xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [ADVENTURE]

Legg inn av xyvind »

Hei!

Har hengt her inne en liten stund nå og fulgt med på dere. Tenkte jeg skulle lage min egen tråd, så jeg enklere kan dele det jeg føler for og enklere kan komme i kontakt med dere :-)

Er 30 år, kjøpte nettopp rekkehus på Holmlia, jobber i Oslo sentrum, samboer, ett bonus-barn, ett små-troll på vei, stasjonsvogn og planlegger hund. Valgte altså full pakke, og angrer ikke et sekund på det ;-)

Klinte til i fjor sommer og tok førerkort klasse A, i 30-årsgave til meg selv. Har drømt om å kjøre motorsykkel så lenge jeg kan huske. Kjøpte meg i samme slengen en eldre Suzuki, én måned før førerkortet var i boks. Er langt ifra drømmesykkelen, men den er for meg veldig billig å forsikre, er av sportslig karakter, går som et uvær (om man ønsker det), og ser sånn helt ok ut.
ImageUploadedByTapatalk1397849508.297430.jpg
Det har alltid vært sportssykler (R-sykler) jeg har drømt om, selv om jeg pr. dags dato aldri har prøvd en R-sykkel. Suzukien var liksom det nærmeste jeg kom uten å gå personlig konkurs. Forsikringene er hinsides dyre. Men jeg er også veldig svak for klassiske sykler, og har i det siste fått øynene veldig opp for nakensykler. En ny Ducati Monster 796 ABS står nok veldig høyt på ønskelista for tida.. Det er noe ved de syklene som gir meg heeelt dilla.

Jeg er totalt hekta for tida og kjører mye. Kom hjem fra en liten minipåskeferie i ettermiddag og heiv meg rundt og vaska og polerte gamle gampen




ImageUploadedByTapatalk1397850434.639892.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397850447.658134.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397850466.052489.jpg
Etterpå måtte jeg bare kjøre litt, og endte opp med å kjøre opp en hel tank, noe som tilsvarer 25-30 mil!

Filmer en del med GoPro på hjelmen, men har ikke datamaskin som greier å behandle videofilene enda, da macbooken har valgt å plutselig bli hundre år gammel. Mere bilder og kanskje til og med video vil altså dukke opp med jevne mellomrom i denne tråden. Håper det blir muligheter for å kjøre sammen med andre fremover, da jeg ikke kjenner noen som kjører MC. Er veldig gira på det. Bare å plinge på meg her, så stiller jeg opp på flekken :-)
ImageUploadedByTapatalk1397850539.607353.jpg
ImageUploadedByTapatalk1397850554.657918.jpg
Øyvind
Sist redigert av xyvind den 05 mai 2020, 21:31, redigert 47 ganger totalt.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: xyvind's blogg

Legg inn av Kmann »

Så bra, det her virker som en entusiast av riktig kaliber. Håper mamman til "små-trollpåvei" er enig i dine prioriteringer :) Det justeres av seg selv :).
Artig med ny lapp og kjørejern. Kjør vakkert og nyt det.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's blogg

Legg inn av xyvind »

Kmann skrev:Så bra, det her virker som en entusiast av riktig kaliber. Håper mamman til "små-trollpåvei" er enig i dine prioriteringer :) Det justeres av seg selv :).
Artig med ny lapp og kjørejern. Kjør vakkert og nyt det.
Hehe, takk for hyggelig kommentar. I et forhold må man la hverandre gjøre det som gjør en lykkelig. Men nå er det jo typisk oss gutta at enhver hobby vi holder på med koster mye penger og innebærer en masse utstyr og tilbehør osv.. Så en må være smart og vite å sette prise på så snille jenter som lar en holde på :-D

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: xyvind's blogg

Legg inn av jongsanim »

Bor også i rekkehus på Holmlia, si ifra hvis du vil ta en kjapp tur noe sted ;)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's blogg

Legg inn av xyvind »

jongsanim skrev:Bor også i rekkehus på Holmlia, si ifra hvis du vil ta en kjapp tur noe sted ;)
Hei! Flotte greier! Blir nok kjøring hver dag fremover. Søndag har jeg lyst til å ta en liten tur.

Brukeravatar
Mskrinde
Innlegg: 31
Registrert: 13 apr 2014, 11:49
Motorsykkelen din: 1998 Suzuki GSX 750 AE (Inazuma)
Sted: Skedsmo

Re: xyvind's blogg

Legg inn av Mskrinde »

Ser at jeg gjør det samme som deg. Kjøpte sykkel før jeg tar lappen :-) Ikke så langt unna samme sykkel heller. Ser at du har "kåpeutgaven" av min GSX. Pen sykkel! Gleder meg til en forhåpentligvis bra sesong!
Km 2014: Start 22. mai

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's blogg

Legg inn av xyvind »

Mskrinde skrev:Ser at jeg gjør det samme som deg. Kjøpte sykkel før jeg tar lappen :-) Ikke så langt unna samme sykkel heller. Ser at du har "kåpeutgaven" av min GSX. Pen sykkel! Gleder meg til en forhåpentligvis bra sesong!
Holder du på med lappen nå eller? Ja, jeg kjøpte sykkel så raskt jeg skjønte at jeg snart var i mål med førerkortet. Brukte faktisk egen sykkel på den langkjøringsdagen, noe som var skikkelig gøy. Har aldri sett en naken GSX før. Er det samme type motor? Luft/oljekjølt?

Brukeravatar
Mskrinde
Innlegg: 31
Registrert: 13 apr 2014, 11:49
Motorsykkelen din: 1998 Suzuki GSX 750 AE (Inazuma)
Sted: Skedsmo

Re: xyvind's blogg

Legg inn av Mskrinde »

Ja. Gjør det. Snart ferdig :D Interessant at du fikk bruke egen sykkel. Skal spørre kjørelærern! Om det er samme type motor er jeg usikker på. (kan se i Haynesmanualen). Det er vist samme type som sitter i Banditen, bare større/mindre boring. Denne er med radiator ;)
Km 2014: Start 22. mai

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: xyvind's blogg

Legg inn av ojda »

Mskrinde skrev:Ja. Gjør det. Snart ferdig :D Interessant at du fikk bruke egen sykkel. Skal spørre kjørelærern! Om det er samme type motor er jeg usikker på. (kan se i Haynesmanualen). Det er vist samme type som sitter i Banditen, bare større/mindre boring. Denne er med radiator ;)
Du må få lagt inn etpar bilder av Naken-sykkelen din :sk?
Ikke ofte man ser den, da alle skulle ha kåpe på den tiden :-k
En veldig pen sykkel er det i hvertfall. (Er litt svak for Japansk 90`s uten plastikk :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's blogg

Legg inn av xyvind »

Måtte snike meg unna oppussing og garderobeskap-bygging og tok en kjapp solo-tur ut til Hvitsten og tilbake, via Gamle Mossevei, mot Nesoddtangen, Drøbak, Ås, Hvitsten. Elsker denne ruta! Filma hele turen og fikk med meg en stygg forbikjøring på vei hjem igjen, på Gamle Mossevei, der en eller annen rød Ducati(?) kjørte forbi en bil og passerte meg i min venstre del av mitt kjørefelt med veldig liten klaring! Dette er altså møtende trafikk! Har det på video, i 1080 full HD, men man bør kanskje ikke legge ut sånt, med fare for å henge ut vedkommende?
Synes folk må ta det litt mer med ro enn som så. Søndagstur med livet som innsats? Ikke helt min greie.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: xyvind's blogg

Legg inn av SuperMorten »

Dersom du fikk det på film, har du sikkert regnr. Da er jo resten opp til deg :knegg

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's blogg

Legg inn av xyvind »

SuperMorten skrev:Dersom du fikk det på film, har du sikkert regnr. Da er jo resten opp til deg :knegg

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Han kom imot meg altså, så jeg har ikke regnr.

Kjørte forbi en møtende bil, og passerte meg i venstre hjulspor i mitt kjørefelt. Crazy dude.

Det gikk jo bra, men er dere ikke enige i at det er unødvendig å kjøre sånn?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's blogg

Legg inn av xyvind »

Har sett at flere av dere har vært på Solbergfossen kraftstasjon og syntes det så ut som et fint mål for en kjapp tur midt på dagen i dag. Skal si man merker forskjell på temperaturen som har vært ute nå. Kjørte med sommerhanskene og ble fortsatt litt klam på hendene. Suzukien liker også denne temperaturen bedre. Motoren hadde liksom en annen karakter i dag, summet rent så fint i hele registeret.

Kjørte fra Holmlia ut mot Enebakk på 155, deretter på 120. Ble noe feilkjøring på vei ut dit, så vet ikke helt hvor jeg kjørte. Endte til slutt opp i Spydeberg, snudde tilbake og fant fram til slutt. Enestående utsikt fra demninga!

Valgte en annen vei tilbake, tok til høyre, kan du si, ut på veien fra kraftstasjonen mot Enebakk/Oslo. Det er kanskje den mest morsomme strekningen jeg har kjørt noen gang. Utrolig svingete og opp og ned. Var en del grus her og der, så vær litt obs om noen har tenkt å prøve denne veien.

ImageUploadedByTapatalk1398099859.717271.jpg
ImageUploadedByTapatalk1398099891.933388.jpg
ImageUploadedByTapatalk1398099994.692810.jpg

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: xyvind's blogg

Legg inn av Flanker »

Flotte bilder! Østfold har mange morsomme fylkesveier å by på, det fant jeg ut i går :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's blogg

Legg inn av xyvind »

Er hektiske dager for tida, men kjører hver dag! Har bare blitt med pendlinga i ukedagene, rain or shine. Håper å få en solskinnsdag med mye kjøring snart. Har noe nytt jeg må teste ut også..

Først et bilde fra Gjøvik 1. mai


Bilde

Gleder meg til jeg får ny Mac senere i år, så jeg får redigert og lasta opp disse videoene mine. Tok noen screenshots fra preview.

Bilde

Bilde

Men hva er det jeg har kjøpt på eBay??? Som jeg har så lyst til å prøve ut?? :-D

Bilde

Låst