste tilfeller er det greit å slenge på en slip-on (med db killer montert) for å få litt grommere lyd fra maskinen - men her har de gjort en solid jobb med originalt. Dette reklamerer de også for... og det låter godt i mine ører!

Tankgrips er veldig kjekt ja!
Maschev skrev: 30 apr 2021, 21:27 Gratulerer :) Utrolig tøff sykkel!
Takk!

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Legg inn av niko »

Grattis!

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Legg inn av Ronning »

Stilig maskin. Ikke prøvd, men har trua på den tresylindra motoren der, egentlig 😀

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Legg inn av Fsva »

Gratulere med ny sykkel. :sunny:

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Legg inn av HeHy »

Gratulerer så mye med fet sykkel! Hadde ikke hatt noe imot å ha en sånn en I garasjen

Toven

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Legg inn av Toven »

niko skrev: 30 apr 2021, 21:55Grattis!
Takk!
Ronning skrev: 30 apr 2021, 23:02 Stilig maskin. Ikke prøvd, men har trua på den tresylindra motoren der, egentlig 😀
Veldig smooth og med masse moment!
Fsva skrev: 01 mai 2021, 00:25 Gratulere med ny sykkel. :sunny:
Takk!
HeHy skrev: 01 mai 2021, 09:07 Gratulerer så mye med fet sykkel! Hadde ikke hatt noe imot å ha en sånn en I garasjen Bilde
Takk!
Har man lyst har man lov sier en reklame.. :-k :knegg

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Legg inn av rolf-arne »

Gratulerer med ny sykkel - men jeg merker jo at det blir hardere å holde seg til det man har.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Toven

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Legg inn av Toven »

Fikk lufta meg litt i dag, men ble bare 20 mil. Begynte tidlig ettersom jeg tenkte å få nærmere 40 mil i dag, men Gislefoss svartnet himmelen med regntunge skyer.. Kjørte med panikk/regn-angst fra Ulefoss og hjemover, og klarte å snike meg så si midt i mellom to byger. Kom i alle fall tørrskodd hjem, men det ble en kort dag med kjøring.

Vel vel.. hjemme fikk jeg montert på et par BT spools så jeg kunne få rengjort kjede. Fryktelig innsausa med grease som hadde blitt kasta rundt ved fordrevet. Tok likegreit å vasket den ettersom den var så støvete. Venter på at Evotech skal få diverse snadder tilgjengelig for bestilling, for å få jazza opp den littegranne 8) Må si jeg liker svært godt fargene på felgene i kombinasjon med resten, samt svingarmen. Så det var litt forskjellige meninger rundt spesielt svingarmen på en facebook-gruppe, men jeg syntes det virker bra 8)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Legg inn av kgjersda »

Gratulerer med flott sykkel! Digger fargekombinasjonen i SP-serien.

Men ta nå av advarselen på tanken!
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Svar