KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Skogstrollet »

Uff, dette var ikke morsomt å lese, spesielt ikke etter at turen vært så flott! Håper alt gikk bra med deg, det er tross alt det viktigste.
Hvis du og sykkelen er ok for fortsatt tur, håper jeg innerligt at turgleden kommer seg igjen raskt!
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Elruts84 »

Aj Aj...Så plagsomt irriterende da...Det viktigste er at det gikk bra med deg.. :)
Kåpe og speil er jo sårbart i situsjoner som velt eller slikt..Så hjelper det ikke at du har en 1300 tungvekter som deiser inn..
Så lenge sykkelen går fint så er det bare å ta frem tur gleden så godt det lar seg gjøre og vente til hjemkomsten før en tar fram evt. skuffelsen..Men så er det kanskje en fordel du sitter med hele dele registeret til din egen sykkel som din egen jobb :D

Håper du er med godt mot.

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Bjerknez »

Uffda... Dette var kjip lesing Kjell Vidar!

Jeg vet forøvrig nøyaktig åssen du har det, da jeg var borti det samme selv med en 2 uker gammel sykkel. Det setter en liten midlertidig stopper for morroa.

Heldigvis ser dte ut til at det bare er kosmetiske skader og du kan jo i tillegg prise dge lykkelig for at du sikkert får noen forhandlerrabatter rundt dette. Du har ett sted og stå og skru og har dyktige mennesker rundt deg. I tillegg tror jeg også du har mulighet til å låne en sykkel noen dager.

Men som AJ skriver. Hvordan gikk det med kneet ditt og ellers?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av kjellv »

Nei jeg har ikke slått meg på noen måte, har ingen fysiske ettervirkninger av dette.
Odda nå. Har vært innom en Powerbutikk og kjøpt nye Gopro fester. Litt usikker på hvordan den nye plasseringen vil fungere, det får jeg ikke sett ennå.
Forresten et herk å kjøre uten høyre speil. Særlig i forbikjøringer.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk



Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av kjellv »

Da blir det muligens en tur til Bergen. Kan være de har et brukt speil jeg kan få kjøpt..

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av kjellv »

På vei mot Bergen nå. Blir overnatting privat i natt. Fått svar fra Yamaha Bergen og Nordheimsund at ingen har speilfestet jeg trenger. Et herk å ikke ha høyre speil.. Først når det mangler ser du hvor mye du bruker det.
Forresten ganske skjev hele lykteramma også



Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Jompa »

Shit happens, når du aller minst venter det.
Bra det ikke gikk verre, og at du fortsetter turen :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Ketil »

Kjedelig opplevelse dette, men på sikt blir dette bare en liten parentes i turen din


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av kjellv »

Ketil skrev:Kjedelig opplevelse dette, men på sikt blir dette bare en liten parentes i turen dinBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sant det Ketil. Man tar jo lærdom av alle slike hendelser, og setter seg nok ikke i samme situasjon en gang til.
Men se lengre opp i tråden Ketil. Han jeg møtte på Dovre med TDMen som jeg hadde før, det er samme karen som kjøpte XTn din ny av oss Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Bjerknez »

Hvordan går det er kjellv? Har du fått tak i noe speilfeste?

Er turen mer eller mindre mentalt spolert, eller klarer du fortsatt og kose deg på tur?

Min tur fikk vertfall et såpass støkk etter velten, at det var alltid noe som hang i bakhodet. Skadene var små på min sykkel, men jeg er litt over middels nøye med at alt skal være på stell, så det ble aldri perfekt etter dette.

Men som nevnt, i motsetning til meg, så har du apparatet rundt deg så dette fikser du nok kjapt når du kommer hjem :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av kjellv »

Turen går videre, med eller uten speil. La inn skademelding til if i går kveld, antar de tar kontakt når de har kommet på jobb. Ble tidlig avreise i dag, folk skulle på jobb der jeg overnatta. Står på fergekaia nå og venter på ferga mot Bergen. Stikker innom Yamaha Bergen en tur, om ikke annet så for å hilse på kjentfolk. Kan jo være at de ser en midlertidig løsning på speil også.
Her er det litt surt på morran i dag. Grått og tungt, våt tåke om dere skjønner hva jeg mener. Visiret blir vått mens jeg kjører, men det regner ikke. Asfalten er også våt. Men jeg er nær Bergen, da er det vel slik det skal være..
Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Ketil »

kjellv skrev: 04 jul 2018, 20:24
Ketil skrev:Kjedelig opplevelse dette, men på sikt blir dette bare en liten parentes i turen dinBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sant det Ketil. Man tar jo lærdom av alle slike hendelser, og setter seg nok ikke i samme situasjon en gang til.
Men se lengre opp i tråden Ketil. Han jeg møtte på Dovre med TDMen som jeg hadde før, det er samme karen som kjøpte XTn din ny av oss Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Det var jo et artig sammentreff. Han har vært flink å ta vare på Teneren i all fall og din gamle TDM så jo fortsatt fin ut. Du får ha god tur videre på Vestlandet :thumleft Jeg er i Kroatia og varmes opp nå :D Blir Nord-Norge tur på meg senere i sommer.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Geiroe »

Kjedelige greier, men så lenge du er like hel, og sykkelen er kjørbar, så gikk det "bra" likevel. Fort gjort å få beinet i klem.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Tore L »

Dette var triste greier Kjellv, men siden det bare ble kosmetiske skader og du er like hel, så får en like vell være fornøyd. Ha en fin tur til Bergen og håper de kan hjelpe deg litt der. :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Stian87 »

Det var kjedelig å høre kjellv! Er ikke noe allright at sånt skjer og det legger helt klart en demper på hele turen. Husker selv da jeg veltet på tur til Bergen i høst. Klarte ikke kose meg så mye etter det, selv lm det jo kun er kosmetiske ting.

Håper humøret og turen tar seg opp! Det fortjener du!
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar