Her bor Tommas...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Her bor Tommas...

Legg inn av Tommas »

Vel, sikkert et greit sted å dumpe noen bilder etter hvert som de samler seg opp ;-)

Håper sykkelen får luftet seg mye før vinteren, har i det minste gjort mitt første helgen!

Første tur ble ca 40 mil. Knakende fint vær, regnet plasket først ned i det jeg kom hjem. Flott runde via Tyrifjorden, Norefjell, Eggedal, Nesbyen, Rødberg, Lyngdal, Sandsbråtan og Prestfoss.
Merker ganske stor forskjell fra Ducati 916, alle kroppsdeler kunne brukes i dag ;-)

https://goo.gl/maps/OFLC7


Så måtte det jo bli en liten luftetur i dag også. Fikk følge av en kompis, hyggelig med selskap! Turen gikk til Kongsberg, Austbydge, over fjellet til Veggli, omveier til Kongsberg og en liten rund langs Eikern for å runde av. Nye 30 mill på telleren.

https://goo.gl/maps/Lx3zf


Et par bilder til slutt:


Bilde

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Her bor Tommas...

Legg inn av LordShaft »

Gått fra Ferari til Traktor :lol
Det må jeg si! Er inne på tanken selv når det veiskiftet kommer.... Når jeg er ferdig og om jeg blir lei av supersport.... så tror jeg at jeg blir å gå for et skikkelig pakkesel som er komfortabelt å kjøre langt og lengre enn langt på :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Her bor Tommas...

Legg inn av Tommas »

Ja, det er litt av et bytte ;-)

Kjører rett og slett for fort på Ducati (og liknende sykler). De syklene faller jo liksom ikke ordentlig på plass før man er oppe i en fart som ikke matcher med grensene noen har satt langs veiene våre.
Og når da ryggen krangler vilt over fremoverlent kjørestilling, så er jo scenen satt for å prøve noe nytt.
For all del, enhver sykkel har jo krutt nok til å bli fotgjenger for lengre perioder, men fokus nå blir mer på turen enn farten (i det minste for min del).

Lenge siden jeg har hatt det så hyggelig på sykkel, ryggen er happy og jeg kunne gått kjørt 40 mil til i morgen!

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37853
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Her bor Tommas...

Legg inn av AJ »

Velkommen med egen loggføringstråd her på MCsiden, Tommas :thumleft
Kommer til å følge med her også, helt klart ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Her bor Tommas...

Legg inn av LordShaft »

Tommas skrev:Ja, det er litt av et bytte ;-)

Kjører rett og slett for fort på Ducati (og liknende sykler). De syklene faller jo liksom ikke ordentlig på plass før man er oppe i en fart som ikke matcher med grensene noen har satt langs veiene våre.
Og når da ryggen krangler vilt over fremoverlent kjørestilling, så er jo scenen satt for å prøve noe nytt.
For all del, enhver sykkel har jo krutt nok til å bli fotgjenger for lengre perioder, men fokus nå blir mer på turen enn farten (i det minste for min del).

Lenge siden jeg har hatt det så hyggelig på sykkel, ryggen er happy og jeg kunne gått kjørt 40 mil til i morgen!
Jeg sliter verken med knær eller rygg, selv om en kjenner det litt i håndledd, og knær når det bikker 40 mil på en dag! Skjønner godt at du velger å se deg etter noe annet når ryggen streiker... Det viktigste er jo å kjøre sykkel, og ha glede av det!

Selv digger jeg kjøreegenskapene og kontrollen en supersport gir meg.... men er også fult klar over at det ikke kan vare evig :-# :x

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Her bor Tommas...

Legg inn av Kmann »

Tommas skrev: Merker ganske stor forskjell fra Ducati 916, alle kroppsdeler kunne brukes i dag ;-)
Tviler ikke Tommas. Fikk erfare det selv før helga. Ikke alle steder det er egnet for plastikkraketter :lol
Bilde
:prop: :thumleft
Bra sykkel du har. Og angående "traktorbegrepet", det har skjedd en utvikling fra gråtass-tiden, men alle henger ikke med, og det kan vi ikke forvente heller :knegg
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Her bor Tommas...

Legg inn av Zadnez »

LordShaft skrev:
Tommas skrev:Ja, det er litt av et bytte ;-)

Kjører rett og slett for fort på Ducati (og liknende sykler). De syklene faller jo liksom ikke ordentlig på plass før man er oppe i en fart som ikke matcher med grensene noen har satt langs veiene våre.
Og når da ryggen krangler vilt over fremoverlent kjørestilling, så er jo scenen satt for å prøve noe nytt.
For all del, enhver sykkel har jo krutt nok til å bli fotgjenger for lengre perioder, men fokus nå blir mer på turen enn farten (i det minste for min del).

Lenge siden jeg har hatt det så hyggelig på sykkel, ryggen er happy og jeg kunne gått kjørt 40 mil til i morgen!
Jeg sliter verken med knær eller rygg, selv om en kjenner det litt i håndledd, og knær når det bikker 40 mil på en dag! Skjønner godt at du velger å se deg etter noe annet når ryggen streiker... Det viktigste er jo å kjøre sykkel, og ha glede av det!



Selv digger jeg kjøreegenskapene og kontrollen en supersport gir meg.... men er også fult klar over at det ikke kan vare evig :-# :x

Joda Lordshaft, det kan godt vare evig :P :p Jeg er 56 og kjører gjerne 40 mil på en dag på en nesten "superbike". Knock knock
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Her bor Tommas...

Legg inn av Zadnez »

LordShaft skrev:
Tommas skrev:Ja, det er litt av et bytte ;-)

Kjører rett og slett for fort på Ducati (og liknende sykler). De syklene faller jo liksom ikke ordentlig på plass før man er oppe i en fart som ikke matcher med grensene noen har satt langs veiene våre.
Og når da ryggen krangler vilt over fremoverlent kjørestilling, så er jo scenen satt for å prøve noe nytt.
For all del, enhver sykkel har jo krutt nok til å bli fotgjenger for lengre perioder, men fokus nå blir mer på turen enn farten (i det minste for min del).

Lenge siden jeg har hatt det så hyggelig på sykkel, ryggen er happy og jeg kunne gått kjørt 40 mil til i morgen!
Jeg sliter verken med knær eller rygg, selv om en kjenner det litt i håndledd, og knær når det bikker 40 mil på en dag! Skjønner godt at du velger å se deg etter noe annet når ryggen streiker... Det viktigste er jo å kjøre sykkel, og ha glede av det!



Selv digger jeg kjøreegenskapene og kontrollen en supersport gir meg.... men er også fult klar over at det ikke kan vare evig :-# :x

Joda Lordshaft, det kan godt vare evig :P :p Jeg er 56 og kjører gjerne 40 mil på en dag på en nesten "superbike". Knock knock
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Her bor Tommas...

Legg inn av Tommas »

Jeg vil nødig ha det på meg at jeg sier det er umulig å kjøre 40 mil (eller mer...) på en dag med sportslige sykler, uten at kroppen er vrak etterpå ;-)


Men, for meg var det en skikkelig åpenbaring å bytte. Ikke trengte den minimale viljestyrken min å kjempe i mot gassdjevelen på venstre skulder (ikke hele tiden i det minste..). Og ei heller trengte ryggen å be pent om nåde etter noen timer på setet.
Litt vonde håndledd og knær må man jo bare tåle, men prolaps er ikke til å spøke med :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Her bor Tommas...

Legg inn av LordShaft »

Ja alt er mulig, så lenge kroppen og fornuften i meg tåler Supersport, blir jeg i det segmentet :thumleft
Men det er utrolig så prioriteringene forandrer seg etter som årene løper av gårde. Har en del veldig lange turer jeg har lyst å begi meg ut på... Da må det annen sykkel til ;-)

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Her bor Tommas...

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Ja alt er mulig, så lenge kroppen og fornuften i meg tåler Supersport, blir jeg i det segmentet :thumleft
Men det er utrolig så prioriteringene forandrer seg etter som årene løper av gårde. Har en del veldig lange turer jeg har lyst å begi meg ut på... Da må det annen sykkel til ;-)

Sony Z2
Samme med meg.. elsker frekke små sykler som er fine å slenge rundt på vestlandsveger.... men ender nok med tiden opp med en noe mer adventure/touringtilpasset sykkel.
Er for mange veier som er "ukjørt" enda, men om to-tre år kanskje? :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Her bor Tommas...

Legg inn av Haymaker »

Olav K skrev: Er for mange veier som er "ukjørt" enda, men om to-tre år kanskje? :)
Syv-åtte år mener du :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Her bor Tommas...

Legg inn av LordShaft »

Haymaker skrev:
Olav K skrev: Er for mange veier som er "ukjørt" enda, men om to-tre år kanskje? :)
Syv-åtte år mener du :prf
Nja.... må du tenke på at Olav er en aldrene mann.... skal han rekke å bli glad i en ny type sykkel, så bør han vel strengt talt begynne snart :lol

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Her bor Tommas...

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:
Haymaker skrev:
Olav K skrev: Er for mange veier som er "ukjørt" enda, men om to-tre år kanskje? :)
Syv-åtte år mener du :prf
Nja.... må du tenke på at Olav er en aldrene mann.... skal han rekke å bli glad i en ny type sykkel, så bør han vel strengt talt begynne snart :lol
Slik er det å være på vei inn i den mørkeste middelalder.... ikke bare lett, men foreløpig er jeg "ung" nok til å la meg førføre av Street og Speed Triples... :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Her bor Tommas...

Legg inn av Tommas »

Det eneste riktige er nok å ha flere sykler, så kan man dekke alle behov ;-)

Svar