Freddy123 mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Blei en kveldstur med sykkelen idag etter en fin dag på fjorden . Jeg kjørte fra vollen og ut mot sylling og 284 mot vikersun fra vikersund og hjem via hønefoss mot bærum.
Var en fin tur men fikk meg en sjokkoplevelse da en bilist heiv seg ut i veien etter en sving ved garntangen. Han så meg så han stoppet med bilen i halve fila, han trodde vist det var klar vei etter billisten som kjørte forran meg hadde passert. Jeg måtte hive meg på bremsene og abs'n slo og gikk javnt og trutt helt til høyre fothvilern lå inni fronfangern på bilen. Klarte ikke svinge lenger unna siden abs slo og gikk og jeg hadde full nødbrems.

Da jeg endelig hadde stoppet både jeg og fører av bil var tydeligvis sjokkerte over opplevelsen da bilfører har bilen i gir og kjører på meg så sykkelen velter , heldigvis får jeg lagt den rolig ned på fothvilern og det er det eneste som kommer i kontakt med bakken. Jeg triller sykkelen ut av veien og det ser ut som det bare er ett varmeskjold til eksosen som har tatt skade av hendelsen så jeg skal ringe å høre med lazy boyz oslo imorgen og høre hva ett nytt koster så får jeg billisten til å legge ut for det. Glad det gikk som det gikk idag , det kunne gått værre og nå kjenner jeg virkelig at jeg er glad jeg har abs for i slike situasjoner så får man ikke tenkt helt klart igjennom situasjonen.

Jeg fikk meg jo en lærepeng jeg og , blir enda lengre avstand fra bilene forran heretter og litt mer defensiv og gjennomtenkt kjøring mht til farlige utkjørsler der biler fort kan sprette ut i veien uten å ha sett deg.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Ja begynner å bli en stund siden siste oppdatering og det er rett og slett fordi dem siste 3 ukene så har det vært utenlandferie uten mc i 2 av de og 1 uke med jobbing til kl 20:00', men denne uka har jeg ferie og skal ha meg noen dagsturer.

Mandagen fikk jeg skrudd opp gps'n som jeg handla inn dagen jeg kom hjem fra ferie og idag tirsdag så fikk jeg testa den og jeg er veldig fornøyd. Jeg tasta inn horten på gpsn og heiv meg på sykkelen sånn rundt 13:00, jeg valgte jo så klart svingete vei valget som den har og var spent på hvor den ville forføre meg hen? Først så hadde jeg enten trykket feil elns får da blei det bare motorvei helt til jeg kom til sande, men da stoppa jeg o resatte da funka den som bare det bare knallfine svingete veier med jorder på begge sider, dog noe grus i noen svinger så tok det derfor litt rolig også er jeg ikke kjent i de svinga, har jo aldri kjørt der før.

Koste meg og fulgte gpsn mot horten , men da jeg var ett sted mellom horten og holmestrand så det mørkt ut og vips så starta regnet, stoppa under et tre langs veien til det værste hadde gitt seg.
Bilde
Bilde

Fortstatte ferden og kom til ferga rundt 3 tia en gang ? Og jaggu så ikke været så værst ut på veien over til moss, da ferga tok i land i moss så hadde regnet gitt seg helt og sola titta fram deilig :) så da tasta jeg inn hjem på gpsn og svingete veivalg det blei noen fine svinger innimellom no gårdbruk og jorder før den ville ha meg inn i oslofjordstunnelen og derfra mot sætre og på småveier hele veien derfra til asker når jeg kom dit så skrudde jeg av gpsn og tok motorveien for da begynte jeg å bli sulten klokka var jo allerede 17:15 når jeg var hjemme igjen så ble rundt 4t tur med ferge og hele pakka, når jeg kom hjem så sto middagen klar deilig , så da var det bare å spise så var det bilskruing som ventet.

Imorgen tidlig skal bilen leveres til 4hjulskontroll kl 8 så spørs om jeg ikke saler på å tar meg en tur etter det, men litt usikker på hvor kanskje det blir hurum rundt imorgen ?
Bilde

Gpsn har jeg koblet opp med 1 amp sikring direkte til batteriet, det sitter en 2A sikring innebygd i holdern , men lettere å skifte ut en sikring under sete en å splitte hele gps holderen. Veit ikke hvordan dere andre har gjort det med oppkobling jeg men dette funka ihvertfall greit ser det ut som.
BildeBilde

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Jaja... Tenker å ta meg turen til hytta til helgen og tenker meg småveier opp dit som sigdal, eggedal,osv før jeg ankommer hytta som er loke i nærheten av nesbyen alpinsenter. Så tenker jeg meg en lengre tur på lørdagen dersom været er ok, men tenker litt på rutevalg med nesbyen som utgangspunkt som start og stopp skal kikke litt på kartet og se om det går å lage seg en fin rute, men jeg sier ikke neitakk til tips her altså...

Jeg kan slenge med noen bilder også da fra holmsbu og veien ut dit fra en minitur jeg hadde forrige uke så ikke denne posten blir helt i tristeste laget med kun tekst hehe...
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av LordShaft »

Det er ikke ofte jeg sier dette om choppere, men jeg må si jeg liker den sykkelen din :thumleft

Fortsett å legg ut bilder og tur referat :-) Vi følger med og leser innimellom, selv om en ikke alltid svarer.

Hvilket kamera har du med deg på tur?

