Trondgv - KTM 690 Duke R - Ut på tur aldri sur

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Karmøybu på nye eventyr

Legg inn av LordShaft »

Da skulle du virkelig å prøvd den største bukkene bruse i ktm familien. Det er touring kongen uten tvil :thumleft

Note4

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Karmøybu på nye eventyr

Legg inn av Trondgv »

Hansien skrev:Til og med oransje stropper ja! :P :p
Har ikke tenkt på dette selv, men det stemmer jo :lol Kvalitetsstropper fra Biltema dette her :thumleft
cevillan skrev:Duke på tur, aldri sur :thumleft

Har hørt skrekkhistorier om soveposer som "sniker" seg ut av posen sin og havner i bakhjulet. Kanskje lurt med en ekstra pose med åpning andre vei.

Tilbakela 90 mil i helgen, Duke'en er et skikkelig touring-monster ;)
Stemmer det! :)

Tror ikke det skal bli noe problem, tar bare å lager en knute slik at jeg slipper at den åpner seg. Vis denne skulle åpne seg så er stroppene såpass stramme at jeg tviler på at den kommer seg ut. Men takk for tips :)

Kjørte selv 40 mil denne helgen og blir ikke sliten lengre slik jeg gjorde i begynnelsen. Sykkelen nærmer seg nå 4000km, tror jeg er på omtrent 3800km nå.


Foruten om det, så har nok en av disse stroppene gnaget på lakken på ene siden og fjernet den helt på et lite stykke på 1cm*0,2cm omtrent.. Tok en quick fix og limte et klistermerke over, så får jeg eller passe bedre på neste gang og fikse dette i vinter. Første skrape er alltid verst, men er ikke så kresen på slikt, sykkelen brukes jo hver dag, noe må en regne med :thumleft

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Karmøybu på nye eventyr

Legg inn av Trondgv »

Liten tur i drittværet i dag med en kompis som fikk lappen i dag :) Troll-Rally i morgen etter jobb, så det kan bli en lang, men fin dag!

Bilde

Sent from my D6503 using Tapatalk

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Karmøybu på nye eventyr

Legg inn av Snikendeugle »

Trondgv skrev:Kjørte i dag først en tur til Stord for å handle noe olje og oljefilter-kit. Kommer til å bytte olje når jeg har runda 5000km.

Etterpå kjørte jeg bort til XXL for å se på et telt til Troll-Rally neste helg. Fikk da et 3-mannstelt til 2000kr, som skulle være av god kvalitet. Var ryddesalg her, så fikk det billig :)

Har også prøvepakket, så nå er jeg klar :)
Bilde

Sent from my D6503 using Tapatalk
Tips!

Kjøp Cargonet! Veldig kjekt å ha over det du pakker på passasjersetet.

Du kommer nok også til å merke at telt osv bør forsøkes å festes så langt bak som mulig. Slik det ser ut på bildet nå kommer du til å irritere deg over hvor "trangt" det blir på setet. Det var ihvertfall slik jeg erfarte det :)
Sånn sett hadde jeg litt fordel med at jeg hadde SW-Motech cargoplate istedenfor passasjersetet. Da fikk jeg litt flere praktiske festepunkter.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Karmøybu på nye eventyr

Legg inn av E-strom »

Trondgv skrev:[klipp]... Slik det ser ut på bildet nå kommer du til å irritere deg over hvor "trangt" det blir på setet. Det var ihvertfall slik jeg erfarte det :) ...
Eller motsatt?
Jeg pakker også opp telt, liggeunderlag og sovepose på passasjersetet og utnytter muligheten til å lene meg mot denne midlertidige ryggstøtten. Det jeg irriterer meg over er at jeg ikke får opp toppkofferten uten å laste av passasjersetet først :P :p
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Karmøybu på nye eventyr

Legg inn av Trondgv »

Kanskje det :)


Morsomt på troll rally :)Bilde

Sent from my D6503 using Tapatalk

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Karmøybu på nye eventyr

Legg inn av Trondgv »

Bytta ut de store gamle speilene med et fra biltema som festes på enden av styret :) MYE bedre enn originalt, vibrerer ikke, er mye mindre og slipper å ha 2 horn fremme på sykkelen. Med de forrige var det så mye vibrering at den måtte i fri for at jeg skulle se bak meg.

For en gangs skyld så er biltema bedre

Bilde

Sent from my D6503 using Tapatalk

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Karmøybu på nye eventyr

Legg inn av Trondgv »

Snikendeugle skrev:
Trondgv skrev:Kjørte i dag først en tur til Stord for å handle noe olje og oljefilter-kit. Kommer til å bytte olje når jeg har runda 5000km.

Etterpå kjørte jeg bort til XXL for å se på et telt til Troll-Rally neste helg. Fikk da et 3-mannstelt til 2000kr, som skulle være av god kvalitet. Var ryddesalg her, så fikk det billig :)

Har også prøvepakket, så nå er jeg klar :)

Sent from my D6503 using Tapatalk
Tips!

Kjøp Cargonet! Veldig kjekt å ha over det du pakker på passasjersetet.

Du kommer nok også til å merke at telt osv bør forsøkes å festes så langt bak som mulig. Slik det ser ut på bildet nå kommer du til å irritere deg over hvor "trangt" det blir på setet. Det var ihvertfall slik jeg erfarte det :)
Sånn sett hadde jeg litt fordel med at jeg hadde SW-Motech cargoplate istedenfor passasjersetet. Da fikk jeg litt flere praktiske festepunkter.
Fikk ikke lest posten skikkelig før nå, men telt, liggeunderlag og sovepose ble pakt ned i en pakksekk og fikk det så langt bak som mulig, men skal nok gå for cargonet til neste gang :)


Foruten om det, slik som noen vet så var jeg på Troll-Rally i helga.

Turen startet fra Karmøy nedover til Stavanger. I det vi nærmet oss Dirdal kom det brått noen regndråper, så vi stoppet for å få på oss regndress. Og vil si dette er det smarteste jeg noen gang har kjøpt. Regnet kattunger fra Dirdal og videre. Kjørte over Suleskard og videre til Valle. Svingte av opp mot Dalen, og det var fortsatt like mye regn. Tok en liten røykepause uten fungerende lighter, så her kom eksosanlegg til god nytte, så kompisen fikk tatt seg en røyk..Etter mye om og men fant vi endelig frem til Fyresdal. Med våres planlegging visste vi ikke helt hvor det var, bare at vi skulle finne frem. :redface Kjørte så forbi Fyresdal sentrum, forbi flyplassen (For de som har vært på Troll-Rally, så vet dere at nå har vi kjørt for langt :redface) Og så videre for å finne skiltet inn til Troll-Rally. Sjokkerende nok, så kom dette aldri, og ved enden av vannet var konklusjonen våres at vi hadde kjørt alt for langt.

Etter nok en røyk, banning og litt klaging på en sår rompe fra en Harley sjåfør tok jeg opp mobilen for å sjekke Troll-Rally sine facebook sider. Her sto det klart og tydelig at treffet var i nord enden, og ikke i sør. Vi satte da farten nord igjen i en fart som var såpass ukristelig i det været at jeg helst ikke vil snakke om det. Kjørte da selvsagt ikke langt nok før vi svingte inn og lette overalt etter motorsyklister, som ikke var å finne. Så opp med mobilen for å finne ut for at vi var et stykke unna. Bånn gass videre et stykke, for å sjekke mobilen igjen. Gjett hvor vi var? Joda, kjørt forbi igjen. Tok denne gangen bryet med å zoome inn på kartet og fant ut at det var til høyre rett ved flyplassen, og til venstre før en bro. Fant da endelig frem, det var mørkt og jævlig og vi skulle sette opp telt. Fikk parkert sykler i skogen, samt vekket noen naboer. Telt ble slengt på bakken, fant frem øl og lommelerke. En liten skvett Karmøyvann for å holde koken mens teltet ble satt opp, med påfylling av øl underveis. Fikk satt opp teltet, pakket av sykkelen og la oss til å sove.

