KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av Roargutten »

Domino skrev: 30 mar 2023, 12:51 Palma på "det andre forumet" har nettopp montert slike speil på sin Honda CRF250L.
:O må ikke nevne det "navnet" :lol

Men ser ut som de fra Backcountry MC er av typen du er ute etter?
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er selv ikke aktiv på på "det andre forumet" men jeg ser nå ikke problemet med å kunne linke til diverse ting der hvis man finner det interresant eller det er nyttig. Jeg vet ikke engang om det er en "regel" som forhindrer dette, men på et eller annet barnslig vis har nå blitt sånn.

Jeg har forøvrig ikke noe i mot noen, uansett forum, selv om det slett ikke er alle jeg ville bedt i bryllupet :)

Men angående speil, så ser jo de speilene som Roargutten nevner er det du er ute etter ja...? Eller?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av kjellv »

Det kan faktisk se ut som disse fra Backcountry MC er de samme som Itchy Boots bruker ja. Takk for tipset :thumleft
Jeg er fortsatt i tenkeboksen, og har ennå ikke blitt enig med Skatteetaten om resultatet av året i fjor. Så vi får se..

Jeg er nesten aldri innom i "det andre forumet" og leser der, eller er medlem der. Jeg beholder skylappene på og konsenterer meg om det som skjer her, så får de andre styre med sitt. Grunnen er ganske enkelt at jeg har vært moderator i dette forumet i så mange år at det helt sikkert er noen ex-medlemmer her hos oss som har flyttet over dit på grunn av meg. De skal slippe å møte meg der, og noen av dem har jeg selv heller ingen ønsker om å treffe! Slik er det jo å være moderator, og det er et valg jeg selv har tatt. Men ellers har jeg mange kjente der borte også, og mange av dem er aktive i begge forum.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 30 mar 2023, 19:28 Det kan faktisk se ut som disse fra Backcountry MC er de samme som Itchy Boots bruker ja. Takk for tipset :thumleft
Jeg er fortsatt i tenkeboksen, og har ennå ikke blitt enig med Skatteetaten om resultatet av året i fjor. Så vi får se..

Jeg er nesten aldri innom i "det andre forumet" og leser der. Grunnen er ganske enkelt at jeg har vært moderator i dette forumet i så mange år at det helt sikkert er noen ex-medlemmer her hos oss som har flyttet over dit på grunn av meg. De skal slippe å møte meg der, og noen av dem har jeg selv heller ingen ønsker om å treffe! Slik er det jo å være moderator, og det er et valg jeg selv har tatt. Men ellers har jeg mange kjente der borte også, og mange av dem er aktive i begge forum.
Enig med deg der kjellv. Men sånn er livet. Er garantert mange som ikke tåler trynet mitt også, men jeg kunne ikke brydd meg mindre. Det er som kjent ikke alle jeg ville bedt i bryllupet, men det har lite med hvilket forum vi snakker om.

Så langt har jeg ungått både juling, buksevann og verbal irettesettelse på de treffene jeg har vært på. Snarere tvert i mot vil jeg si, og jeg har garantert truffet noen av mine ikke så fullt så entusiastiske "følgere". :lol

Så denne kranglingen som oppstår fra tid til annen er et merkelig forum fenomen. Intet annet. :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av Olav K »

Stemmer det som står over her.
Ole Christian (Back Country MC) borte på Finnskogen har de speilene. Både jeg og de fleste grusnissene jeg kjenner kjører med disse Double Take speilene.
Touratech sine er dyrere, og de kan bare felles inn mot midten. Treffer man litt uheldig i en velt så ryker de av.

Selv stiller jeg inn det ene speilet som jeg ser i, når jeg kjører oppreist, og bruker det andre når jeg sitter.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av haakeik »

plaurh skrev: 29 mar 2023, 23:35
kjellv skrev: 29 mar 2023, 18:57 Det er nå svært nær at sykkelen hentes fra vinterlageret. Jeg har ikke engang vært innom og hilst på den siden den ble satt inn i slutten av oktober. Ennå er det rundt 60 cm brøytekanter her jeg bor, men veiene er tørre og isfrie. Mange kuldegrader om natta ennå, men sola tar godt tak og det er dagtemperaturer som er akseptable for kortere turer.
Men først og fremst er det en tur innom verkstedet som er planen. Det står igjen litt ugjort arbeid fra 50000 km service, bla.a ompakking av styrelageret.

Men det har også bygget seg opp en idé jeg har tenkt litt på. Jeg er ikke helt fornøyd med standardspeilene. Når jeg kjører stående på dårlige veier over lengre strekninger sammen med andre har jeg behov for å kunne se i speilet av og til. Originalspeilene er gode når de er riktig justert og fastskrudd. Men hvis jeg justerer ett av speilene slik at det passer for stående kjøring så har det lett for å løsne og må fram med verktøy for å feste det igjen. Dette blir for tungvint.

Jeg har sett litt på Itchy Boots og speilene hun nå har på turen i sesong 7. Disse ser ut som de er montert på ram mount fester.

Er det noen som har sett noe slikt tilbudt noe sted, eller er det bare å kjøpe inn fester og starte på en kreativ ombygging?

Skjermbilde fra ørkenen i Mauretania her..
Bilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Jeg er veldig fornøyd med mine fra: https://backcountrymc.no/product/double ... adventure/
Det var billig. Her er det bare å slå til, hvis man vil ha Double Take speil. Koster 145$ på Double Take sin hjemmeside.
Eller man kan gå for noen andre speil: https://www.amazon.com/double-take-mirr ... ke+mirrors

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av kjellv »

Det er kanskje ambisiøst å kalle det sesongstart, men sykkelen ble i alle fall tatt ut av vinterhiet og kjørt den første mila for i år

Bilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av Bjerknez »

Tur er tur kjellv, så du er i gang :twothumbs:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 30 mar 2023, 19:28 Det kan faktisk se ut som disse fra Backcountry MC er de samme som Itchy Boots bruker ja. Takk for tipset :thumleft
Jeg er fortsatt i tenkeboksen, og har ennå ikke blitt enig med Skatteetaten om resultatet av året i fjor. Så vi får se..
Hvis Blackcountry MC mot formodning ikke har eller kan skaffe disse på kort varsel, så er de mulig å få tak i på Amazon:


dobbeltake.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser du må koste på sykkelen en kattevask kjellv :P :knegg

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Jeg ser du må koste på sykkelen en kattevask kjellv Bilde :knegg
Den var egentlig ganske rein da jeg satte den inn i høst, men slik er vårveiene her hos meg.

Ellers bryr det meg lite om sykkelen ikke er renvasket til en hver tid. Dette er en sykkel som brukes mer og mer utenfor asfaltert vei, og at andre påpeker behov for vask gir jeg fullstendig blaffen i. Sykkelen er like god selv om den er skitten.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av Bjerknez »

Jøss… du så smileyen?

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av kgjersda »

Fikk endelig ut sykkelen av boden i dag selv. Håper vi møtes på veien eller i Molde! Kommer du kanskje til Ålesund for naf-greiene som er satt opp på gocartbanen?
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av kjellv »

kgjersda skrev: 03 apr 2023, 17:38 Fikk endelig ut sykkelen av boden i dag selv. Håper vi møtes på veien eller i Molde! Kommer du kanskje til Ålesund for naf-greiene som er satt opp på gocartbanen?
Hei igjen. Ja, blir nok med på rustløserkurs både i Ålesund og på Leikong (hvis det er mulig å få på plass datoene) Blir også med for å dra i gang "Sikker på MC" i Ålesund regner jeg med.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 15:11
Domino skrev: 03 apr 2023, 15:07 Nordsverige har mye skog. MYE skog... Så det er ikke verdens mest spennende landskap og lite svinger dersom man velger innlandsveien. Langs kysten er det generelt mye finere. Men man finner såklart noen svinger dersom man legger litt arbeid i planleggingen.
Mange fine veier i Sverige med fine svinger innenlands. Kjørte vel rundt 50 mil i sverige i fjor sommer på mer eller mindre slike veier. Men man må holde seg unna "hovedveiene" som går mellom byer og tettsteder. Disse er som oftest ganske rette.

Som feks. veistrekningen fra Tucksfors til Arvika. Den er ganske morsom. Legger man seg i rundt 100km/t kan man ha mye gøy :thumleft
Tillater meg å flytte denne diskusjonen bort fra "Hva har du kjøpt i dag"-tråden til min egen slik at temaet kan diskuteres videre her. Tar gjerne i mot råd og tips, selv har jeg kjørt lite i Sverige. Det jeg har kjørt i Sverige har stort sett vært langs hovedveier. Hovedveier er helt uinteressante på turen i sommer, og kommer bare unntaksvis til å bli brukt!
Som nevnt skal jeg kjøre sammen med en til denne gang, det har ikke skjedd siden 2018 og turen til Lofoten, Vesterålen og Senja. Jeg kjører helst alene som kjent, og skal jeg på lengre tur sammen med andre er jeg ganske kritisk til valg av makker. Tor-Andrè som jeg skal kjøre sammen med har jeg kjørt noen kortere turer med før, og vi er ganske like på mange felt. Han har en Honda NC750X og har mye kjøreerfaring. Trygg og sikker i trafikken, voksen kar som ikke finner på tull og fanteri underveis. Vi er begge enige om at det er turen som er målet, vi er ikke opptatt av antall kilometer pr dag eller noe bestemt reisemål. Turen blir til underveis, og planlegges ikke i stor grad. Det er slik vi begge liker det. Vi er begge mye mer glad i natur og villmark enn urbane befolkede områder. Befolkede områder oppsøkes stort sett bare for proviantering og bensin. Overnattinger legges opp til bruk av hengekøye og villcamping i størst mulig grad, spartanske campinghytter i dårligere vær.
Grunnplan er så langt via Røros langs Kopparleden sørover langs Femunden med første overnatting i dette området. Videre rundt til østsiden av Femunden via Drevsjø, og videre østover i Sverige via Idre og Särna hvor vi delvis kjører inn og ut av TET sporet nord-østover som det passer oss. Vi har ikke tenkt å kjøre veldig krevende strekninger i TET sporet, da navigerer vi heller i alternativene som det finnes mange av i Sverige.
Da vet dere hvor lista ligger til denne turen. Byer, tettbygde strøk og asfalterte veistrekninger trenger jeg ikke tips om. Men hva som helst annet av tips og råd, både til hva vi skal pakke med oss (så lite som råd) og hva som helst annet vi kan ha nytte av å vite. Særlig er det interessant å få kontakt med andre som har kjørt TET seksjon 4 Sverige.

Svar