KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

I dag kom endelig muligheten for en prøvetur med den nye Yamaha T7 demosykkelen. Den har stort sett stått i butikken siden den kom i slutten av oktober. Planen var å ta den med på en liten fotosesjon før vinteren kom, men det rakk jeg ikke. I dag ble en flott dag, med temperaturer rundt 15 grader og uten sol. Jeg har hele tiden hatt i tankene at det skulle tas bilder i sykkelens rette element, her duger ikke bilder med asfalt og betong. Sykkelen ble hentet i 17 tida i ettermiddag, og jeg utforsket en gammel traktorvei/skogsvei på gården der jeg vokste opp. Veien er veldig lite brukt, og delvis er den ganske gjengrodd. Dype hjulspor, bløte parti og til og med parti der det fortsatt var igjen snø. Jeg har ikke mye erfaring med så dårlige veier, men dette gikk utrolig fint likevel. Kunne godt tenkt meg at førstegiret var ennå lavere enkelte steder, men andre steder ble både andre og tredje gir brukt også. Fantastisk morsomt. Jeg møtte også på to elger som stod midt i veien omtrent ved veiens ende. Jeg stoppet 10-15 meter fra dem og satt en stund med motoren på tomgang. Elgene sto ganske rolig og så på meg i flere minutter, så kikket de på hverandre litt som om de diskuterte hva de skulle gjøre, snudde og gikk noen meter ut av veien, stoppet og fortsatte å se på meg. Jeg kjørte da rolig forbi. Herlig å møte skogens konge i deres rette element på denne måten. Samtidig forstyrret jeg dem nesten ikke. De sto litt lengre unna veien da jeg returnerte, rolig beitende på friske skudd.
Her noen bilder:
DSC_2783.JPG
DSC_2784.JPG
DSC_2788.JPG
DSC_2790.JPG
DSC_2792.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ZZR-Erling

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av ZZR-Erling »

Fine bilder og greie elger :knegg

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

ZZR-Erling skrev: 21 mai 2020, 21:13 Fine bilder og greie elger :knegg
Ja de var greie disse. To ungdyr. Hadde nok vært litt skumlere å møtt på ei gretten elgku med nyfødte kalver, ikke sikker det hadde gått like bra :scratch

ZZR-Erling

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av ZZR-Erling »

Nei, de e verre: Har hatt snøskuter mellom ku og kalv i skuterløype , ikke helt trygt, men heldigvis hadde skuteren revers, så æ backa ut av fara

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av Bjerknez »

Siden jeg er litt småkjent i området.... hvor er dette kjellv?

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av Ketil »

