xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av AJ »

xyvind skrev: 28 jun 2018, 21:49
Skal du drasse på DET DER?? Bilde Neida.
Jeg kjøpte meg telt jeg også, men det er jo så lite. Eller lavt. Det går bare an å ligge inni der. Bomkjøp. Jeg skulle hatt et lite kuppeltelt i stedet.
Men det kan hende jeg tar med teltet også. Nå har jeg jo så god plass på sykkelen. Og hammocken er lett og liten. Blir skikkelig ilddåp Bilde
4,2 kg. iflg. denne nettisiden https://www.vaude.com/en-GB/Products/Ac ... el-L-XT-3P...
Får plass til dette i toppboksen.

Romslig soveplass og god plass i forteltet med en ståhøyde på 170 cm.
Ideelt MC-telt :thumleft .

Jeg har også hatt med Etesian 4 på MC-tur og dette er et enda mer romslig telt med ståhøyde på 190 cm.:

https://www.cotswoldoutdoor.com/p/wild- ... ?colour=98
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Fine telt! Ser veldig behagelig ut å slå opp et sånt stort telt når man camper for kvelden.
Jeg har faktisk et stort 5-mannstelt også, mer som et familie-/campingtelt. Det er noen år siden jeg har brukt det, men mener det er et ganske stort oppholdsrom med full ståhøyde, så er det to innertelt, et 2-manns og et 3-mannstelt som man henger opp inni «hovedteltet».
Skal på en helgetur i august der jeg vurderer å ta med det teltet. For da er det noen netter på campingplass, og det er fint å ha et sted å henge, hvis det trengs, uten å måtte ligge på bakken i et lite fjelltelt

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av AJ »

@xyvind:
Etesian 4 teltet må du gjerne låne, hvis du er vil.

Tror helt klart du vil bli overrasket over hvor bra dette er :):

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Jeg blir overrasket hvis du faktisk kommer til å bruke denne hammocken mer enn en en natt xyvind :) det skal jeg følge med på :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

AJ skrev:@xyvind:
Etesian 4 teltet må du gjerne låne, hvis du er vil.

Tror helt klart du vil bli overrasket over hvor bra dette er :):

Bilde
Det så litt avansert ut å sette det opp? Men jeg skal gjøre litt research Bilde takk for tilbudet, jeg kan si ifra hvis jeg vil se på det! Jeg må helt klart ha et litt større telt enn det Nordmarka 2 som jeg har.
Bjerknez skrev:Jeg blir overrasket hvis du faktisk kommer til å bruke denne hammocken mer enn en en natt xyvind :) det skal jeg følge med på :)
Hvorfor det? Disse hammockene har visst tatt helt av i popularitet. Og det er fordi de er små og lette når de er pakket sammen, veldig raske og enkle å henge opp, man slipper å ligge på bakken og ha liggeunderlag etc etc..
Noen synes dette er spennende og gøy, og andre skjønner ikke greia. Noen er kanskje tilogmed litt «anti» Bilde
Jeg gleder meg skikkelig mye, jeg!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Jeg mente ikke at dem var dårlige xyvind. Snarere tvert i mot. Jeg liker konseptet såpass godt at jeg gjerne kunne kjøpt en selv. Men det blir liksom aldri noe av at jeg slår det opp og faktisk bruker det av mange grunner.

For det første må man jo finne et egnet sted. Selv om naturen finnes over alt, så vil man jo gjerne slå den opp et sted som er litt ålreit. På høyfjellet uten trær vil den vel uansett fungere dårlig. Da bruker man til slutt mye tid på og finne et egnet sted hvis man ikke har planlagt litt først.

Å ligge i en slik med spotify når det regner og lese en bok ute i hagan er nok behagelig, men på mc tur med kjøreutstyr og alt pikkpakk man har med seg så ville jeg nok kjapt gått lei en slik. I strålende vær hvor man kan ligge under åpen himmel er det nok lettere, men stort sett har man behov for litt ly og plass til bagasje etc.

Så jeg ser tanken, men når man først er på tur og er sliten etter en dag med kjøring, så sitter det langt inne for meg å ikke slenge meg ned på en seng, kjøpe meg en pils i baren/kiosken, dra frem laptopen og surfe litt på nett etc. Men mulig jeg bare begynner å bli gammel... :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Drar ikke på høyfjellet med hammock da. Og igjen - folk er forskjellige jeg ser bare muligheter og opplevelser her!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 29 jun 2018, 00:35 Drar ikke på høyfjellet med hammock da. Og igjen - folk er forskjellige Bilde jeg ser bare muligheter og opplevelser her!
Men blir spennende å se andre bruker en slik flittig på tur. Kanskje klarer du og overbevise meg etter singelturen din om at dette er greia. Husk bilder :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Blir spennende å lese hvordan hammocken funka for deg! Hva har du tenkt å gjøre med baggasje? Hvordan holder du det tørt i regnvær? Hvordan har du tenkt å skifte osv om det regner?

Kjipt å høre om armen din! Håper det ordner seg og du får fiksa opp!

Gleder meg til å se bilder fra turen :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 29 jun 2018, 05:37 Blir spennende å lese hvordan hammocken funka for deg! Hva har du tenkt å gjøre med baggasje? Hvordan holder du det tørt i regnvær? Hvordan har du tenkt å skifte osv om det regner?

Kjipt å høre om armen din! Håper det ordner seg og du får fiksa opp!

Gleder meg til å se bilder fra turen :thumleft
Det er nettopp slike ting som fort kan gjøre dette til mer bry enn glede tror jeg. Jeg har også delvis erfart at det er vanskelig å finne passende sted for å campe. Joda, det er trær over alt, men man vil jo ikke slå opp en slik i nærheten av steder der folk ofte går etc. Og hva gjør man når man må på do (drite)? Hvordan får man vasket seg om morgenen, eller pusset tennene etc? Skal man bare tre på seg evt. Fuktig kjøredress og hoppe glad og fornøyd opp på sykkelen og kjøre 40 mil til? Hva med neste dag? Når skal man til slutt ta seg en dusj?

Greit nok at man slipper planlegging rundt hyttebooking, men jeg tror nok det krever vesentlig mer planlegging når man skal overnatte i en hammock. Det er lett og si at man kan slå den opp hvor som helst, men gjør man det?

Jeg skal følge turen din med argusøyne. :twothumbs:

Men så klart, en eller to netter i finvær går helt sikkert fint. En hel uke? Skeptisk...

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Fy flate for en pyse! Jeg leser bare «buhuu, sofa, laptop, dusj og dobbeltseng»

Neida, jeg skjønner at dette er spennende for deg, og dette er et åpent forum, og det er gøy å lage litt storm i et vannglass etc. Men jeg er jo ikke interessert i å lese så mye negativitet, ei heller prøve å overbevise noen om noe som helst. Jeg er ingen erfaren villmarksmann, men i flere år nå har jeg blitt dratt veldig mot denne måten å reise på.

Værprognosene er meget gode for neste uke, og turen er ikke planlagt og skrevet i stein nettopp fordi jeg vil ta det litt fra dag til dag. Blir det å regne en hel dag, vil det naturligvis påvirke veivalg, overnattingssted etc. Dette er en kosetur, ikke en tur der jeg skal bevise noe for noen. Jeg akter ikke å hverken kjøre eller campe i øsende regn.

Jeg har lyst til å stoppe underveis og lage meg kokekaffe på kaffekjelen og primusen. Kanskje stoppe og spørre på en lokal bensinstasjon eller sportsbutikk om de vet om noen steder i området som er fine å slå leir. Finne ut hvordan jeg kan kjøpe fiskekort osv. Så skal jeg finne det perfekte vannet jeg kan slå leir ved om ettermiddagen, kaste noen kast med fiskestanga og ikke stresse med noe som helst.

Jeg skal ha med meg en dorull, hvis det var det du lurte på. Og et håndkle, og toalettsaker. Så det er bare å ta en forfriskende dukkert om man føler for det.

Jeg har levd i en småbarnsboble i 4 år nå. Jeg lengter etter litt stillhet og å være helt alene jeg kommer til å sove som en stein samme hvor jeg legger meg ned!

Høres ut som du må ta frykten ved hornene og «face your fear», Bjerknez!

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Haha :lol spørsmålene mine var mer ment som nysgjerrighet enn et forsøkt på å være negativ.

Men da vet jeg at hammock ikke er noe for meg, det er alltid syndeflod når jeg er på tur :sk?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Stian87 skrev:Haha :lol spørsmålene mine var mer ment som nysgjerrighet enn et forsøkt på å være negativ.

Men da vet jeg at hammock ikke er noe for meg, det er alltid syndeflod når jeg er på tur :sk?
Med hammock slipper man å ligge på bakken. Tarpen kan man vinkle mer som et skråtak, og hammocken skal hektes opp på bardunene til tarpen så den mer eller mindre lukker seg, og man ligger i en slags kokong Bilde jeg har veldig stor tro på hammock! Det er i vått vær den utmerker seg. Det går an å sette opp en større tarp også hvis man trenger mer beskyttelse mot vær og vind. Kjøreklærne henger man opp på lina under tarpen om det trengs. Bagasjen er i vanntette bag’er og kan i tillegg legges under tarpen de også. Jeg er veldig praktisk anlagt jeg. Ser ikke at dette skal bli annet enn herlig! BildeBilde

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Baffin »

Bjerknez skrev: 29 jun 2018, 06:02
Det er nettopp slike ting som fort kan gjøre dette til mer bry enn glede tror jeg. Jeg har også delvis erfart at det er vanskelig å finne passende sted for å campe. Joda, det er trær over alt, men man vil jo ikke slå opp en slik i nærheten av steder der folk ofte går etc. Og hva gjør man når man må på do (drite)? Hvordan får man vasket seg om morgenen, eller pusset tennene etc? Skal man bare tre på seg evt. Fuktig kjøredress og hoppe glad og fornøyd opp på sykkelen og kjøre 40 mil til? Hva med neste dag? Når skal man til slutt ta seg en dusj?

Greit nok at man slipper planlegging rundt hyttebooking, men jeg tror nok det krever vesentlig mer planlegging når man skal overnatte i en hammock. Det er lett og si at man kan slå den opp hvor som helst, men gjør man det?

Jeg skal følge turen din med argusøyne. :twothumbs:

Men så klart, en eller to netter i finvær går helt sikkert fint. En hel uke? Skeptisk...
Se alltid lyst på livet Bjerknez!

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 29 jun 2018, 07:55 Fy flate for en pyse! Jeg leser bare «buhuu, sofa, laptop, dusj og dobbeltseng» Bilde

Neida, jeg skjønner at dette er spennende for deg, og dette er et åpent forum, og det er gøy å lage litt storm i et vannglass etc. Men jeg er jo ikke interessert i å lese så mye negativitet, ei heller prøve å overbevise noen om noe som helst. Jeg er ingen erfaren villmarksmann, men i flere år nå har jeg blitt dratt veldig mot denne måten å reise på.

Værprognosene er meget gode for neste uke, og turen er ikke planlagt og skrevet i stein nettopp fordi jeg vil ta det litt fra dag til dag. Blir det å regne en hel dag, vil det naturligvis påvirke veivalg, overnattingssted etc. Dette er en kosetur, ikke en tur der jeg skal bevise noe for noen. Jeg akter ikke å hverken kjøre eller campe i øsende regn.

Jeg har lyst til å stoppe underveis og lage meg kokekaffe på kaffekjelen og primusen. Kanskje stoppe og spørre på en lokal bensinstasjon eller sportsbutikk om de vet om noen steder i området som er fine å slå leir. Finne ut hvordan jeg kan kjøpe fiskekort osv. Så skal jeg finne det perfekte vannet jeg kan slå leir ved om ettermiddagen, kaste noen kast med fiskestanga og ikke stresse med noe som helst.

Jeg skal ha med meg en dorull, hvis det var det du lurte på. Og et håndkle, og toalettsaker. Så det er bare å ta en forfriskende dukkert om man føler for det.

Jeg har levd i en småbarnsboble i 4 år nå. Jeg lengter etter litt stillhet og å være helt alene Bilde jeg kommer til å sove som en stein samme hvor jeg legger meg ned!

Høres ut som du må ta frykten ved hornene og «face your fear», Bjerknez! Bilde
:lol :lol

Selv om jeg leter etter argumenter og vil "diskutere" litt rundt dette så må du ikke se det som noe angrep. Du kjenner meg vel såpass nå at jeg sier det jeg sier med et ganske stort glimt i øyet.

Jeg har heller ikke krevd at du skal dokumentere noe som helst for å bevise at du akter å bruke denne hammocken flittig. Jeg fikk nemlig inntrykket av at du skulle ut på en "SKIKKELIG" heisatur og kun bruke Hammocken og derfor var jeg litt nyskjerrig på "dokumentasjon" siden jeg har nevnt at jeg egentlig liker løsningen og tanken rundt det. Kanskje ble jeg inspirert nok til å slå til selv :)

Når det er sagt så er nok kanskje din trang til å leke Lars Monsen langt større en min. Jeg har ingen barn (og kommer aldri til å få det), en uhyre tålmodig kone og en meget rolig Golden Retriever. Thats it.

Jeg føler meg dog såpass priviligert (og kanskje gammel) at jeg nekter å tre skinkene over en grein i skogen for å drite. Jeg er ingen primadonna, men der går grensen min. At andre gjør dette er bare gøy og som nevnt vil det kanskje gi meg inspirasjon...

Jeg vil ikke si jeg er en direkte pyse når det kommer til dårlig vær. Jeg har en formidabel egenskap vedrørende det å ta meg sammen når det gjelder, men selv om jeg smiler i regnværet så betyr ikke det at jeg elsker vann. Noen ganger må man offre psyken for ikke å tape ansikt :lol

Låst