Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Bjerknez »

Min mening er at kubikksyken forsåvidt er en artig greie som gir en mye glede en god stund. Jakten på mest mulig motor og ellers alle egenskaper man ønsker blir større og større og til slutt ender man med svindyre sykler som har alt både på papiret og i praksis. Det er artig en god stund, helt til man (vertfall jeg da) kjenner at man ikke kan få så veldig mye mer i pose og sekk og den faktiske gleden ved å kjøre ebber litt ut i takt med at man blir vant til og kanskje litt lei den sykkelen man har og vil ha noe nytt og bedre etc.

Nå har jeg tatt valget med å gå NED i kubikk. Eller faktisk gikk jeg opp i kubikk, men poenget er at jeg gikk ned i motorytelse. Nå har jeg fått så sinnsykt lyst på den sykkelen jeg kommer jeg til å kjøpe at jeg helt overser motorytelsen jeg er vant med fra før. Det er ikke lenger viktig. Rett og slett forsi sykkelen har alle andre egenskaper jeg er ute etter. Nemlig å gi meg tilbake cruiser genet med stil, og det med en skikkelig flott posørsykkel som jeg bare gleder meg til å vise frem.

Det beste av alt er at den ikke koster skjorta. Den runder vel riktig nok 220 laken før listen er krysset av, men det er jo ikke all verden. På toppen av det hele kan jeg ta service i sverige og spare mye penger. 4.800 kroner for hovedservice og 2.800,. For vanlig service. (SEK).

Så jeg tror at jeg med sikkerhet kan si at jeg aldri har gledet meg mer til å kjøre sykkel igjen (kanskje bortsett fra den første sykkelen jeg hadde). Så får vi se om gleden varer. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Bjerknez »

Du skrev at denne motorsykkelen kanskje er den treigeste du har hatt med tanke på motor. Jeg er ikke enig. Jeg har ikke kjørt V7'en, men den treigeste sykkelen du har hatt etter min mening var den første sykkelen du hadde. Men da var du unskyldt, siden du ikke skjønte bedre. :lol :erte

Ja, jeg tror på spøkelser.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Cutless »

Den hadde 20hk mer :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev: 23 aug 2021, 21:38 Den hadde 20hk mer :knegg
Er ikke hestene som er gøy, men momentet. Hadde like mange hester (ca) i cruiseren jeg hadde først. Mye morsommere og kjøre. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Bjerknez »

Men nok om det...

Jeg skjønner vertfall uansett eksakt hva du mener. Glede er å kjøre den sykkelen som gir en mest glede, og ikke mest kubikk :)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Cutless »

Moto Guzzi «tank pads» importert fra Texas. Hva gjør man ikke for å holde det originalt :crazy:


4E61196D-FD14-4C82-B376-7299D1BDFC21.jpeg
F1E55574-8A19-4191-B888-5D6EFBD9CCB4.jpeg
59D31C1C-B938-4190-AB15-001D19C981F6.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Bjerknez »

Sansen for detaljer og ingen snarveier. Det er stikkordet for et godt resultat :)

Synes forresten jeg ser deg med en god cognac (eller kald pils) skyvelære og linjaler og kanskje et laserwater mens du monterer disse. :twothumbs:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av AJ »

Cutless skrev: 18 aug 2021, 09:56 Moto Guzzi V7 førsteinntrykk
Husker ikke om jeg har nevnt det i Guzzi blogg tråden din, men jeg fikk prøve en akkurat maken Guzzi i fjor sommer:
https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=401068#p401068

Må si jeg er litt nysgjerrig på å høre enda mer om din Stone erfaring etter å ha lest 5000 km. erfaringsinnlegget ditt :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Cutless »

Ingen fare for at sykkelen blir byttet ut denne sesongen ihvertfall. Nettopp fått på nye sidevesker fra Longride, så nå blir den enda bedre på tur 👍

Skal også få byttet til noen mer aggressive bremseklosser. Den stopper bra, men skulle gjerne hatt mer bremsekraft tidlig i bevegelsen av hendel.

Kan skrive litt mer om helhetsinntrykk etter første kjøretur i 2022 😁
499E5873-6843-44AD-A42A-DE93405E4021.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Bjerknez »

De veskene der passet perfekt til sykkelen :twothumbs:

Jeg har sans for stilen og var vel på vei dit selv (kanskje neste gang), men så ble det endring i planene og slik ble nå ståa. Gleder meg uansett til sommeren igjen og det skal bli deilig og dra på langtur uten å få vondt etter 10 mil i salen. :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Cutless »

Var på vei til å måtte spise i meg ordene i min forrige post. Prøvekjørte en Scrambler 1200 xe i forrige uke. Var helt overbevist om at det var en sykkel jeg måtte ha.

Etter prøvekjøring så var det fantastisk å komme tilbake til V7n. Så nå vet jeg hva jeg (fremdeles) setter pris på i V7n:

- Den nøytrale og avslappende sittestillingen
- Den lille men svært ivrige og karismatiske motoren
- Balansen mellom stabilitet og svingvillighet

Oppgraderinger så langt:

Longride sidevesker
BEEFCB82-74A1-4396-9244-F26D193F6886.jpeg
Mistral slip ons
83BE7DF1-BAF9-4474-B2C8-2448F2B9D43F.jpeg
+ Originale (tykke) tank pads
+ Originale (og overpriset) justerbar bremsehendel
+ Original usb ladeuttak
+ DIY tail tidy

Siden jeg ble forelsket på nytt i sykkelen ble følgende bestilt i går kveld:

4B6CC5B5-C282-4F18-A4AE-C68FA61380C6.jpeg
3E40B5EE-AD21-4579-93CD-30F2A04867EE.jpeg
5C1BFE80-7A82-49F4-B940-41A7330986CB.jpeg
C79858CD-12D4-4F38-AD1B-A753C364076A.jpeg
A9500E7E-AF1C-4E17-B310-F1E32DBBBFE6.jpeg
B3C341B9-5640-4765-B9B5-6F13882376BE.jpeg
C444F310-F224-4887-B5F1-C2753157A012.jpeg
Og denne står på ønskelisten, må bare finne ut hvordan jeg får sendt den til Norge (vindskjerm/pynt):
F74D8566-A49F-49F6-9944-2D341A131BCC.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
tordfo
Innlegg: 78
Registrert: 13 jun 2012, 21:53
Motorsykkelen din: Street Twin og 390 Adv
Sted: Skedsmo

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av tordfo »

Flott sykkel! Hvilke bakdempere har du bestilt? Har litt lyst på noe litt mer sofistikert til min Street Twin.
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
- Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Cutless »

tordfo skrev: 14 mai 2022, 19:43 Flott sykkel! Hvilke bakdempere har du bestilt? Har litt lyst på noe litt mer sofistikert til min Street Twin.
Takk!

Fra disse: https://shock-factory.co.uk/

Super service så langt

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av Bjerknez »

Dette ser bra ut :)

Nå er alt snart duket for en pils på verandaen din :thumleft

Brukeravatar
tordfo
Innlegg: 78
Registrert: 13 jun 2012, 21:53
Motorsykkelen din: Street Twin og 390 Adv
Sted: Skedsmo

Re: Cutless sin Guzzi blogg

Legg inn av tordfo »

Takk for tips! Virker som de får gode tilbakemeldinger. Jeg får følge med her på hvordan du opplever de i forhold til originale :)
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
- Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

Svar