Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Knakande flott vær! Også så flott vann i bakgrunnen der også da! :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 28 sep 2022, 20:05 Knakande flott vær! Også så flott vann i bakgrunnen der også da! :)
:knegg
Ja, det hender du glimter til, Bjerknez...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av AJ »

Cutless skrev: 28 sep 2022, 19:16 Nydelig høstvær i Trøndelag!

Bilde
Fortsatt fornøyd med sykker'n?
Fikk en god tur på grusveier med en Aprilia Tuareg 660 i sommer. Likte denne godt. Overrasket meg positivt på mange måter.
Må kanskje få prøvekjørt en Ducati maken til din neste sesong :-k ...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Har sagt det før. Jeg synes sykkelen virker bad ass sett fremifra. Jeg er mer skeptisk til bakenden i et design perspektiv. Potta peker litt for mye oppover og følger ikke sykkelens naturlige linjer.

Ellers liker jeg displayet og jeg antar også at man ikke trenger å være flau over lyden. Dessuten er det en litt særegen sykkel i det segmentet. Ikke all har den, og det liker jeg. :)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

AJ skrev: 28 sep 2022, 20:22
Cutless skrev: 28 sep 2022, 19:16 Nydelig høstvær i Trøndelag!

Bilde
Fortsatt fornøyd med sykker'n?
Fikk en god tur på grusveier med en Aprilia Tuareg 660 i sommer. Likte denne godt. Overrasket meg positivt på mange måter.
Må kanskje få prøvekjørt en Ducati maken til din neste sesong :-k ...
Fortsatt fornøyd :D Men har ikke fått testet den på tur over flere dager enda.

Mye av kjøringen nå om dagen går med på å bli bedre kjent med sykkelen på løst underlag. Har ingen erfaring med å kjøre stor sykkel utenfor asfalten fra før av. Den er overraskende håndterlig så lenge hjulene går rundt :roll
1197C63C-0AC5-49EA-863C-3FBA5AE581B5.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Bjerknez skrev: 28 sep 2022, 20:53 Potta peker litt for mye oppover og følger ikke sykkelens naturlige linjer.
Ja, dere i Fredrikstad er vel kanskje ikke vant til slik viril potte føring. Mer vant til at eksosen henger og slenger langs bakken :-k :knegg :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev: 28 sep 2022, 22:31
Bjerknez skrev: 28 sep 2022, 20:53 Potta peker litt for mye oppover og følger ikke sykkelens naturlige linjer.
Ja, dere i Fredrikstad er vel kanskje ikke vant til slik viril potte føring. Mer vant til at eksosen henger og slenger langs bakken :-k :knegg :knegg
Haha :knegg

Jeg ville satt på en liten paraply på den eksosen. Så slipper den å fylles med vann i regnvær :knegg :knegg

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Olav K »

Cutless skrev: 28 sep 2022, 22:24
AJ skrev: 28 sep 2022, 20:22
Cutless skrev: 28 sep 2022, 19:16 Nydelig høstvær i Trøndelag!

Bilde
Fortsatt fornøyd med sykker'n?
Fikk en god tur på grusveier med en Aprilia Tuareg 660 i sommer. Likte denne godt. Overrasket meg positivt på mange måter.
Må kanskje få prøvekjørt en Ducati maken til din neste sesong :-k ...
Fortsatt fornøyd :D Men har ikke fått testet den på tur over flere dager enda.

Mye av kjøringen nå om dagen går med på å bli bedre kjent med sykkelen på løst underlag. Har ingen erfaring med å kjøre stor sykkel utenfor asfalten fra før av. Den er overraskende håndterlig så lenge hjulene går rundt :roll

1197C63C-0AC5-49EA-863C-3FBA5AE581B5.jpeg
Denne hadde jeg ikke fått med meg :yeyeye Gratulerer så masse med griseflott sykkel, foreløpig en litt sjelden blomst (har ikke sett den "live" enda) Liker den litt "retro"aktige looken, som helt tydelig har Cagiva Elefant for inspirasjonskilde, iallefall utseendemessig.

Har du først begynt å snuse på adventure, så er det neppe noen vei tilbake :twothumbs:
Anbefaler deg å ta deg en helgetur fra Trøndelagen, og ned til Røros/Alvdal/Folldalsområdet.
Der er så mye fine og morsomme veger, som nok vil få deg over til "the dark side" med hud og hår :D

Gratulerer igjen :thumleft :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Bare for ordens skyld, så synes jeg sykkelen til Cutless generelt ser veldig bra ut. Snakker med han en del utenom dette forumet også og det er mye ørepiriking og vennskapelig sarkasme ute å går :) Dette er ganske gjensisidig også. Noe jeg synes er litt gøy :)

Er man sikker i sitt valg så tåler man det :)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Da var seilbåten solgt, så nå blir det mer tid til MC igjen :)
59DBC83B-83FE-470D-AF9E-95814844CDFB.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av AJ »

Cutless skrev: 21 mai 2023, 20:58 Da var seilbåten solgt, så nå blir det mer tid til MC igjen :)
Demokjørte en maken til din.
Men endte altså opp med en 850 Spesial.
Litt tilfeldig siden V7 Stone modellen var solgt da jeg viste kjøpsinteresse for denne.
Så gikk det noen måneder og forhandler satte ned prisen på 850 Special, som de hadde hatt stående i butikken kanskje litt for lenge... og ga en god innbyttepris på KTM 390 Duke'en, og da var salget i boks :) .

390'en ble for øvrig kjapt solgt, ikke uventet på noen måte, populær som denne modellen er :D .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av xavi0n »

Er de så populære?
Lite sykler jeg ser ligge så lenge på finn enn noe under 600cc
Både bmw310 ktm390 og de få japsesykler jeg har sett på finn på 300-400cc ligger svært lenge.
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av AJ »

xavi0n skrev: 21 mai 2023, 22:42 Er de så populære?
Lite sykler jeg ser ligge så lenge på finn enn noe under 600cc
Både bmw310 ktm390 og de få japsesykler jeg har sett på finn på 300-400cc ligger svært lenge.
Min ble i hvert fall solgt etter kort tid uansett... ;)
Nysalgsoversikten viser vel også at KTM 390 Duke er ganske populær.
At noen "ønsker" eller "tror" noe annet får så være... :knegg

Brukte 390'er som ligger lenge på Finn.no er vel antakelig priset for høyt.
Slik er det jo alltid, at noen tror de sitter på "gull" og kan prissette deretter... :roll
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av xavi0n »

At din blir solgt fort hos en forhandler har vel lite til ingenting å gjøre at det er en populær sykkel?

Klarer du skrive et innlegg her inne uten å nevne en ktm eller guzzi?
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av AJ »

xavi0n skrev: 21 mai 2023, 22:42 Er de så populære?
Lite sykler jeg ser ligge så lenge på finn enn noe under 600cc
Både bmw310 ktm390 og de få japsesykler jeg har sett på finn på 300-400cc ligger svært lenge.
Regner med du mener KTM 390 Duke?
Jo, denne er ganske populær, ja.
Det er bare å sjekke nysalgsstatistikken over tid, det.

Hvorfor mange havner på Finn.no gidder jeg ikke bruke tid på å fundere over.
Men det er nok åpenbart at mange priser syklene sine for høyt...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar