KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Touringtreffet 2022

Legg inn av Bjerknez »

JoeHugin skrev: 06 sep 2022, 23:38
Bjerknez skrev: 06 sep 2022, 21:12
Audi Mannen skrev: 06 sep 2022, 19:29
JoeHugin skrev: 06 sep 2022, 16:47 GS/GSA velter jo ikke så langt heller. :D
image_2022-09-06_164732984.png
Årets pris for kreativitet går til........... JOEHUGIN!!!!!!!. Han får den for sin uredde fremføring av en "doning" til tross for den store hordes vrede 😆👍
Enig. Savner noen nykommere her inne med litt baller :twothumbs:
GS-ianerne kan trøste seg med at jeg bare er preget av misunnelse, som all annen vennlig erting. :redface
husk at GSA klanen blir fort krenket. Dem har også en formidabel evne til å få deg til å tro at sykkelen du allerede har vil velte så fort den kommer i kontakt med grus. :knegg

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Touringtreffet 2022

Legg inn av rolf-arne »

JoeHugin skrev:
Bjerknez skrev: 06 sep 2022, 21:12
Audi Mannen skrev: 06 sep 2022, 19:29
JoeHugin skrev: 06 sep 2022, 16:47 GS/GSA velter jo ikke så langt heller. :D
image_2022-09-06_164732984.png
Årets pris for kreativitet går til........... JOEHUGIN!!!!!!!. Han får den for sin uredde fremføring av en "doning" til tross for den store hordes vrede BildeBilde
Enig. Savner noen nykommere her inne med litt baller :twothumbs:
GS-ianerne kan trøste seg med at jeg bare er preget av misunnelse, som all annen vennlig erting. :redface
En vennlighet som vises gjennom en utfordrende ytring, her hjemme kaller vi det et "stikk"...er det som viser en trygghet på kameratskap....

Får du ikke slengt noe etter deg , så er du altfor skikkelig eller det er noe galt...

Så dette tåler en GS eier, dem ser så forbannet fornøyd ut...så som du, er jeg litt missunnelig jeg også..

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Touringtreffet 2022

Legg inn av Bjerknez »

For meg blir det litt som å være misunnelig på en som kjører en Fiat Multipla etter å ha kjørt 150 mil sammenhengende med motorsykkel. Jeg skulle gitt mye for noen mil i denne bilen, men aldri i verden om jeg hadde sagt det til noen.
4109995.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: KjellV sin logg. Touringtreffet 2022

Legg inn av haakeik »

dypen skrev: 05 sep 2022, 23:09 Hadde vært morro å vært med på «gruskurs» … Er det noe krav til sykkel eller dekk?
Google grustur i øst, han arrangerer nybegynnerkurs i mai hvert år. Har egen bane man kan øve på +milevis med grusveier :D
Ikke noe krav til sykkel, kun dekk som tåler litt grus. Må ikke være knastedekk.

"Dekk. Det er absolutt en fordel med grove dekk/knaster. Halvslitte gatedekk er absolutt ikke å anbefale! Det vil ødelegge opplevelsen for deg og andre!"

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Dagene blir kortere.

Legg inn av kjellv »

Årets siste arrangement i NAF MC Møre og Romsdal i dag, Ferdighetstrening for motorsyklister på gocartbanen i Malmedalen
Ikke rekordoppmøte denne dagen, rundt 35 deltakere gjennom dagen. Fordelen med så få oppmøtte er jo at vi trenger ingen køordning, alle kan kjøre så mye de vil. Flere av de oppmøtte er folk vi sjelden eller aldri har sett hos oss før. Det er spesielt hyggelig, disse ga i etterkant mye ros for arrangementet og sa de vil komme igjen på flere arrangementer neste år.
En velkjent Ducati fra nabobyen hadde også lagt turen innom i dag. BildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


KurtAA
Innlegg: 90
Registrert: 17 sep 2020, 14:07
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900 - 2020

Re: KjellV sin logg. Dagene blir kortere.

Legg inn av KurtAA »

Veldig bra iniativ.
Ble dessverre ikke tur på meg denne gangen, men følger med på facebook. Ser for meg å møte opp på noen slike arrangement neste år.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Dagene blir kortere.

