xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Haha, litt overdrevet som sagt, og ment ironisk, men sett fra avstand så bor du i en skråning, og alle rekkehusleiligheter betegnes som "bunkers" fra meg. Men røyking driver du ikke med, så den tar jeg tilbake :lol
Greit greit.. zoomer man litt ut så er det i en skråning. Eller, på toppen av en. Men jeg har faktisk aldri røyka, så det er bare riktig at du tok tilbake den.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Han oppe i skråningen som ikke røyker skrev:Men jeg har faktisk aldri røyka, så det er bare riktig at du tok tilbake den.
Jeg er da ikke noe undermenneske heller :janikk

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev: 24 jun 2017, 19:15
Han oppe i skråningen som ikke røyker skrev:Men jeg har faktisk aldri røyka, så det er bare riktig at du tok tilbake den.
Jeg er da ikke noe undermenneske heller :janikk
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Jeg bestilte noen Kina-hendler på eBay for en tid tilbake. Ikke sånne korte, men vanlig lengde. Har hatt de liggende en stund, siden jeg manglet en mikroskopisk T6 torx-trekker for å skru av en liten bryter som er på clutch-hendelen. Den utløser to små switcher under der. Vel..uansett..jeg fikk kjøpt en torx-trekker på Biltema i dag og montert hendlene. Merket umiddelbart at passformen ikke var som de originale. Jeg la først merke til at bremsehendelen ikke passet så bra med den originale mekanismen. Bremsen ble veldig hard og hadde null slingringsmonn. Clutchen virket å være helt grei. Tok en kjøretur. Den ble ikke lang, for å si det sånn. Bremsen lugga faktisk litt hele tiden, og quickshifteren virka ikke lenger heller. Det var fordi den switchen på clutchhendelen ikke ble helt utløst. Så det var helt rævva. Siste gangen jeg kjøper Kina-hendler. Satte på de originale hendlene igjen med én gang.

Ja, og den torx-trekkeren fra Biltema var jo selvfølgelig så jævla myk, så den streika jo før jobben var gjort. Tror den var lagd av tinn eller noe. Jeg hadde heldigvis en liten unbrakonøkkel som redda meg.

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Har alltid vært skeptisk til kinavarer og spesielt så lenge det har med noe så vitalt som bremser å gjøre. Jeg er heller ikke stor fan av Biltema, selv om jeg tror at mye der duger til hjemmebruk.

Så min mening er som du selv mener. Kast skiten i søpla og kjøp skikkelige saker neste gang :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev: 26 jun 2017, 23:04 Har alltid vært skeptisk til kinavarer og spesielt så lenge det har med noe så vitalt som bremser å gjøre. Jeg er heller ikke stor fan av Biltema, selv om jeg tror at mye der duger til hjemmebruk.

Så min mening er som du selv mener. Kast skiten i søpla og kjøp skikkelige saker neste gang :)
Man kan jo være skeptisk til så mangt. Alt er jo lagd i Kina. De greide det jo NESTEN da :lol De skal ha for forsøket.
Jeg sender de i posten til deg, jeg, Bjerknez :thumleft :vs Du skal få med torx-trekkeren også! :vs

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 26 jun 2017, 23:11
Bjerknez skrev: 26 jun 2017, 23:04 Har alltid vært skeptisk til kinavarer og spesielt så lenge det har med noe så vitalt som bremser å gjøre. Jeg er heller ikke stor fan av Biltema, selv om jeg tror at mye der duger til hjemmebruk.

Så min mening er som du selv mener. Kast skiten i søpla og kjøp skikkelige saker neste gang :)
Man kan jo være skeptisk til så mangt. Alt er jo lagd i Kina. De greide det jo NESTEN da :lol De skal ha for forsøket.
Jeg sender de i posten til deg, jeg, Bjerknez :thumleft :vs Du skal få med torx-trekkeren også! :vs
Det du mener er at alt DU har kjøpt er lagd i Kina? :lol

Når ting er veldig billig, så er det ofte en grunn til det. Om de ter en ostehøvel, eller en mikrofiberklut for så være, men deler til motorsykkelen kjøper jeg definitivt ikke for en billig penge via en ukjent selger på Ebay. Spesielt ikke ting som går direkte på sikkerheten som feks. bremser.

At det funker i de fleste tilfeller gjør det sikkert. Det går jo stort sett bra når man drar på bakhjulet også :knegg (Selv om ikke jeg driver med sånt)

Så de hendlene samt torx trekkeren kan du postlegge i søplekassa di Xyvind :knegg

________________

Men apropo...
Nå starter jeg snart ferie. Skal muligens til Pitlane 4.juli for å legge om dekk. Har du mulighet så heng deg gjerne på :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev: 26 jun 2017, 23:19
xyvind skrev: 26 jun 2017, 23:11
Bjerknez skrev: 26 jun 2017, 23:04 Har alltid vært skeptisk til kinavarer og spesielt så lenge det har med noe så vitalt som bremser å gjøre. Jeg er heller ikke stor fan av Biltema, selv om jeg tror at mye der duger til hjemmebruk.

