xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

xyvind og Bjerknez; hvordan er S1000R å sitte på? og hvor høye er dere? De er tomme for demosykler :O
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 23 jun 2017, 11:15 xyvind og Bjerknez; hvordan er S1000R å sitte på? og hvor høye er dere? De er tomme for demosykler :O
Bor ikke du i nærheten av meg?
Ta deg en tur til meg så skal du få prøvesitte samt prøvekjøre min...

Men jeg er 182 høy og veier drøye 100 kg. Den har en litt sportslig, men oppreist sittestilling (i mangel på bedre ord) Skal jeg synse litt, så vil jeg tippe den er hakket mer oppreist enn en Monster. Mener Monsteren er litt mer fremoverlent.

Ta deg en tur hjem til meg når som helst så skal du få prøvesitte den, samt prøvekjøre den (hvis det ikke regner) :)

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av barske »

Du må si i fra hvis du er i Trondheim. "Æ og vill prøv". S1000R er en litt drømmesykkel men følte jeg måtte starte med en litt mindre.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

barske skrev: 23 jun 2017, 12:09 Du må si i fra hvis du er i Trondheim. "Æ og vill prøv". S1000R er en litt drømmesykkel men følte jeg måtte starte med en litt mindre.
Skal til Trondheim i midten av Juli og besøke noen :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 23 jun 2017, 11:22
Stian87 skrev: 23 jun 2017, 11:15 xyvind og Bjerknez; hvordan er S1000R å sitte på? og hvor høye er dere? De er tomme for demosykler :O
Bor ikke du i nærheten av meg?
Ta deg en tur til meg så skal du få prøvesitte samt prøvekjøre min...

Men jeg er 182 høy og veier drøye 100 kg. Den har en litt sportslig, men oppreist sittestilling (i mangel på bedre ord) Skal jeg synse litt, så vil jeg tippe den er hakket mer oppreist enn en Monster. Mener Monsteren er litt mer fremoverlent.

Ta deg en tur hjem til meg når som helst så skal du få prøvesitte den, samt prøvekjøre den (hvis det ikke regner) :)
Takk for tilbudet, jeg bor i Ski så er vel rundt en time / førtifem minutter kjøring til Fredrikstad tenker jeg? Det er utrolig Nice å få prøvekjørt også da :thumleft

Er 180 så det burde være ganske likt, har riktignok litt korte armer, men de bør ikke ha den store betydningen. Har vekt noe særlig å si i det her? :-k Tipper jeg ligger mellom 80 og 85 et sted. Hehe skjønner hva du mener. Det er jo bare positivt da, når du svinger, lener du overkroppen inn i svingen da eller sitter du og styrer mer som på en Multistrada?

Hadde passet perfekt i dag, men det er vel meldt regn, og du kjører kanskje ikke så mye i regnet? :knegg
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 23 jun 2017, 12:32
Bjerknez skrev: 23 jun 2017, 11:22
Stian87 skrev: 23 jun 2017, 11:15 xyvind og Bjerknez; hvordan er S1000R å sitte på? og hvor høye er dere? De er tomme for demosykler :O
Bor ikke du i nærheten av meg?
Ta deg en tur til meg så skal du få prøvesitte samt prøvekjøre min...

Men jeg er 182 høy og veier drøye 100 kg. Den har en litt sportslig, men oppreist sittestilling (i mangel på bedre ord) Skal jeg synse litt, så vil jeg tippe den er hakket mer oppreist enn en Monster. Mener Monsteren er litt mer fremoverlent.

Ta deg en tur hjem til meg når som helst så skal du få prøvesitte den, samt prøvekjøre den (hvis det ikke regner) :)
Takk for tilbudet, jeg bor i Ski så er vel rundt en time / førtifem minutter kjøring til Fredrikstad tenker jeg? Det er utrolig Nice å få prøvekjørt også da :thumleft

Er 180 så det burde være ganske likt, har riktignok litt korte armer, men de bør ikke ha den store betydningen. Har vekt noe særlig å si i det her? :-k Tipper jeg ligger mellom 80 og 85 et sted. Hehe skjønner hva du mener. Det er jo bare positivt da, når du svinger, lener du overkroppen inn i svingen da eller sitter du og styrer mer som på en Multistrada?

Hadde passet perfekt i dag, men det er vel meldt regn, og du kjører kanskje ikke så mye i regnet? :knegg
Jeg er vel ikke den som lener meg inn i svinger og skraper knær akkurat, så sitter vel rimelig plantet på sykkelen. Bimmern har jo elektronisk justerbare dempere og forhandler justerer den sikkert til din vekt hvis du bestiller en.

Vekt har vel ikke mer og si på Bimmern enn den har på andre sykler vil jeg tro. Demperne kan som nevnt justeres og når du har riktig utgangspunkt så kan dem justeres ytterligere elektronisk i tre forskjellige moduser. Det er også egen modus hvis du har med passasjer, men passasjeren på den sykkelen sitter nok ikke godt. (Spør Xyvind) :lol

Du kan gjerne ta turen hjem til meg i dag og prøvesitte den hvis du vil det. Jeg er hjemme fra kl. 16:30 og det passer best nettopp rundt den tiden for min del. Regner det ikke skal du få prøvekjøre den også, men er meldt regn... :)

It's up to you :thumleft

Brukeravatar
barske
Innlegg: 272
Registrert: 10 jun 2017, 14:33
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
Sted: Trondheim

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av barske »

Bjerknez skrev: 23 jun 2017, 12:20
barske skrev: 23 jun 2017, 12:09 Du må si i fra hvis du er i Trondheim. "Æ og vill prøv". S1000R er en litt drømmesykkel men følte jeg måtte starte med en litt mindre.
Skal til Trondheim i midten av Juli og besøke noen :thumleft
Da må vi få til et lite treff :D

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 23 jun 2017, 12:40
Jeg er vel ikke den som lener meg inn i svinger og skraper knær akkurat, så sitter vel rimelig plantet på sykkelen. Bimmern har jo elektronisk justerbare dempere og forhandler justerer den sikkert til din vekt hvis du bestiller en.

