Freddy123 mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av svein690 »

Et tips, Fredrik, det er å stikke til Riseberg i Askim, og få prøvd deg på en Mv Agusta F3 675 a2 regga, så får du prøvd litt på den type sittestilling :thumleft

Alle mennesker er jo forskjellige og liker forskjellige sittestillinger, men jeg synes ihvertfall at knevinkel og vinkelen jeg selv har på sykkelen passer perfekt, har bare 360 km i strekk i salen, men det gir meg jo litt preg av hvordan den vil være på lange dagsetapper.

Vi er jo ca like høye, så skal ikke se bort ifra at du sitter bra på den heller :-k


Men som Bjerknez sier, det er mye drag i bunn på disse tripplene, hvordan det er på 675 som har en del mindre NM vet jeg ikke, men på min 800 er det ihvertfall mer enn nok tilgjengelig (mer enn nok til å miste lappen både her og der :-k )

svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av svein690 »

Og må ikke glemme lyden! Den sinnsvake lyden på høyt turtall :-)å

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

hmmm... ikke dum ide da blir det nokk en tur dit for testkjøring, om jeg trives godt med fremoverlent sittestilling vil jeg nokk ikke finne ut av før jeg har kjøpt heller for på kortere prøvekjøringer så merker man jo ikke stort ubehag somregel, men man får jo et godt inntrykk da :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:hmmm... ikke dum ide da blir det nokk en tur dit for testkjøring, om jeg trives godt med fremoverlent sittestilling vil jeg nokk ikke finne ut av før jeg har kjøpt heller for på kortere prøvekjøringer så merker man jo ikke stort ubehag somregel, men man får jo et godt inntrykk da :D
Siden jeg har litt erfaring selv med tanke på overgang fra cruiser til street sykkel så kan jeg med en gang si at første turen med en Street Triple var en litt snodig opplevelse i forhold til hva jeg var vant til. Jeg følte jeg konstant satt oppå forhjulet. Føltes ikke helt riktig til å begynne med, men jeg hadde bestemt meg for at en slik sykkel var mer "meg". Jeg kjøpte den etter en prøvetur på 10 minutter. Det tok ett par tusen kilometer før jeg begynte å venne meg til den og det har bare gradvis blitt bedre. Jeg sitter rett og slett bedre på denne enn en cruiser. Vertfall cruiseren jeg hadde.

Det som bekymret meg mest var at draget i sykkelen ikke skulle overgå cruiseren da det tross alt var en 1300cc. Men etter første gasspådrag opp mot 12.000rpm under testturen så smilte jeg fra øre til øre og jeg glemte helt at jeg satt oppå fremhjulet. For deg så vil nok opplevelsen bli enda heftigere vil jeg tro.

Dessuten er en Street Triple ekstremt svingvillig og lett og demperene er justerbare i hue og ræva (usikker på om dem er justerbare på de eldre modellene).

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av KawaJens »

svein690 skrev:har bare 360 km i strekk i salen
Vor stor tank er det egentlig på en MV? 360km mellom tanking er jo meget bra :thumleft

svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av svein690 »

KawaJens skrev:
svein690 skrev:har bare 360 km i strekk i salen
Vor stor tank er det egentlig på en MV? 360km mellom tanking er jo meget bra :thumleft
Litt feil måte å si det på skjønner jeg. Det er 16 liters tank på den, men jeg gikk aldri av sykkelen for å fylle :lol

Lampa lyser etter ca 160 km :mk

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av mortenolb »

Oh snap, hadde krepert om jeg måtte fylle hver 16 mil :P

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av hakhap »

mortenolb skrev:Oh snap, hadde krepert om jeg måtte fylle hver 16 mil :P
Da skal du ikke ha en Tuono da :)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av mortenolb »

Viss fare for det :P med mindre alt annet er så bra at jeg føler at jeg kan inngå det kompromisset :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:jeg er nokk rimelig sikker på at noe lignende effektmessig som du har bjerknez holder i massevis og ved neste korsvei så skal jeg prøvesitte den biken din så jeg får kjent litt på sittestillingen på den :roll
hadde vært hyggelig om jeg kunne testa sykkelen din på en stor oversiktlig p-plass foreksempel bare for å få et inntrykk av draget i denne, men skjønner godt vist du ikke har lyst til dette, jeg liker ikke å låne andre sine sykkler å ei heller låne bort egen. er så kjedelig visst noe skulle skje, da er det best man sitter på egen sykkel.

jeg liker lyden av v-twin best, den mørke buldringa, men den litt hissigere kjappe responsive lyden som både 3 og 4 syll sykkler har er også kul :D
Vi kan godt finne ett sted du kan få prøve sykkelen min litt, men såpass med krefter er det nok (i forhold til hva du er vant til) at du bør være litt forsiktig i starten. Ta deg en tur til Fredrikstad så skal du få prøve litt :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

En tur til Fredrikstad er jo bare kos nå som tempen endelig er der jeg likern så slipper jeg å sitte og fryse på tur :)
Og nei jeg kommer ikke til å råkjøre med en sykkel jeg ikke eier og knapt nokk har kjennskap til og alt er nokk råere ved den en det er ved harleyen både bremser , motor , og demperkomponenter :)
Men jeg vil bare danne meg et lite inntrykk så jeg er er steg nærmere sykkelvalget neste vår:)

Idag har jeg vært på dn liten tur etter jobb og kjørte nokk rett forbi husveggen til han busatrond langs Tyrifjorden :) var virkelig knallføre idag så var deilig å være ute å lufte seg litt . På kvelden så møtte jeg en bekjent som hadde kjøpt seg en bmwm3 2008 Mod med 420hk v8 dette var heftige saker :) så alt i alt en helt toppers kveld :)

Glemte helt å knipse et bilde av bmwn da jeg var helt oppslukt av utseende og lydbilde til v8ern

BildeBildeBildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Du kan med loven i hånd sette deg rett inn i en Bugatti Veyron og kjøre av gårde, men fjerner du plomba fra Harley'en så får du pisk på pung :lol

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Ja det er regler jeg ikke skjønner meg helt på her i dette landet :) , men er lite jeg får gjort med det alikevell så får bare smile og vente til neste år da har jeg jo tunglappen jeg også:)

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Idag har jeg vært en liten tur på Biltema og handlet litt :)

Tenkte det kunne være smart å ha dekkpunkteringsett på litt lengre turer etter lesing i bloggen til cutless om flatt dekk :) ga meg en liten påminnelse om at det kan være smart å ha .

Så blei det også en sånn plastplate til å ha under støtta ved grus osv . Pluss en halskrage som gjør at jeg kanskje ikke blir likefort forkjøla neste gang kulda biter tak :)

BildeBilde

Etter innkjøp så blei det en runde rundt Nesodden for å teste forholdene der igjen, og litt kjedelig med alle 60sonene utover der, men Nesodden byr på mye flotte mc-veier det skal sies :)

Jeg parkerte der båten går inn til Akerbrygge og der stod det også en liten ducati scrambler og en mt-09.
BildeBildeBildeBildeBildeBilde

Imorgen satser jeg på en tur til tyrigrava :) og regner med jeg ser noen kjente fjes herifra mc-siden og en haug andre mcer :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22913
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Tar meg nok en tur på Grava i morgen ja når jeg kjører fra Sverige. Tenker jeg er på Grava i 17:00 tiden :thumleft

Svar