kjellv skrev: 21 mai 2020, 21:07 I dag kom endelig muligheten for en prøvetur med den nye Yamaha T7 demosykkelen. Den har stort sett stått i butikken siden den kom i slutten av oktober. Planen var å ta den med på en liten fotosesjon før vinteren kom, men det rakk jeg ikke. I dag ble en flott dag, med temperaturer rundt 15 grader og uten sol. Jeg har hele tiden hatt i tankene at det skulle tas bilder i sykkelens rette element, her duger ikke bilder med asfalt og betong. Sykkelen ble hentet i 17 tida i ettermiddag, og jeg utforsket en gammel traktorvei/skogsvei på gården der jeg vokste opp. Veien er veldig lite brukt, og delvis er den ganske gjengrodd. Dype hjulspor, bløte parti og til og med parti der det fortsatt var igjen snø. Jeg har ikke mye erfaring med så dårlige veier, men dette gikk utrolig fint likevel. Kunne godt tenkt meg at førstegiret var ennå lavere enkelte steder, men andre steder ble både andre og tredje gir brukt også. Fantastisk morsomt. Jeg møtte også på to elger som stod midt i veien omtrent ved veiens ende. Jeg stoppet 10-15 meter fra dem og satt en stund med motoren på tomgang. Elgene sto ganske rolig og så på meg i flere minutter, så kikket de på hverandre litt som om de diskuterte hva de skulle gjøre, snudde og gikk noen meter ut av veien, stoppet og fortsatte å se på meg. Jeg kjørte da rolig forbi. Herlig å møte skogens konge i deres rette element på denne måten. Samtidig forstyrret jeg dem nesten ikke. De sto litt lengre unna veien da jeg returnerte, rolig beitende på friske skudd.
Her noen bilder:
DSC_2783.JPG
DSC_2784.JPG
DSC_2788.JPG
DSC_2790.JPG
DSC_2792.JPG
Tenere 700 er en veldig spennende motorsykkel synes jeg. Den har det som trengs for å dra ut på små og store eventyr, det eneste jeg er skeptisk til er rekkevidden med kun 16 liters tank. Forstår at dette er et kompromiss i forhold til vekt, men en tank med plass til 2-3 liter mer ville gjort den bedre utrustet som eventyrsykkel. Det kunne også vært interessant å høre dine vurderinger av T7 på asfalt og landeveiskjøring. Jeg ser den har fått mye skryt fra ulike hold for gode allround-egenskaper. Selv om jeg nå er nyfrelst BMW-disippel, så er jeg fortsatt svak for Yamaha :prf Så det er ikke helt utenkelig at det på et tidspunkt kan komme en T7 i garasjen. Takk for et fint turreferat Kjellv :thumleft

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av Snikendeugle »

Fine bilder! Den rød/hvite-looken er tusenvis ganger finere enn den utslitte "Yamaha-blåfargen" :D
Jeg har sett noen T700 på veien allerede og liker det jeg ser! Hva synes du om motorkarakteristikken? Inspirerende?
Komfort på asfalt er også noe jeg lurer på.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 21 mai 2020, 23:45 Siden jeg er litt småkjent i området.... hvor er dette kjellv?
Innerst i fjorden her jeg bor går denne skogsveien. Jeg måtte velge fotgjenger i google maps for å markere veien. Men det er greit, jeg har vært fotgjenger mange ganger i dette omådet. Her har jeg skutt 5 eller 6 hjort i årene rundt århundreskiftet. Det dukket opp mange hyggelige minner på turen i går :)
2020-05-22.png
Ketil skrev: 22 mai 2020, 08:19
Snikendeugle skrev: 22 mai 2020, 10:20
Jeg skal komme tilbake til dette senere når jeg har fått testet den litt mer på asfalt. I går ble det ikke så mange kilometer. Motorkarakteristikken er som MT-07. Samme motoren. Men T7 har 18" bakhjul og er drevet litt annerledes enn MT-07. Lavere førstegir og derved også lavere toppfart. Men med så bra moment denne motoren leverer på lavt turtall var det en utfordring å stå og kjøre de vanskeligste partiene på førstegir. Den reagerer brått og brutalt på selv de minste bevegelser på gassrulla. Men også dette handler nok mest om erfaring, noe jeg har lite av med denne type sykkel.
Det var for meg uvant mye dekkstøy på asfalt, men det er jo naturlig med de grovmønstrede Pirelli Scorpion Rally STR, jeg er jo vant til langt mer lydløse dekk. Men førsteinntrykket var absolutt bra. Morsom og lettkjørt, leken og trygg i sving. Jeg har tidligere kjørt den noen få runder på gocartbanen, og ble overrasket over hvor godt grep disse dekkene har på asfalt i skarpe svinger. Dekkene gir også tydelige forvarsler før de mister grepet, og føles trygge i sving. Jeg kjente at jeg faktisk kunne tenkt meg denne som eneste sykkel, jeg kjører jo mest alene uansett. Måtte jo hatt hele explorerpack og litt til. En slik sykkel uten skikkelig bagasjeløsning er jo bare en halv sykkel.
Standardsalen er smal og hard. Denne egner seg ikke veldig godt til langtur vil jeg tro. Men den er nok veldig bra til kortere turer og til slike veier som jeg kjørte i går. Men det finnes flere løsninger tilgjengelig.
Jeg er veldig glad for at denne fargen er tilgjengelig på denne modellen, jeg synes også den tiltaler meg best. Dette er de klassiske Ténéréfargene, fra XT500, 600 og 660 og 750. Veldig bra at denne fargen er med.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av Bjerknez »

Ahaa, til høyre inne i "Osen" der ja. (Hvis du kommer fra den andre siden). Har sett en del folk som prøver seg på Laksen fra den broen der :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 22 mai 2020, 18:45 Ahaa, til høyre inne i "Osen" der ja. (Hvis du kommer fra den andre siden). Har sett en del folk som prøver seg på Laksen fra den broen der :)
Riktig :thumleft Men jeg vil ikke anbefale deg å prøve denne veien med sykkelen din, i alle fall ikke mer enn de første 200 meter. Derifra er det egentlig best å sette igjen sykkelen og bruke fjellsko.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 22 mai 2020, 18:50
Bjerknez skrev: 22 mai 2020, 18:45 Ahaa, til høyre inne i "Osen" der ja. (Hvis du kommer fra den andre siden). Har sett en del folk som prøver seg på Laksen fra den broen der :)
Riktig :thumleft Men jeg vil ikke anbefale deg å prøve denne veien med sykkelen din, i alle fall ikke mer enn de første 200 meter. Derifra er det egentlig best å sette igjen sykkelen og bruke fjellsko.
Da var det jo fryktelig uflaks at jeg ikke hadde fjellsko da. Ush... det var jo synd. :knegg

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

Hektiske dager på jobb for tiden, ingen tvil om at sesongen er godt i gang. Våren var fryktelig sein, 16 mai var siste gang det snødde i år.
Det kjekkeste ved jobben min må være overlevering av nye motorsykler. Dette er nærmest høytid hver gang. Noen ganger passer det også godt å gjøre noe spesielt ut av dette, for eksempel å ta med kunden på overleveringstur. I forrige uke gjorde jeg det for andre gang med samme kunde. Han er fra Trøndelag, og i 2015 kjøpte en ny Yamaha YZF-R125 av meg. Da ble det overleveringstur til Atlanterhavsveien. I forrige uke hentet han en Yamaha MT-07, og det ble selvfølgelig overleveringstur igjen. Denne gangen tok vi ytre rute via Bud, langs kysten nordover Hustadvika til Atlanterhavsveien. Dette ble det en liten video av også.



Denne uka ble det også noen overleveringer, og spesielt denne uka var to MT-07 skolesykler til Wright Trafikkskole AS i Molde. Det er spesielt stas å selge skolesykler. Mange kandidater har en tendens til å bli veldig fortrolig med og glad i skolesykkelen de kjører under opplæring, og ofte er det nettopp dette merket de velger som første sykkel. Overleveringstur ble det ikke denne gang, men overleveringsbilde må til :thumleft
wright1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av Bjerknez »

Jeg må si at du er veldig konsekvent når det gjelder å fremheve Apex MC kjellv. Tenker da på og publisere disse oveleverings innleggene på facebook og dele disse etc. Det er slett ikke alle som er gode på dette :)

Å vise at man har levert sykler til kunder er god reklame :thumleft

Apex MC skulle sp absolutt hatt en egen hjemmeside. Tror du kunne driftet denne med tanke på å skrive nyheter etc. Helt utmerket :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av kjellv »

Fantastisk tur i dag over Trollstigen (som åpnet for sesongen i går), videre over fjellet til Valldal, videre via Stordal til Sjøholt og til Molde.
Enorm vannføring i Stigfossen. Jeg har det nok på Gopro, men har ikke sett på det ennå. Veldig mye snø på fjellet også. Men i lavlandet var det full sommer og mellom 25 og 28 grader.
BildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, nytt år-nye muligheter

Legg inn av AJ »

Herlige bilder, kjellv :twothumbs: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar