Freddy123 mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Toven »

Tja, en billig første gen sv ligger ute på finn ihvertfall. Ettersom du tenker bare å ha den en liten stund til du finner "den rette" :P :p

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true

Står lite om servicehistorikk da,

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Tommas »

Om du lander i prisklassen 20-30k, så kan du jo uansett ikke gjøre for mye feil, og du taper ikke mye penger på å teste litt forskjellig.

Mulig du til og med kan gjøre en helt grei deal i disse dager, om du tropper opp med en håndfull tusenlapper.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av hakhap »

Forsikringen kan bli litt stiv ellers er Mille en tøffing sykkel det :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

jeg tror ikke jeg hadde tapt en haug på denne rsv`n og den kommer nok ikke til å bli skikkelig huvarm i mitt eie... den hadde kun blitt brukt som inngangsbillet til til tung-mc markedet til jeg hadde fått prøvd litt ulike sykkler og gjort meg opp en mer konkret mening om hva jeg skal ha..

bjerknez: i første omgang så spiller det ikke så stor rolle hva det er skal bare være noe billig til å starte med til jeg får prøvd litt av hvert og får bestemt meg for hva jeg faktisk har lyst på.

toven: den gammle sv`n syntes jeg ser litt kjip ut også har den jo omtrent halvparten så mye ommmmpphh som rsvn :lol

rune: er enig med deg her altså men abs og traction så må man opp i pris og denne er tenkt som en slags billig sykkel til å starte med.

visst jeg kjøper meg sykkel i høst så blir HD solgt til våren og jeg sitter da uten sykkel fra den blir solgt og frem mot jeg får lappen 28.mai noe som da kanskje kan bli hele april mnd og mai.... blir to sure mnd uten sykkel..... spørs om jeg klarer det uten å bli fullstendig gal og klin kokkos etter en lang vinter og så vår uten mc... :-k

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Hadde JEG skulle kjøpt meg sykkel til rndt 30 lapper så hadde jeg kjøpt meg en Honda Hornet 600cc. Populære sykler som holder seg bra i pris og som er lette og selge igjen. Tror jeg...

Fint klassisk utseende har dem gså, men er jo ikke sikkert at DU liker det så klart...

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... CB&ref=fas" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av hakhap »

lytt ikke til Bjerknez, go Mille :yeyeye
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Pfft :sk?

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

liker nok aprilia bedre en honda hornet jeg altså v-twin vettu :D

men syntes sittestillingen var helt forferdelig på den rsv`n du ligger liksom og kjører må jo være forferdelig og ligge sånn visst det blir litt humpete... :-k men det er sånt man ikke aner før man har kjørt en god dagstur....

men en ting som jeg tror kunne vært gull med denne her er banedager med senior mc på rudskogen :D :-k :prop:

eneste honda hornet er bedre på i mine øyne er sittestillingen samtidig det er honda så det starter og går nesten uansett hva du gjør med dem :prf :prf

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Ta med evt. Verditap og gjennkjøpsverdi også. Hvis målet kun er å prøve ut en fulleffekt sykkel so uansett skal selges etter kort tid.

Altså hvis fornuft står i høysetet. Hvis ikke, kjøp Ducati :knegg

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

ducati har mye fine sykkler de men ikke i min prisklasse for øyeblikket....

men uansett drit i alle andre sykkler hva mener dere den aprilian er verdt den ligger til 35k og er godt vedlikeholdt der ventiljusteringer er tatt på verksted, det er utført skifte av kamakslinger da de første modellene hadde litt trøbbel med legeringen på disse dekkene er ok, nylig skiftet olje og tetninger i gaffelen forran samtidig ble det skiftet styrekronelager...

han har tatt oljeskiftene selv men sendt den inn til askim mc dersom det har vært noe mere som typ ventiljustering/sjekk...

jeg får med depotstøtter detter koster jo ikke rare greiene uansett men også følger det med en sånn halvjalla tankbag og no småtteri....

hva mener dere den er verdt med tanke på kun 5000km til ventiljusteringen... :-k det er jo en 1999mod så han kan jo ikke regne med å få gull og grønne skoger for denne heller...

og en siste ting jeg har glemt det var skiftet clutch til forsterket med stivere fjører og kraftigere lammeller også ny bedre pumpe....

