Trondgv - KTM 690 Duke R - Ut på tur aldri sur

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Trondgv - KTM 690 Duke R - Ut på tur aldri sur

Legg inn av Trondgv »

Får starte meg en logg jeg også da :prop:

Er 19 år, blir 20 til sommeren og bor på Karmøy i Rogaland.
Har nylig tatt teorien for motorsykkel, samt vært på MC-kurs hos en trafikkskole, så da blir det mellomtung lappen i år satser jeg på.
I går kveld stoppet jeg spontant innom KTM forhandleren på Karmøy (Stord Speedshop) og skulle bare sjekke priser og div på KTM 690 Duke R.
Og plutselig...så var ny sykkel bestilt og forhandleren skulle ringe meg på mandag angående sykkelen og om jeg var helt sikker på at jeg hadde valgt rett, ettersom de måtte sjekke om de kunne få tak i en i rett farge, altså svart :)

Men må også ha kjøreutstyr, og lurer litt på hva jeg burde velge. Vil jo selvsagt ha god kvalitet, men trenger ikke å koste skjorta, så noen forslag her hadde vært fint.
Trenger alt av kjøreutstyr.
Sist redigert av Trondgv den 02 okt 2015, 19:21, redigert 9 ganger totalt.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Legg inn av AJ »

Gratulerer med sykkelkjøp!
Dere unggutta tiltrekkes av KTM, har jeg lagt merke til ;-) .
Tror du har gjort et godt valg!

Hva gjelder kjøreutstyr; hva med å sjekke HELD? Levelige priser og gjennomgående god kvalitet. Det er i hvert fall min erfaring:

http://magasi.net/catalog/index.php/uts ... r-c-29_158" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Legg inn av LordShaft »

Held er veldig bra.... greit å vite at det er en trafikkskole i fana her i Bergen som fører alt av held. Så det er relativt lett å få tak i på disse kanter. (Har held hansker selv) skulle ha skinndress også, men de laget ikke stort nok :knegg

Fc-moto.de har veldig gode priser på veldig mye kjøreklær. Selv vil jeg anbefale deg å gå til innkjøp av skinndress og ikke tekstil.

Note 4

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Legg inn av detvarvondtdet »

Trondgv skrev:
Men må også ha kjøreutstyr, og lurer litt på hva jeg burde velge. Vil jo selvsagt ha god kvalitet, men trenger ikke å koste skjorta, så noen forslag her hadde vært fint.
Trenger alt av kjøreutstyr.

Velkommen og gratulerer med grisemorsom sykkel :prop:

Jeg vil anbefale http://www.bullfighter.no/

Kan gjøre noen knallgode dealer der. Lette å forhandle med pris om også :thumleft

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Legg inn av Snikendeugle »

Gratulerer og velkommen i Duke klubben :)!

Jeg tror ikke R modellen av sykkelen er å få i svart faktisk, så det kan jo bli en liten issue.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Legg inn av Trondgv »

Snikendeugle skrev:Gratulerer og velkommen i Duke klubben :)!

Jeg tror ikke R modellen av sykkelen er å få i svart faktisk, så det kan jo bli en liten issue.
Takker :)
Var det jeg også trodde, men de hadde visstnok levert en, men mulig de hadde bygd denne om fra vanlig Duke til R. Men får de ikke tak i svart, så blir det hvit, så kan jeg eller få lakkert den eller noe liknende senere vis jeg føler jeg absolutt må ha svart. :)
detvarvondtdet skrev: Velkommen og gratulerer med grisemorsom sykkel :prop:

Jeg vil anbefale http://www.bullfighter.no/

Kan gjøre noen knallgode dealer der. Lette å forhandle med pris om også :thumleft
Takker for tipset, skal sjekkes opp i! :)
LordShaft skrev:Held er veldig bra.... greit å vite at det er en trafikkskole i fana her i Bergen som fører alt av held. Så det er relativt lett å få tak i på disse kanter. (Har held hansker selv) skulle ha skinndress også, men de laget ikke stort nok :knegg

Fc-moto.de har veldig gode priser på veldig mye kjøreklær. Selv vil jeg anbefale deg å gå til innkjøp av skinndress og ikke tekstil.

