sesongen 2017 har såvidtt starta

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Tilbake fra Aragon motorland

Legg inn av 929rr »

Skal ned og hente Banesyklen i sverige i morgen.
Har sittet og fundert litt på hva som trengs og gjøres med den i løpet av vinteren.
Forløbig arbeidsliste
- gaffel, skifte olje og foringer
-Bremser, frontcalippere trenger og overhalles, skifte bremseveske.
-Motor, olje og filterskift- fylle frostveske på for vinteren, er kunn reint vann på den nå.
-Kåpe, lage noen fester til bellypannen, henger og slenger litt.
-Tankdeksel, det som sitter på nå er litt stort, sette på et som er mer likt orginaltanken.
- clipons, er litt lave, se om jeg finner noen som er litt høyere.
Ser jo ganske overkommlig ut dette

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Tilbake fra Aragon motorland

Legg inn av 929rr »

Starta såvidt med banesyklen i dag, skiftet olje og filter tappa ut kjølevann, stikker innom og kjøper litt kjøleveske i morgen. Tenkte å la den stå med kjøleveske i vinter. Var en del grums i vannet jeg tappet ut. Olja hadde også fått endel juling, svart og skitten, og litt ru føelse mellom fingerene. Har vel vært kjørt 7-8 banedager på denne, tydligvis litt mye.
Prøvd et av de andre tankdekslene jeg har ligende, mer likt orginaltanken, samt at sete sitter på tankdekslet, ikke på bakdekslet. Bedre plasering på setet, men mangler noe som stopper ræva å skli bakover. Bør være mulig og mekke til noe så en får litt støtte.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Tilbake fra Aragon motorland

Legg inn av thewiz »

Hørtes ut som en kjempetur det der!

Hva med noen bilder? Sleng gjerne ut noen bilder av alle syklene dine.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Tilbake fra Aragon motorland

Legg inn av 929rr »

Litt småpusling i garasjen i kveld. Fjerna powerkomandern og ledningsnette til den.
Tatt av kaliperne og plukket ut stemplene og pakkninger. Ganske store mengder med dritt på stempla, så ende opp med og legge de i bløt. Satser på og få gnikka de reine når de har fått ligge og godgjort seg en dag eller to.
Nye pakninger er på vei i posten.
Hadde en ny ubrukt caliper liggende, så satt på den. Fant rimlige nye calipere på ebay så bestilte et sett. Da har jeg et ekstra sett og ta med på neste banetur.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Tilbake fra Aragon motorland

Legg inn av Jompa »

Fjerna powercommanderen, skal du ikke ha den lenger?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Tilbake fra Aragon motorland

Legg inn av 929rr »

Nei, ut med fandenskapen.
Den streika etter noen timer når jeg var på Aragon, gidder ikke og kjøpe ny, så stor forskjell i futt er det jo ikke, samt at det er en ting til som kan streike.
Mer værdt og slippe at avbrekk hvor en klør seg i hue og skrur, en noen få gamp og litt jamnere gange.
Har fremdeles Powercomander på gatesyklen da :-)

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Tilbake fra Aragon motorland

Legg inn av 929rr »

Kjøp brukt dekkomlegger til garasjen i dag. Var en utfordring og få den av hengeren og inn i garasjen gitt :-) Beiste veier nærmere 200 kg og ikke så lett og få tak i. Fikk med diverse lodd og ventiler og lignende, så nå slipper jeg og reise til andre for og få lagt om.
Må se og få gjort ferdig litt mer invendig i garasjen før det blir for fult der. Satser på og få trukket litt strømledninger i morgen,

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Tilbake fra Aragon motorland

Legg inn av 929rr »

Gninkka endel på calipperstempla, fikk 4 stk rene nokk til og sette de inn igjen, de resterende trenger mer jobb. Monterte nye pakninger og satt calipern på syklen, Lufta bremsene. Satser på at det blir bra nå.
Komm også 2 stk calipere i posten i dag, Så da har jeg et sett ekstra som jeg kan bruke vis problemer igjen.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Jerez neste

Legg inn av 929rr »

Bokka tur til Spania med R4F i februar :D
8 banedager. Det blir knall.
Ellers kom det pakke fra FC Motors i dag.
Kjøpt meg en ny skinndress, Arlen Ness Monza, kjøpt litt større en Lindstranddressen jeg har fra før.
Bilde
Den gamle dressen var et lite hakk for trang, og er voldsomt godt polstra, Hemmer bevegliheten en god del, samt at hjelmen tar borti pukkelen på ryggen nå og da.
Den nye kjennes ganske lett og bevege seg i, satt helt greit. Tror den blir bra.
Kjøpte med et par hansker også
Bilde
Gamlehanskene har borrelåsen en tendens til og løsne nå og da, dette føltes utrygt når jeg var på Aragon. Satt som et skudd på handa, og lette og fine.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Jerez med R4F

Legg inn av 929rr »

Vært en tur med Rudolf til Spania med Racing for funn.
Kjempeoppleg- kan anbefales
Bilde
Bilde
Bilde
Fra pitboksen
Bilde
8 kjøredager, holdt meg på hjula alle dager så det er jo altids noe :D .
Litt regn siste dagen, så fikk prøvd reindekka igjen- Undervurdert, på mange måter enda mer hysterisk morsomt en på tørt.
Kjøpte meg ny dress før jeg dro nedover, den fungerte bra, litt lettere og bevege seg i en den forige.
Har begynt og lure på om jeg trenger en hjelm med bedre lufting, kjennes ut som jeg slapp opp for friskluft til tider

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jerez med R4F

Legg inn av AJ »

Fine bilder!

Banekjøring... :-k
Har liksom ikke "fått fot" for akkurat det.
Men det har vel mye å gjøre med sykkelen jeg kjører, kanskje... :scratch :dontknow
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Jerez med R4F

Legg inn av 929rr »

Kan jo hennde du hadde blitt hekta vis du hadde prøvd, hadde nok vært morro med KTM´n din også.
For min del begynner jeg og synes gatekjøring har mistet endel av glansen etter og opdage hvor morro det er på bane.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jerez med R4F

Legg inn av AJ »

929rr skrev:Kan jo hennde du hadde blitt hekta vis du hadde prøvd, hadde nok vært morro med KTM´n din også.
For min del begynner jeg og synes gatekjøring har mistet endel av glansen etter og opdage hvor morro det er på bane.
Har lagt merke til at det er en del som sier nettopp dette, være seg asfaltbane eller MX baner... :-k .

Sikkert moro, men jeg trives enn så lenge veldig godt på vanlige veier ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Litt opgradering av banesyklen

Legg inn av 929rr »

Har ikke helt blitt godvenner med bakdemperen som sitter på banesyklen, Fungerer greit stort sett, men får ikke returen til og gå raskt nok.
Bestilt meg en Wilbers Type 643 Competition. Ikke helt gratis men overkommelig.
Sitter og teller på knappene om jeg skal kjøpe meg en Bazzaz Z-Fi TC. Dette burde kunne løse at den er litt uregjerlig og hakkete når en går på gassen etter og ha slått helt av, og litt tractionkontroll er jo ikke så dumt.
Ellers ikke skjedd mye på sykkelfronten, ligger mye saltstøv og grus på veiene enda- og ikke noe varme i asfalten, men er vel ikke lenge til syklen kommer ut nå , abstinensene etter litt kjøring er merkbare for tiden

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: sesongen 2017 har såvidtt starta

Legg inn av 929rr »

Såvidtt vært ute noen småturer med vesla. Litt ny olje og hu var klar.
Fremdeles litt kaldt, så holdt meg unna formye morro i svingene forløbig

Svar