Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av ojda »

Jeg er vel også ganske overrasket/skremt over at en utestengelse under disse rammene,
er et ikketema på McSiden. Jeg nekter å tro at hele den aktive medlemsmassen ikke
har ubesvarte spørsmål om dette :-k
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Kmann »

ojda skrev:Jeg er vel også ganske overrasket/skremt over at en utestengelse under disse rammene,
er et ikketema på McSiden. Jeg nekter å tro at hele den aktive medlemsmassen ikke
har ubesvarte spørsmål om dette :-k
Ja, det er jo en avveiningssak, enten så lister du deg på tå og veier dine ord på gullvekt som er kalibrert av Sjefen, bommer du er det ut i mørket. Ønsker man å nyte godt av alt som er bra her, for det er mye, så svelger man kameler og tåler den store almektiges lunefulle utres og oppgulp. Men prøv deg ikke med et skjevt ord selv, toleransen er visst så som så. Så da tar vi våre valg, svelger unna, det betyr jo tross alt ikke alt. Man har da et liv og. Nå kjenner jeg ikke "eierforhold" her, på face kan vi jo slette "venner" som vi ikke liker eller som skriver på veggen til noen som jeg ikke liker. Trodde vel at dette var mer seriøst...
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av ojda »

Kmann skrev:
ojda skrev:Jeg er vel også ganske overrasket/skremt over at en utestengelse under disse rammene,
er et ikketema på McSiden. Jeg nekter å tro at hele den aktive medlemsmassen ikke
har ubesvarte spørsmål om dette :-k
Ja, det er jo en avveiningssak, enten så lister du deg på tå og veier dine ord på gullvekt som er kalibrert av Sjefen, bommer du er det ut i mørket. Ønsker man å nyte godt av alt som er bra her, for det er mye, så svelger man kameler og tåler den store almektiges lunefulle utres og oppgulp. Men prøv deg ikke med et skjevt ord selv, toleransen er visst så som så. Så da tar vi våre valg, svelger unna, det betyr jo tross alt ikke alt. Man har da et liv og. Nå kjenner jeg ikke "eierforhold" her, på face kan vi jo slette "venner" som vi ikke liker eller som skriver på veggen til noen som jeg ikke liker. Trodde vel at dette var mer seriøst...
Jeg er ikke så sikker på at det er realitet, men jeg begynner å lure på om det kansje
er en ulmende magefølelse hos en del.
Det er ikke med på å gjøre forumet hyggelig.
Når jeg ble medlem for ca 5 år siden, og hadde fått tid til å etterhvert bli litt kjent
med medlemmer både på nett og i r.l. ville jeg ha ranket forumet til 9 av 10 mulige poeng.
I dag vil det nok ikke overskride en scoore på 6 poeng.
Mesteparten av dette (Verditapet) kunne sett fra mitt ståsted vert ungått
med litt mere smidighet og igjennomtenkte reaksjoner.
Jeg finner fortsatt verdi i McSiden, men den er ikke hva den var.
Bare en liten utlufting, jeg prøver å ikke kritisere driften av forumet,
for det er det nok av andre som gjør men det dukker jo opp tanker fra tid til annnen :sorry
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Olav K »

Det synes jeg var et godt innlegg Ojda. Veldig godt faktisk.
Tror nok helt sikkert det er flere som kjenner som deg..
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Bjerknez »

MEN!... snart er det sesonstart igjen og da kan vi alle ta ut frustrasjonen fra vintermørket med å dra litt i rulla! :thumleft :lol

Må si jeg gleder meg fælt nå .... :-)å

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Kmann »

Bjerknez skrev:MEN!... snart er det sesonstart igjen og da kan vi alle ta ut frustrasjonen fra vintermørket med å dra litt i rulla! :thumleft :lol

Må si jeg gleder meg fælt nå .... :-)å
Hehe Bjerknez, diplomati på høyt plan. Joda. Det blir fint med sesong igjen. Og den burde vel ha vært i gang om et par dager så hadde "alt" roet seg ned til høsten. Joda, tanken er god :yeahright
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Bjerknez »

Kmann skrev:
Bjerknez skrev:MEN!... snart er det sesonstart igjen og da kan vi alle ta ut frustrasjonen fra vintermørket med å dra litt i rulla! :thumleft :lol

Må si jeg gleder meg fælt nå .... :-)å
Hehe Bjerknez, diplomati på høyt plan. Joda. Det blir fint med sesong igjen. Og den burde vel ha vært i gang om et par dager så hadde "alt" roet seg ned til høsten. Joda, tanken er god :yeahright
Desverre ser det ut til at vinteren kommer til vare noen uker til... Vertfall her i Fredrikstad. :evil

Men får prøve å sette tankene mine på noe annet... :-)å

friske blomster...friske blomster...friske blomster... nakne damer...

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Kmann »

Bjerknez skrev:... nakne damer... [/size]
GRISEN... avledningsmanøver !
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Bjerknez »

Kmann skrev:
Bjerknez skrev:... nakne damer... [/size]
GRISEN... avledningsmanøver !
:knegg :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av LordShaft »

Tror det kan være fornuftig at medlemmer av forumet får diskutere dette med utestengelse av medlemmer osv. Det er tross alt "kamerater" av hverandre. Selvfølgelig uten at det behøver å ende i uthenging av forum og enkeltpersoner.

