KjellV sin logg. Sesongstart?
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6956
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)
Forumtreff 2020, Gaupne i Sogn.
Opp i 7 tia i dag, avreise kl 9. Kjørte via Molde til Magerholm, over Strandafjellet og Utvikfjellet, sørsiden av Jølstravatnet til Moskok. Over Gaularfjellet til Dragsviki, så inn Sognefjorden og Lusterfjorden til Gaupne. Flott vær og varmt hele turen.
Haakeik og Tore L var kommet før meg, og ingen flere kom i dag.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Opp i 7 tia i dag, avreise kl 9. Kjørte via Molde til Magerholm, over Strandafjellet og Utvikfjellet, sørsiden av Jølstravatnet til Moskok. Over Gaularfjellet til Dragsviki, så inn Sognefjorden og Lusterfjorden til Gaupne. Flott vær og varmt hele turen.
Haakeik og Tore L var kommet før meg, og ingen flere kom i dag.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 22901
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)
Sender en hilsen til alle :)
Dere får skalke lukene. Veldig ustadig vær i Gaupne traktene fremover. Men med masse god drikke følger det fint vær :)
PS! Regner med kjellv har servert velkomstdrink? :)
Dere får skalke lukene. Veldig ustadig vær i Gaupne traktene fremover. Men med masse god drikke følger det fint vær :)
PS! Regner med kjellv har servert velkomstdrink? :)
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6956
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)
Her blir det jammen ikke skrevet stort ser jeg..
Jeg ble nettopp utkalt til oppdrag for NAF MC Møre og Romsdal, representere NAF MC på bylørdag i Ålesund i morgen.
NAF er tilstede med stand, men som vanlig glemmer moderorganisasjonen at det finnes et NAF MC som legger ned betydelig mer arbeid innen trafikksikkerhet blant medlemmene sine enn hovedorganisasjonen, målt i antall medlemmer. Vi blir ikke invitert i slike sammenhenger.
I følge plakaten stiller NAF med "bilene sine", men de skal få seg en overraskelse når det uanmeldt kommer motorsykler med NAF MC-banner og vil ha plass på NAF-standen
Kom gjerne innom standen i morgen dere gode sunnmøringer om dere har tid
Jeg ble nettopp utkalt til oppdrag for NAF MC Møre og Romsdal, representere NAF MC på bylørdag i Ålesund i morgen.
NAF er tilstede med stand, men som vanlig glemmer moderorganisasjonen at det finnes et NAF MC som legger ned betydelig mer arbeid innen trafikksikkerhet blant medlemmene sine enn hovedorganisasjonen, målt i antall medlemmer. Vi blir ikke invitert i slike sammenhenger.
I følge plakaten stiller NAF med "bilene sine", men de skal få seg en overraskelse når det uanmeldt kommer motorsykler med NAF MC-banner og vil ha plass på NAF-standen
Kom gjerne innom standen i morgen dere gode sunnmøringer om dere har tid
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6956
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)
Da er vi på plass i Kongens gate
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)
Hmmm....dette var jeg ikke klar over. Ellers så skulle jeg tatt meg en tur. Holder dere på lenge?
- Flattop
- Innlegg: 413
- Registrert: 29 apr 2010, 14:43
- Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
- Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg
Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)
Hm.
Var på bytur lørdag, men Kongens gate var det eneste stedet vi ikke var.
Synd det for det ville vært moro å slå av en prat.
Var på bytur lørdag, men Kongens gate var det eneste stedet vi ikke var.
Synd det for det ville vært moro å slå av en prat.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6956
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)
Ja det hadde det absoluttFlattop skrev:Hm.
Var på bytur lørdag, men Kongens gate var det eneste stedet vi ikke var.
Synd det for det ville vært moro å slå av en prat.
Vi burde jo visst om dette i lang tid. Burde også ha stått nevnt på plakatene. Det er dessverre ikke første gang slikt skjer. Jeg fikk forespørsel om jeg kunne stille på kort varsel på fredag kveld, og avreise hjemmefra klokka halv 10 på lørdag.
Det blir vel flere muligheter, men kanskje ikke i år.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6956
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)
Jeg gjorde i dag noe jeg har tenkt på helt siden forumtreffet..
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=195850066
Jeg har hatt FJRen i 5 år nå, og kjenner stadig på lysten til å prøve noe annet. Det må selvfølgelig bli en Yamaha.. Super Tenere har jeg vært svak for i alle år, tror jeg er nødt til å eie en slik før det skal gå over
3 timer gikk det fra annonsen var publisert til jeg fikk tilbud om en K1200LT + en god slant i mellom. Her i forumet skrives det jo ikke annet enn godord om disse LTene, og antakelig med god grunn.
Men dere som kjenner dem godt. Helt ærlig: 1999 modell gått 145k og med godkjent hengerfeste. Etter sigende feilfri, tett og fin motor. Har riktignok en ustabil tempmåler. Hva skal man mene om denne, og hva skal man være spesielt på vakt mot?
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=195850066
Jeg har hatt FJRen i 5 år nå, og kjenner stadig på lysten til å prøve noe annet. Det må selvfølgelig bli en Yamaha.. Super Tenere har jeg vært svak for i alle år, tror jeg er nødt til å eie en slik før det skal gå over
3 timer gikk det fra annonsen var publisert til jeg fikk tilbud om en K1200LT + en god slant i mellom. Her i forumet skrives det jo ikke annet enn godord om disse LTene, og antakelig med god grunn.
Men dere som kjenner dem godt. Helt ærlig: 1999 modell gått 145k og med godkjent hengerfeste. Etter sigende feilfri, tett og fin motor. Har riktignok en ustabil tempmåler. Hva skal man mene om denne, og hva skal man være spesielt på vakt mot?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37865
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)
Næmen, se her, du !
Bimmerflørt på gang ...
Unødvendig å si, men gjør det likevel; ser helst at du hopper på en Super Ténéré i stedet !
Ekstra hyggelig om du kommer med en slik på neste års forumtreff.
Men... vi vil nok fortsatt være på talefot om du kommer med en LT også... :) .
Bimmerflørt på gang ...
Unødvendig å si, men gjør det likevel; ser helst at du hopper på en Super Ténéré i stedet !
Ekstra hyggelig om du kommer med en slik på neste års forumtreff.
Men... vi vil nok fortsatt være på talefot om du kommer med en LT også... :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)
Har lest en del om og tittet på 1200LT ... Flotte sykler, god plass, langtur sykkel og veldig hyggelige priser. Men, er litt skeptisk til vekta og har aldri prøvekjørt. Super Tenere er en flott sykkel som jeg egentlig ikke vet så veldig mye om.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
- Innlegg: 73
- Registrert: 02 apr 2018, 15:59
- Motorsykkelen din: Din MC her
Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)
K1200ene er gode sykler, de. Pass deg for at den har fulgt servicene når det kommer til skifte av bremsevæske, så slipper du forhåpentligvis at det er noe strul med abs-systemet. Enklere å selge videre, når slikt fungerer. Sånn, hvis planen er å skifte til annen sykkel kort tid etterpå.
Det er verdt å sjekke om clutchen har vært skiftet. Det er en omfattende, men ikke umulig jobb. Spor etter oljelekkasje ved girkassa, bør du også se etter. Liten o-ring som slipper olje gjennom, og medfører slurende klutsj. Har selv en k1200rs, og ser vel for meg at den jobben må gjøres en dag (91 000 kilometer på den, pr i dag).
Motoren går ellers fint nå. Skiftet lambdasensor i fjor sommer, det er eneste "driftsfeil" så langt.
Vacumlekkasjer og slitne bensinslanger, er verdt å se over, med tiden. Skal ta en runde på det nå i vinter. Men sånt er du vel Dus med gjennom yrket ditt.
Overlater resten av detaljene til Fredrik. Han skrur mye mer på disse K-syklene enn meg.
Det er verdt å sjekke om clutchen har vært skiftet. Det er en omfattende, men ikke umulig jobb. Spor etter oljelekkasje ved girkassa, bør du også se etter. Liten o-ring som slipper olje gjennom, og medfører slurende klutsj. Har selv en k1200rs, og ser vel for meg at den jobben må gjøres en dag (91 000 kilometer på den, pr i dag).
Motoren går ellers fint nå. Skiftet lambdasensor i fjor sommer, det er eneste "driftsfeil" så langt.
Vacumlekkasjer og slitne bensinslanger, er verdt å se over, med tiden. Skal ta en runde på det nå i vinter. Men sånt er du vel Dus med gjennom yrket ditt.
Overlater resten av detaljene til Fredrik. Han skrur mye mer på disse K-syklene enn meg.
- FredrikE24
- Innlegg: 4716
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)
Den slanten skal være meget god spør du meg. K1200LT er gode sykler, men sjekklista er lang på en slik sykkel. Her må man først og fremst se på hvordan den er holdt. Ser den godt ut, betyr det mye for resten. Er du ute etter noe sånt da?
Får jeg spørre hvor mye den isåfall ender med å koste? Den er nok ikke lettsolgt på Finn.
I USA er jo disse populære, og de går langt uten de store problemene. Gjenganger er «rear main seal».
Får jeg spørre hvor mye den isåfall ender med å koste? Den er nok ikke lettsolgt på Finn.
I USA er jo disse populære, og de går langt uten de store problemene. Gjenganger er «rear main seal».
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6956
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)
På første spørsmål er svaret nei.. Jeg er i grunnen ikke ute etter noe sånt. Det var under hjemturen fra forumtreffet jeg for alvor begynte å tenke på at det nå er på tide å bytte ut denne. På tur til treffet tre dager tidligere var slike tanker svært fraværende. Det var sol og finvær, god temperatur. Jeg hadde hele dagen på meg og valgte langt i fra korteste rute. Jeg kunne ta en pause når som helst når venstrekneet begynte å bli plagsomt.FredrikE24 skrev: ↑24 okt 2020, 09:28 Den slanten skal være meget god spør du meg. K1200LT er gode sykler, men sjekklista er lang på en slik sykkel. Her må man først og fremst se på hvordan den er holdt. Ser den godt ut, betyr det mye for resten. Er du ute etter noe sånt da?
Får jeg spørre hvor mye den isåfall ender med å koste? Den er nok ikke lettsolgt på Finn.
I USA er jo disse populære, og de går langt uten de store problemene. Gjenganger er «rear main seal».
På vei hjem fra treffet var forholdene helt annerledes. Det plaskregnet fra litt opp i Sogndalsdalen og hele veien hjem. Da blir det litt som å kjøre på autopilot, du bare kjører til du er framme uten å oppleve at du er på tur. Kneet (som jeg skadet i 2015 da jeg skulle hente denne sykkelen) stivnet og verket, og jeg kjente tydelig på at noe må gjøres. Knevinkelen er for skarp, jeg må ha noe romsligere.
Jeg tror egentlig ennå at svaret på spørsmålet er nei. Jeg er i grunnen ikke ute etter en LT. Ikke noe annet i denne kategorien heller. Dette blir jo fra FJR mer i retning GoldWing, selv om jeg ser amerikanerne hevder den er en sportstourer. 110 kg tyngre enn FJR og nesten 50 hk mindre. FJR har også mer moment. Jeg har vel mer lyst å gå i retning traktor enn i retning Limousine.. Dessuten har jeg de siste 5 år hatt en svært driftssikker sykkel som det aldri feiler noe. Det er heller ikke ventet at det skal feile FJR noe, den har jo ingen kjente svakheter. Å bytte bort denne i en sykkel som har gått 90000 mer enn min frister egentlig ikke. I hvert fall ikke når man også ser at det er sannsynlig at det kan dukke opp omfattende reparasjoner på den.
Mellomlegget jeg ble tilbudt er 30k.
- FredrikE24
- Innlegg: 4716
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)
Nei, best å få alt i cash. Jeg hadde personlig ikke turt K1200LT kan være helt konge det. De er suverene på veien, men det er overveldende å holde vedlike. Helt fint, og gøy for de som liker å skru litt, men kan bli dyrt for dem som ikke gjør det.kjellv skrev: ↑24 okt 2020, 10:13Mellomlegget jeg ble tilbudt er 30k.FredrikE24 skrev: ↑24 okt 2020, 09:28 Den slanten skal være meget god spør du meg. K1200LT er gode sykler, men sjekklista er lang på en slik sykkel. Her må man først og fremst se på hvordan den er holdt. Ser den godt ut, betyr det mye for resten. Er du ute etter noe sånt da?
Får jeg spørre hvor mye den isåfall ender med å koste? Den er nok ikke lettsolgt på Finn.
I USA er jo disse populære, og de går langt uten de store problemene. Gjenganger er «rear main seal».