KjellV sin logg. Sensommer.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: kjellv sin logg. FJRen er solgt, jakt på ny sykkel

Legg inn av FredrikE24 »

Prøv en K1300GT. Ganske lik FJRen igrunn, men det er et råskinn..! Min far har hatt sin 09 i mange år med kun det nødvendige av vedlikehold uten feilslag. Jeg skal ikke si at jeg liker den bedre enn min K1200RS(faktisk) annet enn større motor og et fantastisk drag helt fra bånn og hjulløft når motoren peaker på hestekreftene(sjekk også momentkurven), men det har mer med smaken for sittestilling. Min drømmesykkel er fortsatt K1300S.

Jeg kan bare anbefale å prøve en, og minne på at problemene som kom med K1200GT/S/R ble rettet med K1300. Særlig mtp. Kardang, regkjede og ABS.
K1600GT eller GTL er prismessig et hopp. Etter min smak for diger der K1300GT er slankere(og råere), men du verden for en turmaskin dette også.

Det som er en degradering på K1300GT er knapper og brytere, til glede for noen, til ergrelse over mange BMW fans(og min far, fortsatt).

Som alle vet er det kun BMW K jeg bryr meg noe som helst om her i motorsykkelverden, men kan bare si at man bør prøve en.
3583BAAA-0D4C-4B98-8BA5-6E13D77210B4.jpeg
DBEF36B6-8152-4568-A05E-2B9A2FC3F923.jpeg
6DF41172-431B-49AE-A433-481893F42963.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg. FJRen er solgt, jakt på ny sykkel

Legg inn av kjellv »

Absolutt alt på to hjul er interessant å prøve, og jeg har ingenting galt å si om BMW. De få jeg har prøvd så langt har uten tvil vært positive opplevelser.
Men nå har det seg slik at jeg er Yamaha-fan, og jeg jobber hos en Yamaha forhandler. Det skal nok mye til at jeg ender opp med noe annet enn stemmegafler denne gangen også.
Men prøvekjøre.. Jatakk, gjerne :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg. FJRen er solgt, jakt på ny sykkel

Legg inn av Bjerknez »

Grattis med salget Kjell Vidar :)

Ja, du MÅ jo bare kjøpe Yamaha igjen du som jobber med det til daglig. Du får gode priser, og har verkstedet 5 meter unna der du sitter og drikker kaffe (jobber) til daglig. Er enig med deg at det ogå for meg hadde sittet langt inne og valgt noe annet, så sant jeg ikke direkte misslikte Yamaha. De færreste gjør vel det vil jeg tro.

Du har vel kjørt en del Tracer 900 du? Hva mener du om denne? Er denne en kandidat? Er du ute etter en Tenere type sykkel og kun skal ha Yamaha, så kan man vel nesten bare gratuelere med kjøp allered? :)

Snurper seg inn litt når kriteriene er "Yamaha" og "adventure" :knegg

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: kjellv sin logg. FJRen er solgt, jakt på ny sykkel

Legg inn av Ketil »

Gratulerer med salg :thumleft Det er ikke lett å få salg på denne tiden av året, men FJR`n din så jo ut til å være i utmerket tilstand. Jeg prøvekjørte en FJR 2006 modell da jeg hadde Vstromen, og husker jeg ble mektig imponert av både motor og touringegenskaper. Men sittestillingen fungerte ikke for meg. Så da jeg fikk prøve en Super Tenere var det full klaff. Den har alt du kan forlange av en stor tursykkel og den trives like godt på både grus og asfalt. Hvis du vurderer en Super Tenere ville jeg gått for modellene som kom etter 2014 og som blant annet har cruise control, det var noe jeg savnet på langtur.

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg. FJRen er solgt, jakt på ny sykkel

Legg inn av AJ »

Nå...?
Jeg tror det er flere enn meg som er litt spent på hva du har i tankene når det kommer til ny sykkel ;) ...
Har det pekt seg ut noen kandidater, tro?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg. FJRen er solgt, jakt på ny sykkel

Legg inn av kjellv »

Foreløpig har jeg ikke trukket noen konklusjon om dette. Men det er vel tre modeller som utpeker seg så langt.
En nyere FJR er absolutt ikke utenkelig. Det er liksom ingenting galt med FJR, og jeg har flere ganger tenkt at det er kun en nyere FJR1300A eller AE som er aktuell. Men jeg innrømmer at både en Super Tenere og den nye Tracer 9 GT er aktuelle. Dessverre kommer ikke Tracer 9 ut før i mai, og det er minst en måned for seint..
Men vi får se hva som dukker opp hos Finn utover senvinteren. Det haster ikke :-k

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: kjellv sin logg. FJRen er solgt, jakt på ny sykkel

Legg inn av Tore L »

På tide å ta seg en tur til Sarpsborg kjellv og se på denne - slik at du har noe å kjøre med når sesongen starter :)

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=207780860
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg. FJRen er solgt, jakt på ny sykkel

Legg inn av kjellv »

Tore L skrev: 11 feb 2021, 20:27 På tide å ta seg en tur til Sarpsborg kjellv og se på denne - slik at du har noe å kjøre med når sesongen starter :)

