Endelig en kosetur igjen. 28/6. bilder

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nybegynners log |28/07 Lappen i boks|

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kjenner følelsen!! :thumleft

Den er virkelig priceless! :D

Gratulerer så mye med lappen! Husk at det er nå du skal begynne opplæringen på egenhånd. Bli kjent med sykkelen og dine egne grenser før du leker bajass. Kan fort gå veldig galt :-)å

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Nybegynners log |28/07 Lappen i boks|

Legg inn av Snikendeugle »

detvarvondtdet skrev:Jaaaaa! Da var lappen i boks :prf

Etter en enkeltime på Fredagen der jeg terpet øvelsene i kjøregården var det i dag tid for oppkjøring v/Lillestrøm trafikkstasjon. Startet dagen med en oppvarmingstime i gården som gikk "perfekt".

Daglig kontrollen gikk på ca 2 minutter og trakk hjullager på sikkerhetskontrollen. I det sensor leste opp gikk jeg helt i blank. Pulsen raste og svetten rant... Klarte å ta meg litt i sammen og ba sensor pent om å løfte opp sykkelen så jeg kunne kjenne etter slark osv. Etter dette var jeg skikkelig nervøs da sensor tok sparkesykkelen sin bort i kjøregården og ba meg gjøre meg klar. Følte jeg hadde kommet dårlig i gang. Startet kjøregården med krypkjøring og veltet første!! kjegle. Krypkjøringa har jeg naila i lang tid så det føltes uuutrolig irriterendes. Men i stedenfor å bli mer nervøs gikk det en liten faen i meg. Jeg tenkte at "nå slapper du av! Dette kan du!" Tok da runde to på krypen helt fint og fullførte resten av øvelsene med en god følelse. Hadde forresten 2 sensorer med meg igjennom hele oppkjøringen. Hun ene var på opplæring :-)

Ut på veien kjørte vi fra Kjeller/Lillestrøm mot Leirsund, sørumsand, motorveien ned igjen til skedsmokorset, tilbake til Leirsund, Lillestrøm og biltilsynet. En veldig grei rute på veier jeg er godt kjent igjennom mange år. Hadde et par utfordrende valg underveis som jeg følte jeg løste godt (noe sensor var helt enig i) :D

Under oppsummering fikk jeg jevnt over gode tilbakemeldinger. Det som sensor syntes sto ekstra frem var at jeg virket rolig, trygg og hadde fin avvikling, plassering, blikkbruk og at jeg skaffet meg godt handlingsrom hele veien. Kjeglevelten i kjøregården satte han på kontoen for nervøsitet :-) . KTM duken oppførte seg eksemplarisk hele turen.

Kjøreturen tilbake til skolen gikk alene da kjørelæreren min måtte dra avgårde i forveien. Fytte fargeblyanter så deilig den turen var! Uten intercom, skolevest og noen som følger etter deg. Jeg satt og humret høyt hele veien tilbake...

Sååå deeiiiilig!
Sparkesykkelmannen ja... Det var han som ga meg stryk første gangen (eller, jeg ga meg selv stryk, men han virket ikke så rund i kantene som sensor nr 2 jeg hadde) ;)
Men gratulerer!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Nybegynners log |28/07 Lappen i boks|

Legg inn av detvarvondtdet »

Bjerknez skrev:Jeg kjenner følelsen!! :thumleft

Den er virkelig priceless! :D

Gratulerer så mye med lappen! Husk at det er nå du skal begynne opplæringen på egenhånd. Bli kjent med sykkelen og dine egne grenser før du leker bajass. Kan fort gå veldig galt :-)å

Tusen takk :D Nå blir det å låne fadern sin sykkel å begynne mengdetrening frem til jeg får kjøpt meg sykkel. Blir mye tid på Finn.no i kveld :D

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Nybegynners log |28/07 Lappen i boks|

Legg inn av ojda »

Ingen dårlig dag å få lappen på :[-( Gratulerer ;-)

Har du fått handlet deg noen sykkel eller?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Nybegynners log |28/07 Lappen i boks|

Legg inn av detvarvondtdet »

Snikendeugle skrev:
detvarvondtdet skrev:
Sparkesykkelmannen ja... Det var han som ga meg stryk første gangen (eller, jeg ga meg selv stryk, men han virket ikke så rund i kantene som sensor nr 2 jeg hadde) ;)
Men gratulerer!

Takker :-)
Jeg så ansiktsutrykket til læreren min strammet seg når sensoren kom ut av porten ;-) Mulig han er en pirkete type.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Nybegynners log |28/07 Lappen i boks|

Legg inn av spidair »

Gratis!! :)

Var, og er fremdeles, en vannvittig følelse å kjøre alene, uten at noen andre enn deg selv passer på deg. Har enn så lenge, etter 10 000 kilometer på tre måneder (tok lappen 13 mai..) ikke behov for å kjøre med andre heller, er litt for glad i å ta avstikkere og liker ikke kjøre planer... enda...

Men det er bare å glede seg, det er nå treningen starter for alvor, alt det andre var kun introdusjon til denne alene treningen, så kjør pent. :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Nybegynners log |28/07 Lappen i boks|

Legg inn av LordShaft »

Det er for jævlig, men den følelsen du har nå hadde jeg neste glemt.... Nyt det! Gratulerer så mye med lappen, kjør pent og nyt friheten :-)

Sony Z2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nybegynners log |28/07 Lappen i boks|

Legg inn av Bjerknez »

Den kriblende følelsen av å ha lappen varer ikke veldig lenge desverre. I dag er jeg glad for at jeg tok lappen og jeg koser meg på mine små/store mc turer, men føler jeg på en måte har "kjørt fra meg" lykkerusen. Har jo tross alt kjørt 600 mil på 6 uker, og selv om det ikke akkurat kanskje er noen "rekord" her inne så er det nok til å kunne si at de fleste steder nå er besøkt på MC ryggen :lol

Men det å kjøre MC er langt mer givende enn å kjøre bil. Faktisk har jeg ikke kjørt bil siden jeg fikk MC lappen 3.juni i år! :thumleft

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Nybegynners log |28/07 Lappen i boks|

Legg inn av 45316 »

Gratulerer med ny bokstav!

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Nybegynners log |28/07 Lappen i boks|

Legg inn av Flanker »

Gratulerer :)

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Nybegynners log |28/07 Lappen i boks|

Legg inn av detvarvondtdet »

ojda skrev:Ingen dårlig dag å få lappen på :[-( Gratulerer ;-)

Har du fått handlet deg noen sykkel eller?
Takker :-)

Har ikke handlet sykkel. Har hatt sykkelkjøp som en gulerot igjennom kjøreopplæringen. Henvendt meg om en gsx 600 f i dag. En bruker på forumet her som selger :)

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Nybegynners log |28/07 Lappen i boks|

Legg inn av detvarvondtdet »

LordShaft skrev:Det er for jævlig, men den følelsen du har nå hadde jeg neste glemt.... Nyt det! Gratulerer så mye med lappen, kjør pent og nyt friheten :-)

Sony Z2

Takker :-) Er inneforstått med at denne følelsen fader ut etterhvert, men akkurat nå er det guttedrømmen som har gått i oppfyllelse og skal nytes så lenge det varer :D

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Nybegynners log |28/07 Lappen i boks|

Legg inn av detvarvondtdet »

Bjerknez skrev: Men det å kjøre MC er langt mer givende enn å kjøre bil. Faktisk har jeg ikke kjørt bil siden jeg fikk MC lappen 3.juni i år! :thumleft

Hehe. sitter å teller på knappene om jeg skal selge bilen min. Men jeg tror det blir vanskelig for familien utenom sesong med kun 1 bil.

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Nybegynners log |28/07 Lappen i boks|

Legg inn av cosmogs »

Gratulerer med lappen! Herrjemini, sjekket nettopp, for jeg husker heller ikke helt følelsen av å nettopp ha tatt MC lappen. 28/8-87, begynner å bli noen år siden. :D

Hadde ikke råd til sykkel umiddelbart den gangen, men dro rett fra biltilsynet og leide en Suzuki Savage, 650,en sylinder, softchopper, til over helgen. Hygget meg vanvittig med den sykkelen over helgen. :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Nybegynners log |06/08 kjøpt min første mc|

Legg inn av detvarvondtdet »

I dag har jeg kjøpt min første MC :D

Takk til "Bjørn Tore" her på forumet for en hyggelig handel.

Sykkelen er en 1997 Suzuki GSX 600 F som jeg tenker er veldig egnet som en "nybegynnersykkel" for meg i det som er igjen av sesongen. Er på jobb i kveld, men mer utfyllende + bilder kommer :-)

Svar