KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 06 jul 2018, 15:55 Ser ut til at du har hatt en knakande flott tur kjellv, tross alt...

Til mandagen er det min tur. Merker jeg gleder meg som en liten unge. Rett og slett årets høydepunkt :)
Jada, jeg har absolutt hatt en bra tur. Uhellet på onsdag skulle jeg klart meg godt uten, men torsdag og fredag ble også fine dager på tur.
Men turen ble på en måte avbrutt. Fokus ble annerledes etter uhellet. Først ble det tur til Bergen fordi jeg gjerne ville ha speil på høyresiden også. Jeg forstår virkelig ikke hvordan mange av våre kunder med 125cc faktisk tar helt av begge speil fordi det ikke ser kult ut.. Jeg turte knapt kjøre med bare ett speil :scratch

Kom hjem i 17-tia i dag. Jeg har tenkt og oppsummert en del på siste del av turen, og har nok falt ned på at det gjør ikke så mye at jeg ikke fullførte utforsking av Hardanger og Baroniet Rosendal.. Det gir meg en grunn til å komme tilbake en annen gang, kanskje jeg også er heldig at Baron Olav er tilgjengelig for en audiens neste gang. Det jeg har sett av Ryfylke og Hardanger gjør det virkelig verdt å ta turen tilbake en annen gang. Rogaland, Vest Agder og Telemark også for den saks skyld. Det er bare utrolig vakkert, og utrolig morsomme veier som skal kjøres. På vei inn til Sauda på tirsdag kveld hadde jeg det så morsomt at jeg fikk ikke til å stoppe. Det er helt utrolig hvor morsomt det var å kjøre disse veiene og svingene, med gode dype nedlegg, god og forutsigbar asfalt, ..og likevel innenfor fartsgrensene!
Jeg har grovregnet litt, og summen jeg kommer til er 215-225 mil på disse 6 dagene alene på tur. Summen på locatoweb stemmer ikke fordi jeg lange strekninger hadde problemer med at sporingen stoppet.
Dekkene mine som jeg skrytte av i Sirdal på mandag er nå så godt som utslitte. De har fått kjørt seg skikkelig på turen. Et sett Battlax T31 skal monteres før neste tur.
I helga tenkte jeg at jeg skal vaske sykkelen skikkelig slik at det går an å se hvilke skader den har. Den har rett og slett fått pels.. Utrolig med innsektlik som er fasttørket på den nå. Når den er vasket og tørr må jeg ta mange gode bilder av skadene. Så må jeg demontere fronten for å se hva som må gjøres der. Dette bør jeg ha klart til takstmann kommer. Jeg snakket med IF på onsdag, og som ventet får jeg ikke lov å taksere den selv :knegg

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Elruts84 »

Fantastisk tur du har hatt..Tross skader. :D

Er skadene så store at det vil svare seg å bruke forsikrings selskap på det tror du? Med tanke på egenandel og at du selv har tilgang på "fagfolk" og deler?

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av kjellv »

Elruts84 skrev: 06 jul 2018, 22:48 Fantastisk tur du har hatt..Tross skader. :D

Er skadene så store at det vil svare seg å bruke forsikrings selskap på det tror du? Med tanke på egenandel og at du selv har tilgang på "fagfolk" og deler?

Elruts
Jeg har sjekket delekatalogen i kveld, lagt inn de deler jeg antar må byttes. I tilfelle dette stemmer er det snakk om delekostnader på rundt 20k, +høyre bagasjeboks som jeg ikke har lett etter. Mye trolig at disse boksene ikke kan skaffes lenger, da blir det to nyere bokser.
I tillegg til dette er det arbeid. Nesten alt elektrisk er samlet i høyre kåpeside på denne. Her er det rimelig fullt av releer, sikringer, batteri og kabler i alle retninger. Dette må løsnes og legges nennsomt på plass til slutt. Det er derfor en del arbeid også.

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Elruts84 »

kjellv skrev: 06 jul 2018, 23:04
Elruts84 skrev: 06 jul 2018, 22:48 Fantastisk tur du har hatt..Tross skader. :D

Er skadene så store at det vil svare seg å bruke forsikrings selskap på det tror du? Med tanke på egenandel og at du selv har tilgang på "fagfolk" og deler?

Elruts
Jeg har sjekket delekatalogen i kveld, lagt inn de deler jeg antar må byttes. I tilfelle dette stemmer er det snakk om delekostnader på rundt 20k, +høyre bagasjeboks som jeg ikke har lett etter. Mye trolig at disse boksene ikke kan skaffes lenger, da blir det to nyere bokser.
I tillegg til dette er det arbeid. Nesten alt elektrisk er samlet i høyre kåpeside på denne. Her er det rimelig fullt av releer, sikringer, batteri og kabler i alle retninger. Dette må løsnes og legges nennsomt på plass til slutt. Det er derfor en del arbeid også.
Jøssess..Såpass ja. Det er jo like mye som for hele min sykkel. hehe.. :lol
Det vises nok ikke så godt på bildene du har tatt, men får håpe du får fikset det fort. Slik sesongen blir like kjekk som den har vært til nå hehe. :D

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Olav K »

kjellv skrev: 06 jul 2018, 21:35 Det gir meg en grunn til å komme tilbake en annen gang, kanskje jeg også er heldig at Baron Olav er tilgjengelig for en audiens neste gang. Det jeg har sett av Ryfylke og Hardanger gjør det virkelig verdt å ta turen tilbake en annen gang. Rogaland, Vest Agder og Telemark også for den saks skyld. Det er bare utrolig vakkert, og utrolig morsomme veier som skal kjøres. På vei inn til Sauda på tirsdag kveld hadde jeg det så morsomt at jeg fikk ikke til å stoppe. Det er helt utrolig hvor morsomt det var å kjøre disse veiene og svingene, med gode dype nedlegg, god og forutsigbar asfalt, ..og likevel innenfor fartsgrensene!
Hertug av Kantebury, må jeg be... ikke baron :-D

Det er alltid gode grunner for å ta med seg motorsykkel til Hardanger og Ryfylke.

Veien du beskriver innover mot Sauda er fantastisk, jeg snakket med sønnen min igår, og han hadde hatt sin første tur Odda - Røldal - Sauda Ølen - Odda med sin Kawa ZX6 ( han har nettopp fått A2 lappen.
Og han var mildt sagt begeistret over turen, og skulle kjøre motsatt retning i dag :knegg


Er jeg hjemme så er du hjertelig velkommen.
Det er f.eks et lite arrangement 1.helga i juni som er verd å få med seg.... bare nevner det.

Ellers var det no shait med det uhellet, men sålenge mannen er like hel, er resten EGENTLIG et lususproblem.
(Okey, den der tror jeg knapt på selv, men forsøker bare å "trøste" litt.)
Snart er det hjem fra havet, og da skal jeg ha 7-8 uker fri, blir nok muligens en luftetur eller to med både XTer og StorTiger :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Tore L »

Bra at du er fornøyd med turen Kjell Vidar, og uhell kan alle komme borti, men det vitigste er at du er like hel.
Håper det går greit med å reparere sykkelen og den er klar til neste ferie uke du skal ha.
Skal selv ha noen dager om 3 uker og håper innderlig at våres veier krysses i løpet av sesongen :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av kjellv »

Elruts84 skrev: 06 jul 2018, 23:10
kjellv skrev: 06 jul 2018, 23:04
Elruts84 skrev: 06 jul 2018, 22:48 Fantastisk tur du har hatt..Tross skader. :D

Er skadene så store at det vil svare seg å bruke forsikrings selskap på det tror du? Med tanke på egenandel og at du selv har tilgang på "fagfolk" og deler?

Elruts
Jeg har sjekket delekatalogen i kveld, lagt inn de deler jeg antar må byttes. I tilfelle dette stemmer er det snakk om delekostnader på rundt 20k, +høyre bagasjeboks som jeg ikke har lett etter. Mye trolig at disse boksene ikke kan skaffes lenger, da blir det to nyere bokser.
I tillegg til dette er det arbeid. Nesten alt elektrisk er samlet i høyre kåpeside på denne. Her er det rimelig fullt av releer, sikringer, batteri og kabler i alle retninger. Dette må løsnes og legges nennsomt på plass til slutt. Det er derfor en del arbeid også.
Jøssess..Såpass ja. Det er jo like mye som for hele min sykkel. hehe.. :lol
Det vises nok ikke så godt på bildene du har tatt, men får håpe du får fikset det fort. Slik sesongen blir like kjekk som den har vært til nå hehe. :D

Elruts
eh.. liten korreksjon: Når jeg snakker om delepriser profesjonelle sammenhenger er det priser ex. mva. som gjelder.. Det blir jo ikke billigere av det. Altså i overkant av 25k inkl. mva. + en eller to FJR bokser og arbeid.
Men vi får se. Lykteramma ser man ikke før hele frontkåpe er tatt av. Den er forskjøvet ca 3 cm til venstre. Ramma koster 4500 inkl mva, men kan med stor sannsynlighet rettes.
Jeg anser meg selv som vip-kunde hos IF. Har hatt alle mine forsikringer der i mange år og har betalt inn mange ganger dette beløpet i premie. Jeg vil tidlig gjøre det klart for saksbehandler at jeg legger mine forsikringer ut på anbud om jeg ikke tilbys et kontantoppgjør jeg er fornøyd med..

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Elruts84 »

Hehe...Ja da ser jeg tankegangen din.. :D Det er vel slik du kommer best ut.

Når det er sagt, så er det ikke unormalt å bytte forsikrings selskap. Det har jeg hatt meget god erfaring med selv. Men nå er det en helt annen diskusjon..

Da er det bare å vente og håpe på det beste. :D Lykke til

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av kjellv »

En litt rolig og regntung dag her i dag. Jeg satte meg til ved pcn og begynte å klippe litt i noe over 5 timer film på gopro.
Her er de to første dagene.


Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av kjellv »

Da har jeg i hvertfall kommet så langt.. Jeg har funnet ut at det er ikke enkelt å bygge denne om til nakensykkel.. Jammen er det mye som må flyttes og gjemmes et sted hvis kåpene ikke skulle være der.
Nei, den skal nok få kåpene på igjen. Men det var bra jeg tok denne jobben før en takstmann får se på den. Oppdaget ennå et par dyre deler som er ødelagt og må byttes.
Men da får jeg ikke gjort så mye mer før jeg har fått en takst.
Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Jompa »

Du er litt heldig som jobber hos forhandler og kan peke ut ødelagte deler for takstmannen.
Slipper noen runder med forsikringsselskapet da.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av kjellv »

Jompa skrev: 09 jul 2018, 23:40 Du er litt heldig som jobber hos forhandler og kan peke ut ødelagte deler for takstmannen.
Slipper noen runder med forsikringsselskapet da.
Ja, det har nok sine fordeler..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser at ledninger og kabler er effektivt gjemt på nakensyklene ja:)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 10 jul 2018, 13:40 Jeg ser at ledninger og kabler er effektivt gjemt på nakensyklene ja:)
De er effektivt gjemt på kåpesykler også. Men det er jo når man river kåpene av en slik at det går opp for en hvilke utfordringer de har når de skal konstruere og plassere alt i en nakensykkel.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Vestlandstur

Legg inn av Bjerknez »

Jepp. Var i grunn det jeg mente :thumleft

Svar