Godt jeg tok turen innom MC-verkstedet hvor mine nye Mitas Terra Force-R dekkene har stått på dekklageret noen uker.
Fra neste uke stenger nemlig verksted i tre uker, noe de ikke har gjort tidligere. I år skyldes det en mekaniker i manko pga. en oppstått familiesituasjon og flytting, fikk jeg høre i dag.
Så fra neste uke er det stengt...
Jeg hadde tenkt å få byttet dekk i slutten av juli siden de som sitter på har mer å gå på. Likevel ikke mer enn et par tusen km. antakelig.
Byttet til de som sitter på nå i august i fjor og har så langt kjørt vel 12K med disse.
Så i å bli det altså bytte et par tusen km. tidligere enn de de forrige Terra Force-R dekkene på sykkelen.
Om været blir bra så få jeg legge inn et par dagsturer i morgen og på onsdag sånn at jeg får brukt mest mulig av de utbyttklare dekkene.
En BarbIQ grilltur er jeg som regel alltid klar for... .
Her et par bilder av slitasjestatusen etter vel 12K:
Mitas slitasje 1.JPG
Framdekket mindre slitt enn bakdekket.
[attachment=0]Mitas slitasje.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
