KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Stian87 »

Nei, men det er noe av poenget med GDPR at vilkårene skal være lett å forstå og enkelt tilgjenglig. Det innebærer at de ikke skal druknes i unødvendig tekst

Som du sier, Google har ikke noe å hente på å lure folk, de er for store og det er for mange som følger med på dem. Jeg ville heller beskymret meg for andre tjenester, som forskjellige sosiale medier
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Bjerknez »

Med bedrifter som Apple og Google etc. så sier det seg selv at ikke personvernregler får plass på en post-it lapp. Det er alt for omfattende og skrive kort om slikt. Dette er det vel myndigheter i de forskjellige land som har skylden i. Det blir så omfattende at store selskaper må hyre inn spesialister og advokater for å få skrevet disse personvernreglene på en skikkelig måte samt å få dekket sitt eget skinn.

Dette er store mengder materiale som ligger ganske lett tilgjengelig for dem som er interresert i slikt. Du får ikke engang slått på og satt opp en ny telefon i dag, eller kjøpt deg en bil før du skriver under på kontrakter og eller klikker dge gjennok noen godkjenninger.

Ingen eller svært få leser det med liten skrift selv om man hele tiden blir minnet på det. Dette vil jeg ikke si er produsenten sin skyld. Dem har gjort sin part og lagt mye jobb i å lage disse reglene for å beskytte deg og seg selv. Det er rett og slett ikke mulig å lage noen "1-2-3" bok med barnebilder for å forklare slikt.

Noen har også gått så langt som å tvinge brukeren til å åpne en PDF vi nettside og man må faktisk blad seg igjennom den før man kommer videre. Men allikevel så leser ikke vi forbrukere hva som står der.

Det som jeg derimot er mest skeptisk til når det kommer til GDPR er ikke hva Google gjør med opplysningene vedrørende hvor jeg har vert, men pasient journaler som kommer på avveie. Har snakker vi ikke bare hvor man har vert, men hele indentiteten som er på avveie.

Vi har hatt en diskusjon rundt dette tidligere, men det er faktisk de som bekymrer meg mest. Har opplevd flere svært suspekte episoder rundt dette når min far ble kreftsyk.

Dem hadde sendt han papirer i posten, men han hadde ikke fått noen. Ikke vet jeg hvor dem ble sendt, eller om dem ble sendt, men borte var dem. Dette skjedde fire ganger. Han fikk derimot papirene når han ankom sykehuset for cellegift etc. To ganger havnet svar på blodprøver i naboens postkasse som henger ved siden av vår.

Så min desidert største bekymring rundt GDPR er det norske helsevesenet. Spesielt med tanke på hvilken informasjon man besitter. Personnummer, resepter, adresse, sykdommsforløp etc.

Jeg hadde faktisk ikke tenkt på dette før, før min far ble syk. Men først da så jeg svakhetene i systemet.

Så helt til slutt må jeg komme med en skrekkhistorie til. I begravelsen gikk alt på skinner, helt til alle hadde kommet inn i kirken og jeg satt meg samens med familie på fremste rad. Jeg gikk en runde rundt kisten og forran på kisten er det klistret en lapp med navnet på han/hun som ligger oppi. Der så jeg det sto "Sverre Hansen" Min far hette "Svein B**** Bje***".

Jeg røsket av denne lappen uten at andre la merke til det, gikk rolig ut til ho som hadde med begravelsen å gjøre. Hun beroliget meg med at det var lappen som var feil da hun allerede hadde sett oppi kisten og det lå riktig person der. Forklaringen hennes var at kisten var feilmerket fra sykehuset på Kalnes.

Jeg kan komme med en drøss av eksempler på dårlig personvern ved Kallnes sykehus som kanskje er et av Norges mest moderne sykehus. Men da kommer dette innlegget til å bli så omfattende at ingen kommer til å lese hele. Å slik går no dagan... :)

EDIT:
Endret navnet på min far slik at ikke denne tråden dukker opp i google søkeresultater hvis noen skulle søke på hele navnet hans...

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Bjerknez »

Et kjapt søk viser at Google har gjort leksen sin, ser det ut til
https://privacy.google.com/?hl=no#

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Stian87 skrev: 04 jan 2019, 14:18
Bjerknez skrev: 04 jan 2019, 12:35 Driver man i en lyssky bransje og eller av andre grunner ikke vil vise verden hvor vi er til en hver tid, så bør man så absolutt ikke installere hele Google porteføljen.