Som ny ervervet moderator bjerknes, kan det være fornuftig å velge sine kamper med omhu. Hvertfall en såpass "gammel" diskusjon som er en stor del av dette.
hvertfall en kjørestil jeg hadde valgt å holdt en liten stund :thumleft

Dette forumet er driftet på en måte som gir tydelig signal på hvor takhøyden ligger og hvem som eier lekekassen, er dette vanskelig på noen måte er det fritt fram å finne seg en ny lekekasse.

Når det er sagt, så er jeg mye enig i det som blir skrevet over. Det bidrar ikke til økt trivsel, å beklageligvis forsvinner det brukere med mye kompetanse og interessante meninger.

Note 4

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av SuperMorten »

Siden det tydeligvis er av interesse, synes jeg det er på sin plass å informere om at siste utestengelse ble avgjort og utført av meg og bare meg. Ingen andre, slik som mange tror. Utestengelsen hadde liten eller ingen sammenheng med pågående diskusjon, men en samlet vurdering av medlemmets 302 poster på forumet, hvor en vesentlig del gikk på negative uttalelser mot andre medlemmer.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Tror det kan være fornuftig at medlemmer av forumet får diskutere dette med utestengelse av medlemmer osv. Det er tross alt "kamerater" av hverandre. Selvfølgelig uten at det behøver å ende i uthenging av forum og enkeltpersoner.

Som ny ervervet moderator bjerknes, kan det være fornuftig å velge sine kamper med omhu. Hvertfall en såpass "gammel" diskusjon som er en stor del av dette.
hvertfall en kjørestil jeg hadde valgt å holdt en liten stund :thumleft

Dette forumet er driftet på en måte som gir tydelig signal på hvor takhøyden ligger og hvem som eier lekekassen, er dette vanskelig på noen måte er det fritt fram å finne seg en ny lekekasse.

Når det er sagt, så er jeg mye enig i det som blir skrevet over. Det bidrar ikke til økt trivsel, å beklageligvis forsvinner det brukere med mye kompetanse og interessante meninger.

Note 4
Det siste jeg ønsker her er en kamp Lordshaft. Jeg prøver bare å holde en litt hyggelig tone her, med et liiiite håp om fred på jord etc.

Noen ganger kan det være greit å trekke pusten ekstra dypt, og det gjelder begge parter. Men jeg forstår jo også at det er lett å si slikt når man selv sitter ganske uberørt på sidelinjen.

Men noe mer enn det har ikke jeg tenkt til å mene rundt den saken her i tråden. Men jeg er som sagt åpen for en dialog via PM hvis noen skulle ønske det. Det synes jeg bare er hyggelig :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av LordShaft »

Med bakgrunn som moderator, er jeg fullstendig klar over at det kommer mye rart fram på pm og andre måter (utrolig hvor barnslig voksene folk kan oppføre seg) uten sammenligning forøvrig. Jeg har verken nå eller før hatt grunn til å stille spm til en del av de valgene moderator team her opptrer i forhold til utestengelse.
Men jeg har også full forståelse til at noen medlemmer reagerer.
Hvem som har utestengt eller ikke burde ikke være nødvendig å gå ut med.
Jeg ønsker ikke å kuppe bloggen til kman, men dette er en diskusjon Mcsiden ikke har råd til å hysje ned.

Note 4

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Tror det kan være fornuftig at medlemmer av forumet får diskutere dette med utestengelse av medlemmer osv. Det er tross alt "kamerater" av hverandre. Selvfølgelig uten at det behøver å ende i uthenging av forum og enkeltpersoner.

Som ny ervervet moderator bjerknes, kan det være fornuftig å velge sine kamper med omhu. Hvertfall en såpass "gammel" diskusjon som er en stor del av dette.
hvertfall en kjørestil jeg hadde valgt å holdt en liten stund :thumleft

Dette forumet er driftet på en måte som gir tydelig signal på hvor takhøyden ligger og hvem som eier lekekassen, er dette vanskelig på noen måte er det fritt fram å finne seg en ny lekekasse.

Når det er sagt, så er jeg mye enig i det som blir skrevet over. Det bidrar ikke til økt trivsel, å beklageligvis forsvinner det brukere med mye kompetanse og interessante meninger.

Note 4
Det siste jeg ønsker her er en kamp Lordshaft. Jeg prøver bare å holde en litt hyggelig tone her, med et liiiite håp om fred på jord etc.

Noen ganger kan det være greit å trekke pusten ekstra dypt, og det gjelder begge parter. Men jeg forstår jo også at det er lett å si slikt når man selv sitter ganske uberørt på sidelinjen.

Men noe mer enn det har ikke jeg tenkt til å mene rundt den saken her i tråden. Men jeg er som sagt åpen for en dialog via PM hvis noen skulle ønske det. Det synes jeg bare er hyggelig :thumleft

Blir uvanlig mange "stikk" på en kveld fra min side,
men invitasjon til dialog med modteam via pm
er jo bare lattelig etter siste oppdatering av forumregler :[-X
Slike ting skaper "spirende missnøye" :[-X

Siste inngegg spessiellt siste linje fra LordShaft :thumleft :thumleft :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Jompa »

Hvor mange innlegg skal du, Bjerknez, bruke på å si at du ikke bryr deg, at du egentlig ikke har noen mening ?
Jeg har aldri vært borti noen som til de grader går rundt grøten.
Og hvorfor, er det for å hold liv i "krangel", provosere noen til å gå over streken for så å kunne kaste ut vedkommende ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Låst