Note 4
Skal også sjekkes!
AJ skrev:Gratulerer med sykkelkjøp!
Dere unggutta tiltrekkes av KTM, har jeg lagt merke til ;-) .
Tror du har gjort et godt valg!

Hva gjelder kjøreutstyr; hva med å sjekke HELD? Levelige priser og gjennomgående god kvalitet. Det er i hvert fall min erfaring:

http://magasi.net/catalog/index.php/uts ... r-c-29_158" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM er jo rå, så er ikke uten grunn man blir tiltrekt :roll
Skal sjekke HELD:)


Takker for tips folkens. Men hva syntes dere jeg bør legge ut for fult utstyr?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Legg inn av LordShaft »

Når det kommer til denne type sikkerhet så mener jeg det ikke kan settes noe pris på. Du betaler det som det koster å ha godt utstyr. Så har du definisjonsspørsmålet, hva er godt nok utstyr

Note 4

Toven

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Legg inn av Toven »

LordShaft skrev:Når det kommer til denne type sikkerhet så mener jeg det ikke kan settes noe pris på. Du betaler det som det koster å ha godt utstyr. Så har du definisjonsspørsmålet, hva er godt nok utstyr

Note 4
:thumleft

Kjøp det du har råd til, det er din sikkerhet. Hvor mye er f.eks hendene dine verdt? 500, 1000, 2000?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Legg inn av LordShaft »

Blir litt feil å si det slik....er relativt lett å sette en fiktiv pris på hendene når du har de i behold. Skulle trommestikkene ryke og at du aldri fikk de igjen, er jeg nok veldig trygg på at summen de er verdt da er langt langt høyere

Note 4

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Legg inn av Trondgv »

LordShaft skrev:Når det kommer til denne type sikkerhet så mener jeg det ikke kan settes noe pris på. Du betaler det som det koster å ha godt utstyr. Så har du definisjonsspørsmålet, hva er godt nok utstyr

Note 4
Enig me deg her, men jeg som ikke har noe som helst erfaring med pris på MC utstyr vet ikke så veldig mye om priser.
Toven skrev: Kjøp det du har råd til, det er din sikkerhet. Hvor mye er f.eks hendene dine verdt? 500, 1000, 2000?
Skal selvsagt kjøpe det jeg har råd til, men ser ikke noe poeng i å kjøpe en jakke til 8000 når jeg kan kjøpe en til 4000 som gir like god beskyttelse og har noe lunde samme kvalitet. Tenker sånn at jeg MÅ ikke ha det dyreste Alpinestars har å tilby til å begynne med.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Legg inn av Tobben84 »

Gratulerer med en sykt morsom sykkel, har selv hatt vanlig Duke og den fantastisk!

Når det kommer til kjøreutstyr så ville jeg ha styrt unna Bullfighter med mindre du er på budsjett. Har hatt jakke og bukse derfra og det var ok til prisen, men jeg ble klam inni dressen da den pustet dårlig. Dekalene på jakka ramlet av ganske fort og den ga et billig inntrykk.

Tekstil vs skinn er litt smak og behag og litt avhengig av hvilken type du er. Liker du å kjøre uansett vær og skal bare ha en dress, så må du etter min mening kjøpe en skikkelig teknisk tekstil-dress helst med goretex. Har selv god erfaring med Alpinestars. Bikerstreet i Stavanger har nå kampansje på en god Dainese tekstildress til rundt 5-6000 tror jeg, samt at de har begynt å føre Klim(som er noe av det beste for norsk vær). Ta deg en tur inn til Stavanger, så har de faktisk veldig bra utvalg på Bikerstreet, så har du MC-utstyr sin butikk litt lengre borti vegen der med en del andre merker. Totalt for en god dress, kvalitetshjelm og skikkelige sko og hansker havner du fort på 15 lapper tenker jeg.

Toven

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Legg inn av Toven »

Trondgv skrev:
LordShaft skrev:Når det kommer til denne type sikkerhet så mener jeg det ikke kan settes noe pris på. Du betaler det som det koster å ha godt utstyr. Så har du definisjonsspørsmålet, hva er godt nok utstyr

Note 4
Enig me deg her, men jeg som ikke har noe som helst erfaring med pris på MC utstyr vet ikke så veldig mye om priser.
Toven skrev: Kjøp det du har råd til, det er din sikkerhet. Hvor mye er f.eks hendene dine verdt? 500, 1000, 2000?
Skal selvsagt kjøpe det jeg har råd til, men ser ikke noe poeng i å kjøpe en jakke til 8000 når jeg kan kjøpe en til 4000 som gir like god beskyttelse og har noe lunde samme kvalitet. Tenker sånn at jeg MÅ ikke ha det dyreste Alpinestars har å tilby til å begynne med.
Jakke og bukse er i mine øyne så som så. Jeg har heller ikke en kjempedyr jakke/bukse. Klart en jakke til 4k duger :prf
Men hansker ville jeg ihvertfall gått opp i toppsjiktet - det er som regel hendene man tar seg i mot med.
Held får veldig mye god omtale etter folk som har vært i bakken. Jeg går selv for Titan/Phantom II når jeg skal kjøpe nå snart.
Alpinestars hansker styrer jeg unna etter å lest om hansker som går i stykker i selv små hastigheter - faktisk også dyre hansker.

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Legg inn av Trondgv »

Toven skrev: Jakke og bukse er i mine øyne så som så. Jeg har heller ikke en kjempedyr jakke/bukse. Klart en jakke til 4k duger :prf
Men hansker ville jeg ihvertfall gått opp i toppsjiktet - det er som regel hendene man tar seg i mot med.
Held får veldig mye god omtale etter folk som har vært i bakken. Jeg går selv for Titan/Phantom II når jeg skal kjøpe nå snart.
Alpinestars hansker styrer jeg unna etter å lest om hansker som går i stykker i selv små hastigheter - faktisk også dyre hansker.
Men da er vi enige der :)

Veldig masse gods tips å få her for en nybegynner :yeyeye

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Legg inn av Snikendeugle »

Trondgv skrev:
Snikendeugle skrev:Gratulerer og velkommen i Duke klubben :)!

Jeg tror ikke R modellen av sykkelen er å få i svart faktisk, så det kan jo bli en liten issue.
Takker :)
Var det jeg også trodde, men de hadde visstnok levert en, men mulig de hadde bygd denne om fra vanlig Duke til R. Men får de ikke tak i svart, så blir det hvit, så kan jeg eller få lakkert den eller noe liknende senere vis jeg føler jeg absolutt må ha svart. :)
Pass i så fall på at du får _alle_ R-delene om de har bygd en vanlig Duke 690 til å være "R" om du skal betale full R- pris :)
Vi snakker da blant annet om:

Crash bars
Akrapovic Slip-on
Justerbare for- og bakdemper
Gjennomsiktig Lokk på luftfilterboksen
Oransje Triple clamp (styrekrone)
Duke 690 R styret (sort). Tror også denne er bittelitt annen fasong enn standard.
Jeg mener å huske at frambremsene også er av en annen, dyrere Brembo type. Master cylinder for frambrems vet jeg er forskjellig på de to syklene.
R-Style footpegs
Pillion Seat cover
Powerparts Ergo Seat

Det er det jeg kommer på i farta... :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Legg inn av Trondgv »

Snikendeugle skrev: Pass i så fall på at du får _alle_ R-delene om de har bygd en vanlig Duke 690 til å være "R" om du skal betale full R- pris :)
Vi snakker da blant annet om:

Crash bars
Akrapovic Slip-on
Justerbare for- og bakdemper
Gjennomsiktig Lokk på luftfilterboksen
Oransje Triple clamp (styrekrone)
Duke 690 R styret (sort). Tror også denne er bittelitt annen fasong enn standard.
Jeg mener å huske at frambremsene også er av en annen, dyrere Brembo type. Master cylinder for frambrems vet jeg er forskjellig på de to syklene.
R-Style footpegs
Pillion Seat cover
Powerparts Ergo Seat

Det er det jeg kommer på i farta... :)
Jeg vil ikke ha en ombygd en selv, vil ha den original når jeg med det første skal ha en R. Den svarte de solgte mener jeg på var ombygd fra standard til R.

Svar