Nå var været pent, men vi hadde ikke noe øl eller skikkelig brennevin fra polet. Samlet noe krefter før vi kastet oss på syklene for å kjøre til Åmot. Turen startet fint, helt til jeg mistet kameraten som kjørte bak meg. Kjørte videre og stoppet for å vente, da telefonen ringte. Bokstavelig talt midt mellom bensinstasjonene som var nærmest (27 min til hver av dem). Her var han da tom for bensin, og jeg måtte kjøre avgårde for å kjøpe nye. Pent vær, tørre veier og en helvetes fart til Fyresdal for å få en kanne og fylle med bensin. Kom tilbake med bensinen, fikk fylt opp godstoget av en Harley og kjørte videre til Dalen for å fylle, så endelig til Åmot for å gjøre viktige innkjøp av mat og drikke. Ikke noe mer spennende som skjedde her.

Maten ble hovedsaklig bønner, egg, bacon og loff som vi laget på primus.

Veldig koselig treff og traff to andre fra forumet som var veldig hyggelig. God musikk og mye liv på kveldene. Eneste som jeg reagerte på, er at selv om vi var 2 stk på 18 og 20 år, har vi sikkert dratt ned snittalderen på treffet drastisk. Traff vel 5 andre som var på våres alder. Var en del i 30 årene, mer i 40 årene, enda mer i 50 årene, en del som var 60+.

Blir garantert å se der neste år også, så lenge jeg ikke er på tur nedover verden på den tiden, på sykkel selvsagt :prf

Ruta bort: https://goo.gl/7sJt0C" onclick="window.open(this.href);return false;
Hjem var bare opp til Åmot, og strake vegen over E134 hjem til Karmøy.
Ble totalt ca 100mil for våres del.

Bilde

Bilde

Bilde
Sist redigert av Trondgv den 02 sep 2015, 23:05, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Trollrally 2015

Legg inn av LordShaft »

Bildene dine er ikke synlig. Kjekt å høre at du trives på troll rally.

Selv har jeg aldri vært noe treff type. Det blir litt for hallelulja stemning rundt det hele :redface

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Trollrally 2015

Legg inn av Trondgv »

Er Dropbox, prøver på ny i morgen da :)

Syntes det var gøy jeg, veldig sosialt og veldig mange fine sykler. :D

Sent from my D6503 using Tapatalk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Trollrally 2015

Legg inn av AJ »

Trondgv skrev: Syntes det var gøy jeg, veldig sosialt og veldig mange fine sykler. :D
Enig!
Troll-Rally er alltid hyggelig :thumleft
Tror nok ganske sikkert at vi tar turen neste år også :-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Trollrally 2015

Legg inn av Kawagutten »

AJ skrev:
Trondgv skrev: Syntes det var gøy jeg, veldig sosialt og veldig mange fine sykler. :D
Enig!
Troll-Rally er alltid hyggelig :thumleft
Tror nok ganske sikkert at vi tar turen neste år også :-) .
Enig med dere og neste gang skal jeg komme på torsdag for å være utvilt til fest på fredag og ha med presenning :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Trollrally 2015

Legg inn av Trondgv »

Mini-treff på Blikshavn :)
Bilde

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Trollrally 2015

Legg inn av Trondgv »

Bytta olje og alle 4 oljefilter i dag. Veldig lite spon og alt så bra ut. Eneste er at jeg vurderer service i Bergen til neste år..Forhandler har strammet til boltene noe hinsides etter sist service. Måtte finne en stor skralle for å løsne bolter til oljeplugg og 2 av filtrene..O-ringen til det ene filteret var flat..Får ekstremt dårlig inntrykk når det er sånn etter merke-verksted har vært borti sykkelen.

Olje har jeg ventet på i over 2 uker hos dem, da de ikke hadde i det hele tatt, og når de endelig fikk var det kun 4l som jeg kjøpte. Så blir ikke noe på neste mann.

Har også opplevd mye useriøst fra dem, så holder meg vekke fra dem fra nå av.


Foruten om det så blir det 0 kjøring de 2 neste ukene da jeg skal ut og leke med ROV :)

Sent from my D6503 using Tapatalk

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R - Trollrally 2015

Legg inn av TBI81 »

Karmøy eller Stord?
(Jeg vet det stort sett er samma, men læll)

Svar