Jeg er dessverre veldig dårlig kjent med ruter på den delen av norgeskartet! Skulle du derimot bevege deg mot vestlandet noen gang, så kan jeg være langt bedre på å komme med rute alternativer :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Flanker »

Veien fra Åmot til Nesbyen er fin den, kjørte den på søndag (andre veien). Eneste er et lite parti rett sør for Eggedal "sentrum" som er jævlig hullete, bare en 5-600 meter. Tut og kjør, tror ikke det finnes noen morsommere rute opp dit!

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Lordshaft : takk dette er en av få choppere jeg selv liker også, men blir nokk prøvd noe annet neste gang greit å variere litt...

Kamera tjaaa stortsett så er det iphone 5 som blir med, skulle nokk tatt noen bedre bilder med speilrefleksen en dag.

Ja tror den ruta jeg har lagd meg tur-retur hytta er fin, men det jeg tenkte litt på om noen veit om en fin dagstur man kan ta med nesbyen start og stopp som utgangspunkt må jo få tatt meg en tur på lørdagen også, ikke lenge igjen av sesongen heller nå så må få brukt sykkelen litt.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Jau jau .... Tirsdag og tur rimer bra så da blei det en tirsdagstur idag etter arbe. Jeg starta hjemme like ved sandvika og gassa på videre ned mot sylling derifra gikk turen mot vikersund og åmot, skotselv, mjøndalen , lier og heimatt. Dette blei en knakandes fin tur jeg hadde med meg gpsn , men brukte den ikke noe særlig før jeg var kommet til vikersund da satt jeg den på svingete rute og destinasjon hjem, gps la opp ei rute og jeg gassa videre etter instruks kjørte jo noen plasser jeg ikke har vært før da noe som er gøy, blir litt kjedelig og kjøre bare de samma stedene gang på gang syntes jeg. Turen blei på 15 mil og jeg brukte 3.5 time uten noe særlig mange pauser.

Blei ikke mange bildene men 3 er bedre en ikkeno
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Blei tur idag også denne gangen blei det sandvika, sætre,oslofjortunnelen,nesodden , tyrigrava sandvika...

Idag var det virkelig knallvær og sola varma godt så det var jo ingen tvil om at da måtte jeg trå til med en kjøretur etter jobben, var også innom tyrigrava for første gang idag når det gjelder mc sammenheng og dæven så mange sykkler jeg kjente jo ingen og folk sto stortsett i grupper å prata så jeg rusla litt rundt og titta en stund før jeg blei lei og satt kursen hjem igjen.

Her er en par bilder
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Da har jeg bestillt meg både quiet baffles til eksosanlegget og et bagasjebrett så jeg har mulighet til å kjøre en helgetur uten ryggsekk :) dem ringte forøvrig nå og sa at bagasjebrettet er klart til henting så da blir det vell en tur til deathtraps custom i ski imorgen for å hente det så får jeg vell testa ut på høsturen neste helg :)

Og nå begynner jeg å nærme meg service igjen også 8000km er serviceintervall på den sykkeln her så da må jeg nokk prøve å få spart litt igjen...

Så imorgen henter jeg bagasjebrettet og reiser rundt å kikker om jeg finner meg noen ålreite høst hansker :)

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Idag tok jeg turen til ski og fikk kjøpt bagasjebrett så nå får jeg kanskje bitte litt plass til no bagasje på sykkelen, ikke mye men nokk for en helgetur håper jeg.

Jeg kjørte også en tur innom en mc butikk i oslo som hadde høstsalg på klær så da blei det noen litt tjukkere vinterhansker, blei så kald på henda forrige helg når jeg kjørte tur så det måtte til :)

Her en par bilder
BildeBilde

Så dette skiltet her og da tenkte jeg på en forumbruker her inne ?
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Ikke svære greia det bagasjebrettet akkuratt men skal prøve pakke litt og se hva jeg får med meg....
Sist redigert av freddy123 den 13 sep 2014, 19:33, redigert 1 gang totalt.

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Moffa »

freddy123 skrev: Ikke svære greia det bagasjebrettet akkuratt men skal prøve pakke litt og se hva jeg får med meg....
Mulig det ikke er schwære greiene, men jeg synes det så veldig godt ut på den sykkelen! :thumleft
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Her har det vært dødt en stund nå og det er jo slettes ikke så rart heller, om vinteren så går sykkeln i hi og jeg sitter å surmuler helt til solstrålene begynner å smelte snøen igjen....

Var en tur å titta på sykkeln i jula og så ut som den hadde det ålreit, litt selskapssyk var den jo, men jeg trøsta med at nå har værtfall sola snudd og det blir lysere dag for dag.
Bilde
Bilde

Mimrer litt tilbake fra mc siden høsttur. Hehe..

Men jo dagen idag er også litt spesiel idag er dagen jeg har kjøpt min første leilighet :)
Så da sørget jeg jo både for plass til harleyen og bilen så de får stått trygt i garasje.

Det var alt for denne gangen sees på veien til våren :)

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av KawaJens »

Grattis med leiligheta. Overtakelse snart og eller? Flyttr inn i ei splitter ny om litt over en månde. Ingen garasj men karport med ei bod bakom.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Tar over 6 februar så det er ikke lenge til nei :)

Jeg har ikke skikkelig mekke garasje som er øverst på ønskelista kun garasjeanlegg med p-plass under leiligheten med heis opp.

Grattis til deg også digg med helt ny da :)

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av KawaJens »

Er greit å få alt tilpasset slik en vil ha det og flytte rett inn i noke som ikke behøvest å gjøre en eneste ting med.
Har heis eg og og er spent på vor stor den er og om det er mulighet å få en sykkel inn slik at den kan vinterlagrest i stua :[-o< :[-o<

Svar