For oss andre er nok dette harmløst vil jeg tro. Jeg er forøvrig enig at personvernet må tas alvorlig. Men husk at vi alle en eller annen gang har godtatt Google sine retningslinjer for å bruke tjenestene dems. Man leser jo sjelden det med liten skrift og jeg tror majoriteten stoler såpass på Google at tjenestene derfra godkjennes over en lav sko.
Joa, men poenget med bl.a. nye reglene er at informasjon om hva Google bruker opplysningene våre til ikke skal stå med liten skrift.

Det er f.eks. ikke helt utenkelig at Google i fremtiden kanskje ikke sender deg den raskeste veien når du bruker deres karttjenester, men i stedet sender deg den veien der det mest reklame for deres annonsører.
Jeg kunne nok kanskje ha brukt Google mer under planlegging av turer, spesielt overnattinger, dersom dette var mulig.
Jeg synes det er veldig vanskelig å finne oversikt over overnattingsmuligheter via Google når jeg på slutten av dagen aner hvor langt jeg kommer til å kjøre denne dagen. Du kan finne noen få campingplasser, spesielt de som starter med samme navn som tettstedet. Hoteller søker jeg ikke på, i hvert fall svært sjeldent. Når jeg har funnet to-tre campingplasser og kanskje også ringt og bestilt hytte på en av dem og så kommet fram til stedet, da kan jeg ofte ha kjørt forbi flere fine plasser som ser ut til å ha mye ledig kapasitet uten at de har kommet fram i mine googlesøk. Campingportalen kommer fram i alle søk, men den er omtrent umulig å bruke for å finne campingplasser. Det er så ille at du nesten må vite navnet på campingplassen for å klare å finne den :-k

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Stian87 »

Google har en del gode funksjoner for å søke etter ting i nærhen, som søk etter bensinstasjon eller matbutikk. Da får du opp nærmeste treff. Har aldri brukt det til å finne overnattingssteder da.

Det er sikkert ganske varierende hvor godt det funker forskjellige steder. Vi brukte det mye i Berlin til å finne busstider, alternativer osv. Det fubgerte kjempebra, fikk ruteaøternativer, taxiprisee osv osv
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 06 jan 2019, 14:14
Stian87 skrev: 04 jan 2019, 14:18
Bjerknez skrev: 04 jan 2019, 12:35 Driver man i en lyssky bransje og eller av andre grunner ikke vil vise verden hvor vi er til en hver tid, så bør man så absolutt ikke installere hele Google porteføljen.

For oss andre er nok dette harmløst vil jeg tro. Jeg er forøvrig enig at personvernet må tas alvorlig. Men husk at vi alle en eller annen gang har godtatt Google sine retningslinjer for å bruke tjenestene dems. Man leser jo sjelden det med liten skrift og jeg tror majoriteten stoler såpass på Google at tjenestene derfra godkjennes over en lav sko.
Joa, men poenget med bl.a. nye reglene er at informasjon om hva Google bruker opplysningene våre til ikke skal stå med liten skrift.

Det er f.eks. ikke helt utenkelig at Google i fremtiden kanskje ikke sender deg den raskeste veien når du bruker deres karttjenester, men i stedet sender deg den veien der det mest reklame for deres annonsører.
Jeg kunne nok kanskje ha brukt Google mer under planlegging av turer, spesielt overnattinger, dersom dette var mulig.
Jeg synes det er veldig vanskelig å finne oversikt over overnattingsmuligheter via Google når jeg på slutten av dagen aner hvor langt jeg kommer til å kjøre denne dagen. Du kan finne noen få campingplasser, spesielt de som starter med samme navn som tettstedet. Hoteller søker jeg ikke på, i hvert fall svært sjeldent. Når jeg har funnet to-tre campingplasser og kanskje også ringt og bestilt hytte på en av dem og så kommet fram til stedet, da kan jeg ofte ha kjørt forbi flere fine plasser som ser ut til å ha mye ledig kapasitet uten at de har kommet fram i mine googlesøk. Campingportalen kommer fram i alle søk, men den er omtrent umulig å bruke for å finne campingplasser. Det er så ille at du nesten må vite navnet på campingplassen for å klare å finne den :-k
Det handler nok kun om at man må lære seg å bruke Google Maps tror jeg.

Hvis du søker på feks. "campingplasser nær Molde" så dukker alle campingplasser i nærheten opp. Søker du på "overnatting nær molde" så får du mer hoteller etc. Så zoomer du bare inn etc. :)

Når jeg søkte opp "overnatting nær hjelset" så dukket det jaggu meg opp et hotell der også :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Bjerknez »

Søker man på motorsykkel nær hjelset, kommer Traktor og annlegg opp feks.

Man kan søke på hva som helst. Alt fra skobutikker, hamburgersjapper eller mer spesifikke navn. Husk at Google sitter på VELDIG mye informasjon og lærer man seg til å søke, så funker det utrolig bra :)

Jeg bruker Google maps som eneste middel når jeg skal finne campingplasser etc.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Bjerknez »

Søker man på "camping nær Møre og romsdal" så fikk jeg dette resultate feks. Da vet man hvor alle campingplassene er og man kan lett legge opp en rute i forhold til dette.
kart1.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 06 jan 2019, 11:38 Med bedrifter som Apple og Google etc. så sier det seg selv at ikke personvernregler får plass på en post-it lapp. Det er alt for omfattende og skrive kort om slikt. Dette er det vel myndigheter i de forskjellige land som har skylden i. Det blir så omfattende at store selskaper må hyre inn spesialister og advokater for å få skrevet disse personvernreglene på en skikkelig måte samt å få dekket sitt eget skinn.

Dette er store mengder materiale som ligger ganske lett tilgjengelig for dem som er interresert i slikt. Du får ikke engang slått på og satt opp en ny telefon i dag, eller kjøpt deg en bil før du skriver under på kontrakter og eller klikker dge gjennok noen godkjenninger.

Ingen eller svært få leser det med liten skrift selv om man hele tiden blir minnet på det. Dette vil jeg ikke si er produsenten sin skyld. Dem har gjort sin part og lagt mye jobb i å lage disse reglene for å beskytte deg og seg selv. Det er rett og slett ikke mulig å lage noen "1-2-3" bok med barnebilder for å forklare slikt.

Noen har også gått så langt som å tvinge brukeren til å åpne en PDF vi nettside og man må faktisk blad seg igjennom den før man kommer videre. Men allikevel så leser ikke vi forbrukere hva som står der.

Det som jeg derimot er mest skeptisk til når det kommer til GDPR er ikke hva Google gjør med opplysningene vedrørende hvor jeg har vert, men pasient journaler som kommer på avveie. Har snakker vi ikke bare hvor man har vert, men hele indentiteten som er på avveie.

Vi har hatt en diskusjon rundt dette tidligere, men det er faktisk de som bekymrer meg mest. Har opplevd flere svært suspekte episoder rundt dette når min far ble kreftsyk.

Dem hadde sendt han papirer i posten, men han hadde ikke fått noen. Ikke vet jeg hvor dem ble sendt, eller om dem ble sendt, men borte var dem. Dette skjedde fire ganger. Han fikk derimot papirene når han ankom sykehuset for cellegift etc. To ganger havnet svar på blodprøver i naboens postkasse som henger ved siden av vår.

Så min desidert største bekymring rundt GDPR er det norske helsevesenet. Spesielt med tanke på hvilken informasjon man besitter. Personnummer, resepter, adresse, sykdommsforløp etc.

Jeg hadde faktisk ikke tenkt på dette før, før min far ble syk. Men først da så jeg svakhetene i systemet.

Så helt til slutt må jeg komme med en skrekkhistorie til. I begravelsen gikk alt på skinner, helt til alle hadde kommet inn i kirken og jeg satt meg samens med familie på fremste rad. Jeg gikk en runde rundt kisten og forran på kisten er det klistret en lapp med navnet på han/hun som ligger oppi. Der så jeg det sto "Sverre Hansen" Min far hette "Svein B**** Bje***".

Jeg røsket av denne lappen uten at andre la merke til det, gikk rolig ut til ho som hadde med begravelsen å gjøre. Hun beroliget meg med at det var lappen som var feil da hun allerede hadde sett oppi kisten og det lå riktig person der. Forklaringen hennes var at kisten var feilmerket fra sykehuset på Kalnes.

Jeg kan komme med en drøss av eksempler på dårlig personvern ved Kallnes sykehus som kanskje er et av Norges mest moderne sykehus. Men da kommer dette innlegget til å bli så omfattende at ingen kommer til å lese hele. Å slik går no dagan... :)

EDIT:
Endret navnet på min far slik at ikke denne tråden dukker opp i google søkeresultater hvis noen skulle søke på hele navnet hans...
Kan ikke snakke for Kalnes, men kjenner PVO (Personvernombudet) der og vet de tar jobben sin veldig seriøst. Problemet er at det ikke finnes noen gode digitale løsninger for å sende journaler, derfor brukes postvesenet som anses som det sikreste. Desverre er posten ganske upålitelig, men det er tross alt sikrere enn e-post.

Så lenge opplysningene befinner seg på sykehuset kan du være ganske trygg på at de blir behandlet riktig, problemeg oppstår som regel når de skal flyttes på. Så skjer det jo mennesklige feil, og slik vil det alltid være så lenge man han mennesker i prosessene. Vi har mye fokus på det på OUS, og stort sett funker det bra. Hvis man har fulgt med i aftenposten de siste ukene kan man se at legene nok synes det er for mye av det gode
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Bjerknez »

...Så lenge opplysningene befinner seg på sykehuset kan du være ganske trygg på at de blir behandlet riktig...
Jeg er ikke så sikker på det...

Når jeg ble ryggopperert på sykehuset i Moss for ett par år siden så våknet jeg opp med feil journal forran sengen. Sykepleieren som vekte meg spurte "God morgen, hvordan går det med Arild i dag da?"

Litt forfjamset og full av narkose måtte jeg nesten kjenne etter om alle lemmer var intakte før jeg svarte med å si at jeg ikke hette Arild... "Er det ikke du som har operert kneet?" sa hun. Håper ikke det sa jeg...

Da fikk jeg 1 minutt etter en beklagelse om at alt var i orden, men at dem bare hadde mikset med ett par journaler. Man hørte jo også på nyehetene her om dagen om en dame som ble operert i feil ben. Dette har kanskje ikke så mye med personvern sånn sett å gjøre, bortsett fra at jeg nok kunne fisket frem litt om vert om han "Arild" hvis jeg ville. Men man tenker jo ikke slik når man våkner med en slik oversskelse.

Uansett, så kunne jeg fortsatt i det uendelige her og det som skjer på sykehusene rundt omkring er slett ikke imponerende og jeg har ikke akkurat hatt mye med dem å gjøre selv heller.

Dette bekymrer meg laaaangt mer enn hva Apple og Facebook finner på og gjøre med opplysningene mine. Dette er tross alt noe jeg kan forhindre i stor grad selv ved å la vær å legge ut personlig informasjon.

Er man på sykehus så har man i utgangspunktet ikke noe valg.

Jeg kan fortsette med flere episoder jeg syntes var betenkelige. Feks. å lese opp personnummeret til min far høyt mens andre pasienter og ansatte hørte på for å forsikre seg om at han var ved sine fulle fem. Her var det ikke mye personvern for å si det pent.

Jeg satt der som besøkende og snappet opp flere fødselsnummer, samt diagnoser om andre pasienter. Dem kunne like godt satt opp en talestol. Feks. var det en dame som kom inn som skulle undersøkes vedrørende en voldtektssak. Politiet var med inn. Jeg fikk navn, fødselesnummer og gjerningssted. Ett søk på Facebook gjorde at jeg fant damen og herfra er det bare fantasien som setter grensen for hva jeg kunne stelt i stand.

Så klart kommer jeg aldri til å nevne verken navnet eller andre ting rundt dette til noen, men alle er kanskje ikke like ærlige som meg?

jeg kan fortsette med flere saker, men jeg stopper der. Konklusjonen er at Facebook og Google etc. er bare blåbær i forhold til andre ting som bekymrer meg langt mer.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Stian87 »

Er ikke uenig i det du skriver. Angående journalene osv er det sånt som ikke skal skje, men mennesklig svikt, det er personene og ikke systemene som er problemet.

Når det gjelder dette med å overhøre diagnoser og fødselsnummer så er det begrenset hva man kan gjøre. Det er ikke ressurser eller plass til å sikre fullstendig privatliv. Man må innfinne seg med at man ikke har hundre prosent privatliv på sykehus, da måtte du hatt ditt eget sykehus
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 06 jan 2019, 15:57 Søker man på "camping nær Møre og romsdal" så fikk jeg dette resultate feks. Da vet man hvor alle campingplassene er og man kan lett legge opp en rute i forhold til dette.

kart1.JPG
Ja, her er noen av campingplassene, men langt i fra alle!

Vi kan ta for oss den lille runden vi kjørte den kvelden du mistet førerkortet, her er det i allefall minst 3 campingplasser vi kjørte forbi som ikke er avmerket:
Bjølstad Camping ligger i Malmefjorden, du tar av omtrent ved Kiwi og Eiksenteret. Det ligger en i Bud som jeg ikke husker navnet på. På retur kjørte vi av på Lyngstad og opp over Bollia til Nås på Eide. På vei opp mot Bollia kjørte vi forbi en liten campingplass jeg så for første gang, husker jeg nevnte den for deg mens vi takket for turen ved 7/11 på Årø.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 06 jan 2019, 16:35 Er ikke uenig i det du skriver. Angående journalene osv er det sånt som ikke skal skje, men mennesklig svikt, det er personene og ikke systemene som er problemet.

Når det gjelder dette med å overhøre diagnoser og fødselsnummer så er det begrenset hva man kan gjøre. Det er ikke ressurser eller plass til å sikre fullstendig privatliv. Man må innfinne seg med at man ikke har hundre prosent privatliv på sykehus, da måtte du hatt ditt eget sykehus
Hvis det er menneskelig svikt så er det vel i bunn og grunn systemet som har sviktet?

Det er nettopp det som er bekymringsverdig. Man har ikke resurser til å sikre pasientenes identitet. Mens de som sitter på den denne pengesekken er de samme som krever at vi andre forholder oss til disse personvernreglene...

At man ikke har privatliv på sykehuset er nok de fleste inneforstått med, men at det bør gå ut over personvernet ser jeg på som unødvendig. Det verste var vel egentlig at jeg fikk fødselesnummer av hun damen. Det hjelper liksom hvor flink man er lenger opp i etasjene når identiteten din allerede er røpet etter 5 minutter på akutten.

Hva hadde skjedd hvis Google ved en "menneskelig" feil hadde gjort noe slikt? Det hadde blitt nyhetssak og førsteside stoff i VG. Jeg stoler langt mer på Google og føler meg faktisk relativt trygg, i forhold til når jeg befinner meg på sykehus og legekontor.

Jeg kan jo fortsette med å nevne at min fastlege ble ofte besøkt før denne operasjonen og når han glemmer å lukke programvinduet på pc'en hvor forrige pasients journal ligger åpenlyst, gjentatte ganger og i tillegg ber meg vente mens han henter svar på blodprøven etc. Jeg så rett inn i pc skjermen og der sto navn, personnummer samt en resept jeg ikke forsto.

Så selv om systemet funker rent teknisk så har dere virkelig en jobb å gjøre for å lære opp ansatte viktigheten av diskresjon. Der kan man umulig ha gjort en god jobb. Jeg er sikker på at jeg kunne bestilt meg en legetime i dag hos samme lege. Er bare å ta med seg mobilen og knipse et bilde av skjermen. Noe så enkelt som å logge seg ut når man er ferdig med en pasient er ganske basic mener nå jeg.

Jeg har så mange episoder at jeg nesten sprekker. Men poenget er at personvernet på en eller flere måter funker ikke i det hele tatt på de legekontorene jeg har vert, samt to sykehus. Kallnes og Moss Sykehus.

Det eneste stedet jeg faktisk ble litt imponert var når jeg var på et Volvat legekontor. En helt annen liga. Dem kunne også sende meg dokumenter digitalt via digipost. Så de ter for min del ganske tydelig at man har sviktet ett sted i det norske helsevesenet. Volvat er vel drevet privat?

Det skal sies at det sikkert er 6-7 år siden jeg var på Volvat legekontoret. I dag er det sikkert enda bedre. Vil jeg tro.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 06 jan 2019, 16:53
Bjerknez skrev: 06 jan 2019, 15:57 Søker man på "camping nær Møre og romsdal" så fikk jeg dette resultate feks. Da vet man hvor alle campingplassene er og man kan lett legge opp en rute i forhold til dette.

kart1.JPG
Ja, her er noen av campingplassene, men langt i fra alle!

Vi kan ta for oss den lille runden vi kjørte den kvelden du mistet førerkortet, her er det i allefall minst 3 campingplasser vi kjørte forbi som ikke er avmerket:
Bjølstad Camping ligger i Malmefjorden, du tar av omtrent ved Kiwi og Eiksenteret. Det ligger en i Bud som jeg ikke husker navnet på. På retur kjørte vi av på Lyngstad og opp over Bollia til Nås på Eide. På vei opp mot Bollia kjørte vi forbi en liten campingplass jeg så for første gang, husker jeg nevnte den for deg mens vi takket for turen ved 7/11 på Årø.
Søker man på camoing nær molde, så dukker Bjølstad Camping opp. Men ikke når man søker på Camping nær møre og romsdal.

Med et vidt søk så dukker de største opp. Med et mer konsentrert søk dukker det også opp mindre plasser. Dette styrer nok google i form at søk på nett og populæriteten av stedet etc.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg

Legg inn av Bjerknez »

Søker man på campingplass nær Bud etc. så dukker dte opp flere campingplasser der også.

Svar