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=207780860
Vakker sak dette ja :thumleft
Jeg er foreløpig helt avslappet, og er egentlig ikke i handlemodus ennå. Men jeg holder øynene åpne og tar en daglig sjekk på nye annonser. Jeg har sett denne også :thumleft
Markedet har ikke våknet så langt. Antallet annonser på finn.no har øket noe de siste ukene, men veldig mye av økningen skyldes forhandlerannonser og 2021 modeller som legges ut nå i starten av sesongen.
Det er nå omtrent en meter snø på flat mark her hos meg. I dag var jeg på jobb til kl. 19, og da jeg startet bilen så jeg at det var 18 iskalde kuldegrader. Jeg er absolutt ikke stresset over at jeg er uten sykkel ennå, det frister ikke med sesongstart ennå.
Fortsatt står gamlesykkelen min i butikken hos oss. Jeg skal flytte den til et vinterlager er planen, men foreløpig har det ikke latt seg gjøre. Det har jo selvfølgelig det, men det er ennå ikke prekær plassmangel på jobb og den kan ennå få stå der. Det er fortsatt over 3 måneder til ny eier i Troms har sagt han vil komme å hente den, og sykkelen har det godt der den står foreløpig :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg. FJRen er solgt, jakt på ny sykkel

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 11 feb 2021, 21:46
Tore L skrev: 11 feb 2021, 20:27 På tide å ta seg en tur til Sarpsborg kjellv og se på denne - slik at du har noe å kjøre med når sesongen starter :)

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=207780860
Vakker sak dette ja :thumleft
Jeg er foreløpig helt avslappet, og er egentlig ikke i handlemodus ennå. Men jeg holder øynene åpne og tar en daglig sjekk på nye annonser. Jeg har sett denne også :thumleft
Markedet har ikke våknet så langt. Antallet annonser på finn.no har øket noe de siste ukene, men veldig mye av økningen skyldes forhandlerannonser og 2021 modeller som legges ut nå i starten av sesongen.
Det er nå omtrent en meter snø på flat mark her hos meg. I dag var jeg på jobb til kl. 19, og da jeg startet bilen så jeg at det var 18 iskalde kuldegrader. Jeg er absolutt ikke stresset over at jeg er uten sykkel ennå, det frister ikke med sesongstart ennå.
Fortsatt står gamlesykkelen min i butikken hos oss. Jeg skal flytte den til et vinterlager er planen, men foreløpig har det ikke latt seg gjøre. Det har jo selvfølgelig det, men det er ennå ikke prekær plassmangel på jobb og den kan ennå få stå der. Det er fortsatt over 3 måneder til ny eier i Troms har sagt han vil komme å hente den, og sykkelen har det godt der den står foreløpig :thumleft
Bare sånn for ordens skyld. Har dere skrevet kontrakt? Litt kjipern hvis du avventer salget fordi en annen har sagt han vil ha den, for så og ombestemme seg to uker før sommerferien.

Jeg fikk samme spørsmålet fra han som kjøpte sykkelen min. Han lurte på om vi kunne ha en muntlig avtale på at han kjøper den til våren og at den kan stå hos meg. Det takket jeg nei til. Villa han ha den fikk måtte vi fullføre salget med kontrakt og betaling etc. Den fikk gjerne stå hos meg, men salget skulle gjennomføres.

Dette gikk han med på.

Det skal sies at dette var en meget oppegående og hyggelig fyr. Lett og ha med å gjøre og alt gikk knirkefritt :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg. FJRen er solgt, jakt på ny sykkel

Legg inn av kjellv »


Bjerknez skrev: Bare sånn for ordens skyld. Har dere skrevet kontrakt?
Jada. Kontrakt er skrevet, pengene er på konto og sykkelen er omregistrert på ny eier. I avtalen skal jeg ta vare på sykkelen til våren når ny eier kommer å hente den.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg. FJRen er solgt, jakt på ny sykkel

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 12 feb 2021, 07:42
Bjerknez skrev: Bare sånn for ordens skyld. Har dere skrevet kontrakt?
Jada. Kontrakt er skrevet, pengene er på konto og sykkelen er omregistrert på ny eier. I avtalen skal jeg ta vare på sykkelen til våren når ny eier kommer å hente den.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Ahaa :) :thumleft

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: kjellv sin logg. FJRen er solgt, jakt på ny sykkel

Legg inn av Tore L »

Ta en tur til Bergens traktene da heller :)

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=184356570
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg. FJRen er solgt, jakt på ny sykkel

Legg inn av Bjerknez »

Den ser definitivt bedre ut i sort utgave synes jeg :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg. FJRen er solgt, jakt på ny sykkel

Legg inn av kjellv »

Jeg er strengt tatt ikke fryktelig glad i fargen Midnight Black. Den tar seg innmari bra ut når den er nyvasket, men det blir den ikke veldig ofte hos meg.
Men ja. Han Finn er snill og sender meg et varsel på telefonen når noe interessant dukker opp. I dag kom det varsel om denne da jeg var på tur opp til lunch. Den er vakker, og jeg skal innrømme at den er veldig interessant.

Brukeravatar
Maschev
Innlegg: 111
Registrert: 15 apr 2018, 15:32
Motorsykkelen din: 2015 BMW R1200 GS Adventure

Re: kjellv sin logg. FJRen er solgt, jakt på ny sykkel

Legg inn av Maschev »

Synes de kulørene er ganske kjedelig i grunn. Hadde en svart BMW som jeg måtte vaske hele tiden for at den skulle se sånn nogenlunde grei ut :lol Setter mer pris på en fin farge da må jeg si. En blå Yamaha er ikke å forakte :)

Svar