Legg inn av kjellv »

KurtAA skrev: 11 sep 2022, 21:06 Veldig bra iniativ.
Ble dessverre ikke tur på meg denne gangen, men følger med på facebook. Ser for meg å møte opp på noen slike arrangement neste år.
Ja det må du gjerne gjøre, hadde vært kjekt å møte deg.
Vi arbeider ellers med å få dradd i gang kurs i Ålesundområdet også, forhåpentligvis til våren. Men vi trenger lokale krefter å samarbeide med som kan dra tyngden av det. Vi risikerer å "bruke opp" resursene vi har i Romsdal og Nordmøre dersom de samme også skal arrangere kursene på Sunnmøre. Det blir rett og slett for mye for noen få, og for mye reising. Vi har fått til noe bra på søre/Leikongbanen, der samarbeides det bra med NMCU og Bondhus Trafikkskule i Ørsta. Vi håper å kunne få til noe slikt i Ålesund/Olsvika også.

KurtAA
Innlegg: 90
Registrert: 17 sep 2020, 14:07
Motorsykkelen din: Yamaha XSR 900 - 2020

Re: KjellV sin logg. Dagene blir kortere.

Legg inn av KurtAA »

Høres veldig bra ut :)

Var hos Bondhus jeg tok lappen, så Leikongbanen har jeg vært på. Morsom liten bane

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Dagene blir kortere.

Legg inn av kjellv »

Mest for egen logg i dag, liten oppsummering.
I dag er sykkelen satt på vinterlager og batteriet er frakoblet. Litt i overkant av 6000 km ble det i år. Det er ikke mye, og det skyldes en begredelig sommer værmessig. Starten av sesongen var noenlunde bra, der ble sykkelen brukt mye i forbindelse med NAF MC sine kurs og forberedelsene til NAF MC sitt Landstreff i Molde første helga i juli.
Men så ble det slutt på finværet, og slik har det stort sett vært resten av sesongen. Langturen i år ble til MCsidens treff i Bø som ble kombinert med årets ferietur som ble nøyaktig ei uke og 4 timer fra avreise til hjemkomst. Etter denne turen byttet jeg dekk, og monterte de nye 70/30 adventuredekkene Bridgestone AT41 ettersom jeg har sett at 90/10 dekk ikke lengre passer mitt bruksmønster. Jeg oppsøker nå helst dårligere veier og brusveier i langt større grad enn jeg har gort tidligere.
Senere ble det også en tur til Beitostølen og Touringtreffet 2022. Avslutningsvis denne sesongen har det blitt noen småturer lokalt, for det meste utforsking av diverse lokale grusveier.
I løpet av dagen kommer jeg nok også til å logge inn og avregistrere sykkelen.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Dagene blir kortere.

Legg inn av kjellv »

2023-01-04_edited_edited.jpg
I dag dukka det opp et minne på min Facebook. 7 år siden jeg var på St. Olavs i Trondheim for sjekk av kneet mitt, og jeg bytta bil.
Bilen har jeg ennå, og den er ennå omtrent like god. 7 relativt problemfrie år uten store repkostnader. Jeg regner med at verditapet på denne ligger på ca 10 000 kr hvert år siden jeg kjøpte den. Det er billig bilhold :thumleft
Dieselpurka er nå snart 20 år gammel. Hvor mange EL-biler kan ha mulighet for å oppnå en slik alder? På toppen av det hele, klimaavtrykket til denne bilen kan hvilken som helst EL-bil bare drømme om :prf
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: KjellV sin logg. Dagene blir kortere.

Legg inn av dypen »

Du er i godt selskap @kjellv med stjernebuss og diesel ;)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Dagene blir kortere.

