xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Ett søk på navnet mitt, så får du opp det meste av informasjon om meg. Siden jeg trolig er den eneste i Norge som heter det jeg heter samt også er ganske aktiv rundt om på nett :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Haha det skal jeg følge deg opp på 😁
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bilde

Endelig fått på plass tank grips!
Så da kan jeg være med og kjøre kneskrap jeg også Bilde må opp på loftet og finne frem puckene til buksa igjen.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Blir det noe kneskraping da? :P

Likte de speilene dine altså. Var de kurante å feste og de andre å ta av?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Hvis du ser det blinker i horisonten nattestid, så er det nok bare jeg og Xyvind som er ute å skraper fothvilere :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Stian87 skrev:Blir det noe kneskraping da? :P

Likte de speilene dine altså. Var de kurante å feste og de andre å ta av?
De originale speilene skrudde jeg bare av med hendene. De barend-speilene har jeg hatt liggende i noen år. De kom med noen styrevekter som var stygge og simple, så de vet jeg ikke hvor er en gang. De er sikkert resirkulert. Brukte de originale styrevektene, eller endene på styret. Hva kalles de egentlig? Måtte ha med meg noen store skiver hjem fra jobb og legge mellom for å fylle ut inni speilbraketten, så det var superenkelt og sitter som blegg. Men jeg kjører bare med disse til de andres peiler jeg har bestilt kommer. Jeg liker ikke hvordan sykkelen ser ut. Den ble veldig brei over styret.

Kneskrap? Neisj.. Bilde
Bjerknez skrev:Hvis du ser det blinker i horisonten nattestid, så er det nok bare jeg og Xyvind som er ute å skraper fothvilere :lol
BildeBilde
Gleder meg hvertfall til det blir litt varmere i været så vi får kjørt skikkelig Bilde
Kjører til jobb i dag - starta med 5 grader hjemme og visstnok 8 grader på jobb, så det var en fornøyelig tur. Tror de har feid og vasket store deler av veinettet i og rundt Oslo allerede.

Denne feiebilen så jeg på Mosseveien tirsdag kveld. (Kona som tok bildet altså..)
Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Synes sykkelen ser litt thightere ut jeg :thumleft

Hahaha du får ringe meg om du skal ut å skrape knær :D Gleder meg til å se de andre speilene dine. Lurer litt på om jeg skal gjøre noe med mine.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Stian87 skrev:Synes sykkelen ser litt thightere ut jeg :thumleft

Hahaha du får ringe meg om du skal ut å skrape knær :D Gleder meg til å se de andre speilene dine. Lurer litt på om jeg skal gjøre noe med mine.
Jeg skal si fra Bilde

De andre speilene jeg har bestilt. Billig eBay-greier altså. De originale fra Rizoma koster no sånt som 1600,- pr speil. Uaktuelt for min del.

Bilde

Bilde

Toven

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Toven »

De ebay rizoma speila er ikke så gale altså!

Bytta de ut til noen halv-dyre greier nå, men de sitter fint og rister svært lite. Eneste som er dumt er at medfølgende skruer er av svært svært dårlig kvalitet, og den typen skrue er vanskelig å få tak i. Bolten som fester den til braketen liksom. Kom en del rust der etterhvert :(

Bytta ut med et par Barracuda Moto speil av denne typen:
https://www.barracudamoto.com/universal ... kin-z.html#

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Toven skrev:De ebay rizoma speila er ikke så gale altså!

Bytta de ut til noen halv-dyre greier nå, men de sitter fint og rister svært lite. Eneste som er dumt er at medfølgende skruer er av svært svært dårlig kvalitet, og den typen skrue er vanskelig å få tak i. Bolten som fester den til braketen liksom. Kom en del rust der etterhvert :(

Bytta ut med et par Barracuda Moto speil av denne typen:
https://www.barracudamoto.com/universal ... kin-z.html#
Hoi, lenge siden Bilde
Ja regner med det ikke er syrefast skruer akkurat på de Kina-speilene. Vet du om det går an å ta av de medfølgende skruene? Jeg jobber jo i et veldig komplekst skruefirma, vi har alt av festemateriell. Kan evt sette på noe i A4 syrefast. Det er kanskje en slags spacer/avstandsstykke med utvendig gjenge i en ende og innvendig gjenge i andre enden?
Bilde

Fikk ikke linken din til å funke jeg Bilde

Toven

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Toven »

Lenge siden ja... :D

https://www.barracudamoto.com/universal ... kin-z.html

Det går å ta av de som står på. Det er noen sorte justeringsskruer, bitte små umbraco, som fort kan runde seg da. Og så kan dem begynne å ruste.. Så erre sånne skruer som disse for å feste de på braketten. I hvert fall på min sykkel. Prøvde å kjøpe noen nye fra ebay men bomma på størrelse så gav opp :p Du ordner vel noen skruer du da siden du jobber med slikt!

Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Hm. Ser ut som en slags DIN 912-skrue med litt smalere hode. Jeg må ihvertfall ha M12 på speilene. Får se hva jeg finner. Kommer til å bytte ut skruene, tenker jeg. Holder jo ikke med noe som ruster! De justeringsskruene er kanskje noe slags set-skruer? DIN 913 eller noe..
Kan sikkert sende et par skruer om det er noe du mangler :)

Toven

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Toven »

Hehe, ikke nødvendig!
Er fornøyd med nye speil så rizomane har havna i søpla :P

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Hjemme igjen etter en (svipp)tur innom MC-Messa. Nå hadde ikke jeg tenkt å dra dit i utgangspunktet. Jeg har ikke helt skjønt poenget med å gå og se på motorsykler som står på rekke og rad Bilde klart det er noe annet å se dem på ekte i forhold til på en skjerm. Men allikevel, jeg fant det ganske kjedelig altså, som jeg hadde fryktet Bilde jeg tenkte også jeg skulle se etter et bra tilbud på jakke, eller kevlarbukse. Dainese hadde 10% på jakkene Bilde 10%!! Og det var ellers så mye folk at jeg hadde ikke orket å stå i kø for å betale for noe uansett. Sånn er det bare, litt slakt fra meg der altså.

Men jeg er glad jeg kjørte sykkel opp fra Oslo, for det var stillestående kø gjennom hele Rælingstunnelen, helt frem til messa, og der stod det «Fullt!!» på et skilt rett ved innkjøringa til parkeringsplassen, men heldigvis fikk alle på MC slippe inn, og det var egen gratis mc-parkering Bilde også var det null kø for å slippe inn, gå på do, henge fra seg jakke og hjelm etc, så det var positivt! Fikk meg en liten regnskur på vei hjem nå, men ikke så mye at jeg ble våt heldigvis. Nå ser det ut på værmeldinga som at det blir noen dager uten å kjøre sykkel igjen. Jeg gidder ikke hvis det er minusgrader om nettene.

Rask kjederens før jeg kjørte oppover
Bilde

MC-parkering (gratis!)
Bilde

Ballets dronning
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Enig med deg. Er på messen nå. Koker av folk. Ble ikke noe kjøp på meg heller. Ikke hadde dem C4 Pro og ikke hadde dem Rukka Imatra hansker. Da melder jeg pass.

Snart til hovedstaden nå samens med RHA :)

Låst