Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Kawagutten skrev:Smart den vesten din,gir et godt tegn til bilistene :thumleft

http://tsh.toi.no/doc680.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Takk for linken, var veldig interessant lesning - spesielt om verneutstyr.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av LordShaft »

Jeg har enda til gode å oppleve at biler ligger tett i ræven på meg? Er dette et fenomen som kanskje er mer utbredt i andre deler av landet? :gruble

Sony Z2

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Snikendeugle »

LordShaft skrev:Jeg har enda til gode å oppleve at biler ligger tett i ræven på meg? Er dette et fenomen som kanskje er mer utbredt i andre deler av landet? :gruble

Sony Z2
Hører med til sjeldenhetene for meg ihvertfall. Det er på dager hvor jeg ikke har noen inspirasjon til å alltid ligge foran... For eksempel kalde regnværsdager som i dag :p
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av L-NA »

Hmmm...interessant utvikling i denne tråden....på bakgrunn av den vesten. I alle fall så synes jeg vesten var en kjempe ide`:-)

Jeg har hatt biler på bakhjulet mang en gang, spesielt når jeg og kone er på tur, mange stygge forbikjøringer av bil. Men kanskje den morsomst var når jeg ble forbikjørt av en sykkelist :-) Vi kjørt over Sognefjellet og der var sykkelritt, nedover på vestsida lå jeg i ca 70 km/t igjennom en H-sving, da jeg oppdaga en sykkellist i venstre speilet - på yttersida i en uoversiktlig sving. Men han hadde jo isopor toppen på hode så sikkerhetsutstyret var i orden :sk?
Heldigvis kom det ingen bil i mot.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Hm, det har jeg ikke tenkt på. Kanskje man unngår mye av "ræv-kjøringa" når man er på sykkel og lettere kan passere trege biler, og slippe forbi de som må rekke vinmonopolet før stengetid.
L-NA skrev:Hmmm...interessant utvikling i denne tråden....på bakgrunn av den vesten. I alle fall så synes jeg vesten var en kjempe ide`:-)

Jeg har hatt biler på bakhjulet mang en gang, spesielt når jeg og kone er på tur, mange stygge forbikjøringer av bil. Men kanskje den morsomst var når jeg ble forbikjørt av en sykkelist :-) Vi kjørt over Sognefjellet og der var sykkelritt, nedover på vestsida lå jeg i ca 70 km/t igjennom en H-sving, da jeg oppdaga en sykkellist i venstre speilet - på yttersida i en uoversiktlig sving. Men han hadde jo isopor toppen på hode så sikkerhetsutstyret var i orden :sk?
Heldigvis kom det ingen bil i mot.
Ja, veldig interessant å lese hvor forskjellige meninger folk har - bra det.

Jeg har også opplevd syklister ta innersvingen på meg ned Holmenkollveien med RX-8'n. Livsfarlig - det er godt gjort å ligge 80% av tiden i blindsonen til en bil.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Da skal jeg ta meg en tur å se om utstyret har kommet i lunsjen. Gleder meg veldig!

Kan det være en ide å gå litt rundt med utstyret i leiligheten for å gå det inn litt - eller er dette noe som tar veldig langt tid og like greit å vente med det til kjøretimene etc.? (Er skinn)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Da skal jeg ta meg en tur å se om utstyret har kommet i lunsjen. Gleder meg veldig!

Kan det være en ide å gå litt rundt med utstyret i leiligheten for å gå det inn litt - eller er dette noe som tar veldig langt tid og like greit å vente med det til kjøretimene etc.? (Er skinn)
Bare husk på og ta det av deg hvis noen ringer på. Kan fort få et merkelig stempel :lol

Neida... jeg tror ikke det skader å ha det på seg litt. :-)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Snikendeugle »

Er jo uansett greit å få prøvd og utforsket utstyret litt.

That's what she said


Husker når jeg drev med lappen i fjor, tok jeg ofte på meg fullt utstyr hjemme "bare fordi"... :P
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

For de fleste gutter som ikke har giftet seg og eller har planer om å dresse seg opp i en brudekjole så er vel MC klær de desidert dyreste klærne en gutt/mann noen gang kommer til å kjøpe seg, og da skader det jo ikke å være litt "kjærring" å prøve dem litt ut hjemem forran speilet :lol

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Kawagutten »

Du kan jo prøve utstyret for å se om du har fått riktige størrelser og passform,det tar ikke veldig lang tids bruk før det har gått seg til.Beskyttelses paddene skal ikke gli lett rundt.
Jeg må bytte skinnbuksa mi for den har helt feil passform på lengden(for lang og poser seg ved knærna) og vil ikke ta imot mer enn det første slaget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Da har jeg fått noe av utstyret jeg har bestilt :D

Det satt som et skudd - ordentlig tykt skinn også.
Bilde


Fulgte med separat høftebeskyttelse på buksa - etter MYE om og men skjønte jeg hvordan den skulle festes..
Bilde

Hanskene var mye lettere/luftigere enn jeg hadde forventet, men de satt også veldig godt.
Bilde[/URL]
Bilde[/URL]

Det var hjelmen jeg var mest nervøs for siden jeg kun hadde fått prøvd medium, som var alt for trangt. Heldigvis så satt den også veldig bra, kunne ikke hatt noe mindre. Veldig trangt å få den på - når den sitter på så sitter den. Er ikke ubehagelig, men den kan godt få utvide seg bittelitt etter jeg har fått brukt den en del. Løp rundt i huset med den på, og all lufting av. Dogget ikke - veldig fornøyd. En annen verden enn den mopedhjelmen jeg brukte som 16-åring - den dogga bare jeg så feil på den.. Solvisiret gikk overraskende langt ned, med "breath guard" (eller hva det heter) montert så ser man ikke ansiktet/hud i hele tatt.
Bilde[/URL]


kjenner jeg det klør etter å starte med kjøringen !

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Detta ser bra ut! :vs

Du kommer vertfall ikke til å fryse i natt tror jeg :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Takk for tipse Kawagutten.

Førsteinntrykket var at buksa satt bra. Jeg leste litt ekstra om hvor stramt den skal sitte på ulike fora, og kom fram til at den sitter for løst. Knebeskytterne sitter der de skal, og om jeg huker meg ned så sitter de greit på plass. Men om jeg står så får jeg vridd de nesten helt rundt til baksiden av foten. Også mye å gå på rundt lår og legger. Forstår det sånn at skinnbuksen skal sitte tight - "second skin" - slik at den ikke vrir seg når du sklir på asfalten. Lengden var fin.

Ringte forhandleren og de bestilte en str mindre uten spørsmål. Det som er litt kjipt nå er at den trolig ikke blir levert før jeg skal ha kjøretime på tirsdag...

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Takk Bjerknez, hehe, samboer foretrakk at jeg tok av meg utstyret før jeg la meg..

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Det har vært grusomt å se på kjøreklærne som henger ubrukt på veggen. Ren tortur! Men nå nærmer det seg endelig. Første kjøretime er i morgen tidlig.

Noen som har tips og råd til første kjøretime?

Svar