xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Har aldri kjørt så mye svinger før. Og jeg føler kjemien med sykkelen stemmer 100% nå. For en maskin! Litt utpreget sporty kanskje, men ikke for mye heller. Akkurat slik jeg liker det.
De veiene jeg kjørte skal definitivt oppsøkes igjen.
Hele fjellområdet mellom Setesdal og Lysebotn var helt sinnsykt. Hele Sirdalen nedover, strekningen Lyngdal-Spangereid og strekningen Gjerstad-Skien i går var med på å gjøre dette til en helt vanvittig fin tur. Jeg har aldri kjørt i de fleste av disse områdene før og jeg likte godt å «oppdage» disse selv, se på kartet og gi det et forsøk. Veldig veldig gøy.

Natt 1 endte på hytte, da jeg ikke fant noe sted å campe med hammock. Jeg forsøkte to steder, men måtte gi tapt for myggen. Jeg har så mange myggstikk nå, som klør og irriterer. Det er overalt der myggen kunne komme til. Rundt nakken og i ansiktet, bak og inni ørene, rundt håndledd, fingre og ankler. Altså, det er det villeste jeg har vært med på. Var som sagt ikke en tur for å imponere noen, men for at jeg skulle kose meg noen dager. Og det fikk jeg gjort!

Heldigvis har jeg et veldig godt forhold til min samboer, mine barn og min svigerfamilie. Skjønner at det var morsomt å tulle med det, men vi har vært i en småbarnsboble de siste fire årene, så å si aldri tid alene til å gå ut eller finne på noen ting. Vi har ingen familie i Oslo som kan passe barna for oss. Så da sjansen bydde seg til en kveld ute i Risør med god mat og øl, hadde jeg ikke lyst til noe annet faktisk! Det var ingen venninner eller hva du enn insinuerer, bare topp stemning. Vi har vært sammen i 10 år nå, og vi gifter oss faktisk om to måneder

Fortsatt god sommer til alle, det kommer en video fra turen om ikke lenge!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Haha, det er bra du ser ironien i dte jeg skriver. Det er litt morsomt å trykke på noen knapper, samt litt det å bevise at man faktisk hadde et poeng vedrørende det med å telte på tur. Det er ikke like lettvint og stas som mange skal ha det til. Vertfall ikke for oss vanlige dødelige.

Det jeg skrev om at du oppsøkte dama på ferieturen din kom litt som en overraskelse da du selv sa tidligere at hovedpoenget med turen var å komem deg bort fra hus og hjem etc. Jeg fikk da inntrykket av at du ville ha litt tid for deg selv. Jeg fikk jo ikke lov til æ være med på turen din jeg heller :knegg

Men det er noen fine strekninger du har kjørt. Jeg har kjørt der selv opp til flere ganger de fleste stedene. Spesielt veien fra Flekkefjord og deromkring i retning Stavanger (kystveien) hadde noen usedvanlig festlige veier for ivrige mc folk. På denen turen skrapte jeg forhviler for aller første gang og det føltes godt. Det var med Street Triplen. :knegg

Til mandagen er det min tur. Hytte er bestillt og duggfriske ØL samt grillmat venter på meg i Trondheim dagen etterpå. Etter Trondheim tar jeg turen mot Molde og det blir nok noen utflukter der oppe også. På vei hjem tenker jeg at jeg tar Trollstigen og Geiranger etc. hvis været er med meg.

Jeg tenker det blir rundt 3000.km. på meg på ett par uker og det skal bli nyyydelig :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Stian87 »

Bra du har hatt en fin tur :thumleft høres helt herlig ut (bortsett fra myggen og solenbrenthet).

Skjønner godt at du tok turen innom fruen slik som du beskriver det. Hadde nok gjort det samme selv. Vi har heldigvis masse familie i Oslo som gjerne stiller opp, så litt alenetid er det ikke noe mangel på :D

Har lyst til å prøve å ta noen liknende turer som det du beskriver selv. Alle lengre turer jeg har tatt har vært i forbindelse med at jeg skal et eller annet, som jobbtur, eller besøke noen. Det blir liksom noe litt annet.

Føler du deg mett på mc-tur nå, eller skulle du helst hatt noen dager til?

Gleder meg til å se videoen. Jeg er tilbake fra Italia om et par uker, så da kan jeg komme innom for å hente stroppene :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Toalmar
Innlegg: 342
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Toalmar »

xyvind skrev: 04 jul 2018, 21:26 Bilde
Var det på Pir1 du var på onsdag?
Var der selv for en iskald en før vi gikk inn på Kast Loss for en bedre middag
Vespa 300 GTS 2011 modell

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Toalmar skrev:
xyvind skrev: 04 jul 2018, 21:26 Bilde
Var det på Pir1 du var på onsdag?
Var der selv for en iskald en før vi gikk inn på Kast Loss for en bedre middag
Ja, det stemmer! Veldig fint å sitte der ute. Gode øl har de også.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av xyvind »

Har hatt en hektisk sommer, for å si det pent. Har pussa opp en hel etasje, bygd nytt kjøkken, feriert litt, gifta meg osv osv..
Også har jeg hatt litt datatekniske utfordringer, så det har ikke vært så enkelt å få redigert disse videoene mine. Men nå har jeg "investert" i en ny laptop, så jeg fikk endelig gjort ferdig et par videoer. Blant annet sommerturen min! :thumleft Nå er den redigert på den gamle slitne maskina, men eksportert på den nye.. Håper jeg kan få lagd litt bedre videoer i fremtiden nå som jeg har en kraftigere maskin :D

Tenkte det kunne passe med et lite throwback til sommern, nå som den virkelig er på hell..


Toven

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Toven »

Fin fin video!
Trengs på mørke kalde høstkvelder som nå !

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av niko »

:thumleft Flott video! Veldig bra at du ikke "teppelegger" med musikk, men legger vind og motorlyd øverst og musikk som bakgrunn. :thumleft

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Fsva »

Fin video :) Nå fikk jeg veldig lyst på en tur til Telemark igjen :D
Fint at du slipper gjennom motorlyd samtidig som du bruker musikk uten vokal :twothumbs:

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av xyvind »

Da ligger elskerinna mi ute på Finn! Tenkte si i fra i tilfelle noen kunne tenke seg et fint eksemplar :-)
Har ikke tenkt å gi meg, men nedskalerer kanskje litt til neste sesong. Dette er en sykkel som fortjener å bli kjørt på fine turer!

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?fin ... =130985526

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 06 okt 2018, 23:29 Da ligger elskerinna mi ute på Finn! Tenkte si i fra i tilfelle noen kunne tenke seg et fint eksemplar :-)
Har ikke tenkt å gi meg, men nedskalerer kanskje litt til neste sesong. Dette er en sykkel som fortjener å bli kjørt på fine turer!

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?fin ... =130985526
:O :O :O trodde du hadde avfunnet deg med at du aldri kom til å finne noe bedre!

Hva i alle dager skal du kjøpe neste gang?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av xyvind »

Stian87 skrev:
xyvind skrev: 06 okt 2018, 23:29 Da ligger elskerinna mi ute på Finn! Tenkte si i fra i tilfelle noen kunne tenke seg et fint eksemplar :-)
Har ikke tenkt å gi meg, men nedskalerer kanskje litt til neste sesong. Dette er en sykkel som fortjener å bli kjørt på fine turer!

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?fin ... =130985526
:O :O :O trodde du hadde avfunnet deg med at du aldri kom til å finne noe bedre!

Hva i alle dager skal du kjøpe neste gang?
Det finnes vel ikke noe bedre i denne prisklassen, som jeg kan tenke meg. Jeg skal nedgradere til en mindre r-sykkel eller noe. Får se hva jeg finner på bruktmarkedet. Jeg får ikke kjørt så mye at jeg kan rettferdiggjøre å ha en strøken S1000R stående i garasjen. Dessuten liker jeg å kunne utføre diverse servicer selv, så nå blir det noe mye rimeligere, men minst like moro for meg :-)
Blir nok en eller annen guttedrøm-sykkel på meg nå Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 07 okt 2018, 13:14
Stian87 skrev:
xyvind skrev: 06 okt 2018, 23:29 Da ligger elskerinna mi ute på Finn! Tenkte si i fra i tilfelle noen kunne tenke seg et fint eksemplar :-)
Har ikke tenkt å gi meg, men nedskalerer kanskje litt til neste sesong. Dette er en sykkel som fortjener å bli kjørt på fine turer!

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?fin ... =130985526
:O :O :O trodde du hadde avfunnet deg med at du aldri kom til å finne noe bedre!

Hva i alle dager skal du kjøpe neste gang?
Det finnes vel ikke noe bedre i denne prisklassen, som jeg kan tenke meg. Jeg skal nedgradere til en mindre r-sykkel eller noe. Får se hva jeg finner på bruktmarkedet. Jeg får ikke kjørt så mye at jeg kan rettferdiggjøre å ha en strøken S1000R stående i garasjen. Dessuten liker jeg å kunne utføre diverse servicer selv, så nå blir det noe mye rimeligere, men minst like moro for meg :-)
Blir nok en eller annen guttedrøm-sykkel på meg nå Bilde
Ser den, hadde jeg ikke kjørt til og fra jobb hadde jeg nok også vurdert et bytte. Jasså, R sykkel, så kult, noen typer du har sett på? S1000RR? :D
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av xyvind »

Stian87 skrev: 07 okt 2018, 13:25
xyvind skrev: 07 okt 2018, 13:14
Stian87 skrev:
xyvind skrev: 06 okt 2018, 23:29 Da ligger elskerinna mi ute på Finn! Tenkte si i fra i tilfelle noen kunne tenke seg et fint eksemplar :-)
Har ikke tenkt å gi meg, men nedskalerer kanskje litt til neste sesong. Dette er en sykkel som fortjener å bli kjørt på fine turer!

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?fin ... =130985526
:O :O :O trodde du hadde avfunnet deg med at du aldri kom til å finne noe bedre!

Hva i alle dager skal du kjøpe neste gang?
Det finnes vel ikke noe bedre i denne prisklassen, som jeg kan tenke meg. Jeg skal nedgradere til en mindre r-sykkel eller noe. Får se hva jeg finner på bruktmarkedet. Jeg får ikke kjørt så mye at jeg kan rettferdiggjøre å ha en strøken S1000R stående i garasjen. Dessuten liker jeg å kunne utføre diverse servicer selv, så nå blir det noe mye rimeligere, men minst like moro for meg :-)
Blir nok en eller annen guttedrøm-sykkel på meg nå Bilde
Ser den, hadde jeg ikke kjørt til og fra jobb hadde jeg nok også vurdert et bytte. Jasså, R sykkel, så kult, noen typer du har sett på? S1000RR? :D
Jeg kjører også nesten utelukkende til og fra jobb. Noen småturer innimellom her og der. Gidder ikke betale så mye i forsikring og finansiering på en så råflott sykkel som jeg ikke kjører nok, så det blir nedgradering. Kanskje en 600 eller 750..absolutt ikke S1000RR ;-)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: xyvind's logg [BMW S1000R - Ny video!]

Legg inn av FredrikE24 »

Har en BMW K100RS 16V hvis interesse :crazy:
Ikke noen skalpell, men bare skrekkelig komfortabel å jobbpendle med :P

Låst