Vekt har vel ikke mer og si på Bimmern enn den har på andre sykler vil jeg tro. Demperne kan som nevnt justeres og når du har riktig utgangspunkt så kan dem justeres ytterligere elektronisk i tre forskjellige moduser. Det er også egen modus hvis du har med passasjer, men passasjeren på den sykkelen sitter nok ikke godt. (Spør Xyvind) :lol

Du kan gjerne ta turen hjem til meg i dag og prøvesitte den hvis du vil det. Jeg er hjemme fra kl. 16:30 og det passer best nettopp rundt den tiden for min del. Regner det ikke skal du få prøvekjøre den også, men er meldt regn... :)

It's up to you :thumleft
[/quote]

Hehe blir litt langt for å prøvesitte den ettersom det regner her nå. (selv om det å få dekksparka med selveste Bjerknez jo veier tungt) Var nok uansett kvelden som passet best for meg.

Men jeg tar det gjerne en annen dag :) Kan høre litt med fruen hjemme om det er noen tidspunkt/dager som passer best.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »


Hehe blir litt langt for å prøvesitte den ettersom det regner her nå. (selv om det å få dekksparka med selveste Bjerknez jo veier tungt) Var nok uansett kvelden som passet best for meg.

Men jeg tar det gjerne en annen dag :) Kan høre litt med fruen hjemme om det er noen tidspunkt/dager som passer best.
"Selveste Bjerknez" faktisk :lol
Jeg starter ferie fra og med 3.juli så etter det kan du stort sett komme akkurat nåe det passer deg. Vertfal før jeg begir meg ut på sommerturen min i midten av juli en gang. :)

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av BC45 »

Stian87 skrev: 23 jun 2017, 11:15 xyvind og Bjerknez; hvordan er S1000R å sitte på? og hvor høye er dere? De er tomme for demosykler :O
Har du hørt med MC Oslo om de har demosykkel? Kunne tenke meg å prøvekjøre en selv :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 23 jun 2017, 14:08 "Selveste Bjerknez" faktisk :lol
Jeg starter ferie fra og med 3.juli så etter det kan du stort sett komme akkurat nåe det passer deg. Vertfal før jeg begir meg ut på sommerturen min i midten av juli en gang. :)
Hehe blir jo nysgjerrig på folka man prater med mye her på forumet da :knegg Kult :thumleft Da burde vi greie å få det til :twothumbs:
BC45 skrev: 23 jun 2017, 14:41
Stian87 skrev: 23 jun 2017, 11:15 xyvind og Bjerknez; hvordan er S1000R å sitte på? og hvor høye er dere? De er tomme for demosykler :O
Har du hørt med MC Oslo om de har demosykkel? Kunne tenke meg å prøvekjøre en selv :)
Dessverre solgte de demosykkelen sin i går. Kanskje de har en oppe på hamar, har hørt at de skal ha en bra sjappe der
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Hvis ikke så får du sikkert prøvesitte xyvind sin også. Det er den gamle modellen riktig nok så ikke helt på høyde med min :knegg

Neida... dem er klin like når det gjelder sittestilling :thumleft
xyvind holder jo til på Holmlia. SItter vel å røyker inn i en av bunkersene oppi skråningen der :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Hoy! Har ikke hatt tid til å svare her. Jobb og barn osv.. tar all min tid har noen minutter nå imens krapylene spiser pasta her

S1000R er en relativt lav og kompakt sykkel. Den føltes noe lang til å begynne med, men jeg har ikke den følelsen lenger. Ganske oppreist sittestilling. Jeg er 185cm og har lange armer, men det er et godt stykke frem til styret. Så hvis du er litt kortere og har korte armer så blir du kanskje sittende noe mer foroverlent?

Jeg bor ikke langt unna Ski. Nesten i Kolbotn, men på riktig side av Oslo-grensa ikke bor jeg i bunkers, ikke bor jeg i en skråning, og ikke røyker jeg heller totalbom, Bjerknez
Sist redigert av xyvind den 24 jun 2017, 17:17, redigert 1 gang totalt.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Stian87 skrev:
BC45 skrev:Har du hørt med MC Oslo om de har demosykkel? Kunne tenke meg å prøvekjøre en selv :)
Dessverre solgte de demosykkelen sin i går. Kanskje de har en oppe på hamar, har hørt at de skal ha en bra sjappe der
Har ikke så gode erfaringer med MC Oslo, jeg. Sånne ting er jo litt individuelle, men jeg synes de skal ha så utrolig mye penger for alt mulig. De har sikkert mange godt voksne kunder med mye penger.

Har du hørt med Speed MC på Kalmar utenfor Sandefjord? Jeg kjøpte min der. Men aner ikke om de har demosykkel. Nå går jo prisen/avgiften opp en del snart da, så..jeg vet ikke. Synd det.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Haha, litt overdrevet som sagt, og ment ironisk, men sett fra avstand så bor du i en skråning, og alle rekkehusleiligheter betegnes som "bunkers" fra meg. Men røyking driver du ikke med, så den tar jeg tilbake :lol

Låst