Legg inn av kjellv »

Da er sesongen 2023 i gang. Dette ble som vanlig markert hos AMS Motorsykkelsenteret i Ålesund.
Når jeg sier sesongen er startet, betyr det ikke nødvendigvis at jeg har hentet sykkelen fra vinterlager. I min verden skjer det mye i en MC sesong som ikke innbefatter å kjøre motorsykkel. Både som selger på jobb, og i NAF MC Møre og Romsdal der jeg legger igjen mange timer av fritiden min.
AMS starter sin motorsykkelsesong med et stort arrangement i sine lokaler midt i februar hvert år. I dette arrangementet blir også flere andre aktører invitert. NMCU, NAF MC, VIMA og Bikelife pleier hvert år å være tilstede her. For oss i NAF MC Møre og Romsdal er det dette arrangementet vi starter sesongen med.
I år hadde vi også med oss leder av NAF MC sentralt, Jan Harry Svendsen. Han bidro med et foredrag med bilder fra fjorårets stunt, da han kjørte Honda Monkey fra NAFs hovedkontor (helt inne fra resepsjonen) og til Nordkapp platået på 6 dager. Dette ble gjort for å skape blest om den nye medlemsmodellen til NAF MC, og den nye medlemsportalen med app. for telefon. Stuntet bidro til svært mye mediadekning, med over 50 direktesendte intervju (flere av dem i riksdekkende radio og TV kanaler) underveis i turen, og artikler og reportasjer i større og mindre aviser langs ruten som ble kjørt.
Han presenterte også årets store aksjon i NAF MC som har fått tittelen "Fra NAF til Nordkapp, en sikkerhetsstafett". Denne starter fra NAF-huset i Skippergata i Oslo den 18 mai, langs kysten sørover, vestover og nordover til Bergen, så over til Gjøvik, til Molde-Trondheim-Bodø-Tromsø-Alta og Nordkapp. Her er det mulig å henge på et stykke, så langt man føler for.

Jeg fikk også gleden av å hilse på KurtAA, som brått og uventet kom og tok kontakt. Vi fikk oss en hyggelig prat, og det er store muligheter for at vi treffes igjen ettersom han i dag også ble medlem i NAF MC.

KurtAA i prat med Jan Harry Svendsen
20230218_114100.jpg
20230218_140657.jpg
20230218_103854.jpg
20230218_120639.jpg
20230218_120702.jpg
20230218_120720.jpg
20230218_135851.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av Bjerknez »

Hva er egentlig fordelene for oss motorsyklister vedrørende medlemsskap i NAF MC kjellv? Det koster 980 kroner i året og jeg ser dem har en app hvor man kan planlegge reiser etc. ikke veldig relevant for min del.

Jeg ser også dem har rabatter på drivstoff etc? Hva slags rabatter er dette og hvor mye rabatt snakker vi om?

Jeg ser dem har en avtake med gjensidige forsikring. For min egen del er gjensidige alltid vært dyre på MC forsikring. Storebrand har vært rimeligst på alle kine forsikringer. MYE rimeligere. Mulig andre har fått bedre tilbud enn meg....

Ellers, så ser jeg en del ting som uansett dekkes gjennom en hvilken som helst forsikring egentlig.

Har NAF stor gjennomslagskraft politisk i form av talerør for MC folk? Hvis ja... blir ikke NAF MC da en direkte konkurrent til NMCU?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 18 feb 2023, 21:43 Hva er egentlig fordelene for oss motorsyklister vedrørende medlemsskap i NAF MC kjellv? Det koster 980 kroner i året og jeg ser dem har en app hvor man kan planlegge reiser etc. ikke veldig relevant for min del.

Jeg ser også dem har rabatter på drivstoff etc? Hva slags rabatter er dette og hvor mye rabatt snakker vi om?

Jeg ser dem har en avtake med gjensidige forsikring. For min egen del er gjensidige alltid vært dyre på MC forsikring. Storebrand har vært rimeligst på alle kine forsikringer. MYE rimeligere. Mulig andre har fått bedre tilbud enn meg....

Ellers, så ser jeg en del ting som uansett dekkes gjennom en hvilken som helst forsikring egentlig.

