KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Sesongstart 2019

Legg inn av kjellv »

Audi Mannen skrev: 22 mai 2019, 14:16 Rustløseren på Halsa gokart bane som var nå på søndag var også en vinner, skikkelig moro og ikke minst meget god gjennomkjøring med kvalifisert instruktør fra vårt nærområde som hadde mye å by på innen kjøreteknikker. Her var det sykler fra nye Kawasaki 300 A2 til Valkyrie og Goldving 1800. Alder fra 18-19 til godt voksen. Alle hadde det helt supert tror jeg, jeg hadde det i alle fall konge.... ble kvitt "kylling stripa" :mc1
Veldig bra at du tok turen til Halsa denne dagen, selv om jeg i siste liten ble omdirigert til å bli med å arrangere kurset i Ålesund og ikke kunne bli med. Jeg hørte av mine kolleger (Kjersti og Torill) at det var svært vellykket på Halsa også, selv med få deltakere :prf
Det var ikke mange deltakere i Ålesund heller, men resultatet ble jo bare mye mer kjøretid på de som kom.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av kjellv »

Her var det jammen smått med oppdateringer :-k
Etter en lang sommer, med mye surt og kaldt vær er det endelig min tur til noen uker ferie. Siste arbeidsdag i morgen. Foreløpig ingen spesielle planer om langtur, utenom at det er mulig at jeg og min makker fra Nord Norgeturen i fjor skal prøve å kjøre oss en tur i år også. Janne Helèn Får ikke ferie før 9. August, så i år blir det ikke så lang tur som i fjor. Hva som skjer vet vi mer om når datoen nærmer seg og vi ser værmeldingene. Men Vestlandet frister, jeg har mange ukjørte mil i Sogn, Hardanger og Rogaland!

Ellers blir det nok en del hjemlige sysler. Loftet skal tømmes og alt rotet skal gås gjennom og mye ræl skal kastes. Det er utrolig hvor mye som samler seg i løpet av årene når man bor på samme sted. Huset er allerede ferdig malt, men det er ennå noen detaljer som gjenstår. Jeg har også lyst til å ta en del kortere turer i nærområdet med samboer på baksetet. Kanskje også overnattingsturer. Her blir det korte etapper og dagsetapper for å prøve å bygge opp igjen interessen for å bli med. Det ble noen turer som var for lange, og dermed var hun plutselig ikke lenger interessert i å være med.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av TGR »

Men forumtreffet er vel plotta inn i kalenderen?? 😎

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av kjellv »

TGR skrev:Men forumtreffet er vel plotta inn i kalenderen?? Bilde
Selvfølgelig. Hytte nr 16 er bestilt Bilde
Sesongens viktigste begivenhet dette Bilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av Audi Mannen »

Vel, da ønskes det god ferie herfra til deg når timene i dag er gjort unna...... hilsen hytte 15. :thumleft
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av Bjerknez »

Du får hilse Janne Helen fra meg Kjellv :vs

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 09:59 Du får hilse Janne Helen fra meg Kjellv :vs
Det skal jeg gjøre. Ser at hun ikke har vært innom forumet på mer enn to år, så dette leser hun nok ikke.
Men hun bor i Førde, og jobber mer enn de fleste. Har ikke vært her å henta sykkelen sin ennå heller. Men var her for noen få uker siden og prøvekjørte den litt. Er klar for tur nå, både ho og sykkelen :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av Bjerknez »

Har ho kjøpt seg sykkel? Hva har ho kjøpt?
(Det har jeg vist ikke fått med meg...)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 03 aug 2019, 00:41 Har ho kjøpt seg sykkel? Hva har ho kjøpt?
(Det har jeg vist ikke fått med meg...)
Samme sykkel som før, Yamaha XJ6 Diversion F. Men ho flytta til Førde i fjor etter Nord Norgeturen og har ikke henta sykkelen ennå. Alt for mye å gjøre til å hente den og bruke den.
Jeg sørget for vinterlagring og vårsjekk. Sykkelen er nå helt klar for tur dersom ho får tid til å ta litt ferie.. :-k

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av kjellv »

Tur til Eikesdal i dag med min kjære. Trivelig med baksetepassasjer også BildeBildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av AJ »

Fine bilder :thumleft .
Og ja, det et alltid trivelig å være to til å dele slike turopplevelser sammen :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av Subsea79 »

:thumleft Såg ut som en flott plass

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av kjellv »

Subsea79 skrev: 06 aug 2019, 14:42 :thumleft Såg ut som en flott plass
Ja absolutt en av de største perlene i vårt fylke! Eikesdalen er verd et besøk.
Alt er egentlig annerledes med Eikesdal sammenlignet med det meste av vårt fylke. Dalføret (Eikesdalsvatnet) er sørvendt, der de fleste av fjordene våre går østover. Dette gjør at klimaet her har flere fellestrekk med innlandet/Østlandet. Har vi regn og grisevær hos oss, har gjerne Eikesdalen finvær.
Bygningsmessig er det også helt annerledes. De gamle husene i Eikesdal har fellestrekk med husene i nord-Gudbrandsdalen. Lange flergenerasjonsboliger finnes mange av. Årsaken er jo at fra gammelt av hadde bygda Eikesdal lettest tilkomst over fjellet mot Lesja/Bjorli. Veiforbindelse mot Eresfjord mot nord og Sunndalsøra mot øst er av nyere tid. De opprinnelige bosetterne i Eikesdal har enten kommet langs Eikesdalsvatnet i båt eller til fots over fjellet fra Lesja.

Anbefaler alle å avlegge denne bygda et besøk, gjerne i forbindelse med å kjøre Aursjøveien over fjellet til Sunndal. Men ta med det du trenger, bygda har verken butikk eller bensinstasjon.

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av Subsea79 »

kjellv skrev: 06 aug 2019, 20:45
Subsea79 skrev: 06 aug 2019, 14:42 :thumleft Såg ut som en flott plass
Ja absolutt en av de største perlene i vårt fylke! Eikesdalen er verd et besøk.
Alt er egentlig annerledes med Eikesdal sammenlignet med det meste av vårt fylke. Dalføret (Eikesdalsvatnet) er sørvendt, der de fleste av fjordene våre går østover. Dette gjør at klimaet her har flere fellestrekk med innlandet/Østlandet. Har vi regn og grisevær hos oss, har gjerne Eikesdalen finvær.
Bygningsmessig er det også helt annerledes. De gamle husene i Eikesdal har fellestrekk med husene i nord-Gudbrandsdalen. Lange flergenerasjonsboliger finnes mange av. Årsaken er jo at fra gammelt av hadde bygda Eikesdal lettest tilkomst over fjellet mot Lesja/Bjorli. Veiforbindelse mot Eresfjord mot nord og Sunndalsøra mot øst er av nyere tid. De opprinnelige bosetterne i Eikesdal har enten kommet langs Eikesdalsvatnet i båt eller til fots over fjellet fra Lesja.

Anbefaler alle å avlegge denne bygda et besøk, gjerne i forbindelse med å kjøre Aursjøveien over fjellet til Sunndal. Men ta med det du trenger, bygda har verken butikk eller bensinstasjon.
Såpass ja! Spennende.
Skal absolutt settes på listen over turmål :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, endelig ferie :)

Legg inn av kjellv »

Subsea79 skrev: 06 aug 2019, 21:20
kjellv skrev: 06 aug 2019, 20:45
Subsea79 skrev: 06 aug 2019, 14:42 :thumleft Såg ut som en flott plass
Ja absolutt en av de største perlene i vårt fylke! Eikesdalen er verd et besøk.
Alt er egentlig annerledes med Eikesdal sammenlignet med det meste av vårt fylke. Dalføret (Eikesdalsvatnet) er sørvendt, der de fleste av fjordene våre går østover. Dette gjør at klimaet her har flere fellestrekk med innlandet/Østlandet. Har vi regn og grisevær hos oss, har gjerne Eikesdalen finvær.
Bygningsmessig er det også helt annerledes. De gamle husene i Eikesdal har fellestrekk med husene i nord-Gudbrandsdalen. Lange flergenerasjonsboliger finnes mange av. Årsaken er jo at fra gammelt av hadde bygda Eikesdal lettest tilkomst over fjellet mot Lesja/Bjorli. Veiforbindelse mot Eresfjord mot nord og Sunndalsøra mot øst er av nyere tid. De opprinnelige bosetterne i Eikesdal har enten kommet langs Eikesdalsvatnet i båt eller til fots over fjellet fra Lesja.

Anbefaler alle å avlegge denne bygda et besøk, gjerne i forbindelse med å kjøre Aursjøveien over fjellet til Sunndal. Men ta med det du trenger, bygda har verken butikk eller bensinstasjon.

Såpass ja! Spennende.
Skal absolutt settes på listen over turmål :thumleft
For deg som kommer fra Sunnmøre, kjør via Åndalsnes til Åfarnes og fortsett innover på sørsiden av Langfjorden. Du kommer da til Vistdal og får en flott fjellovergang på Vistdalsheia og ned til Eresfjord. Morsom og spennende veistrekning :thumleft

Svar