her ser man jo hvordan man blir liggende på denne her...
http://cycle-ergo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jorraa
Innlegg: 14
Registrert: 04 aug 2015, 15:35
Motorsykkelen din: Ducati 916

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Jorraa »

freddy123 skrev:ducati har mye fine sykkler de men ikke i min prisklasse for øyeblikket....

men uansett drit i alle andre sykkler hva mener dere den aprilian er verdt den ligger til 35k og er godt vedlikeholdt der ventiljusteringer er tatt på verksted, det er utført skifte av kamakslinger da de første modellene hadde litt trøbbel med legeringen på disse dekkene er ok, nylig skiftet olje og tetninger i gaffelen forran samtidig ble det skiftet styrekronelager...

han har tatt oljeskiftene selv men sendt den inn til askim mc dersom det har vært noe mere som typ ventiljustering/sjekk...

jeg får med depotstøtter detter koster jo ikke rare greiene uansett men også følger det med en sånn halvjalla tankbag og no småtteri....

hva mener dere den er verdt med tanke på kun 5000km til ventiljusteringen... :-k det er jo en 1999mod så han kan jo ikke regne med å få gull og grønne skoger for denne heller...

og en siste ting jeg har glemt det var skiftet clutch til forsterket med stivere fjører og kraftigere lammeller også ny bedre pumpe....

her ser man jo hvordan man blir liggende på denne her...
http://cycle-ergo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ut i fra hva det du skriver, så høres det som et godt kjøp! Helt klart masse sykkel for pengene og til en pris på 35' kan du ikke gjøre mye feil. Det er heller Ingen sykkel du finner på hvert gatehjørne. Liker du den ikke så kan du selge igjen uten å behøve å tape noe av betydning.

Angående kjørestilling, så var jeg også ganske skeptisk etter jeg hentet min 916(jeg er 174cm), men etter et par timers kjøring, så finner man seg plutselig veldig godt til rette. Så ikke bli skremt av at den ikke føles riktig ut helt umiddelbart - du har en Sportster nå, så uvandt vil det føles uansett.

Tror hvertfall du gjør veldig riktig ved å ikke gå fra en Sportster til en 600 Hornet. Kjørte helt maken sykkel i kjøreopplæringen, og den må jages veldig mye for å ha det moro. I tillegg er den sjeleløs.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av hakhap »

Du kan se va noe motsvarande koster i tyskland med import her

Har lest mye gott om Mille på ett svenskt forum så hvis de tingene som kan feile er fikset er det bare å nyte den motoren, det chassi og komme deg på Rudskogen

Det å tenke er at den kan bli litt vanskelig å selge hvis du ikke tenker beholde den, som du sier den er flott før Rudskogen kanskej som en 2. sykkel for det da den ikke koster all verdens.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

ja ikke mye å spare ved import på den der nei.... og dersom jeg kjøper så skal jeg ut på rudskogen det er det ingen tvil om :vs

det som er dritt er at jeg omtrent blir tvunget til å velge ansvar-forsikring siden den koster 6500kr mens fullkasko foreksempel kostet over 20 laken :-)å helt drøyt og delkasko var vel rundt 12 en plass og det er det ikke verdt på en så gammel sykkel som det her =;

hadde den hatt en mere streetfighter lignende sittestilling så hadde jeg handla allerede, men det er dette som gjør at jeg velger å holde litt igjen...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av RuneMC »

@freddy123 - ah, ja, så ikke så nøye på prisen. Den ser jo faktisk vesentlig dyrere ut :thumleft

R-sykler er laget for Autobahn/100+ sånn at vindpresset tar vekk endel av vekten på overkroppen. Her på berget blir det ofte for lav hastighet, slik at det er håndleddene som merker det mest på langtur (etter det jeg har lest ) men er det kortere turer så oppveier nok moroa ulempen. Forsikringsprisen kan fort bli dyr - og reflekterer vel også at det er farlig lett å skulle "kjenne på kreftene". Det er motorbrølet og skyvet, det er veldig forlokkende for oss med denne interessen - så det krever en ekstra dose selvdisiplin :-)å

Kasko kan du bare drite i uansett - vanlig bonustap om du må bruke kasko gjør at det fort ryker 40K før du er oppe på samme bonus igjen. Så det er rett og slett ikke noen vits når forsikringsprisen blir så høy ift verdien av MC'n.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar