KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2019

Legg inn av Bjerknez »

God service dette kjellv :)

Du har vel gjort noenlunde det samme for meg, inkludert sending av sykkel på pall til Oslo :)

Ikke mange som hadde giddet noe slikt.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sommertur 2019

Legg inn av kjellv »

Så ble det jammen mulighet for en liten dagstur igjen. Lenge siden sist nå.
I natt har det vært kuldegrader, og jeg måtte vente til klokka var passert 13 før temperaturen var høyere enn 5 grader. Turen gikk over Fursetfjellet og til Kristiansund. På nordsiden av Fursetfjellet var det et langt stykke i skygge, der var det frost i terrenget og antakelig ganske glatt asfalt stedvis. Men det gikk godt. Relativt forsiktig tempo den strekningen der ja..
Liten pause i Kristiansund før jeg tar tunellen til Averøy og Atlanterhavsveien. God temperatur i sola her.
Bilde
På Kårvåg var det som vanlig motorsyklister på benken. Måtte jo bli en pause der også. Mye mulig for siste gang i år.
IMG_20191006_155158 (1).jpg
Videre gikk turen via Bud og hjem. Det ble en kamp mot klokka og fallende temperatur. Ingen flere stopp på denne turen.
2019-10-06_edited.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

I dag er det 1. Januar 2020, her viser utetermometeret 9,6 varmegrader klokka 12 på dagen. Det er opphold, det er bare veier men det er relativt mye vind :-k Jeg har vurdert fram og tilbake i dag om jeg skulle ta ut sykkelen fra vinterlager bare for å kjøre en tur. Tatt et bilde ved Storseisundbrua på Atlanterhavsveien for eksempel.
Men nei, det blir for mye styr. Saltrester er det garantert på veiene også, jeg regner med det var saltet for et par dager siden da temperaturen var rundt 0 grader. Alt av kjøreklær må hentes på mørkeloftet, jeg må avtale med eier av vinterlager både for å hente ut og sette inn igjen sykkelen. Jeg må også få spylt av saltrester før den settes inn igjen. Om 2 timer er det også slutt på dagslys.
Det frister, men samtidig frister det ikke nok til at jeg kommer til å gjøre det kjenner jeg.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av Olav K »

Var likedan vær her sør igår.
8 grader og opphold, delvis tørre veier.

Nå står jo syklene mine lett tilgjengelig hele tida, og med egen MC/ski garderobe var det kjapt og kjempelett å kle seg, og åpne porten fra MCgarasjen.
Var ute og kjørte ettpar timer, men brukte vel like lang tid på å vaske sykkelen etterpå.
Var det verd det? Tjaaaa, litt for showoff, men selv om været var likedan idag, gadd jeg ikke en gang til :-D
SÅ gøy å vaske sykkel er det nemlig ikke :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

Egentlig fullstendig uinteressant i et motorsykkelforum, men i dag fikk jeg tilsendt en påminnelse som jeg måtte bruke litt tid på for å huske. Det er gode minner, og for å gjøre dette motorsykkelrelatert så spørs det om jeg kanskje må ta meg en motorsykkeltur innom Dilling til sommeren :-k

I 1980 gikk jeg på Tomb Jordbruksskole i Råde. Finansiering av skoleåret var da som nå både stipend, studielån, oppsparte midler og arbeid ved siden av. Jeg jobbet som helgeavløser på Evje Herregård på Dilling/Rygge i Østfold sammen med en skolekamerat. Vi jobbet der annen hver helg, men altså motsatte helger.
Nå har altså tobakkskongen Johan H. Andresen kjøp Evje Herregård for 70 mill..
evje herregård.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av Jompa »

Ta den turen.
Vi bruker alt for mye tid på å tenke på noe vi en gang skal gjøre, årene går og en dag er det for sent.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: 18 jan 2020, 23:37 Ta den turen.
Vi bruker alt for mye tid på å tenke på noe vi en gang skal gjøre, årene går og en dag er det for sent.
Helt enig!
Også tar du kontakt om du har behov for overnatting.
Er vi hjemme så er det helt klart plass til en trivelig MC-gjest :thumleft !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

