AJ Arena...friskmeldt!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Koronabesøk

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 14 feb 2022, 19:46 Siden du ikke har hatt mulighet til å vaksinere deg er jeg spent på å høre hvordan det går med deg. Håper du slipper å bli veldig syk AJ og god bedring :thumleft
Takk som byr seg og spør - og takk for god bedring ønsket :) !

Formen er helt fin :thumleft .
Ingen symptomer og sykdomstegn i dag.
Så om det ikke skjer noen endring i løpet av kvelden og natta så regner jeg med at jeg er ferdig med dette i denne omgang .

Har gjort mitt de siste to årene for å unngå å bli smittet. Dvs. fulgt smittevernsrådene der dette har vært påbud/anbefalt og trodd jeg skulle unngå smitte. Selv om jeg ikke har gått rundt og vært skjelven av frykt for hva evt. sykdom kunne føre til siden jeg tidligere har vært ganske så resistent mot influensa og annen luftveissykdom.

Men så skjedde det altså likevel nå nylig, at jeg ble koronasmittet og syk. Uten at det plaget meg noe særlig. Milde symptomer, men med klar sykdomsfølelse (influensafølelse i kroppen og hodepine, men ingen hoste eller tungpusthet) de første par dagene.
Sykdomstegnene satte imidlertid ingen begrensning på den daglige spaserturen, selv om tempoet ikke var helt det samme første sykdomsdag... ;) .

Så nå som jeg har gjennomgått covid-19 sykdom er jeg definitivt veldig klar for en ny MC-sesong om noen ytterst få uker :twothumbs:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: AJ Arena... Koronabesøk

Legg inn av dypen »

Så bra :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Koronabesøk

Legg inn av AJ »

Ja...
da er man syk- og symptomfri og klar som bare det for at våren skal gjøre sin entré - jo før jo bedre :crazy: !

Men typisk nok er vi midt i en kuldeperiode nå den siste halvdelen av februar.
Og jeg regner med at det også blir et skikkelig østavær her vi bor med seilformede snøskavler før vinteren endelig slipper taket. Akkurat slik det pleier å være her vi bor, år om annet...

I garasjen pågår siste vedlikeholdslading på KTM'ene.
Har vært kjapt opp til fullading de to foregående vedlikeholdladingene tidligere i vinter.
Så da regner jeg med at begge syklene vil starte uten problemer når tiden er inne :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Det drøyer med sesongstart i år...
Blir seinere enn i fjor og så langt tilbake som i 1991 da jeg tok opp interessen for MC som småbarnsfar. Da var sykkelen på plass og kjøreklar før 1. april. Ble med den ene sesongen det året siden vi noe uventet sto overfor en familieforøkning fra tre til fire barn samme høst.
Da var egentlig valget om å kvitte seg med Suzuki GSX 1100 EF 1985 mod., som man hadde kjøpt høsten i forveien, ganske uproblematisk ved sesongslutt.

Vel...
Man får bare smøre seg med tålmodighet og håpe det blir mulighet for start på -22 sesongen før påske... :-k .

Det var for øvrig -10 her i dag tidlig...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av Bjerknez »

Min første tur i pr var 1 mars :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 30 mar 2022, 21:55 Min første tur i pr var 1 mars :)
Vel...
Gamle Østfold har lenge vært kjent som Østlandets "Syden" for oss litt lenger opp her i nord og i høyden.
Så ikkeno' nytt sånn sett... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 30 mar 2022, 22:05
Bjerknez skrev: 30 mar 2022, 21:55 Min første tur i pr var 1 mars :)
Vel...
Gamle Østfold har lenge vært kjent som Østlandets "Syden" for oss litt lenger opp her i nord og i høyden.
Så ikkeno' nytt sånn sett... ;)
Det er helt riktig. Viktig å bosette seg et sted som gagner en mest :twothumbs:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 30 mar 2022, 22:06 Det er helt riktig. Viktig å bosette seg et sted som gagner en mest :twothumbs:
Det er jo selvfølgelig også en måte å se det på ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... MC-sesong 2022 endelig i gang!

Legg inn av AJ »

Selv om deler av veien opp hit vi bor fortsatt er isbelagt er det likevel såpass mye grus oppå etter vintergrusingen at det går fint an å kjøre så lenge føret er tørt sånn som nå.
Sp da var det bare å kle seg godt og fyre opp 390'en :crazy: . Og den kvitterte villig :D !

Ble en kort tur til Grua da det plutxselig så rimelig utrygt ut værmessig der jeg kom fra...
Så... joda, det ut som nedbør i form av snø og det var naturligvis en snøbyge som kom. Ikkke all verdens nedbør, men såpass at det hadde lagt seg et lite lag i skygge- og ispartiene et par hundre meter fra huset vårt.
Men ingen problemer med å komme hjem.

Deilig å være i gang igjen! Kort tur, kjølig, men likevel uhyre morsomt å starte sesongen med denne kvikke 390'en :crazy: !
010422sesongstart1.jpg
010422sesongstart.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

På Langfredag er meldt strålende vårvær og jeg har absolutt tenkt meg ut på MC-tur om dette slår til :crazy: !
Og det blir enten Øyeren eller Randsfjorden rundt med innlagt en god vamlunsjpause. Gjerne burger og bacon på BarbIQ grillen eller velsmakende bacalao fra Primar på primusen, har ikke bestemt meg for hva enda... :-k :) .
Uansett blir det et bra måltid :yeyeye .

Kommer nærmere tilbake til turen i Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med? på Skjærtordag...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Joda, det ble MC-tur i dag, på denne flotte Langfredagen. Men jeg gjorde vendereis og satte kursen hjemover igjen omtrent halvveis på den planlagte grillturen.
Solbergfoss var målet, men jeg snudde altså på Fjerdingby. Og grunnen til det var enkelt og greit den at jeg synes det ble for kaldt. Ja, faktisk.
Er nok blitt mer "frøsin", som vi ser her jeg bor, på mine godt voksne dager.
Så bestemte bestemte jeg meg rett og slett for å sette opp BarbIQ grillen hjemme i stedet hvor yngstedatter, svigersønn og barnebarna er på påskebesøk.
Og det ble en bra grillaften i solveggen her hjemme :) .

Men før jeg kjørte helt hjem stoppet jeg for en kjapp kaffepause på Shell, Roa. Og der hadde jeg knapt fått parkert før en MC-kar kom bort og begynte å snakke med med før jeg hadde fått av meg hjelmen.
Det ble en lang og hyggelig samtale med fyren som kjørte en BMW 850 GS, som han virket å være veldig fornøyd med. Også var han selvfølgelig rimelig nysgjerrige på 1290'en ;) .
Hyggelig at også ukjente folk tar kontsakt for en prat. Det har man jo som regel alltid tid til :thumleft .

Litt senere, etter grillingen i heimen, ga jeg meg selv en unnskyldning for en ny tur, for å fylle benin, som jeg sa til de der hjemme.
Fylte bensin på en stasjon ligtt ute i periferien (så klart... :roll ) og kjørte nok en gang innen Shell på Roa for en koft pause.
Og ble kontaktet av en annen motorsylist, som viste seg å være Chev. her på forumet, som nettopp hadde kjøpt seg en Yamaha 700 Ténéré, som han holldt på med å kjøre inn.
Chev. har jeg møtt en gang tidligere og det møtet gjorde nok inntrykk på oss begge siden vi begge husket godt episoden på nettopp samme Shellstasjon for en del år siden da jeg tydelig registrerte en bil bak meg som åpentbart ville ha kontakt da jeg svingte inn på stasjonen.
Stoppet selvfølgelig og lurte på hva bilføreren ville, noe betenkt, kan jeg gjerne innrømme.
Men ut av førfersetet på bilen kom det en kar med et stort smil, som gjorde det klart med en gang at han ville prate med meg om sykkelen jeg kjørte, nemlig Moto Guzzi Stelvio 1200 8V, som jeg hadde da.
Det ble en lang og hyggelig prat dengang. Og det samme i dag.
Håper Chev. finner veien tilbake til forumet. Trivelig kar, som sa at han absolutt skulle stikke innom igjen.

Så to hyggelige møter med engasjerte motorsyklister i dag.
Mye hyggelig å prate om så jeg glemte helt å "reklamere" for MCsiden.no til den første karen... :redface

Så hvis du tilfledigvis leser dette og kjenner deg igjen så inviterer jeg deg til å registrere deg dom mredlem her hos oss. Det ville vært veldig hyggelig!

Takk for en trivedig prat, begge to :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Da har man nettopp kommet hjem igjen etter å ha demokjørt en Aprilia Tuareg 660 med kun 34 km. på telleren.

