Tryggve er IKKE død (derimot stått opp fra de døde :-)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Tryggve er død

Legg inn av JohnnyTh »

Veldig bra. Trygve klarer seg. Nå får vi bare håpe Schumacher og kommer seg.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Tryggve er død

Legg inn av Kmann »

Kan det være lurt med gel-batteri tro?
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tryggve er død

Legg inn av AJ »

tagesk skrev: Vi kan altså si at Tryggve han hadde ikke fått hjerteinfarkt, han hadde fått magesår.
Nå, noen timer med loddebolten senere, er han i drift igjen.

Men har man først fått mavesår er jo sjansen stor for at han har fått syre andre steder også.

[TaSK]
Så bra :thumleft
Litt metallisk kirurgi (metallargi :scratch :dontknow ...?) hjelper alltids :-) .

Dermed er det bare å utbasunere høyt og tydelig: Lenge leve Tryggve :mrgreen :hallo
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Tryggve er død

Legg inn av gorbys »

Kmann skrev:Kan det være lurt med gel-batteri tro?
Har vel kanskje noe for seg?


Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Tryggve er død

Legg inn av DrGreve »

gorbys skrev:
Kmann skrev:Kan det være lurt med gel-batteri tro?
Har vel kanskje noe for seg?


Sent from my C6903 using Tapatalk
Jeg var litt blakk på vårparten og valgte å kjøpe gel-batteri på Biltema, med 2 amp lavere enn originalt, og selv om jeg sliter med å akseptere det så har det fungert supert gjennom hele 2013.
Jeg renoverte dog starteren samtidig, slik at 14 amp batteri drar den rundt uten problemer..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Tryggve er død

Legg inn av gorbys »

DrGreve skrev: Jeg var litt blakk på vårparten og valgte å kjøpe gel-batteri på Biltema, med 2 amp lavere enn originalt, og selv om jeg sliter med å akseptere det så har det fungert supert gjennom hele 2013.
Jeg renoverte dog starteren samtidig, slik at 14 amp batteri drar den rundt uten problemer..
Har gel batteri på GS'n min så at det fungerer vet jeg, men hvordan det fungerer etter en del velter eller til offroad bruk vet jeg ikke. Har ikkje planer om å finne ut av det heller :-P :-)


Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Tryggve er død

Legg inn av SuperMorten »

AJ skrev:
tagesk skrev: Vi kan altså si at Tryggve han hadde ikke fått hjerteinfarkt, han hadde fått magesår.
Nå, noen timer med loddebolten senere, er han i drift igjen.

Men har man først fått mavesår er jo sjansen stor for at han har fått syre andre steder også.

[TaSK]
Så bra :thumleft
Litt metallisk kirurgi (metallargi :scratch :dontknow ...?) hjelper alltids :-) .

Dermed er det bare å utbasunere høyt og tydelig: Lenge leve Tryggve :mrgreen :hallo
BMW for alltid...!! :knegg :prop: :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Tryggve er død

Legg inn av DrGreve »

gorbys skrev:
DrGreve skrev: Jeg var litt blakk på vårparten og valgte å kjøpe gel-batteri på Biltema, med 2 amp lavere enn originalt, og selv om jeg sliter med å akseptere det så har det fungert supert gjennom hele 2013.
Jeg renoverte dog starteren samtidig, slik at 14 amp batteri drar den rundt uten problemer..
Har gel batteri på GS'n min så at det fungerer vet jeg, men hvordan det fungerer etter en del velter eller til offroad bruk vet jeg ikke. Har ikkje planer om å finne ut av det heller :-P :-)


Sent from my C6903 using Tapatalk
Jeg vet om flere som har lagt gelbatteri på siden (90 grader) og har hatt det sånn i flere år, så det tror jeg går bare greit.
Dette har en kar på http://www.honda-v4.com/" onclick="window.open(this.href);return false; gjort på en VF1000F-2 for å få inn et batteri med større ampère.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ZZR-Erling

Re: Tryggve er død

Legg inn av ZZR-Erling »

Se der ja, han "gjennoppstår"..goe greier :thumleft

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Tryggve er død

Legg inn av tagesk »

[img]http://girotoscana.sitoscana.com/upload ... 00x190.jpg[/img]
Tryggve var en tur i Chianti, før han dro med meg til Norge.
Dette er tatt 17. april.

Eller med andre ord: Med ny sikringsboks ble han nesten som ny!

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tryggve er død

Legg inn av AJ »

Av og til og ikke så rent sjeldent så skal det veldig lite til for kvalitativ livsforlengelse :thumleft
tagesk skrev:[img]http://girotoscana.sitoscana.com/upload ... 00x190.jpg[/img]
Tryggve var en tur i Chianti, før han dro med meg til Norge.
Dette er tatt 17. april.

Eller med andre ord: Med ny sikringsboks ble han nesten som ny!

[TaSK]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Tryggve er død

Legg inn av SuperMorten »

Synes du skulle endre tittel til at Tryggve har gjenoppstått :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Tryggve er død

Legg inn av tagesk »

SuperMorten skrev:Synes du skulle endre tittel til at Tryggve har gjenoppstått :knegg
God idé :-)

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Tryggve er IKKE død (derimot stått opp fra de døde :-)

Legg inn av TBI81 »

Trygve er ikke død! Leve Trygve! :thumleft

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Tryggve er IKKE død (derimot stått opp fra de døde :-)

Legg inn av tagesk »

Tryggve skal på Gryte for å spise gryte på søndag, mens TaSK skal til Gryte for å spise kake.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Svar