xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 12 mar 2019, 12:55 Garasjetid er ikke akkurat det samme som syk toåring og NRK Super.... Bra du får opp tail tidy på sykkelen, har samme selv og den gjør seg skikkelig :thumleft
Med det orginale skiltopphenget ser jo sykkelen ut som en trillebåre spør du meg. Helt ufattelig at det går an å lage noe så stygt. Sikkert noen EU regler etc. som sier at plasseringen skal være slik grunnet refleksen bak der etc. men hvem pokker bryr seg om den refleksen.

Når jeg ble fratatt lappen sist så sa dem vertfall intet om skiltopphenget mitt. Så lenge skiltet er synlig så vil jeg tro det går greit.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev: 12 mar 2019, 12:59
Stian87 skrev: 12 mar 2019, 12:55 Garasjetid er ikke akkurat det samme som syk toåring og NRK Super.... Bra du får opp tail tidy på sykkelen, har samme selv og den gjør seg skikkelig :thumleft
Med det orginale skiltopphenget ser jo sykkelen ut som en trillebåre spør du meg. Helt ufattelig at det går an å lage noe så stygt. Sikkert noen EU regler etc. som sier at plasseringen skal være slik grunnet refleksen bak der etc. men hvem pokker bryr seg om den refleksen.

Når jeg ble fratatt lappen sist så sa dem vertfall intet om skiltopphenget mitt. Så lenge skiltet er synlig så vil jeg tro det går greit.
Skal få den på plass før snøen smelter i hvert fall.
Ja, det er noe med at skiltet skal være det bakerste punktet på sykkelen, eller noe sånt. Så står det også en advarsel i brosjyren her, om at hvis man kjører så hardt, eller noe uventet skjer, slik at bakdemperen komprimerer mer enn normalt, så kan skiltet gå ned i dekket og på en måte hekte eller bråstoppe i dekket, og man kan bli alvorlig skadet. Men så aktpågivende og varsomt jeg kjører så skal ikke det bli noe problem :prf

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 12 mar 2019, 14:07
Bjerknez skrev: 12 mar 2019, 12:59
Stian87 skrev: 12 mar 2019, 12:55 Garasjetid er ikke akkurat det samme som syk toåring og NRK Super.... Bra du får opp tail tidy på sykkelen, har samme selv og den gjør seg skikkelig :thumleft
Med det orginale skiltopphenget ser jo sykkelen ut som en trillebåre spør du meg. Helt ufattelig at det går an å lage noe så stygt. Sikkert noen EU regler etc. som sier at plasseringen skal være slik grunnet refleksen bak der etc. men hvem pokker bryr seg om den refleksen.

Når jeg ble fratatt lappen sist så sa dem vertfall intet om skiltopphenget mitt. Så lenge skiltet er synlig så vil jeg tro det går greit.
Skal få den på plass før snøen smelter i hvert fall.
Ja, det er noe med at skiltet skal være det bakerste punktet på sykkelen, eller noe sånt. Så står det også en advarsel i brosjyren her, om at hvis man kjører så hardt, eller noe uventet skjer, slik at bakdemperen komprimerer mer enn normalt, så kan skiltet gå ned i dekket og på en måte hekte eller bråstoppe i dekket, og man kan bli alvorlig skadet. Men så aktpågivende og varsomt jeg kjører så skal ikke det bli noe problem :prf
Ja, det står mye rart i disse brosjyrene :knegg

At et plastikk skilt som treffer et motorsykkeldekk uten spor av nevneverdig grad som gjør at det kan hekte seg vast så tror jeg neppe man skal være redd for å bli kastet av sykkelen i en bråstopp grunnet dette. Dessuten tror jeg nok det er mer enn nok energi i bevegelse til at skiltet vil utgjøre noe fare.

Jeg kan ikke helt se for eg et scenario der skiltet bak ta nedi bakhjulet under noen omstendighet.

Men jeg skjønner jo at de som lager disse skiltopphengene vil sikre sin egen ræv ved å skrive dette. Helt greit det, men hvem bryr seg egentlig... :knegg

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Det har jeg lurt på. Skiltet sitter jo i en plastramme nå. Burde jeg skru plastrammen på tail tidy'n eller skal jeg ta skiltet ut av plastrammen, borre to hull i skiltet og skru det rett på tail tidy'n?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Min sitter vertfall i plastramma. Det vil muligens se bedre ut uten plastramma, men skrur man jern til jern, så tror jeg at jeg ville brukt gummipakninger. Men nå er jo heller ikke jeg noen reodor felgen på det området, hehe.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Min sitter vertfall i plastramma. Det vil muligens se bedre ut uten plastramma, men skrur man jern til jern, så tror jeg at jeg ville brukt gummipakninger. Men nå er jo heller ikke jeg noen reodor felgen på det området, hehe.
Tror jeg bare skrur på plastramma først, også ser jeg hvordan det blir. Jeg jobber med å selge festemateriell, og jeg er litt Reodor Felgen Bilde så akkurat dét er ikke noe problem Bilde blir vel enklest og penest med skiltet rett på, uten plastramma ja.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av FredrikE24 »

Har satt på en 20cm lang skvettlapp av gummi på Jawa’n, synes det er ganske kult :roll
Jeg synes ikke originaloppheng er så galt jeg da!

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Fikk meg noen timer i garasjen nå i kveld, og ble faktisk ferdig med hele greia. Generelt god kvalitet på R&G skiltbraketten, men ble ikke 100% fornøyd med løsningen for ledningene under der som går opp og inn i hekken. Det kan ryddes opp i til sommern om det fortsatt irriterer meg. Blir som regel ikke fornøyd før alt er helt 100%.

Bilde

Det som var mest irriterende var at skiltlyset er veldig nære braketten, så hvis jeg vil bruke den plastramma som skiltet nå står i, så lyser ikke lyset på skiltet, men ned på kanten av plastramma. Så jeg må borre hull i skiltet og skru det rett på braketten uten plastramma. Da vil skiltlyset lyse ned på skiltet.

Bilde

En annen ting er at blinklysene så litt malplasserte ut? De kom så langt opp, noe som sikkert er greit, men de kom også litt langt ut? Jeg må få sett på det ute i dagslys før jeg helt har gjort opp en mening om hvordan det ser ut.. Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Slik ser vertfall min ut:
Bilde-1-2.jpg
På min er det vertfall ikke noen ledninger som henger. Disse er festet ganske godt oppunder. Men dette ble gjort på verksted da skal sies :redface
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Det henger da ingen ledninger og slenger på min heller det første bildet er tatt før jeg var ferdig, men de kunne hatt en bedre løsning for ledningene, så de var mer skjult, eller hadde en bedre føring inn i hekken. Jeg må se på det i dagslys, som sagt.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Ahaa... :lol

Siden du først klagde på at ledningene ikke var helt på stell og viste bildet så tenkte jeg at dette var det du fikk til og dermed tenkte jeg at selv min kompetanse kunne komme til nytte, men den gang ei :lol

Du vet nok hva du driver med og kan nok dette bedre enn meg uansett. Det ER en grunn til at jeg satt bort denne jobben, hehe.

Men når det er sagt, så kan det i mine øyne se ut som om oppsettet vårt er ganske likt?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Ser ut som du har en annen tail tidy.. du har i hvert fall annerledes skiltlys - det står mer ut fra braketten. Jeg kjøpte den fra R&G Racing, som er ganske store. Hva står det på din da? Kanskje det bare er fordi jeg har den gamle, utgåtte utgaven av S1000R? :sorry :crazy:
Kjenner jeg meg selv riktig så kommer jeg til å ta det av igjen og gjøre det på nytt, skikkelig nøye, en kveld jeg kan sitte ute i sola her med en kald øl og pusle for meg selv. :prf

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Jeg mener jeg har RG Racing sin ja...

Men ja.. det er nok litt annerledes på den gamle utgåtte modellen :lol

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bilde

Da fikk jeg borra hull og satt skiltet rett på braketten. Det ble bra, eller helt greit. Hullene på braketten og utformingen av skiltet gikk selvfølgelig ikke helt overens, så hullet til venstre kom litt innpå det blå feltet. Også greide jeg å ripe det opp litt rundt skruen på høyresiden. Irriterende Bilde men skit samma. Fant også noen hvite pyntekapper på jobb som dekker over skruene, og sorte pyntekapper til mutterne på baksiden Bilde
Og ikke noe skittkasting om hvor møkkete sykkelen er gjennom vinterlagringen! Jeg vet om en kar som bor nærmere gränsen, og han har mye skitnere bimmer enn meg! Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Haha... du hadde av skiltet boret hull oga satt på skruer etc. Uten å vaske det rent? Uff og uff....

Det ser heller ikke ut til bå bildet at skruene er helt i water. Bortsett fra det så så det jo bra ut synes jeg. Ellers ser sykkelen din mer eller mindre ut som min gjorde når jeg dro den frem fra lagring. Trist.

Låst