KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev: 06 jun 2022, 23:26 Synes jeg kjenner meg igjen på noen av bildene der :)

Den 7-9 juli har jeg og Cutless bestillt hytte på Kviltorp Camping. Du er velkommen en tur innom på besøk. :)

Den 8 juli (med værforbehold) har jeg tenkt til å vise han litt rundt der oppe, men Atlaterhavsveien har liksom aldri stått øverst på lista mi. For meg så er det en bru som er spektakulær på den strekningen og resten blir liksom vannet ut litt i forhold.

Jeg tenkte kanskje en tur inn i Eikesdalen (ikke Aursjøvegen) og kjlre mot Sunndalsøra eller noe. Ålesund og ut på Øyene Giske og Valderøy etc. er også fristende. :)

Tar gjerne i mot noen tips til veier (ikke grus) som jeg kanskje ikke har kjlrt tidligere som er verdt titten :)
Siterer meg selv her da jeg regner med Kjellv trolig overså denne posten :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 13 jun 2022, 08:19
Bjerknez skrev: 06 jun 2022, 23:26 Synes jeg kjenner meg igjen på noen av bildene der :)

Den 7-9 juli har jeg og Cutless bestillt hytte på Kviltorp Camping. Du er velkommen en tur innom på besøk. :)

Den 8 juli (med værforbehold) har jeg tenkt til å vise han litt rundt der oppe, men Atlaterhavsveien har liksom aldri stått øverst på lista mi. For meg så er det en bru som er spektakulær på den strekningen og resten blir liksom vannet ut litt i forhold.

Jeg tenkte kanskje en tur inn i Eikesdalen (ikke Aursjøvegen) og kjlre mot Sunndalsøra eller noe. Ålesund og ut på Øyene Giske og Valderøy etc. er også fristende. :)

Tar gjerne i mot noen tips til veier (ikke grus) som jeg kanskje ikke har kjlrt tidligere som er verdt titten :)
Siterer meg selv her da jeg regner med Kjellv trolig overså denne posten :)
Neida, jeg overså den ikke. Har antakelig bare glemt å svare på den.
Ja jeg kommer selvfølgelig til Kviltorp Camping og hilser på dere. Dette er mitt annet hjem for tiden føler jeg. Jeg er for tiden veldig opptatt med planlegging av NAF MC Landstreff 2022, og har hatt mange møter i vårt møterom på campingplassen denne vinteren og våren.
Kommer rett derifra nå, der vi har blitt orientert om at det nå er 109 tilreisende påmeldte. Det er et stort arrangement for oss, og det krever mye engasjement og arbeid både i forkant og under arrangementet. Men vi er i rute, og dette tror jeg skal bli veldig bra!
Men dere kommer helga etter treffet, da har jeg nok betydelig lavere skuldre og skal nok ha forslag til artige turer :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 13 jun 2022, 20:31
Bjerknez skrev: 13 jun 2022, 08:19
Bjerknez skrev: 06 jun 2022, 23:26 Synes jeg kjenner meg igjen på noen av bildene der :)

Den 7-9 juli har jeg og Cutless bestillt hytte på Kviltorp Camping. Du er velkommen en tur innom på besøk. :)

Den 8 juli (med værforbehold) har jeg tenkt til å vise han litt rundt der oppe, men Atlaterhavsveien har liksom aldri stått øverst på lista mi. For meg så er det en bru som er spektakulær på den strekningen og resten blir liksom vannet ut litt i forhold.

Jeg tenkte kanskje en tur inn i Eikesdalen (ikke Aursjøvegen) og kjlre mot Sunndalsøra eller noe. Ålesund og ut på Øyene Giske og Valderøy etc. er også fristende. :)

Tar gjerne i mot noen tips til veier (ikke grus) som jeg kanskje ikke har kjlrt tidligere som er verdt titten :)
Siterer meg selv her da jeg regner med Kjellv trolig overså denne posten :)
Neida, jeg overså den ikke. Har antakelig bare glemt å svare på den.
Ja jeg kommer selvfølgelig til Kviltorp Camping og hilser på dere. Dette er mitt annet hjem for tiden føler jeg. Jeg er for tiden veldig opptatt med planlegging av NAF MC Landstreff 2022, og har hatt mange møter i vårt møterom på campingplassen denne vinteren og våren.
Kommer rett derifra nå, der vi har blitt orientert om at det nå er 109 tilreisende påmeldte. Det er et stort arrangement for oss, og det krever mye engasjement og arbeid både i forkant og under arrangementet. Men vi er i rute, og dette tror jeg skal bli veldig bra!
Men dere kommer helga etter treffet, da har jeg nok betydelig lavere skuldre og skal nok ha forslag til artige turer :prf
Hehe, det er notert :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av kjellv »

Kjempevær i dag, har ikke vært så mange slike i det siste. Det må bli en tur i dag. Seivika-Tømmervåg.Bilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av kjellv »

Vakkert. Utsikt mot Aure og vestover.
Bilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av kjellv »

Da har NAF MC Møre og Romsdal hatt siste kurskveld i kursserien "Sikker på MC" i Molde denne sesongen. Det blir noen få kurs senere i sommer i Kristiansund. I kveld på siste kurskveld var det meldt litt regn, og antakelig mye derfor var det ingen påmeldte. Hva skal kursholderne gjøre da?

Da kjører vi tur i stedet. :twothumbs:
288637647_539201484611536_3476283070176674612_n.jpg
288915599_773877783770652_4781384239010058461_n.jpg
288676872_391088859666941_8064754841734900295_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 21 jun 2022, 22:46 I kveld på siste kurskveld var det meldt litt regn, og antakelig mye derfor var det ingen påmeldte. Hva skal kursholderne gjøre da?
Da kjører vi tur i stedet. :twothumbs:

Bilde
Nemlig. Veldig bra :thumleft !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

KurtAA
Innlegg: 90
Registrert: 17 sep 2020, 14:07
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900 - 2020

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av KurtAA »

Akkurat lest gjennom tråden :) Fått noen ideer til noen gode turer nå.
Bruker å være litt av ferien i Jølster, så det gir noen gode muligheter for dagsturer rundt i området der :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av kjellv »

KurtAA skrev:Akkurat lest gjennom tråden :) Fått noen ideer til noen gode turer nå.
Bruker å være litt av ferien i Jølster, så det gir noen gode muligheter for dagsturer rundt i området der :)
Hyggelig å høre Bilde
Jeg liker meg godt sørover Vestlandet, spesielt i indre strøk. Særlig veksling mellom fjorder og mektige fjelloverganger tiltaler meg veldig. Het er det bare å nyte Norge, senke stresset og ikke nødvendigvis måle en vellykket tur i antall kjørte mil, men i opplevelsene underveis.
Jeg har et par uker ferie igjen som spares til august. Håper på at sommeren skal komme til vestlandet også, den har vi ikke sett mye til så langt.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


KurtAA
Innlegg: 90
Registrert: 17 sep 2020, 14:07
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900 - 2020

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av KurtAA »

kjellv skrev: 20 jul 2022, 20:01
KurtAA skrev:Akkurat lest gjennom tråden :) Fått noen ideer til noen gode turer nå.
Bruker å være litt av ferien i Jølster, så det gir noen gode muligheter for dagsturer rundt i området der :)
Hyggelig å høre Bilde
Jeg liker meg godt sørover Vestlandet, spesielt i indre strøk. Særlig veksling mellom fjorder og mektige fjelloverganger tiltaler meg veldig. Het er det bare å nyte Norge, senke stresset og ikke nødvendigvis måle en vellykket tur i antall kjørte mil, men i opplevelsene underveis.
Jeg har et par uker ferie igjen som spares til august. Håper på at sommeren skal komme til vestlandet også, den har vi ikke sett mye til så langt.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Ja, er mange fine turer og steder å nyte der nede. Har valgt alternative ruter når jeg har vært ute på jobb, kun for å se andre plasser enn E39 ;)
Forhåpentligvis får jeg sykkelen min snart, så får jeg se på noen turer her i nærområdet.

Har en plan om å få kjørt trollstigen i år, og veien fra Vaksvika til Tresfjorden visste jeg ikke om, så den skal nok sjekkes ut samtidig :D

greina
Innlegg: 99
Registrert: 12 jun 2021, 20:40
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
Sted: Ullensaker

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av greina »

Bilde
kjellv skrev: 20 jul 2022, 20:01 Jeg har et par uker ferie igjen som spares til august. Håper på at sommeren skal komme til vestlandet også, den har vi ikke sett mye til så langt.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Jeg håper jeg har dratt med meg sommervær fra østsiden av fjellet. Det ser ikke helt håpløst ut fra campinghytta i Sunndalsøra i skrivende stund, regnet er ikke tilstede 🙂
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av kjellv »

greina skrev: 20 jul 2022, 21:49 Bilde
kjellv skrev: 20 jul 2022, 20:01 Jeg har et par uker ferie igjen som spares til august. Håper på at sommeren skal komme til vestlandet også, den har vi ikke sett mye til så langt.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Jeg håper jeg har dratt med meg sommervær fra østsiden av fjellet. Det ser ikke helt håpløst ut fra campinghytta i Sunndalsøra i skrivende stund, regnet er ikke tilstede 🙂
Ja det hadde virkelig vært noe..
Ser ikke helt ugreit ut i morra. Har du planer om å kjøre Aursjøveien kanskje?
I fall du roter deg vestover mot Molde, så stikk innom ApexMC på Hjelset så skal du i det minste få deg en kaffekopp å varme deg på :prf

greina
Innlegg: 99
Registrert: 12 jun 2021, 20:40
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
Sted: Ullensaker

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av greina »

kjellv skrev: 20 jul 2022, 22:57
greina skrev: 20 jul 2022, 21:49 Bilde
kjellv skrev: 20 jul 2022, 20:01 Jeg har et par uker ferie igjen som spares til august. Håper på at sommeren skal komme til vestlandet også, den har vi ikke sett mye til så langt.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Jeg håper jeg har dratt med meg sommervær fra østsiden av fjellet. Det ser ikke helt håpløst ut fra campinghytta i Sunndalsøra i skrivende stund, regnet er ikke tilstede 🙂
Ja det hadde virkelig vært noe..
Ser ikke helt ugreit ut i morra. Har du planer om å kjøre Aursjøveien kanskje?
I fall du roter deg vestover mot Molde, så stikk innom ApexMC på Hjelset så skal du i det minste få deg en kaffekopp å varme deg på :prf
Å si at jeg har en plan er optimistisk all den tid jeg egentlig var på tur i Sverige, men det er en historie for seg selv :O Det blir nok Aursjøveien siden jeg er på disse kanter, men det utelukker ikke en kopp kaffe i Molde :) Takk for tilbudet, så skal jeg se i morgen hvordan jeg ordner meg :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av Bjerknez »

greina skrev: 20 jul 2022, 23:23
kjellv skrev: 20 jul 2022, 22:57
greina skrev: 20 jul 2022, 21:49 Bilde
kjellv skrev: 20 jul 2022, 20:01 Jeg har et par uker ferie igjen som spares til august. Håper på at sommeren skal komme til vestlandet også, den har vi ikke sett mye til så langt.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Jeg håper jeg har dratt med meg sommervær fra østsiden av fjellet. Det ser ikke helt håpløst ut fra campinghytta i Sunndalsøra i skrivende stund, regnet er ikke tilstede 🙂
Ja det hadde virkelig vært noe..
Ser ikke helt ugreit ut i morra. Har du planer om å kjøre Aursjøveien kanskje?
I fall du roter deg vestover mot Molde, så stikk innom ApexMC på Hjelset så skal du i det minste få deg en kaffekopp å varme deg på :prf
Å si at jeg har en plan er optimistisk all den tid jeg egentlig var på tur i Sverige, men det er en historie for seg selv :O Det blir nok Aursjøveien siden jeg er på disse kanter, men det utelukker ikke en kopp kaffe i Molde :) Takk for tilbudet, så skal jeg se i morgen hvordan jeg ordner meg :D
Ta i mot tilbudet. Kjellv serverer god kaffe i passende pappkrus. :twothumbs:
5246F310-3057-4C57-9989-676D9B8E678F.jpeg
B9A5F1D8-A458-4BF2-A82F-42324C1FC3EF.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg.

Legg inn av kjellv »

greina skrev:
kjellv skrev: 20 jul 2022, 22:57
greina skrev: 20 jul 2022, 21:49 Bilde
kjellv skrev: 20 jul 2022, 20:01 Jeg har et par uker ferie igjen som spares til august. Håper på at sommeren skal komme til vestlandet også, den har vi ikke sett mye til så langt.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Jeg håper jeg har dratt med meg sommervær fra østsiden av fjellet. Det ser ikke helt håpløst ut fra campinghytta i Sunndalsøra i skrivende stund, regnet er ikke tilstede Bilde
Ja det hadde virkelig vært noe..
Ser ikke helt ugreit ut i morra. Har du planer om å kjøre Aursjøveien kanskje?
I fall du roter deg vestover mot Molde, så stikk innom ApexMC på Hjelset så skal du i det minste få deg en kaffekopp å varme deg på :prf
Å si at jeg har en plan er optimistisk all den tid jeg egentlig var på tur i Sverige, men det er en historie for seg selv :O Det blir nok Aursjøveien siden jeg er på disse kanter, men det utelukker ikke en kopp kaffe i Molde :) Takk for tilbudet, så skal jeg se i morgen hvordan jeg ordner meg :D
Det var interessant! Du var egentlig på tur i Sverige, og har havnet på Sunndalsøra..

Dette virker jo som noe jeg selv kunne ha gjort. Dette kan det fort bli flere kaffekopper av BildeBilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Svar