Har NAF stor gjennomslagskraft politisk i form av talerør for MC folk? Hvis ja... blir ikke NAF MC da en direkte konkurrent til NMCU?
Her trengs nok en oppklaring ja..
Noen er opptatt av kun medlemsfordeler. Finnes ikke medlemsfordeler, finnes det ikke interessant. Heldigvis er det sjelden jeg hører dette spørsmålet, for de fleste har det liten eller ingen betydning. Men noe er det, men ikke i nærheten stort nok til å dekke medlemskontigenten.
Jeg gidder ikke skrive så mye om dette, men legger ved lenken https://nye.naf.no/medlemskap/mc
NAF MC medlemskap får du for kr 210,- i året. Dette er kun medlemskap i NAF MC, ingenting annet. Altså uten veihjelp, og uten NAF bil-medlemskap. Med dette får du sterkt rabattert tilgang til alle kurs og aktiviteter i NAF MC regi, noen steder i landet er mange aktiviteter helt gratis for medlemmer. F. eks et rustløserkurs som pleier å være veldig populære, og normalt koster 200-300 eller 500 kroner å delta i alt etter hvor i landet du holdet til. Kostnad for baneleie pleier å bestemme mye av prisen, og dette varierer mye på de forskjellige baner. Rabatten for et slik kurs hvis du er medlem kan fort dekke mer enn de 210 kronene det koster å være medlem et år.
Har du NAF bilmedlemskap med veihjelp fra før, vil de 210 for MC medlemskap også gi deg veihjelp for MC.

Nei, NMCU og NAF MC er ikke konkurrenter. Begge er like viktige, og de utfyller hverandre på en fin måte. Jeg anser det som en selvfølge å være medlem/støtte opp om begge disse våre medlemsorganisasjoner. NAF MC og NMCU samarbeider godt i mange saker. NMCU er vårt talerør politisk, og kjemper våre saker mot veimyndigheter, politikere og via FEMA helt inn i korridorene i EU. NAF MC jobber mer med trafikksikkerhet, kursing og tiltak lokalt blant medlemmene og der medlemmene er. Altså i lokalavdelingene rundt om i landet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KjellV sin logg. Sesongen er i gang

Legg inn av Bjerknez »

Skal man kapre medlemmer så må medlemmene føle at dem får noe igjen for medlemsskapet. Jeg sier ikke at dem skal bli rike på og bli medlem. Det du sier om rustløserkurs som er gratis for medlemmer er jo en god ting og det er bra at dem har andre fordeler også isolert sett, men i praksis så blir det bare dyrere for meg å bli medlem.

Jeg sier ikke at 200-300-1000 kroner er en sum som tar livet av meg, men skal man lokke unge folk med MC som sikkert sliter nok med å betale det som skal betales rundt dette så sitter det nok langt inne for dem å tegne et medlemsskap.

Skal man kapre medlemmer så må man komme med noen fordeler som gagner brukeren. Feks. En forsikringsrabatt det første året for ferske motorsyklister under 23 år. 5% ekstra rabatt utgjør MYE for en med 0 bonus og er under 23 år. Faktisk utgjør det godt og vel hele medlemskapet og litt til alene.

Jeg har også til gode å se en eneste flyer fra NMCU hos noen av forhandlerene jeg har vært hos. En slik flyer skulle jo ligget i mappa når du kjøpte sykkelen.

Det hjelper lite å skryte av hvor mye man har fått til og hva man har gjort når en 20 åring skriver under på lånet og allerede gruer seg til forsikringspremien og flrste avdraget dumper ned i postkassen. Da sitter det nok langt inne for dem og betale ytterligere 400 kroner for et medlemsskap eller mer.

Jeg har verken noe i mot NMCU eller NAF MC isolert sett, men spesielt førstnevnte har jeg jo jobbet litt samens med og jeg klarer ikke helt å se hva som gjøres av fornuftige grep som vil øke medlemsmassen. Som dem forøvrig sårt trenger.

Jeg liker å støtte ting som jeg har tror på og som gangner meg. Derfor har jeg blandt annet bistått MCsiden med noen hundrelapper. Jeg tjener selvsagt ingenting på dette, men jeg lever i håpet om at disse pengene gjør at forumet vil bestå litt lenger, samt at forumeier ikke sitter med hele regningen. Noe jeg synes er litt urettferdig, så lenge det ikke er noe som helst av reklameinntekter på denne siden.

Så det handler ikke om at jeg er gjerrig eller at jeg skal tjene penger på alt. Det handler om å støtte saker jeg har stor tro på. Å så langt klarer jeg ikke å se at NMCU gjør de rette grepene. Dem har det samme problemet i dag så vidt jeg vet som for 3-4 år siden når dem virkelig skulle ta tak.

Svar