Det ble med denne ene teltovernattingen på denne spontanturen.
Delvis fordi jeg synes det var i kjøligste laget med mye vind i området, men mest fordi jeg fort og gæli pakket klønete og amatørmessig i SW-Motech bagen...
Noe av det triveligste jeg gjør på MC-turene mine er å kjøre inn på campingplassen, finne teltplass og ikke minst sette opp teltet. Med en nyåpnet og passe temperert pils er dette faktisk et av turens høydepunkt.
Dog ikke like artig å ta ned teltet dagen etter selv om dette tar kortere tid...
Men enda verre er det å pakke ned de andre turgreiene man har med når utgangspunktet ikke var det lureste som på turen jeg la ut på i går...
Dermed ble det altså kun en teltovernatting denne gangen.
Teltoppsettingen går for øvrig som en lek og nattesøvnen var også bedre denne gangen da SeaToSummit liggeunderlaget ble trukket med en fleecelaken slik at man ikke ligger direkte på den glatte liggeunderlagsflaten.
Så til hva dette innlegget egentlig handler om, nemlig oppdagelsen av nye praktiske måter å ha med seg ting på tur.
Som i mitt tilfelle som helst vil ha en så stor skjerm som praktisk mulig med på tur, som Samsung Galaxy 12,4, som jeg har.
Som tar litt for mye plass i tankveska...
Men som passer ganske så akkurat i den originale SW-Motech kartlommemappa!
Dette fant jeg ut i dag og synes dette er en så god praktisk løsning at jeg gjerne deler den her på forumet for de som kan ha interesse av slike løsninger:
Kartmappe 2.JPG
Kartmappe 1.JPG
Kartmappe 3.JPG
Så skal det nevnes at denne turen først og fremst var en turutstyrssjekk-tur. Og turgreiene jeg hadde med funket helt utmerket.
Så når neste tur planlegges og iverksettes så står det meste på hvordan man pakker...

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering