Myst's vei til 2-hjulingens verden - Back on....track??

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- Venter på sykkelen..

Legg inn av Myst »

For en dag.. Etter 5 timer med stress, dro vi avgårde til Stavern for å hente sykkelen. Selv om vi dro tidlig, var det ikke mangel på hindringer; køer, ulykker, menneskelige snegler og en L-bil som signaliserte en vei og kjørte en annen..

Holdt kontakten med Morten jevnt underveis og heldigvis fikk tips om "snarvei" for å slippe køen. Etter kort tid var vi framme og Morten og selgeren ventet på oss klar. Etter litt hyggelig prat og signeringer, fikk vi lastet opp sykkelen på hengeren og festet den så godt vi kunne. Tok vi overkill? Gjett om! :lol

Sykkelen satt veldig godt på turen tilbake. I kveld er vi parkert i Moss hos familien for å feire 17. mai sammen. Siden jeg må jobbe igjen på søndag, tenker vi at vi kjører den opp til meg i morgen kveld etter at alle veier er åpnet.

Vanskelig å beskrive gleden da jeg så den for første gang live, tenker :yeyeye beskriver ganske godt. Sitter fortsatt med et godt glis over fjeset.

Fikk også hilst og takket Morten personlig, en herlig kar jeg er glad å blitt kjent med. Når lappen er i boks, er det ikke umulig at jeg tar turen ned og feirer på en skikkelig måte. :prf

Det var alt for i kveld. Kommer med oppdatering når sykkelen er lastet ned og fint plassert i garasjen.
Kommer og går..

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- Nesten hjemme nå...

Legg inn av SuperMorten »

Godt å høre at det gikk bra.

Det er bare å komme hit ned når som helst :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- Nesten hjemme nå...

Legg inn av ojda »

Gratulerer masse med flott 1.Sykkel :yeyeye
Tror du har fått en fin start der :prop: :hallo
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- Nesten hjemme nå...

Legg inn av Kawagutten »

Gratulerer med gjennomført kjøp av førstegangs mc :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- Nesten hjemme nå...

Legg inn av Bjerknez »

Gratulerer så mye med ny sykkel! :bb_p:

Har forstått det slik at vi har oppkjøring ganske likt (jeg litt før deg så klart :twisted ) men uansett må vi som to ferskinger i trafikken og "bekjente" her inne kunne få til et møte med litt mc kjøring og en kaffeprat etc.
Nå har ikke jeg sjekket hvor du bor, men så lenge du bor innenfor 15 mils omkrets så bør vel ikke dette by på problemer vil jeg tro :)

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- Nesten hjemme nå...

Legg inn av norse900 »

Gratulerer med ny sykkel, Myst!! :thumleft
Når jeg leser det du har skrevet, så LYSER det entusiasme og stolthet! -Og sånn skal det være! :=D>
capture.JPG
Nå gjenstår det bare å få fikset litt på "signaturen" din :prf
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- Nesten hjemme nå...

Legg inn av Bjerknez »

norse900 skrev:Gratulerer med ny sykkel, Myst!! :thumleft
Når jeg leser det du har skrevet, så LYSER det entusiasme og stolthet! -Og sånn skal det være! :=D>
capture.JPG
Nå gjenstår det bare å få fikset litt på "signaturen" din :prf
Å der sto også bostedet også gitt :)

Da antar jeg at "Tveita" er i Oslo. :) (Hvem har vel ikke hørt om "Tveitagjengen") :-)å

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- Nesten hjemme nå...

Legg inn av Myst »

God 17. mai alle sammen! :vs

norse900: Jeg glemte det i går, men teknisk har jeg ikke noe sykkel før den faktisk står i garasjen. :P :p Men what the heck, er feiringens dag i dag! Jeg gjør et unntak. :thumleft

Bjerknez: Hehe, det var i gamle dager det. Er ikke så langt fra Oslo sentrum nei. Et MC-treff hadde vært hyggelig når den tid kommer. :-)
Kommer og går..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- Nesten hjemme nå...

Legg inn av Bjerknez »

Myst skrev:
Bjerknez: Hehe, det var i gamle dager det. Er ikke så langt fra Oslo sentrum nei. Et MC-treff hadde vært hyggelig når den tid kommer. :-)
Høres bra ut :)

Ikke mange dagene igjen nå! :)

Til mandagen er det sikkerhetskurs på bane for min del! :prop:

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- Nesten hjemme nå...

Legg inn av Myst »

Endelig hjemme! :D (hjemme hos meg selv altså.) Takket være god innsats fra familien og venner, er nå sykkelen på plass i garasjen. Glemte selvsagt å ta bildet i all hysterien, men det fikser jeg i morgen. Bare en fillejobb igjen å levere tilhengeren tilbake, men det skal søstera mi ta seg av på mandag morgen pga jobbmøte typisk nok.

Ønsker alle fortsatt en god 17. mai! :vs
Kommer og går..

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- Nesten hjemme nå...

Legg inn av detvarvondtdet »

Bjerknez skrev:
Myst skrev:
)
Til mandagen er det sikkerhetskurs på bane for min del! :prop:


Gled deg.. Akkurat hatt sikkerhetskurs/kurs i presis kjøreteknikk på bane selv. Skikkelig artig dag :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden- Nesten hjemme nå...

Legg inn av Bjerknez »

detvarvondtdet skrev:
Bjerknez skrev:
Myst skrev:
)
Til mandagen er det sikkerhetskurs på bane for min del! :prop:


Gled deg.. Akkurat hatt sikkerhetskurs/kurs i presis kjøreteknikk på bane selv. Skikkelig artig dag :D
Gleder meg allerede :)

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden - Sikkerhetskurs nest

Legg inn av Myst »

Oppsummering kjøretime 20/5-14:

Hovedmål: oppvarming på bane, kjøring i trafikk

Resultat: Bedre enn forrige gang, selv om fortsatt noen småfeil. Kun to viktige bemerkninger: fartstilpasning før sving og bakkestart.

Egen vurdering: Hadde en ganske treg start i dag fordi læreren valgte plutselig å fordufte rett etter jeg var klar til action. Med en elev bakpå sykkelen hans, så jeg han kjøre ut av banen. Fikk ingen beskjed om hvor de skulle eller hvor lenge være borte, så endte med å kjøre noen runder selv. Syns det var en ganske rar sak. Etter omsider 20-25 min var han på banen igjen og klar til å kjøre ut med meg.

Ble nesten den samme traseen som sist, bortsett fra en stengt vei pga arbeider. Syns det gikk bedre enn forrige gang, selv om blikket vandret enkelte ganger. Ikke lett å være 100% fokusert når man prøver å få med seg alt som skjer. Tillegg så er jeg ikke vant til å prate når jeg kjører (passasjersetet på bilen har vært tomt i noen år nå). Er ikke helt enkelt å skjønne/se sine egne feil, før en annen ser utenfra. Jeg prøvde å være kontrollert når det kom til tett trafikk, rødt lys og skarpe svinger. Selv om det føltes OK for meg, syntes han at jeg hadde litt for høy fart før sving enkelte steder. Må nok være mer bevisst på det da.

Ellers var største utfordringen noe jeg ikke hadde tenkt så mye på: bakkestart (eller joda, vært i tankene før, men tenkte aldri å øve på det eksplisitt). Var ikke forberedt på den situasjonen, så med en gang bussen kjørte videre i lyskrysset, steilet jeg motoren og havnet i stress-modus. Jeg som ikke er vant med å bruke bakbremsen enda holdt selvsagt godt fast i forbremsen for å ikke trille tilbake. Heldigvis var den ikke en veldig "slem" bakke og jeg rakk ned med foten uten å legge sykkelen ned en eneste gang. Etter å ha latt bilene bak forbi og roet meg ned, brukte vi noen forsøk på å komme i gang igjen. Brukte bakbremsen til det, og tilbake på banen trente jeg litt mere på bakkestart med både forbrems og bakbrems. Fortsatt usikker hvilken av de som er best.

Ellers må jeg gå til innkjøp av puter for den nye hjelmen. Selv om den er XS, så sklir den fortsatt. Litt irriterende når synsfeltet blir dårligere og må rette på den ganske ofte.

En god nyhet er at neste time blir sikkerhetskurs på bane! :prop: Det er nå til søndag. Hadde håpet på en kjøretime til før den, men var helt fullt denne uka. Der skulle det kjøres på, sa han. Godt å se at det blir framgang i saker her!

Agendaen fremover er slik:
Søndag 25/5-14 kl 1000: sikkerhetskurs på bane
Mandag 26/5-14 kl 1730: ordinær kjøretime
Tirsdag 27/5-14 kl 0830: ordinær kjøretime

Hvis alt går vel på mandag og tirsdag, håper jeg og regner med det blir sikkerhetskurs på vei deretter. Er fortsatt 20 dager til bestilt førerprøve, så fortsatt gode sjanser å rekke den.

Notis til meg selv: ikke glem å lese teori om sikkerhetskontroll og spørsmålskortene. Nå som sykkelen er i garasjen, kan det være lurt å kombinere teori og praksis.
Kommer og går..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden - Sikkerhetskurs nest

Legg inn av Bjerknez »

Se frem til sikkerhetskurs på bane :prop:
Skikkelig artig og lærerikt. Ingenting å grue seg til. Bare gøy :mc1

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Re: Myst's vei til 2-hjulingens verden - Sikkerhetskurs nest

Legg inn av Myst »

I know! :knegg Er bare sååå lenge til.. :roll
Kommer og går..

Svar