Så min mening er som du selv mener. Kast skiten i søpla og kjøp skikkelige saker neste gang :)
Man kan jo være skeptisk til så mangt. Alt er jo lagd i Kina. De greide det jo NESTEN da :lol De skal ha for forsøket.
Jeg sender de i posten til deg, jeg, Bjerknez :thumleft :vs Du skal få med torx-trekkeren også! :vs
Det du mener er at alt DU har kjøpt er lagd i Kina? :lol

Når ting er veldig billig, så er det ofte en grunn til det. Om de ter en ostehøvel, eller en mikrofiberklut for så være, men deler til motorsykkelen kjøper jeg definitivt ikke for en billig penge via en ukjent selger på Ebay. Spesielt ikke ting som går direkte på sikkerheten som feks. bremser.

At det funker i de fleste tilfeller gjør det sikkert. Det går jo stort sett bra når man drar på bakhjulet også :knegg (Selv om ikke jeg driver med sånt)

Så de hendlene samt torx trekkeren kan du postlegge i søplekassa di Xyvind :knegg

________________

Men apropo...
Nå starter jeg snart ferie. Skal muligens til Pitlane 4.juli for å legge om dekk. Har du mulighet så heng deg gjerne på :)
:crazy: alt er produsert i Kina eller Taiwan. Du kommer ikke unna det, og du får den kvaliteten du betaler for i Kina også.
Nok om det :prf

Starter ferie til helga jeg også. Reiser bort en tur i helga, og er ikke helt sikker på når vi returnerer. Er kaaaanskje hjemme igjen til 4. juli.
Men nye dekk allerede? :scratch

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

Ja, må ha nye dekk til sommerferien. De dekkene jeg har nå (som fulgte med sykkelen) overlever nok ikke sommerferien og jeg nekter å la meg stoppe av utslitte dekk på Sognefjellet. Så disse skal byttes ut, slik at jeg har et problem mindre å tenke på :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev: 26 jun 2017, 23:43 Ja, må ha nye dekk til sommerferien. De dekkene jeg har nå (som fulgte med sykkelen) overlever nok ikke sommerferien og jeg nekter å la meg stoppe av utslitte dekk på Sognefjellet. Så disse skal byttes ut, slik at jeg har et problem mindre å tenke på :)
Blir uansett bra å få på noen ferske Pirelli's :thumleft :prf :prf
Kan hende jeg blir med på turen da, hvis jeg er hjemme, og prater litt skit.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev: 26 jun 2017, 23:55
Bjerknez skrev: 26 jun 2017, 23:43 Ja, må ha nye dekk til sommerferien. De dekkene jeg har nå (som fulgte med sykkelen) overlever nok ikke sommerferien og jeg nekter å la meg stoppe av utslitte dekk på Sognefjellet. Så disse skal byttes ut, slik at jeg har et problem mindre å tenke på :)
Blir uansett bra å få på noen ferske Pirelli's :thumleft :prf :prf
Kan hende jeg blir med på turen da, hvis jeg er hjemme, og prater litt skit.
Vi holder kontakten :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Jeg filmer jo 100% av all mc-kjøringen min nå, så det blir timevis med video.
Jeg sletter fortløpende, noen ganger i uka. Det skjer stort sett ingenting, så det er bare å slette det meste.
Det har heller ikke vært tid til noe ekstra kjøring, så jeg har ikke fått så mye bra klipp til "Short Cuts"-serien min på YouTube :twothumbs:
Nå renska jeg opp på minnebrikken igjen i kveld, men tenkte jeg skulle vispe sammen en ny videosnutt av det lille spennende som har skjedd siden sist. Resultatet ble ikke så bra, men jeg fikk dermed en idé om en serie til, som heter "Extra Short Cuts", der jeg legger ut litt sånn ymse småting som ikke kvalifiserer til "Short Cuts"-serien :lol Jaja, jeg prøver allikevel å lage det såpass interessant at det er verdt å se. Så ta gjerne en titt :vs :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av Bjerknez »

At du turte å ligge ved siden av ho dama med tastefeber er meg en gåte. Brått så skjener dem over i ditt kjørefelt. Grøss og gru. Kommer meg kjapt forbi slike mennesker.

Artig musikk i bakgrunnen som passet bra til den bedagelige køkjøringen :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [BMW S1000R]

Legg inn av xyvind »

Bilde

Denne stod ved siden av meg i byen i dag.. kunne jeg bare hatt to sykler i garasjen! Hypermotarden har alltid appellert noe voldsomt til meg. Aldri prøvd en, men den er sikkert rå og morsom å kjøre. Perfekt bysykkel?

Låst