Myst's vei til 2-hjulingens verden - Back on....track??

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
flonoen
Innlegg: 74
Registrert: 27 jun 2012, 14:19
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8N '12, BRP '04

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden

Legg inn av flonoen »

Eg har en shark vision r-hjelm som er sort med en brei oransje stripe i fartsretningen midt på. Synst det er en knall hjelm (har to stk, en matt sort). Integrert solvisir, dugger ikke, og meget stort synsfelt. Koster ca 3500-4000 trur eg.

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden

Legg inn av Myst »

Kult, husker du hvor du kjøpte den? Shark har faktisk noen kule modeller. Leste at Shoei også var en av de beste. Funnet en side som heter mc-hjelmer.no og har noen kule Shark modeller, men dessverre holder butikken til i Stavanger. Finner sikkert noen som forhandler dem her borte også.
Kommer og går..

flonoen
Innlegg: 74
Registrert: 27 jun 2012, 14:19
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8N '12, BRP '04

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden

Legg inn av flonoen »

Handlet hos Ride i Bergen.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden

Legg inn av ojda »

Gjøvik motorservice fører Shark.
Jeg har selv en Shark Speed R, som ble kjøpt i Hamburg i sommer. :thumleft
Jeg kjøpte først en Vision R, men fikk byttet til Speed R som jeg likte mye bedre. :thumleft
Men det er selvfølgelig smak og behag.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

flonoen
Innlegg: 74
Registrert: 27 jun 2012, 14:19
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8N '12, BRP '04

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden

Legg inn av flonoen »

Kjører aldri fort jeg, og så har jeg vestlandsnatur å se på, så vil ha stort synsfelt :)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden

Legg inn av ojda »

Det var ikke ment som at den ene er bedre enn den andre,
men jeg kjørte med Vision R fra Hamburg til Kiel og var
ikke helt venner med den. Fant en liten feil med den,
og benyttet muligheten til å klage når jeg kom til Kiel.
Bare god service fra Louis, som byttet til en Speed R.
Som jeg er kjempe-fornøyd med.
Å ja, den er mere stabil i høye hastigheter. :knegg "På min sykkel".
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

flonoen
Innlegg: 74
Registrert: 27 jun 2012, 14:19
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8N '12, BRP '04

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden

Legg inn av flonoen »

Bare spøkte litt eg :)

Den første vision R'en min har ikke slik beskyttelse under haka, og med min kroppsform (antydning til mage over 6packen) og sykkel (naken), fikk eg en lei vind rett opp i trynet og i øynene, så eg kjørte stort sett alltid rundt med en tåre i øyekroken. Den nyeste hadde fikset dette problemet, med et slikt elastisk trekk som dekker åpningen under ved haka.

Merker at i fart opp mot og rundt 200 så "styrer" hjelmen en del, og får merkbart løft. Så trur absolutt at om en skal kjøre såpass fort og enda fortere, så er speed R et bedre valg. Min sykkel går jo knapt i 200..

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden

Legg inn av Myst »

Ja, ikke sant, fordi rett etter oppkjøringen skal jeg jo selvsagt investere i en R-sykkel med toppfart på 250 km for bruk på norske veier... :roll

Sorry, kunne ikke dy meg når du prater om kjøring i høye hastigheter. Men du har rett da, en god hjelm bør beskytte for gjennomtrekk også, er ikke akkurat behagelig å kjøre med tårer i øynene.

Syns RSX modellene er jo litt kule. Med RSXJ Matt Red blir man garantert synlig! :P :p Gleder meg uansett til jeg får stukket ut og prøvd noen.
Kommer og går..

flonoen
Innlegg: 74
Registrert: 27 jun 2012, 14:19
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8N '12, BRP '04

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden

Legg inn av flonoen »

Det finnes nok av folk som hiver seg på en 1000 rett etter oppkjøring (meg selv inkludert). Kjørte en Thunderace i en sesong, før eg fant ut at eg ville ha mer glede og nytte av en mer typisk nybegynnersykkel, så byttet til FZ8. Angrer ikke, men savner jo selvsagt Thunderacen iblant. Lyden med full akra på FZ8 kan ikke måle seg med den på Thunderacen :/

Om du prøver Vision R, hugs på å tenk over at du har veldig godt synsfelt i den! Og anbefaler iallefall innebygd solvisir, på vestlandet med ut og inn av tunneler med ofte tvilsom asfalt er det gull verdt!

Online
Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden

Legg inn av poulet_cavalier »

Myst skrev:Ja, ikke sant, fordi rett etter oppkjøringen skal jeg jo selvsagt investere i en R-sykkel med toppfart på 250 km for bruk på norske veier... :roll

Sorry, kunne ikke dy meg når du prater om kjøring i høye hastigheter. Men du har rett da, en god hjelm bør beskytte for gjennomtrekk også, er ikke akkurat behagelig å kjøre med tårer i øynene.

Syns RSX modellene er jo litt kule. Med RSXJ Matt Red blir man garantert synlig! :P :p Gleder meg uansett til jeg får stukket ut og prøvd noen.
Noen råd fra en som også er ganske fersk (om ikke i fysisk alder) - kjørt i to sesonger:

Hjelm først: 1) Den må passe på nøtta. Prøv først. 2) Vekt er viktig. 3)Innebygd solvisir er veldig "kjekt å ha".
Sykkel: Vent med å kjøpe til du har hatt et par kjøretimer (om du ikke har trent litt fra før). Kjøp sykkel når du vet hvilken du har lyst på, og ikke sett begrensninger på kubbikk (men sjekk hva forsikring koster).
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden

Legg inn av Kawagutten »

En Kawasaki GPZ500S er en billig og lettkjørt sykkel med gode kjøreegenskaper,ikke for høy og med smalsal så føles også lettkjørt.De ligger på rundt 25-30 tusen. Dette er forgjengeren til ER6F og et godt alternativ å starte med.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden

Legg inn av SuperMorten »

poulet_cavalier skrev: Sykkel: Vent med å kjøpe til du har hatt et par kjøretimer (om du ikke har trent litt fra før). Kjøp sykkel når du vet hvilken du har lyst på, og ikke sett begrensninger på kubbikk (men sjekk hva forsikring koster).
Skal man ha nyere sykkel, kan kubikk være en begrensning. Det var ihvertfall det for meg til å begynne med. Jo mer kubikk, jo høyere avgifter.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden

Legg inn av Myst »

Og ikke minst budsjett. Dette er blitt repetert så manger ganger i tråden nå at jeg faktisk har fått det banket i skallen. :P :p (altså kjøp av sykkel)

Kan jo uansett ikke prioritere andre ting enn skolen før jeg består og har nye førerkortet i hånda. Driver og dagdrømmer mye, men har fortsatt fornuften i behold. Men selvsagt, venter litt bonus og feriepenger fra jobb og tilgodeskatten til sommeren, så mye dumt man kan gjøre med fylt konto..

Faen heller, hater å innrømme det, men tror jeg begynner å få litt andre tanker om cruiset...
Kommer og går..

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden

Legg inn av Kawagutten »

Myst skrev:Og ikke minst budsjett. Dette er blitt repetert så manger ganger i tråden nå at jeg faktisk har fått det banket i skallen. :P :p (altså kjøp av sykkel)

Kan jo uansett ikke prioritere andre ting enn skolen før jeg består og har nye førerkortet i hånda. Driver og dagdrømmer mye, men har fortsatt fornuften i behold. Men selvsagt, venter litt bonus og feriepenger fra jobb og tilgodeskatten til sommeren, så mye dumt man kan gjøre med fylt konto..

Faen heller, hater å innrømme det, men tror jeg begynner å få litt andre tanker om cruiset...
Du kan jo cruise rundt på sykkelen du kommer til å kjøpe :prf
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden

Legg inn av Myst »

Kawagutten skrev: Du kan jo cruise rundt på sykkelen du kommer til å kjøpe :prf
Haha, nei, hadde du lest tråden helt fra starten, hadde du skjønt det cruiset er noe helt annet. ;-) Tenkte på cruiseskipet som skal ta meg til Island og Grønland i sommer. Er jo helst en reise og opplevelse jeg ikke vil gå glipp av, men da må jeg balansere budsjettet ihht den. I verste fall må jeg bite i sure eplet og bare investere i brukt og billig når den tid kommer.
Kommer og går..

Svar