Spiritofwinter, KTM på motocross bane

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Spiritofwinter, KTM på motocross bane

Legg inn av spiritofwinter »

Skal prøve meg på å dokumentere litt når jeg er ute å kjører med min kjære Kawasaki, kan ikke garantere at alt blir like spennende lesning, men skal prøve å få med litt forskjellig.

Regner med det for det meste blir turer rundt om på Sunnmøre som blir dokumentert her, men er jo gla i å reise, og kan like gjerne kjøre sykkel som å kjøre bil så lenge familien ikke skal være med.

Har ikke kjørt noe serlig lenger enn til/fra jobb siste ukene, så har ikke så mye spennende å komme med i første post, men skal prøve å legge ut bilde fra siste turen jeg hadde i fjor, som var 3. juledag i Ørsta der jeg vinterlagret sykkelen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av spiritofwinter den 16 sep 2015, 22:19, redigert 6 ganger totalt.

Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Re: Spiritofwinter ut på tur

Legg inn av spiritofwinter »

Kjøpte ny kjøredress for et par dager siden, å måtte ut å prøve i dag. Ble en fin liten tur i solskinn, blå himmel og 16 grader til Strandafjellet, skulle gjerne kjørt lenger men det er begrenset hva man får tid til med overhormonell gravid samboer.

Har en halveis plan om å kjøre Atlanterhavsveien til Kristiansund 1. Mai i forbindelse med annen aktivitet, men det avhenger av at været holder seg og snøen som er meldt ikke kommer.
Kawa_tur_260414.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Re: Spiritofwinter ut på tur

Legg inn av spiritofwinter »

Ble kjøretur i dag også, kjørte til Ørsta der jeg hadde liggende et par nye bremseklosser til fremhjulet. Møtte ikke så mange andre ute på tur, til tross for en fin dag å kjøre på.

Sitter fremdeles å vurderer værmeldingen med tanke på Atlanterhavsveien 1. Mai, litt usikker når det er meldt 2-4 grader og muligheter for snø, men det meldte været ser ut til å bli bedre for hver dag.

Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Re: Spiritofwinter ut på tur

Legg inn av spiritofwinter »

Kom meg endelig ut på litt lenger tur i går. Skulle til MC Deler AS for å prøvekjøre nye sykler i går og bestemte meg for å avslutte litt før på jobb å ta en liten kjøretur først. Ble til slutt følgende rute: Sykkylven - Hundeidvik, ferge til Festøy - Ørsta - Bjerkneset - Volda - Ørsta - Vartdal. Ble værende noen timer på Vartdal å skulle prøvekjøre nye sykler fra AMS Motorsykkelsenter Ålesund, men de kom ikke med alle syklene som var annonsert, og den som var av interesse var selgeren sin private som var ganske strengt hvem som evt kunne få prøve.

Møtte derimot på kjørelæreren min fra i fjor som kom med kjøreskolens nyeste sykkel, en 2014 Yamaha XJ6. Fikk bare beskjed om at nøkkelen stod i å det var bare å kjøre seg en tur. Sykkelen var riktignok nedstrupet for å passe til mellomtung kjøreopplæring, men jeg er veldig imponert over kjøreegenskapene til sykkelen.

Glemte å ta bilde underveis, for opptatt med å kjøre å se på sykler, så bilder får bli til en annen gang.

Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Re: Spiritofwinter ut på tur

Legg inn av spiritofwinter »

Er så heldig at jobben min har flere lokasjoner rundt om i både Norge og andre land. Dette medfører at jeg må ut på tur inn i mellom, noen turer lengre enn andre. I dag hadde jeg flere møter rundt om i området, blant annet en tur over fylkesgrensen til Sogn og Fjordane. Ettersom det var meldt bra vær tok jeg sykkelen og endte opp med en fantastisk kjøretur inn i mellom jobbingen. Føler egentlig at jeg har kjørt mesteparten av dagen, og bare jobbet litt inn i mellom.

Endte til slutt opp med følgende kjørerute: Sykkylven - Ørsta(ferge Hundeidvik-Festøy) - Volda - Kvivsvegen - Grodås - Hellesylt - Stranda - Sykkylven

Hadde jamt vel 20++ grader og sol, litt skyer på starten og slutten av dagen, men for det meste sol. Kvivsvegen er fremdeles under utbygging, måtte faktisk kjøre i kolonne grunnet veiarbeid i dag, men den delen som er ferdig er fantastisk god å kjøre, og den delen som jobbes med blir minst like god. Veien mellom Grodås og Hellesylt har sett sine bedre dager, og skapte litt spenning på kjøreturen, men til tross for tidvis dårlig vei så ble det en fin tur.

Hiver til slutt inn et bilde tatt fra øverste utsiktsplass i Hellesylt på vei til Stranda, med starten på Geirangerfjorden i bakgrunnen.
20140519_kawa.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Spiritofwinter ut på tur

Legg inn av Snikkeren »

Blir fin vei å kjøre når Kvivsvegen er ferdig, for bil. Litt for lite svinger til at den er kjekk på MC. Da kjører jeg heller rundt Austefjorden og over Stigedalen. Hvis ikke det bare er som en transportetappe for å komme raskt til andre svingete veier. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Re: Spiritofwinter ut på tur

Legg inn av spiritofwinter »

Blir vel kjørt både ene og andre veien fremmover tenker jeg, har til tider litt jobb på Grodås og har svigerforeldre i Måløy. Har ikke kjørt Stigedalen med sykkel enda, men det står på listen over turer å ta i sommer.

Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Re: Spiritofwinter ut på tur

Legg inn av spiritofwinter »

På tide å komme med en oppdatering.

Har alt for mye å gjøre for tiden, både jobb og privat, men heldigvis for meg betyr det mye MC kjøring :D
Har vært på jobb over det meste av Sunnmøre og litt i Nordfjord siste tiden, og kjører da MC hele tiden. Har ikke blitt tatt så mye bilder, men skal prøve å legge ut noen inn et par stk.

Har også brukt tiden til å flytte til Ørsta, noe som ikke er så enkelt med en høygravid samboer.

Starter med å legge ut et par bilder fra en jobbtur som endte opp med en liten avstikker til Alnes fyr utenfor Ålesund.
Bilde

Bilde

Har også tatt meg tid til å skru litt på sykkelen, hadde den på service og ville ha de til å sjekke litt ekstra på kjede og drev ettersom det hørtes litt feil ut. Verkstedet kunne fortelle at alt var bare velstand, men da jeg plukket av dekselet foran fordrevet for et par dager siden så fant jeg grunnen til problemet selv.
Bilde

Stiller spørsmål til om fremdrevet har vært sjekket når jeg finner så mye gammel dritt inn i dekselet, men etter en solid runde med rengjøring ble de da noe bedre.
Bilde

Men nå er det på tide å rote seg ut i tåkehavet å kjøre på jobb(på MC selvfølgelig :-) ), fremdeles litt over en uke til ferie.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Spiritofwinter ut på tur

Legg inn av Snikkeren »

Flyttet tilbake til Ørsta altså? Da må vi jo få til litt dekksparking og kanskje litt kjøring også en av dagene da. Send meg gjerne en PM hvis det er av interesse. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Re: Spiritofwinter ut på tur

Legg inn av spiritofwinter »

Dekksparking og kjøring burde være mulig :-)

Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Re: Sv: Spiritofwinter ut på tur

Legg inn av spiritofwinter »

Enkelte dager er det bare fint å kjøre til jobb. Kunne godt klart meg uten fergen, men sånn er det å bo på Sunnmøre.

Bilde

Sent fra min GT-I8190N via Tapatalk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Spiritofwinter ut på tur

Legg inn av LordShaft »

Syns fergene er ålreit... fin påtvunget pause når du er ute å kjører tur :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Spiritofwinter ut på tur

Legg inn av Snikkeren »

Ferger er helt ok når man er på tur. Men ikke like kjekt når man må ta ferge på vei til jobb.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Re: Sv: Spiritofwinter ut på tur

Legg inn av spiritofwinter »

Ikke like fin dag i dag...

Bilde

Var litt glatt langs veien til jobb i dag, klarte å holde meg på bena, men følte at noe ikke var riktig. Viste seg at bakdekket er slitt ned på korden på ene siden, og fremdekket knappest hadde mønster igjen. Kan ikke huske at det var så galt da jeg sjekket for noen få dager siden.

Etter noen telefoner til "lokale" dekk pushere fant jeg passende dekk i Ålesund. Fant også en varebil på parkeringsplassen til jobben. Heldigvis kunne de bytte allerede i morgen, så jeg blir bare uten sykkel de dagene det er meldt mest regn :-)

Brukeravatar
spiritofwinter
Innlegg: 98
Registrert: 22 apr 2014, 21:45
Motorsykkelen din: 2015 KTM 1190 Adventure R
Sted: Sunnmøre

Re: Spiritofwinter, på tide å skru Ninja

Legg inn av spiritofwinter »

Vasketid i dag, demonterte sidekåper og deksel over drev for å ta en grundig rengjøring av kjede og drev.

Etter at alt ble rent ser det ut som jeg må få meg tak i nytt kjede og nye drev. Satser på å demontere videre og bytte dette selv ettersom samboer er fødeklar og ser helst at jeg ikke kjører så mye de neste ukene.

Bilde
Bilde

Synest for sovit at Ninjaen ser bra ut uten kåper, og vurderer å la dem være av en liten stund.

Svar