Nostalgic's Logg - Tilbake på sykkelen!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Nostalgic's Logg - Tilbake på sykkelen!

Legg inn av thewiz »

Hvis du har papirer på det burde det være i orden, MEN du må få det godkjent og skrevet inn i vognkort. Det holder ikke at du har godkjenningspapirene i hånden når du blir stoppet. BT må nemlig verifisere infoen på disse papirene du har og kontrollere om du faktisk har den modellen godkjenninga er for osv.

Alt du trenger å gjøre er å ringe BT og bestille time. Koster ca 500 spenn for 1 time. Ta med papirene du har for eksosen, vognkort del1 og 2 og sykkelen din da selvfølgelig :-)

Men møter du på en griner hos BT kan du ende uten skilt siden det ikke er "forsvarlig" med nåværende eksos. Har opp gjennom kranglet mye med BT, prøver å unngå folka der til en hver pris. Jeg syns det er tullete at ditten og datten skal godkjennes. Kan ikke bare eksos ha et DB krav?

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Nostalgic's Logg - Tilbake på sykkelen!

Legg inn av KydeX »

Enig i det. Ifølge papirene skal anlegget ha samme støynivå som originalt (med db-killer). Det er godkjent av Honda også som originalt ekstrautstyr, så forsvarlig bør det nå være.

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Nostalgic's Logg - Tilbake på sykkelen!

Legg inn av Nostalgic »

thewiz skrev:Bare for å oppklare dette litt for andre brukere her inne:

Blir man kalt inn til visning på biltilsynet må man alltid betale for selve timen, dette er rundt 500,- kroner. Det er ingen bot for hva enn du måtte være der inne for. Det er rett og slett for at BT skal betale sine ansatte og må bruke tid på deg.

Jeg forstår ikke helt hvorfor du tenkte å holde deg til historien om at eksosanlegget alltid hadde stått der? Han som stoppet deg i utgangspunktet hadde ikke gitt deg lapp hvis du hadde hatt det originale anlegget. Og hvorfor er det så farlig at du hadde et annet eksosanlegg? Greit du får visning på det hvis du blir stoppet, men det er bare å bytte tilbake igjen til org.

Jeg har tatt denne runddansen flere ganger med BT. Hadde "sports"eksos på bilen min, ble vinket inn og fikk mangellapp, byttet til org, fikk godkjent på BT. Kom hjem byttet tilbake til sportseksosen min. Etter 6 mnd ble jeg vinket inn igjen, fikk mangellapp blabla, viste med org eksos IGJEN. Dro hjem å byttet eksos. De kan ikke gjøre noe så lenge du bytter til ORG når du er der oppe.

For de som lurer: Hvis du kjører opp til visning med et eksosanlegg du ikke har papirer på kan de avskilte sykkelen hvis det er dette som er grunnen til at du er på BT i utgangspunktet.
Det er visst slik at du ikke må betale UANSETT... Som jeg sa ovenfor så hadde jeg sluppet å betale om ikke han som stoppet meg hadde kommet bort. Og grunnen til at han ville gitt meg lapp selv om jeg kjøre med org. anlegg er fordi det ikke er E-merking på org. potta med mindre du har på dekselet.
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Nostalgic's Logg - Tilbake på sykkelen!

Legg inn av RuneMC »

Du burde jo spilt på sympati - at det uoriginale hadde blitt skadet i ulykken og at du derfor hadde satt på det originale... :knegg
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar