Tryggve er IKKE død (derimot stått opp fra de døde :-)
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Tryggve er IKKE død (derimot stått opp fra de døde :-)
Bildet er tatt i glade dager; dengang Bamsefar ble pensjonist av elektriske grunner, og Tryggve kom som et friskt pust inn i familien.
I dag, femti tusen km senere, men efter to sesonger med fattige 27.000 km tilsammen, avgikk Tryggve uventet ved døden i eftermiddag.
Den fresende lyden av strøm som finner sine egne veier og stanken av brent isolasjon sier alt man trenger å vite.
Tryggve ble offer for det samme som Bamsefar: Mange år uten garasje i Toscansk varme gjør isolasjonen sprø og før eller siden får den en kortslutning i det indre.
Denne triste nyheten har to umiddelbare følger.
Først og fremst at jeg har mye fine greier til BMW R1150GS til salgs. Blant annet et sett av verdens uten tvil beste sidevesker. Sentralt lokalisert i Toscana, naturligvis.
Dernest må jeg planlegge en anderledes julefeiring; det blir ikke langtur med Tryggve.
[TaSK]
Sist redigert av tagesk den 07 mai 2014, 22:15, redigert 1 gang totalt.
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Tryggve er død
Uff, nå trodde jeg det var et medlem du pratet om
Men uansett trist da, 50.000 km er da ingen "alder"
Kondolerer
Men uansett trist da, 50.000 km er da ingen "alder"
Kondolerer
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Tryggve er død
Triste greier... det holder ikke å få byttet "main wiring harness" eller noe sånt - eller er det elektronikk-kort som er brent også ?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Innlegg: 18
- Registrert: 04 jan 2013, 23:16
- Motorsykkelen din: Motorsykkel
- Sted: På Veien
- Kontakt:
Re: Tryggve er død
E har ein som e gått 182 tusen,,,han er til overs,på en måte,,men han står langt unna Toscana..
Sist redigert av AJ den 07 nov 2013, 21:11, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: La inn bildet med [img] tag'en i istedet og fjernet vedlegget. Mer ryddig på en måte, å gjøre det slik...
Begrunnelse: La inn bildet med [img] tag'en i istedet og fjernet vedlegget. Mer ryddig på en måte, å gjøre det slik...
-
- Innlegg: 18
- Registrert: 04 jan 2013, 23:16
- Motorsykkelen din: Motorsykkel
- Sted: På Veien
- Kontakt:
Re: Tryggve er død
Du e sikkert klar over at EU ,nermest,flommer over,(ok,mulig liten overdrivelse) av 1150 med lite KM. på telleren,,lykke til,e føler med deg.
Re: Tryggve er død
Huff. Må da være mulig å kjøpe nytt ledningesett? Strippe ned som Kawanor sin og strekke nye kabler.
Jeg kjøpte nytt ledningesett til min gamle Kawa for 15 år siden for en tusenlapp.
Jeg kjøpte nytt ledningesett til min gamle Kawa for 15 år siden for en tusenlapp.
Re: Tryggve er død
Trist å miste en venn .....
Om tomt uten sykkel når sykkelvær og ferie gjør turer mulig!
Skjønner ikke helt at isolasjonen ikke tåler værforholdene dine da ...
Om tomt uten sykkel når sykkelvær og ferie gjør turer mulig!
Skjønner ikke helt at isolasjonen ikke tåler værforholdene dine da ...
"Do the right thing"
Re: Tryggve er død
Nå, det var jo leit. Kan det være noe neste bike kan få som "forebyggende" mot "havarert elnett"? Dette må jo være frustrerende.
Re: Tryggve er død
Toscana blir sikker noe a la Arizona i forhold til temp, og i denne snutten så sies det at det er ideelt for metall som får null rust, mens alt organisk/plastmateriale forvitrer pga for høy temp og lav luftfuktighet.Relax skrev:...Skjønner ikke helt at isolasjonen ikke tåler værforholdene dine da ...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Oxbjvy0y84w[/video]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Tryggve er død
Dette bringer jo inn nye "for meg" sider å tenke over,
om man vil importere eldre sykkel fra SørEuropa.
Kondulerer Tagesk, jeg vet godt hvordan du har det
Det var ikke mere enn 2 månter siden min døde, helt uten forvarsel
om man vil importere eldre sykkel fra SørEuropa.
Kondulerer Tagesk, jeg vet godt hvordan du har det
Det var ikke mere enn 2 månter siden min døde, helt uten forvarsel
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Tryggve er død
RuneMC skrev:Toscana blir sikker noe a la Arizona i forhold til temp, og i denne snutten så sies det at det er ideelt for metall som får null rust, mens alt organisk/plastmateriale forvitrer pga for høy temp og lav luftfuktighet.Relax skrev:...Skjønner ikke helt at isolasjonen ikke tåler værforholdene dine da ...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Oxbjvy0y84w[/video]
Arizona er vel et innlands, nesten ørken område,,,men joa, varmt begge steder
Men...disse Guzzine f eks,,,er de ikke konstruert for å overleve i sitt eget land?
Og om de er det ......
( Okay, kanskje man skulle ta det i egen tråd og ikke denne sørge tråden,,,, )
"Do the right thing"
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37764
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tryggve er død
Trist med Tryggve...
Må bare for ordens skyld gjøre det klart at han ikke er en av Guzzi familien, slik noen kanskje kan forledes til å tro etter å ha lest posten til Relax...
Har aldri hørt om en Guzzi som har "dødd" pga. av oppbrent ledningsnett.
Men skynder meg å legge til at jeg har vært Guzzi eier kun et år og snaue 25K kjørte km og ikke vet allverdens om dette merkets svakheter.
Hadde uansett ingen problemer i Italia et stykke sør for Milano, så langt som Nizza Monferrato, et par-tre hundre km. unna Toscana.
Men for all del, var der bare noen dager og langt fra nok til at ledninger tok skade av det.
Må bare for ordens skyld gjøre det klart at han ikke er en av Guzzi familien, slik noen kanskje kan forledes til å tro etter å ha lest posten til Relax...
Har aldri hørt om en Guzzi som har "dødd" pga. av oppbrent ledningsnett.
Men skynder meg å legge til at jeg har vært Guzzi eier kun et år og snaue 25K kjørte km og ikke vet allverdens om dette merkets svakheter.
Hadde uansett ingen problemer i Italia et stykke sør for Milano, så langt som Nizza Monferrato, et par-tre hundre km. unna Toscana.
Men for all del, var der bare noen dager og langt fra nok til at ledninger tok skade av det.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Tryggve er død
Er det ufint å antyde at et design hvor ledningene ikke tåler klimaet, ikke kan være det beste?
Se det posetive i det. Nå har du en god undskyldning til å kjøpe den nye du hadde lyst på.
Se det posetive i det. Nå har du en god undskyldning til å kjøpe den nye du hadde lyst på.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Tryggve er død
Kjøper du en likedan, vil det kanskje være lurt å bruke krympestrømper på nettet.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6954
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Tryggve er død
Eller hiv ei presenning over mopeden når den ikke et i bruk, så blir den ikke fritert av UV-stråler.ZZR-Erling skrev:Kjøper du en likedan, vil det kanskje være lurt å bruke krympestrømper på nettet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.