Ja det hadde absolutt vært moro, men kjentfolk finner jeg nok ikke igjen på Evje Herregård lengre. Men Tomb Jordbruksskole ville jo absolutt vært verd et lengre stopp. Samtidig måtte jeg vel innom Bjerknez en tur og se om jeg fikk revet han ut av kodebua si litt også. Tore L er jo også i nabolaget.. Dette kan det jo brått bli litt tur av, særlig når AJ også inviterer.
Det kan begynne å tegne seg en plan for sommertur dette :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 19 jan 2020, 00:11 Ja det hadde absolutt vært moro, men kjentfolk finner jeg nok ikke igjen på Evje Herregård lengre. Men Tomb Jordbruksskole ville jo absolutt vært verd et lengre stopp. Samtidig måtte jeg vel innom Bjerknez en tur og se om jeg fikk revet han ut av kodebua si litt også. Tore L er jo også i nabolaget.. Dette kan det jo brått bli litt tur av, særlig når AJ også inviterer.
Det kan begynne å tegne seg en plan for sommertur dette :thumleft
Artig. Ta deg en tur så skal jeg ta deg med på en skikkelig fin runde. Kan selvsagt ikke måle seg med fjellheimen på vestlandet, men jeg er ganske overbevist om at du hadde trivdes allikevel. Finnes vleldig mange fine steder her nede også, hvis man fjerner høye fjell og rå natur fra hornhinnen og tenker litt alternativt :)

Du skulle mer enn gjerne fått lånt en seng hos meg kjellv, men desverre har vi ikke plass, da det ene soverommet ble til kontor og kjellerboden den har jeg jo bunkret andre ting inn i :)

Men selvsagt må vi ta en tur på en av vannhullene i Fredrikstad når du kommer! Men ikke kjør innom Sarpsborg, eller "den andre byen" på vei hit. Det bringer ulykke og dessuten så lukter det litt rart der. :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av Bjerknez »

Evt. kan jeg rydde opp litt i furtebua mi, så kan vi ta noen pils her og snakke litt skjit, før madammen kjører oss til byen eller noe :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

Jeg fikk lyst til å drive litt turistreklame for dette fantastiske fylket jeg bor i. Jeg blir nesten overasket selv hvor vakkert det kan være her, uansett hvilket vær vi har. Versågod.. nyt stunden :prf
https://www.rbnett.no/nyheter/2020/03/2 ... 474660.ece

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av dypen »

Ja dette var virkelig flott, det beste blir å feriere i hjemlandet :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av TGR »

kjellv skrev: 29 mar 2020, 20:27 Jeg fikk lyst til å drive litt turistreklame for dette fantastiske fylket jeg bor i. Jeg blir nesten overasket selv hvor vakkert det kan være her, uansett hvilket vær vi har. Versågod.. nyt stunden :prf
https://www.rbnett.no/nyheter/2020/03/2 ... 474660.ece
Wow... Fantastisk fin timelapse ! Imponerende arbeid :twothumbs:

Ja, også landsdelen da, naturligvis :twothumbs:

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

Ja slik ble denne påska.. Sesongstart lar vente på seg i år, så seint som dette har jeg aldri kommet i gang før. FJRen står fortsatt på vinterlager midtveis i april.
Det har vært av og på med vinter de siste ukene. For ei uke sia var det 15 varmegrader et par dager, men værmeldingene for påska var for dårlige til at jeg ville hente sykkelen.
10 cm nysnø kom i natt, og 3 plussgrader hjelper lite på situasjonen.
Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av Jompa »

Omtrent samme vær og temperatur hos meg i dag, men... verandaen min var i det minste bar i morrest. :vs
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar