Noen av Katana_Kings turer i inn-og-utland (sjekk uuuut)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
katana_king
Innlegg: 160
Registrert: 06 okt 2013, 20:09
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Noen av Katana_Kings turer i inn-og-utland (sjekk uuuut)

Legg inn av katana_king »

Hei folkens og fellow bikers og alt det dere måtte være av folk og fe, kvinner og menn, jenter og gutter med mc, mopeder, lettsykler, trehjulsmotorsykler og annet som ikke har 4 eller 6 hjul plantet i bakken!


Legger ut et innlegg om min første tur, nei, mener første innlegg om tur, men langt i fra den første. Har kjørt 1500 km allerede i sesongen, 2 turer til Sandefjord, 3 turer til Råholt/Dal og litt småkjøring hit og dit.

Idag var jeg og en kompis (med Vespa GT300) ut på en tur fra Oslo til Nesodden og tilbake via bensinstasjonen på Vinterbro, der vi slo av en prat med andre MC-folk. Riktig fin kjøredag idag. Det ble ca 8 mil på odometeret.

Her er ruten vi kjørte: https://www.google.com/maps/dir/Bekkela ... 739473!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;


Et bilde fra herlige Oslo-fjorden badet i solskinn. Bildet er tatt kl 20 idag.
Bilde


Bilde
Katanaen tar en liten pust i bakken og ser varmen stiger opp fra en glad og fornøyd 650 ccm`er.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Noen av Katana_Kings turer i inn-og-utland (sjekk uuuut)

Legg inn av Kawagutten »

Bra du får kjørt mye og ikke glemmer å ta en pust i bakken :thumleft
Kjør trygt og ha en fin mc sesong :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
katana_king
Innlegg: 160
Registrert: 06 okt 2013, 20:09
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Re: Noen av Katana_Kings turer i inn-og-utland (sjekk uuuut)

Legg inn av katana_king »

Takk for det :) 200 mil hittil i år


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Noen av Katana_Kings turer i inn-og-utland (sjekk uuuut)

Legg inn av Jarle »

Snø luften på Dal i dag :-)
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
katana_king
Innlegg: 160
Registrert: 06 okt 2013, 20:09
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Re: Noen av Katana_Kings turer i inn-og-utland (sjekk uuuut)

Legg inn av katana_king »

Bilde
Ble en OSLO-Gjøvik tur på meg idag! Fint å kjøre RV33!

Bilde

Bilde


Kjørte innom Kapp på tilbaketuren! Vakkert å se Mjøsa med været på sitt beste!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
katana_king
Innlegg: 160
Registrert: 06 okt 2013, 20:09
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Re: Noen av Katana_Kings turer i inn-og-utland (sjekk uuuut)

Legg inn av katana_king »

Hei folkens!

Idag har vært en kjempedag med nye opplevelser på veien! Begynte dagen med den sedvanlige turen Nordstrand-Sentrum for deretter å returnere fra jobb omlag 7 timer seinere, altså rundt 16. Lite trafikk på veiene idag.

Satt og googlet fælt etter noe å varme hendene på, ettersom jeg planlegger Oslo-Larvik-Hirtshals-Ebeltoft på fredag (hyttetur av dimensjoner) :-) Glemmer ikke hvor frossen fingrene var etter Gjøvik-Oslo via Råholt, enda det ble lagt inn en spisepause på Minnesund, igår. Det var bare kjempe ubehagelig, og jeg lurte fælt på hvordan jeg skulle løse dette uten å investere i varmeholker (som hadde blitt rimeligere enn sluttløsninga mi ble uansett). Jeg ringte rundt og hørte hva som var å oppdrive en onsdag før påskeaften og hele bøtteballetten av helligdager setter inn for alvor!

Det viste seg at valget skulle falle på varmehansker fra isfritt.no - rettere sagt disse: http://isfritt.no/no/varmeplagg/22-inne ... varme.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg kjørte ens ærend fra Oslo til lageret deres, et jordbærutsalgssted fra gård, like utenfor Fredrikstad. Utålmodig etter å komme avgårde la jeg på vei via E18 rett etter jobb og kjørte for morroskyld via Gjersjøen og gamleveien, forbi Tyrigrava og der var det jo sannelig min hatt fult MC-treff, så svingte katanaen elegant innom og hilste på. Kom i prat med en hyggelig kar, som ble introdusert for dette flotte forumet og forhåpentligvis registrerer seg snart :-) Kaffe + vaffel + sykkelprat er alltid koselig.

Bilde

Deretter E6 helt ned til avkjøringa ved Skjeberg. Forventningsfull hentet jeg pakken som lå og ventet på meg (etter stengetid, service- service). Åpnet denne opp og tok en titt. Førsteinntrykket var veldig bra. Meget elastiske og behagelige å ha på seg, kjentes ut som akryl. Men består av en blanding mellom akryl og bomull. Det er altså innerhansker med innebygget varme, som går på lipobatteri og skal ha en batteritid på 3-6 timer med medfølgende, utbyttbare batteripakke (består av 2 seriekoblede små batteripakker på 1800 mAh, som får plass i en liten ytterlomme).

Bilde

Var spent å se hvordan de passet inni SPIDI hanskene (str 10) som akkurat var passe store. Forventet egentlig at jeg måtte ha større ytterhansker, men du, det gikk helt fantastisk fint. Passet som fot i hose eller hånd i hanske, alt ettersom hva dere foretrekker! Håpet det var litt strøm på batteriene, så jeg fikk testet herligheten, og skrudde på det som var av varme. Tok 2-3 minutter så begynte det å skje ting. Kjørte derfra og videre inn til byen (Fredrikstad) og ladet hanskene mens jeg tok kaffebesøk hos en venninne. Klokken 2230 la jeg ut på tur i 9 grader oppover mot Oslo, kun riksveier oppover, via Rygge, Kambo, Vestby og deretter Tusenfryd og Gjersjøen. Gledet meg som en unge til å teste disse herlighetene, og hadde litt varierte forventninger men dette fungerte jo topp! Hadde varmen innstilt på medium (det er tre nivåer) og dette holdt hendene varme og gode hele veien. Faktisk uvirkelig bra. Da jeg stoppet ved Ingierstrand, måtte jeg kjenne om temperaturen virkelig var så bra på fingrene som jeg trodde og håpet, og kunne konstatere at både varme og følelse var intakt. Kjørte til 7eleven og tanket 11,2 liter etter mine 22 mil idag og fylte samtidig litt luft i begge dekk. Da jeg kom glad og fornøyd hjem til Bekkelaget var det en rar følelse å være helt varm på hendene. Har vært plaget med å fryse etter 4-5 mil. Disse kan varmt anbefales (bokstavelig talt) til å ha under MC-hansker dersom man ikke har varmeholker, eller man ønsker å ha varme på hele hånda og rundt alle fingrene. Utrolig bra comfort og svært tynne og elastiske, så man merker lite til at man har de på!

Nå gleder jeg meg til å kjøre 12+20 mil på fredag og kanskje det blir noen runder i Danmark også!

Brukeravatar
katana_king
Innlegg: 160
Registrert: 06 okt 2013, 20:09
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Re: Noen av Katana_Kings turer i inn-og-utland (sjekk uuuut)

Legg inn av katana_king »

DA var jeg kommet tilbake fra tidenes beste påsketur (både MC og andre fremkomstmidler medregnet)! Fantastisk fornøyd og happy for at jeg la ut på den turen, som gikk fra Oslo til Skien (torsdag) for deretter å starte videre mot Larvik og Color Line (Superspeed) til Hirtshals (Danmark). Starta grytidlig ut fredags morgen, rundt kl 615, for å være i god tid i Larvik til ferga skulle gå kl 8. Tok oppmøtetid 1 time før, bokstavelig og var på brygga kl 0700. Var rim på turtelleren som enda ikke var smeltet, så tenkte at det ikke kom til å bli noe fartstest på Katana`en nedover til Larvik denne morgenen. 4 andre MC`ister ble også med ferga over, som forøvrig var en ok ferge med det man trengte. Lurt å bestille bord i buffeten og bare spise seg over hele Skagerak og være god og mett når man kommer frem :)

Vel i havn i Danmark, satt jeg kursen nedover mot Aarhus, som medfører passering av diverse danske byer. Rundt halve Danmark er krysset på 2 timer i moderat motorveihastighet, så det er jo et lite land. Fylte litt 95 for 11.25 DKK/liter, noe som er en tålbar bensinpris. Forbruket ligger på 0.55, selv med litt turtall og perioder med 130-140 kmt på speedometeret. Motorsykkelen ble også litt tørst på olje og drakk 0.5 liter på hele turen, som til sammen var 80 mil.

Utrolig vakkert rundt om i Danmark. Selv om det er ganske kjedelig å kjøre motorvei, var motorveiene behagelig å kjøre på og godt vedlikeholdt. Kjørte en del stikkveier og gjennom små plasser som Randers f.eks for å se litt mer og ta litt pause fra motorveikjøringa.

Søndag kjørte jeg til Grenaa og tok fergen der (Stena Nautica) som går til Varberg (Sverige). Turen tar 4:30 og tilbringes ombord på en noe utdatert bilferge med moderate tilbud, men så lenge man har eget lesestoff eller liknende så bør jo den etappen også gå bra. Personalet var behjelpoelig med å stroppe fast sykler ved behov også her. De hadde stropper også, akkurat som Color Line. Ansvarlig for bildekket mente at siden jeg hadde sykkel på hovestøtte ville det være helt unødvendig å stroppe sykkelen fast. Jeg stroppet den fast på Larvik-Hirtshals men ikke på Grenaa-Varberg. Ingen rørelse i båten på turen over, og sykkelen stod der den var parkert da jeg kom for å hente den også.

En hurtig etappe fra Varberg til Gøteborg på 7,3 mil var unnagjort på ganske kort tid. Tok meg en fuelstopp på veien - og pusset visir for fluer og annet småtjafs. Greit å ha med spray og microfiberklut når man er på langtur, kom godt til nytte flere ganger. Jeg tester med JIF baderom, svakt blandet, (selv om Bjerknez har dårlige erfaringer med dette). Visiret er brukt ca 5000 km, men ikke merkbart slitt.

I Gøteborg ventet ferdig bestilt og sjekket inn hotellrom til meg og min venninne, som jobber i Rica i Norge, hadde gjennom sine kontakter ordnet fin parkering til meg i "trädgården" der de ansatte parkerte sykler etc, med direkte adkomst inn til resepsjonen :) Lyx! Ut på stan, spise og drikke godt - og måtte selvfølgelig teste byens cocktailbar, som kunne diske opp med bra cocktail så lenge det gikk på deres oppskrift, men utfordringer med nye oppskrifter feilet de ganske heftig på, men kudos for at de ville forsøke!

Dagen etterpå gikk med til å kjøre Gøteborg-Halden-Mysen-Oslo med noen avstikkere i finværet, blant annet gjennom Uddevalla og en tur innom Nordby Shopping.

Alt i alt en knakende fin tur jeg hadde stor glede av! Frister til gjentakelse!

Brukeravatar
katana_king
Innlegg: 160
Registrert: 06 okt 2013, 20:09
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Re: Noen av Katana_Kings turer i inn-og-utland (sjekk uuuut)

Legg inn av katana_king »

Da har jeg kommet hjem fra nok en fin tur, denne gangen Oslo-Sandefjord-fergeovertil-Strømstad, deretter Strømstad-Mysen og Mysen-Oslo. Ble ca 30 mil på odometeret. Kjørte ned til Sandefjord (Kjerringvik) i går ettermiddag, lastet med gode biffer og tilbehør og ble hentet i lettbåt (mcen fikk stå på land) og rodd til seilbåten til en kompis av meg. Tre stykker nøt kveldssola med god biff ombord en 28 fots (liten) seilbåt, men stor nok til at det både blir middag og dans med venninner ombord (tjohei) :)

Dagen idag startet bensintom på hovedtank og måtte slite starteren bra lenge før jeg kom til å tenke at det kanskje kunne være tid for å teste reservetanken. Fikk start etter mye om og men og var egentlig glad for at batteriet holdt så lenge. Kjørte aktivt fra Kjerringvik til Sandefjord for å rekke ferga, så det ble ikke den somle-turen jeg hadde sett frem til, mens man egentlig holder på å våkne. Spiste lunsj ombord og tok turen via Nordby. Litt under halvfullt (iflg parkeringsplasser ledig). Kjørte siden E6 til avkjøringa til Rakkestad. Kjørte innom Rudskogen for å se om det var noe liv, var der litt for sent til at det var noe action (1715).

Fin kveldstur fra Mysen til Oslo (som jeg kjørte samme av forrige uke). Ikke behov for varmehansker heller, og det er jo et + :) Ble riktignok varmt, selv uten innerfor på MC-jakka (med tsjorte under). Sånn det skal være!

Neste tur går til ukjent destinasjon!

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Noen av Katana_Kings turer i inn-og-utland (sjekk uuuut)

Legg inn av Kawagutten »

Hjøss nå har du snart fått kjørt mer hittil i år enn hva jeg fikk gjort i hele 2013 :-) :)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
katana_king
Innlegg: 160
Registrert: 06 okt 2013, 20:09
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Re: Noen av Katana_Kings turer i inn-og-utland (sjekk uuuut)

Legg inn av katana_king »

Ja, det var skikkelig start av sesongen, og det er jo bra! Kjørt 3000 km hittil i år.

Svar