Freddy123 mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

nettopp det med selvdisiplin også er jo veldig viktig egentlig for meg ....er avhengig av lappen i jobben så det nytter ikke å kjøre rundt som et kålhue med bånn gass over alt.... og denne sykkelen går jo noe hinsides imotsetning til hva jeg er vant til...

så kan man jo lure på hvor "smart" det er å hive seg på noe sånt i en alder av 22 år...

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av hakhap »

freddy123 skrev:ja ikke mye å spare ved import på den der nei.... og dersom jeg kjøper så skal jeg ut på rudskogen det er det ingen tvil om :vs

det som er dritt er at jeg omtrent blir tvunget til å velge ansvar-forsikring siden den koster 6500kr mens fullkasko foreksempel kostet over 20 laken :-)å helt drøyt og delkasko var vel rundt 12 en plass og det er det ikke verdt på en så gammel sykkel som det her =;

hadde den hatt en mere streetfighter lignende sittestilling så hadde jeg handla allerede, men det er dette som gjør at jeg velger å holde litt igjen...

En Tuono V2 er samme minus kåper så hvis du finner er så har den rimelig forsikring og ellers er samme sykkelen
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av RuneMC »

@freddy123 - vel, for å sitere en kollega på jobben - han sier at han kunne ikke hatt MC, for da hadde han ligget krøllet rundt en eller annen lyktestolpe ganske kjapt... m.a.o. han vet at han har mangelfull selvdisiplin :knegg
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:nettopp det med selvdisiplin også er jo veldig viktig egentlig for meg ....er avhengig av lappen i jobben så det nytter ikke å kjøre rundt som et kålhue med bånn gass over alt.... og denne sykkelen går jo noe hinsides imotsetning til hva jeg er vant til...

så kan man jo lure på hvor "smart" det er å hive seg på noe sånt i en alder av 22 år...
For å si det sånn... Jeg er veldig glad for at jeg ikke kjørte S1000R som første sykkel. Selv i en alder av 38 år. Men nå har jo du en del erfaring fra før, men uansett hva du velger så vil du finne ut at det finnes noe annet som er bedre :knegg

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av hakhap »

Ser ikke helt problemet med en kraftfull mc/bil og beholde lappen, men hvis en vet en mangler disiplin så ja klart det.

Det handler bare om å ta det rolig å lære kjenne sykkelen før en presser på litt og selfølig holde seg innenfor den magiske miste lappen sperren :-)å

Byttet selv fra 60 noen hk til 170hk og det var ikke noen drama om det synes jeg.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Tommas »

Gå for lille mille, prut og vær glad!

Ta med under 30k i cash, må,da være mulig å prute litt :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

selger sa selv at han ikke gikk noe ned i pris.... men som du sier dukker jeg opp med cash så kanskje det blir andre boller i leiren :-k

kanskje jeg skal prøve meg på det til helgen og en annen ting er jo at visst dette her absolutt ikke skulle gå veien så er det bare å selge igjen...

ahhh.... søren meg så vanskelig å bestemme seg... for har egentlig litt dårlig råd om dagen pga kjøp av garasjeplass... men ikke sånn at det blir krise og bruk av mastercard ved kjøp av ny sykkel...

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

snakket med selger og han gikk ikke noe ned på prisen så da ser det ut til at jeg gir f... denne gangen dersom han plutselig skulle ringe meg opp igjen :-k

kommer flere muligheter så ingen vits i å forhaste seg akkurat

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Her har du en velholdt Ducati Monster hvor storservice nettopp er tatt:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Litt pruting her så kommer du nok litt ned i pris muligens. I mine øyne en tøff sykkel.

Eller hva med en Street Triple som så vidt er innkjørt og dårlig nok ett år gammel til 100.000,-?
Kan ikek forstå annet enn at dette må være en god pris?
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Fine sykler du linker opp ...men jeg er ikke i nærheten av å ha råd til disse før jeg eventuelt har kvittet meg med HD min ...




Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Fine sykler du linker opp ...men jeg er ikke i nærheten av å ha råd til disse før jeg eventuelt har kvittet meg med HD min ...




Sent from my iPhone using Tapatalk
I see..

Hvis ikke det er noe galt med den Street Triplen, så kan jeg ikke forstå annet enn at du kan tjene på denne ved å selge den videre rett etter et evt. kjøp. Er ikke 100.000,- en veldig god pris for denne folkens? Eller er det noe jeg overser er?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:
freddy123 skrev:Fine sykler du linker opp ...men jeg er ikke i nærheten av å ha råd til disse før jeg eventuelt har kvittet meg med HD min ...




Sent from my iPhone using Tapatalk
I see..

Hvis ikke det er noe galt med den Street Triplen, så kan jeg ikke forstå annet enn at du kan tjene på denne ved å selge den videre rett etter et evt. kjøp. Er ikke 100.000,- en veldig god pris for denne folkens? Eller er det noe jeg overser er?
Er ikke ille pris det der, mangler flyscreen og en annen slipon.
Men for 6-7tusen ekstra er vel den sykkelen bortimot komplett,sånn utseendemessig :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Den er nok greit priset ja... Men jeg likærnte utseende på den Sjøhhh :) og når man først nærmer seg 100k så er det mye flott jeg gjerne skulle kjøpt meg :)

Men dukker det opp no billig snacks i prisklassen 30k ish så har jeg mulighet til å reise å kjøpe det nå men blir det dyrere så må jeg ta lån og det skjer ikke :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Den er nok greit priset ja... Men jeg likærnte utseende på den Sjøhhh :) og når man først nærmer seg 100k så er det mye flott jeg gjerne skulle kjøpt meg :)

Men dukker det opp no billig snacks i prisklassen 30k ish så har jeg mulighet til å reise å kjøpe det nå men blir det dyrere så må jeg ta lån og det skjer ikke :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
I see...

Men når jeg søker på finn så får jeg opp nesten 200 treff på sykler mellom 25-40.000 i sport klassen. Så det er vel egentliog bare å velge å vrake?

Jeg hadde nok ikke vert så veldig nøye på det estetiske med tanke på riper/bulker etc. Men teknisk bør den være bra. Man kan prute mye hvis det finnes små skavanker som ikke har noe med selve kjøreegenskepene å gjøre.

Men i den prisklassen ville jeg nok valgt noe japansk.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av hakhap »

Forundrer meg stadig at det skal mase om sykler langt over budsjett til den som skal handle. Hvis taket er 30kkr så hjelper det lite om det er en nok så god deal på 200kkr da det uansett er utenom hva som er mulig enligt budsjett.
Tenker nå ikke bare på denne diskusjonen.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar