xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av TGR »

xyvind skrev: 14 mar 2020, 15:20
TGR skrev: 14 mar 2020, 15:00
xyvind skrev: 14 mar 2020, 14:56 Er i den velkjente tenkeboksen igjen.
What to do..
Har du vurdert å annonsere med at du kan ta en 1150 GS i bytte, som delbetaling?
Det er et godt forslag, det der. Det kunne ført til en god handel med en som vurderer å oppgradere sin 1150 GSA.
Men ville ikke en som er på utkikk etter noe sånt sendt meg en melding? Det er nok litt tidlig på året, før mc-bruktsalget tar helt av, men allikevel..
Mange tenker antagelig at svært få privatpersoner tar innbytte. Du kan jo også formulere deg enda rundere, at du kan vurdere innbytte av en lignende type sykkel, og ramse opp noen som du tror kan være aktuelle innbytteobjekter....

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av FredrikE24 »

Får du til et konkret bytte, i din favør, så synes jeg det er en rimelig god idé sett utsiktene vi har nå.

Jeg har inntrykk av at handelen står stille om dagen.
Har vært ute i boligmarkedet for å se på muligheter, og det er merkelig hvor lite aktivitet det er, og ingen/få bud. Skambud blir lagt inn, men ingen tilslag. De fleste blir på både to og tre visninger til før det blir besluttet at eier pusser opp og beholder boligen sjæl. Ingen vil tape penger, men er redd boligmarkedet har nådd toppen for en stund.

Dette gjenspeiler kanskje folks lyst til å bruke penger, så det er kanskje like greit å beholde din R1200GS Adventure en sesong til, men være åpen for et bytte til R1150GS Adventure.

Hadde noen pusha turbokit til R1150GS Adventure til 15-20k så tror jeg nok at jeg hadde gått for en slik. Mitt «problem» er power. Må ha litt power. Synes jeg har for lite som det er.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA] Nytt år - nye muligheter

Legg inn av niko »

Jeg tror at å sitte stille i båten, sånn på generell basis, er det lureste akkurat nå.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Da har jeg, og alle mine kolleger, fått beskjed om at vi permitteres fra onsdag om 2 uker :-k
Det er snakk om å være føre var, og alle sammen permitteres derfor 40%, så lenge det kreves. Firmaet er heldigvis veldrevet, vi tjener fortsatt penger, så vi regner med å komme veldig sterkt tilbake når industri, produksjon og næringsliv drar seg til igjen. Men man vet vel aldri helt sikkert.

Men sykkelbytte er skrinlagt for denne sesongen. Og ikke får jeg solgt GSA'en heller. Jeg er egentlig like glad. Jeg planlegger allerede en del adventures med boxer-kamelen min, så sant det blir mulig å farte litt rundt i sommer. Sånn som jeg opprinnelig hadde tenkt å kose meg med denne sykkelen.
Jeg har lyst til å kjøre den norske Trans Euro Trail (TET), i hvert fall deler av den. Og den svenske TET'en ser sjukt koselig ut, så jeg håper å få tatt noen helgeturer den veien også. Så det dagdrømmes mye her om dagen, drømmer meg vekk fra koronadriten og planlegger hvilke dekk jeg skulle hatt, i tillegg til mange andre små-mods jeg vil gjøre med sykkelen for å få den i litt barskere ADV-mode. Vi får se hva det blir for noe utav denne MC-sesongen.

Vel vel, nå håper jeg alle holder seg friske og raske fremover. God bedring til de som hangler. Jeg synes fortsatt hele denne greia er vanskelig å prosessere. Er bekymra om dagen, skal jeg ærlig innrømme. Er på jobb inne i Oslo-gryta de fleste dager, også er jeg hjemme med barna mine enkelte dager, siden barnehagen er stengt. Stay safe, folkens :thumleft Ser frem til normale tider igjen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA]

Legg inn av Bjerknez »

Ja, det er nok mange som blir permitert eller enda værre mister jobben i disse tider. Selv har jeg vert heldig. Jeg er en slags "nøkkelperson" her jeg jobber og uten meg er det heller ingen vits i at andre er her slik ståe er nå. Så min stilling er ganske fredet... så langt.

Jeg har også holdt meg frisk, men vi er nøye med hygienen. Ingen kos og klem og det står antibac over alt. Vi er nøye med å vaske oss på hendene og det er heller ikke vanskelig å holde det vedlike når det står slike flasker rundt hele.

Men spesielt bekymret er jeg dog ikke. Vertfall ikke for egen helse.

Du får vertfall full lønn i 20 dager (hvis ikke dette er endret) og med 40% stilling kan man jo holde inntekten stabil en god stund fremover. Det har vel gått noen rykter om at disse 20 dagene med full lønn skal økes også?

Fortsatt står Bimmern i garasjen og strengt tatt har det ikke fristet og tørke støvet av den ennå. Merker at jeg vil ha litt flere varmegrader før lysten kommer sigende... tror jeg... :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Ja, det er nok mange som blir permitert eller enda værre mister jobben i disse tider. Selv har jeg vert heldig. Jeg er en slags "nøkkelperson" her jeg jobber og uten meg er det heller ingen vits i at andre er her slik ståe er nå. Så min stilling er ganske fredet... så langt.

Jeg har også holdt meg frisk, men vi er nøye med hygienen. Ingen kos og klem og det står antibac over alt. Vi er nøye med å vaske oss på hendene og det er heller ikke vanskelig å holde det vedlike når det står slike flasker rundt hele.

Men spesielt bekymret er jeg dog ikke. Vertfall ikke for egen helse.

Du får vertfall full lønn i 20 dager (hvis ikke dette er endret) og med 40% stilling kan man jo holde inntekten stabil en god stund fremover. Det har vel gått noen rykter om at disse 20 dagene med full lønn skal økes også?

Fortsatt står Bimmern i garasjen og strengt tatt har det ikke fristet og tørke støvet av den ennå. Merker at jeg vil ha litt flere varmegrader før lysten kommer sigende... tror jeg... :)
Vi er også supernøye med hygiene altså. De som kan ha hjemmekontor, har hjemmekontor. Vi som må inn på arbeidsplassen, har hver våre soner. Typiske kontaktflater vaskes daglig. Dører er låst og ringeklokker er hengt opp, så transportører og kunder må ringe på, så bringer og henter vi utenfor dørene.

Ingen hos oss er vel heller så bekymret for egen helse. Kanskje litt mer enn til vanlig, naturligvis. Men vi er ikke så mange ansatte, så hvis noe karantene/isolasjon skulle ramme oss så ville det vært uheldig.

Nå sitter vi igjen med 60% stilling da, i permitteringsperioden, og sånn som det er nå så vil vi ikke gå veldig mye ned i inntekt. Får faktisk mer «fritid» enn inntekten går ned. Men jeg håper dette ikke blir langvarig, selv om jeg frykter det blir månedsvis.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA]

Legg inn av Bjerknez »

Mora mi ble inkalt til blodbanken i går. Det syntes jeg var litt merkelig... ?

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA]

Legg inn av JK95 »

Bjerknez skrev: 24 mar 2020, 10:04 Mora mi ble inkalt til blodbanken i går. Det syntes jeg var litt merkelig... ?
Ikke noe å bry seg om det vel, har selv vært der i senere tid. Noen begrensninger er det, men de slutter jo ikke å tappe blod for det :thumleft

https://www.adressa.no/nyheter/trondela ... 414920.ece

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA]

Legg inn av Bjerknez »

Nå i disse tider må jo dette være rene risikosporten?

Thomaslang90
Innlegg: 1
Registrert: 09 mar 2020, 14:30
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - 2015

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA]

Legg inn av Thomaslang90 »

Veldig bra tråd, spennende å følge! :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA]

Legg inn av xyvind »

Bimmern ligger fortsatt ute på Finn, men det ser ikke ut til at det blir så lett å selge nå fremover. Alternativet er bare å beholde og bruke doningen. Så jeg har vært nødt til å gjøre det - ta den i bruk. De siste dagene har jeg pendlet til og fra jobb, da det er viktig å sjekke at hjulene fortsatt går rundt etter vinterdvalen osv..
Kontroversielt nå for tiden, jeg vet, men jeg tok ei ekstra løkke på vei hjem, for å vise meg litt frem i nabolaget. Og siden jeg filmer nesten stort sett alltid, har jeg laget et meget kort, lite YouTube-klipp, bare for å markere at sesongen er i gang, og for å holde liv i YouTube-følgerne mine :lol

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Ellers lever jeg så isolert som det bare går an for tiden. Ikke veldig ulikt min livsstil ellers :crazy: Håper og tror vi skal komme oss gjennom pandemien, at livet normaliseres igjen, og vi får tilbake den friheten vi er vant til å ha. Jeg kan i hvert fall ikke annet enn å se fremover og tenke positivt. Følger ikke mediabildet så veldig nært lenger, da det ble alt for mye for meg med live-oppdateringer og dødstall som stiger og stiger. Vi får holde oss i ro fremover, også sees vi forhåpentligvis for litt dekksparking utpå sommeren :thumleft

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6964
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA]

Legg inn av Jompa »

Jeg klarer ikke å se det kontroversielle i at du tok en ekstra runde på sykkelen.
Sykehusene er langtfra fulle pr i dag og har vel plass om du skulle råke ut for noe.......
Leste i dag at Hammerfest sykehus har over 1700 avbestillinger og utsettelser på konultasjoner og poliklinisk behandling. Over halvparten etter ønske fra pasienter.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA]

Legg inn av Bjerknez »

Dårlig samvittighet for å ta seg en MC tur? Ja... det blir vel det neste...

I går var jeg ute å gikk med bikkja like ved her jeg bor. Da gikk jeg tilfeldigvis forbi noen som tok seg en kafferast i skogen. Dem satt på en benk ved stien jeg gikk på og når jeg nærmet meg sa dem "en meter avstand takk". Dog på en hyggelig måte.

Jeg kjente jeg ble litt provosert, og spurte tilbake om dem var helt sikre på at dem ikke ville ha en klem av meg. Dem bare lo av det, men egentlig skulle jeg ønske dem ble provosert.... hehe.

Hva trodde dem ellers liksom? At jeg skulle gå nærmest mulig dem og nyse dem rett i trynet mens jeg gjorde mitt fornødende på benken?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37832
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA]

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 26 mar 2020, 22:58 Dårlig samvittighet for å ta seg en MC tur? Ja... det blir vel det neste...

I går var jeg ute å gikk med bikkja like ved her jeg bor. Da gikk jeg tilfeldigvis forbi noen som tok seg en kafferast i skogen. Dem satt på en benk ved stien jeg gikk på og når jeg nærmet meg sa dem "en meter avstand takk". Dog på en hyggelig måte.

Jeg kjente jeg ble litt provosert, og spurte tilbake om dem var helt sikre på at dem ikke ville ha en klem av meg. Dem bare lo av det, men egentlig skulle jeg ønske dem ble provosert.... hehe.

Hva trodde dem ellers liksom? At jeg skulle gå nærmest mulig dem og nyse dem rett i trynet mens jeg gjorde mitt fornødende på benken?
:knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: xyvind's logg [BMW R1200GSA]

Legg inn av pekle »

Sikkert redde for bikkja :)

Men bra det ikke er så tørt i skogen enda - båltenning i marka er tydeligvis den nye koronahobbyen her i Oslo.

Låst