En interessant opplevelse :) :crazy: .
Mer senere, her et par-tre bilder:
Tuareg 1.jpg
Tuareg 2.jpg
Tuareg 3.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Joda, denne Tuareg'en er en artig sak.
Fysisk ganske stor. Samtidig slank i rammeverket med en smal og faktrisk overraskende god sal. Kanskje litt i smaleste laget for en del.
Hvordan langkjøringskomforten er i denne salen kan man naturligvis ikke mene noe om etter kun en snau times kjøring i nærområdet.

Sykkelen har et bredt styre, som minnet meg mye om styret på Stelvio'en jeg hadde i sin tid.
Jeg liker slike brede styrer og fant meg riktig godt til rette i salen på Tuareg - med godt grep om styreholkene :) .

Og foran dette flotte styret har man god sikt til TFT displayet med stor tydelig rund turteller og ditto digitalt speedometer.
Mens motortemp. og bensinmåler var av en helt annen størrelse. Altså mye mindre... Samme med utetemp.måleren og klokke. Overraskende små tall og visninger, må jeg si.
Selve displayet kunne med fordel vært større. Uansett er den viktigste informasjonen dimensjonert godt og vises tydelig.
Displayet skiftet for øvrig lynrask fra dag til nattmodus, mye raskere enn på KTM'ene mine.

Motormessig synes jeg Tuareg har mye å by på. Her responderes det jevnt og kjapt og giringen er myk og fin, også ved igangsetting i 1. gir.
Men ingen quickshifter... Mulig dette kan leveres som ekstrautstyr. Uansett gikk selvfølgelig giringen greit likevel med en lettbetjent clutchhendel.
Må si motorens arbeidsvilje, evne og vilje til å være med på "leken" overrasket meg litt. Her tror jeg de fleste vil oppleve at denne sykkelen byr på mer enn hva man turde tro på forhånd.
Fin motorkaraktertistikk med jevnt drag, men med noe vibrasjoner i fotpinnene på bestemte turtall. Men dette er jeg ganske sikker på vil jevne seg ut straks man har fått kjørt sykkelen noen tusen km. Det er i hvert fall min erfaring med de tosyldringene jeg har hatt så langt.

Som allerede nevnt fant jeg meg fort tilrette i salen på Aprilia Tuareg'en.
Men fartsvindproblematikken la en begrensning på kjørekomforten. I hastigheter opp mot 60-70 km/t omtrent funker den ujusterbare og nærmest uvinklede skjermen brukbart. Men denne skjermen, som altså er omtrent 100 % loddrett og, etter mitt skjønn, plassert altfor langt fra føreren, er rimelig håpløs under gitte vindforhold når det gjelder turbulens. Avstanden skjerm og fører gir rett og slett heller rom for urolig luft og ikke den rolige luftlommen, som jeg antar alle MC-produsenter er på evig jakt etter. Noen lykkes, andre og kanskje de fleste, gjør det dessverre ikke...
Synd siden dette er det eneste vesentlige ankepunktet jeg har på denne sykkelen, som jeg synes er riktig fin og som kjører rett så godt.

Jeg må si jeg storkoste meg de få milene jeg kjørte den i dag der jeg "danset" meg gjennom svingene bak det brede herlige Tuaregstyret i den høyreiste komfortable salen.

Og nå som jeg har prøvd denne må jeg også se om jeg ikke får testet ut Yamahas Ténéré 700 og Husqvarna Norden 701 også :crazy:

https://www.aprilia.com/en_EN/models/tuareg-660/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: AJ Arena...

Legg inn av Jajo82 »

Den var mye lik tenere 700? Hvertfall utseendemessig?Over til noe annet, jeg svingte baken over den nye tiger 1200 på tirsdag og ble overrasket over vektreduksjon, sittestilling og motorlyd. Denne ønsker jeg å få testkjørt. Fikk et veldig godt førsteinntrykk på denne👍

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Jajo82 skrev: 05 mai 2022, 20:23 Den var mye lik tenere 700? Hvertfall utseendemessig?Over til noe annet, jeg svingte baken over den nye tiger 1200 på tirsdag og ble overrasket over vektreduksjon, sittestilling og motorlyd. Denne ønsker jeg å få testkjørt. Fikk et veldig godt førsteinntrykk på denne👍
Ikke veldig ulik Yamaha'en, nei.
Ja, nye Tiger 1200 er jeg også veldig nysgjerrig på.
Spesielt interessant, synes jeg, er at de har redusert motorvolumet fra drøye 1200 kubikk til litt over 1160 og samtidig økt HK og moment.
Den nye Tiger'n har jo faktisk 150 HK :O !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar